Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
Respon
Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona

Entrada Autor: pcongre » Dimecres 22/07/2015 12:34

Don Ramón ha escrit:Te he dibujado un esquema para que lo veas claramente.
Yo también me hice un esquema con el paint hace un tiempo al leer tu propuesta... aunque si quieres el mío es un poco más cutre... y lo mezclé con propuestas de la PTP... y le añadí alguna idea de mi propia cosecha hasta crear el siguiente matxembrat feísta sin realismo alguno:
Imatge
(se nota que soy pastafari, por cierto? :D espero que no te moleste cómo he travestido tu idea, Don Ramón ;) )


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimecres 22/07/2015 23:13

pcongre ha escrit:
Don Ramón ha escrit:Te he dibujado un esquema para que lo veas claramente.
Yo también me hice un esquema con el paint hace un tiempo al leer tu propuesta... aunque si quieres el mío es un poco más cutre... y lo mezclé con propuestas de la PTP... y le añadí alguna idea de mi propia cosecha hasta crear el siguiente matxembrat feísta sin realismo alguno:
Imatge
(se nota que soy pastafari, por cierto? :D espero que no te moleste cómo he travestido tu idea, Don Ramón ;) )
No sé, no veo la imagen... el monstruo volador de espagueti te ha castigado por no respetar la santa tradición de vestirte de pirata. Hereje!


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
pcongre
N5
N5
Entrades: 113
Ubicació: Barcelona & Stockholm

Entrada Autor: pcongre » Dijous 23/07/2015 10:21

Algo debo haber hecho mal pues, perdón... :oops: A ver si así se os abre:
https://www.dropbox.com/s/ro7h6t0hogpze ... n.png?dl=0


Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 28/07/2015 21:31

Aquí proposo de com podrien ser els tunels dels trens a Catalunya, això d'aquí son les bifurcacions per les línies de RENFE i a més també ensenyar una altre proposta d'una nova línia Barcelona-Mataró (passant per Santa Coloma de Gramenet, Badalona Tiana, Alella, Premià de Dalt.....)

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 7dHlMH-ObM


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 29/07/2015 0:39

Don Ramón, el que tu dius no és una mala proposta, però limitar una línia de metro en una zona com aquesta em sembla no tocar de peus a terra. Havent-hi el Camp Nou, les Universitats, la Diagonal, enllaç amb Tram i d'aqui poc enllaç amb la L9, L-10 i amb possibilitats d'expansió fins Sant Feliu posar com a freqüència màxima 7 o 8 minuts és no voler veure-hi. A més, s'obté molt poc retorn per fer venir tants pocs trens, i el fet de que et quedarien dues línies en via única, que és el que s'intenta canviar allí on hi és (R3, R5, R6).

El metro és un transport de masses, i que quan tu hi vas no vagi al 100% no vol dir que ens puguem carregar una via i fer-la com la L11. No sé s'hi has vist com va quant hi ha partits del barça o l'any passat a la diada, o bé quan hi han situacions especials o simplement molts estudiants. És a dir, si quan jo hi vaig no va plena em puc carregar la línia i deixar tot aquell servei per al que serveix abandonat o limitat. O és que creus que amb una freqüència de 8 minuts i 5 vagons de metro pots moure la quantitat de gent que va a un partit important del barça. Mira videos de com estan les andanes en aquestes situacions i veura's per a que serveix.

Bé, en la meva opinió, aquesta proposta no és suficientment útil com per desmuntar la L3.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 30/07/2015 20:39

bigcoaster ha escrit:Tenint en compte les vostres observacions i agafant la idea principal de "Crossrail" us proposo aquesta nova línia transversal a Barcelona. Semblant a l'esmentat projecte anglès la línia es separa en ramals als extrems on la demanda és menor que al centre. Aquest nou projecte utilitzaria trossos existents de la xarxa d'Adif i la part central seria un túnel de construcció nova des de Sant Adrià fins a Cornellà Centre. La segona part important en quant a infraestructura seria el nou tros de línia que uniria Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels que també van una mica curts de transport públic. Aquest tram es faria en túnel (8m de diàmetre i estacions construïdes des de la superfície) per sota dels edificis, per la superfície en els trams intermedis i en viaducte per damunt del riu Llobregat. Una altra part seria la construcció de un túnel que sortís de Glòries en sentit sud en corba i anés a parar a la Sagrera - TAV. La línia aniria de Castelldefels a Granollers - Centre i a Mataró amb possibilitat de serveis de tipus metro en els tram central. Aquesta nova línia uneix els municipis més importants del sud, nord i Vallès Oriental passant pel centre de Barcelona amb molts intercanviadors.

