Estació Rodalies Vilafranca estrena dilluns els nous accesso

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Estació Rodalies Vilafranca estrena dilluns els nous accesso

Entrada Autor: trainman » Dissabte 11/11/2006 12:50

Penedès. L'estació de Rodalies de Vilafranca estrena dilluns els nous accessos

Renfe talla avui i demà la línia entre Sant Sadurní i Sant Vicenç de Calders per acabar els treballs

A. MERCADER. Vilafranca del Penedès
Renfe tallarà avui i demà el servei de Rodalies entre Sant Sadurní d'Anoia i Sant Vicenç de Calders per poder acabar els treballs que es fan a la línia d'ample ibèric, tancar les vies provisionals per on fins ara circulava i obrir dilluns els nous accessos de l'estació vilafranquina. Els operaris aprofitaran els dos dies d'aturada del servei per connectar el tram i fer proves de seguretat. Els treballs es faran de manera ininterrompuda dia i nit. Una vegada quedi lliure la via per on passaven fins ara de manera provisional els trens de Rodalies, començaran els treballs per muntar i electrificar el tram per on travessarà el TAV.


+ Imatge dels treballs previs a l'obertura dilluns dels nous accessos./ Foto: A.M.
L'entitat pública Adif va començar les obres per fer subterrànies les vies del tram per on circularà el tren d'alta velocitat, al cantó sud de la línia, i un cop acabades les obres traslladarà les vies de Rodalies a aquest cantó per poder acabar les obres subterrànies per on circularà la línia i fer els accessos de la nova estació. Si llavors es va haver d'aturar el trànsit de la via un cap de setmana per fer aquesta operació, aquest cap de setmana es repetirà, però ara per estrenar el tram i els accessos definitius. Per poder acabar els treballs, que ocuparan els operaris durant 54 hores ininterrompudes, es tallarà la via avui i demà. La companyia Renfe ha habilitat tres rutes d'autobusos que connectaran totes les estacions entre Sant Vicenç de Calders i Sant Sadurní d'Anoia amb uns horaris entre 35 minuts i 20 minuts abans del pas habitual dels trens.

Un cop acabats els treballs, a partir de dilluns, la línia de Rodalies ja circularà per la seva via definitiva i s'estrenarà la marquesina de color vermell que des de fa setmanes s'ha aixecat just davant de l'estació vilafranquina. Serà llavors quan els usuaris del tren podran accedir a les dues andanes de 246 i 262 metres de longitud que s'han construït i utilitzar les noves escales que s'han fet. Una vegada, doncs, s'estreni el tram definitiu de la línia de Rodalies començaran els treballs per muntar la via per on passarà el TAV, electrificar-la i situar les instal·lacions de seguretat de la línia d'ample internacional.

Paral·lelament als treballs subterranis, s'ha estat treballant en la construcció de la llosa que taparà les vies. Segons informava ahir l'Adif, en la primera fase del procés ja s'han cobert 10.756 m² amb bigues de 22,16 metres de llargada i 18 tones de pes cadascuna. Alguns trams de la via a l'alçada del passatge Rafel Soler ja estan coberts.





Dades de les obres en el tram d'ample ibèric - Per fer subterrània la línia de Rodalies es van excavar 111.430 metres cúbics de terra. S'han construït 30.000 metres quadrats de murs d'1,2 metres d'amplada i 16,45 de profunditat. S'electrificarà una nova línia amb 21 pals de catenàries, 20 més pel desviament provisional i 141 punts de suport.

Les noves andanes - S'han muntat 4.235 metres de via sobre 12.000 metres cúbics d'alabastre, dues andanes de 246 i 262 metres, i dues andanes més de 100 metres per a vies secundàries. L'accés es fa per una passarel·la metàl·lica de 75,5 tones d'acer laminat.

http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2132070



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 11/11/2006 13:00

Renfe farà proves de funcionament de la nova estació de Vilafranca aquest cap de setmana
Josep M Soler
L’estació ferroviària de Vilafranca provarà demà i diumenge les noves andanes i serveis que es construeixen alhora que avança la línia fèrria de l’AVE, que travessa la vila soterrada i en paral.lel a l’antiga via.

L’assaig obligarà a tancar el trànsit de combois entre Sant Sadurní d’Anoia i Sant Vicenç de Calders i s’haurà de cobrir el trajecte en autocars. Les obres han obligat en els últims mesos a que els trens de rodalies utilitzessin l’espai destinat a l’AVE, però ara, finalitzada aquesta fase, poden tornar a recuperar l’espai que tenen destinat. Recordem també que l’ADIF, ha enllestit el projecte de modernització de l´estació de Rodalies RENFE de Vilafranca, integrant l´actual edifici, de l´any 1865 i que està catalogat, en unes instal·lacions més modernes i funcionals. Aquest cap de setmana es faran proves de funcionament d’una part de la primera fase de l´obra amb els nous accessos a les andanes i serveis associats. Quan estigui acabada l’estació les obres continuaran amb la urbanització de l´entorn de l´estació, remodelació de la planta baixa de l´edifici existent, nou vestíbul de l´estació situat sota la marquesina existent remodelada i substitució de la llosa de formigó per estructura metàl·lica. Les obres preveuen la remodelació interior i exterior de l´actual edifici de l´estació de tren per eliminar barreres arquitectòniques i adaptar-se a la nova funcionalitat de l´estació. S´habilitarà un nou vestíbul sota la marquesina existent, amb una nova marquesina de vidre que eliminarà barreres visuals des de l´estació i permetrà l´entrada de llum natural a les andanes. En relació al funcionament de rodalies d’aquest cap de setmana cal destacar que els trens no circularan des de dissabte a les sis del matí fins diumenge a les 12 del migdia. De Sant Sadurní a Sant Vicenç hi haurà servei d’autocars que efectuaran els enllaços. En concret a Vilafranca la recollida dels passatgers a Vilafranca es farà al carrer Comerç, entre els carrers Dr. Janer i Miguel Torres, a la vorera que toca amb l’estació de trens.

http://www.rtvvilafranca.com/index.php? ... &Itemid=58



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 12/11/2006 0:04

Ja em temia que era això. De fet la xicota, la malba, ja m'ha dit que havia sentit per no sé on que la línia estaria tallada tot el cap de setmana i de seguida he pensat que era per connectar de nou la línia. Imagino que així ja tornarà a haver-hi doble via a tota la línia incloent Vilafranca no?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 12/11/2006 19:04

Uf!!!
Final de talls i merders per aquesta línia...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 13/11/2006 17:38

437.001 ha escrit:Uf!!!
Final de talls i merders per aquesta línia...
Suposo que ho dius irònicament? :mmm De talls potser no gaires però merders n'hi seguiran havent segur!! :twisted:



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 13/11/2006 17:50

:D :)

És clar...però almenys en el tram Martorell-St.Vicenç s´han acabat els talls per culpa de l´AVE.

Per cert, si no hi ha cap imprevist, tenia l´inetnció d´anar-hi demà per la tarda. T´hi apuntes?



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 13/11/2006 19:26

437.001 ha escrit::D :)

És clar...però almenys en el tram Martorell-St.Vicenç s´han acabat els talls per culpa de l´AVE.

Per cert, si no hi ha cap imprevist, tenia l´inetnció d´anar-hi demà per la tarda. T´hi apuntes?
És possible (que no segur) que hi pugui passar demà a la tarda. De tota manera prefereixo no quedar en res en ferm i si ens hem de trobar ja ens veurem per allà mateix ;)



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 15/11/2006 2:23

Avui a la tarda he estat a la "nova" estació de Vilafranca. Constatar que encara no està pas tot cobert i que queda molt per fer. L'estació ha quedat reduïda a les dues vies generals amb andanes laterals i dues vies mortes (on ja eren) que són tan curtes que només poden acollir una unitat 447 en simple... Un greu llast, de ben segur. Crec que haurien pogut dissenyar l'estació estrenyent una mica les dues andanes principals per donar cabuda a una tercera via a mode d'apartador pel costat de la via 2... En fi, ja veurem a la llarga com afecta tot això ja que si arriba una 447 en doble que acaba a Vilafranca no té més remei que estacionar-se a la via 1 tal i com estan col·locades les agulles actualment.

Pels qui vulgueu veure la "nova" estació podeu veure fotos actualitzades a trenscat.cat: http://www.trenscat.com/renfe/vilafranca_ct.html

Imatge



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dimecres 15/11/2006 2:46

Obra caríssima i innecessària. Resultat horrorós. Pèrdua importantíssima de capacitat de l'estació. Conjunt xapusser i de dubtosa estètica: el sostre del falsíssim túnel està un metre per sobre de la sortida del vestíbul de l'estació. ¿Alguien da más?. Un 0.