http://www.transport.cat/download/file.php?id=6750


Espero comentaris! ;)
Bigcoaster, d'aquesta proposta antiga teva, quines línies serien les que farien funcionar aquesta línia transversal (vull dir, seria la R3, o una altre??), jo treuria algunes parades del tunel de Diagonal perquè ja està l'unió de la xarxa del tramvia, les estacions per la Diagonal serien per mi:
Zona Universitària, Diagonal i Glòries. Lo que per mi seria lo ideal que aquestes tres siguin per un túnel de tren per la Diagonal.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 30/07/2015 22:14

Carlos González ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Tenint en compte les vostres observacions i agafant la idea principal de "Crossrail" us proposo aquesta nova línia transversal a Barcelona. Semblant a l'esmentat projecte anglès la línia es separa en ramals als extrems on la demanda és menor que al centre. Aquest nou projecte utilitzaria trossos existents de la xarxa d'Adif i la part central seria un túnel de construcció nova des de Sant Adrià fins a Cornellà Centre. La segona part important en quant a infraestructura seria el nou tros de línia que uniria Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels que també van una mica curts de transport públic. Aquest tram es faria en túnel (8m de diàmetre i estacions construïdes des de la superfície) per sota dels edificis, per la superfície en els trams intermedis i en viaducte per damunt del riu Llobregat. Una altra part seria la construcció de un túnel que sortís de Glòries en sentit sud en corba i anés a parar a la Sagrera - TAV. La línia aniria de Castelldefels a Granollers - Centre i a Mataró amb possibilitat de serveis de tipus metro en els tram central. Aquesta nova línia uneix els municipis més importants del sud, nord i Vallès Oriental passant pel centre de Barcelona amb molts intercanviadors.

http://www.transport.cat/download/file.php?id=6750


Espero comentaris! ;)
Bigcoaster, d'aquesta proposta antiga teva, quines línies serien les que farien funcionar aquesta línia transversal (vull dir, seria la R3, o una altre??), jo treuria algunes parades del tunel de Diagonal perquè ja està l'unió de la xarxa del tramvia, les estacions per la Diagonal serien per mi:
Zona Universitària, Diagonal i Glòries. Lo que per mi seria lo ideal que aquestes tres siguin per un túnel de tren per la Diagonal.
No ho havia contemplat, però podria ser una nova línia i que en alguns trams es suplantés amb d'altres per tal de millorar les freqüències al tram central.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 30/07/2015 23:55

bigcoaster ha escrit: No ho havia contemplat, però podria ser una nova línia i que en alguns trams es suplantés amb d'altres per tal de millorar les freqüències al tram central.
Poden ser com un R10 i R20, així com R50 i R60, ja que fan part dels recorreguts existens de les línies R1 i R2, i a més, el termometre d'indicar les estacions me'n recorda massa a les línies d'FGC per lo que poden ser unes línies de rodalies semidirectes

R10: Castelldefels-Mataró
R20: Castelldefels-Granollers


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dissabte 01/08/2015 12:01

Bon dia people!!!
Volia ensenyar una idea per que el Metro del Prat sigui ràpid i eficient ;) , que en aquest cas és el recorregut de la L9, treuria les estacions del recorregut de la L9, La Ribera i El Prat Estació perquè donarien massa volta, aquest recorregut del Carrefour del Prat i l'estació ho podria fer la L1, segur que n'hi ha algú d'aquest fòrum que dirà "Això son moltes línies per un municipi de 60.000 habitants!!!!" o que "El recorregut de la L9 està perfecte" :emprenyat " doncs explico que serà millor que el Prat tingui dues línies, ja que així la L9 per l'Aeroport serà encara més ràpid, i la L1 seria una reforça per el recorregut del Carrefour a l'estació, fins arribar a la Plaça Catalunya del Prat que li diria "El Prat Centre" que no "El Cèntric" :cop, en tot cas, es una proposta per fer que el metro del Prat sigui amb més freqüència, i que a més ja els que viuen a Santa Coloma de Gramenet vagin a l'Aeroport sense que vagin a fer la volta del metro de la L9, i que a més, en el tren ja es pot anar desde l'estació del Prat al Aeroport Terminal 2, per lo que també per mi tindria més sentit fer els intercanviadors.......

El Prat de Llobregat: Correspondència amb Metro L1
Aeroport: Correspondència amb Metro L9

Aquí us deixo el mapa, i com diu el dit "Una imatge val més que mil paraules"
https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... OKh7aFDmHk


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dissabte 01/08/2015 12:12

bigcoaster ha escrit:Don Ramón, el que tu dius no és una mala proposta, però limitar una línia de metro en una zona com aquesta em sembla no tocar de peus a terra. Havent-hi el Camp Nou, les Universitats, la Diagonal, enllaç amb Tram i d'aqui poc enllaç amb la L9, L-10 i amb possibilitats d'expansió fins Sant Feliu posar com a freqüència màxima 7 o 8 minuts és no voler veure-hi. A més, s'obté molt poc retorn per fer venir tants pocs trens, i el fet de que et quedarien dues línies en via única, que és el que s'intenta canviar allí on hi és (R3, R5, R6).

El metro és un transport de masses, i que quan tu hi vas no vagi al 100% no vol dir que ens puguem carregar una via i fer-la com la L11. No sé s'hi has vist com va quant hi ha partits del barça o l'any passat a la diada, o bé quan hi han situacions especials o simplement molts estudiants. És a dir, si quan jo hi vaig no va plena em puc carregar la línia i deixar tot aquell servei per al que serveix abandonat o limitat. O és que creus que amb una freqüència de 8 minuts i 5 vagons de metro pots moure la quantitat de gent que va a un partit important del barça. Mira videos de com estan les andanes en aquestes situacions i veura's per a que serveix.

Bé, en la meva opinió, aquesta proposta no és suficientment útil com per desmuntar la L3.
Tienes razón en que no es muy buena idea dejar de considerar la demanda en ese tramo de la línea al momento de hacer esa propuesta.
Ahora, se podría reconvertir el túnel en túnel para la línea de FGC como dije, si ésta luego se suplementa con un servicio local (como la L6 o la L8 en sus respectivas líneas), que podría incluso llegar hasta el apeadero de Esplugues, y así se podría mantener una frecuencia tipo Metro en el tramo Sants-Esplugues, un tren cada 4 o 5 minutos es una frecuencia aceptable para ese tramo, que además ganaría la prolongación hasta Esplugues. Pasaría a funcionar igual que las líneas de FGC existentes: Servicios locales que suplementan a los suburbanos en el tramo urbano, para alcanzar una frecuencia de Metro.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dissabte 01/08/2015 20:20

Expansió de la xarxa de TRAM una mica "ambiciosa": https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Expansió per:
- Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Montcada i Reixac
- Sant Andreu
- Pg. Fabra i Puig
- Ronda St. Pere
- Diagonal
- WTC
- Barceloneta
- Av. Roma, Josep Tarradellas
- Sarrià, Pedralbes
- Molins de Rei, L'Hospitalet de Llobregat
- St. Boi, Baix Llobregat



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 02/08/2015 23:59

Vull comentar una cosa, algú de vosaltres agafa el tren normalment per la nit?????, si es així, no seria interesant que es pogués fer com a Suïssa, fer com línies nocturnes de trens????, una cosa així com "NiTren" com el "NitBus".


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Alr
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: Alr » Dilluns 03/08/2015 0:33

Bones! Us porto una proposta de remodelació de Rodalies, intentant aprofitar el màxim la infraestructura actual i afegint un parell d'estacions noves.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Canvis:

R1 - Línia Marítima (Sant Vicenç - Maçanet Massanes per Vilanova-Castelldefels-Badalona-Mataró): Ara la R1 fa tot el seu recorregut per la costa. Passaria per Plç Catalunya.