Haurien d'haver-se inspirat del soterrament de Vic. Només calia tapar l'AVE. :(

PD. Em conformaria amb que no tapéssin res més doncs ja han fet prou desastre amb el principi de la trinxera davant de l'estació. És increible que es posin a tapar això quan es poden construir infinitat de ponts sobre les vies totalment accessibles ja que no caldrien escales sinó una lleugera rampa.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 15/11/2006 10:09

Gràcies per les fotos, Bernat :ok



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 15/11/2006 22:35

Voleu dir que hi haurien pogut encabir una altra via?
Entre ascensors, escales i etc, no ho sé...
Ara, que em sembla que serà més aviat lletja, l´estació...



Avatar de l’usuari
galdric
N5
N5
Entrades: 108
Ubicació: Sabadell. (Vallès Occidental)

Entrada Autor: galdric » Dimecres 15/11/2006 23:48

Trenscat ha escrit:Avui a la tarda he estat a la "nova" estació de Vilafranca. Constatar que encara no està pas tot cobert i que queda molt per fer. L'estació ha quedat reduïda a les dues vies generals amb andanes laterals i dues vies mortes (on ja eren) que són tan curtes que només poden acollir una unitat 447 en simple... Un greu llast, de ben segur. Crec que haurien pogut dissenyar l'estació estrenyent una mica les dues andanes principals per donar cabuda a una tercera via a mode d'apartador pel costat de la via 2... En fi, ja veurem a la llarga com afecta tot això ja que si arriba una 447 en doble que acaba a Vilafranca no té més remei que estacionar-se a la via 1 tal i com estan col·locades les agulles actualment.

Pels qui vulgueu veure la "nova" estació podeu veure fotos actualitzades a trenscat.cat: http://www.trenscat.com/renfe/vilafranca_ct.html

Bernat!! Unes fotos collonudes!!!

Galderic

Imatge


A RENFE i Rodalies, no els escanyaries?

"Respecte, és permetre que els altres opinin el contrari que tu"

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 16/11/2006 23:30

Aquesta tarda he anat a veure l´estació de Vilafranca.
No està acabada ni de bon tros.
Les vies estan en travessa monobloc, però els rails no estan soldats.
Es nota que l´han obert de pressa i corrents per a poder deixar lliure el calaix de l´AVE...
És cert que la via 3 és molt curta, però...no estic segur que es pogués cobrir l´estació i posar-hi 3 vies...no és tan ampla com sembla.

Paciència... :|



Manelperg
N1
N1
Entrades: 4
Ubicació: BARNA

Entrada Autor: Manelperg » Diumenge 19/11/2006 8:01

Hola amics, jo és la primera vegada que escric en aquest forum, hi vaig molt a Vilafranca i he vist l'estació, per una part ja era hora que la obrisim, perque han trigat moltisim per fer un nyap així, i encare no és acabada. De moment trobo que sobretot en hora punta (matins i tardas) es forman unas cuas tremendas per sortir, ja que de moment desde el costat de la via 1 (em sembla que es contrari a l'estació) hi ha una escaleta bastant estreta per tanta gent) o sigui que estem com abans amb las andanas provisionals, no sé si faran una escala mecánica o no, però de moment s'han lluit em penso. :?


S'ha de potenciar el transport públic sino anem malament

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 19/11/2006 9:27

Hola, benvingut al fòrum! :D

La veritat és que, tot i no estar acabada, el canvi ha estat gran, recordo haver-hi anat un cop, i la sensació de deixadesa no se la saltava un torero...



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 20/11/2006 2:06

Manelperg ha escrit:Hola amics, jo és la primera vegada que escric en aquest forum, hi vaig molt a Vilafranca i he vist l'estació, per una part ja era hora que la obrisim, perque han trigat moltisim per fer un nyap així, i encare no és acabada. De moment trobo que sobretot en hora punta (matins i tardas) es forman unas cuas tremendas per sortir, ja que de moment desde el costat de la via 1 (em sembla que es contrari a l'estació) hi ha una escaleta bastant estreta per tanta gent) o sigui que estem com abans amb las andanas provisionals, no sé si faran una escala mecánica o no, però de moment s'han lluit em penso. :?
Crec que està previst posar escales mecàniques, però de fet no sé com representa que ha de quedar tot plegat... Deixaran un tram descobert? Imagino que també voldran posar barreres tarifàries i no deixar-ho tot obert com ara... S'haurà de veure com l'acaben, tot i que el nyap ja està fet :roll:



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”