R2 - Línia d'Interior (Sant Vicenç - Maçanet Massanes per Vilafranca-Martorell-Granollers-Sant Celoni): Ara la R2 fa un recorregut per les zones d'interior. Passaria per Passeig.

R3 - Vic - Estació de França: Aquesta és la que ha sofert més modificacions. Ara la R3, a l'arribar a Montcada Bifucarció, s'uneix amb la R2, passant per Sant Andreu Comtal, Clot- Aragó i acabant a Estació de França. Més enllà de Vic es passaria a crear una nova linia de MD per arribar a Puigcerdà amb parades a Barcelona i Vic.

R4 - Manresa - Aeroport: El recorregut es manté intacte fins arribar a Sants, on en comptes d'anar cap a Martorell, faia cap a l'Aeroport. Passaria per Plç Catalunya.

R7 - Línia Circular Vallès - Barcelona: La R7 ara passaria a ser una línia circular, partint de Sants, passant per Molins de Rei, Rubí, Sant Cugat, UAB, Cerdanyola, Sant Andreu Arenal, La Sagrera - Meridiana, Passeig de Gràcia i Sants una altre vegada. Aqui faria falta fer una connexió per poder fer el canvi de La Sagrera- Meridiana cap a Passeig de Gràcia i una altre via en sentit ascendet des de Cerdanyola cap a la UAB (ara mateix és una única via)

R8 - Martorell - Granollers: Es mantindria tal i com està actualment, només afegint 2 noves estacions, una a Ripollet i una altre a Santa Perpètua (aquesta està feta, però tancada).

S'agraeix qualsevol comentari i si us plau, digueu-me qualsevol error o millora que hi pugeu trobar!!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 03/08/2015 1:53

Carlos González ha escrit:Vull comentar una cosa, algú de vosaltres agafa el tren normalment per la nit?????, si es així, no seria interesant que es pogués fer com a Suïssa, fer com línies nocturnes de trens????, una cosa així com "NiTren" com el "NitBus".
Hombre, supongo que habrán autobuses que desempeñen indirectamente su función como sustituto del tren por la noche.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 03/08/2015 12:11

Renfe445 ha escrit:
Carlos González ha escrit:Vull comentar una cosa, algú de vosaltres agafa el tren normalment per la nit?????, si es així, no seria interesant que es pogués fer com a Suïssa, fer com línies nocturnes de trens????, una cosa així com "NiTren" com el "NitBus".
Hombre, supongo que habrán autobuses que desempeñen indirectamente su función como sustituto del tren por la noche.
Hi ha el NitBus metropolità, que en un principi substitueix als trens de Rodalies i FGC quan no hi ha servei per les nits.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 03/08/2015 12:18

marc_bcn_2 ha escrit:Expansió de la xarxa de TRAM una mica "ambiciosa": https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Expansió per:
- Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Montcada i Reixac
- Sant Andreu
- Pg. Fabra i Puig
- Ronda St. Pere
- Diagonal
- WTC
- Barceloneta
- Av. Roma, Josep Tarradellas
- Sarrià, Pedralbes
- Molins de Rei, L'Hospitalet de Llobregat
- St. Boi, Baix Llobregat
Trobe a faltar una línia per la Gran Via. La resta em sembla prou correcte.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 03/08/2015 13:06

Renfe445 ha escrit: Hombre, supongo que habrán autobuses que desempeñen indirectamente su función como sustituto del tren por la noche.
Exacto, pero seguro o supongo que estará lleno los buses para los que vayan normalmente en transporte público por la noche, y si son muchas personas que van, proponía lo de trenes nocturnos para no petar los buses. En el sentido de que la gente no esté apretujada me refiero.
Renfe451 ha escrit: Hi ha el NitBus metropolità, que en un principi substitueix als trens de Rodalies i FGC quan no hi ha servei per les nits.
El NitBus podria ser com reforça per els que viuen més a prop a la casa seva quan van de nit
i lo que proposava de que n'hi hagués trens nocturns és per que no n'hi hagi tanta gent dins del bus, si tampoc és que n'hi hagi molta gent dins dels Nit Bus, doncs lo dels trens nocturns no seria tan necessari.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 03/08/2015 13:30

Carlos González ha escrit:Exacto, pero seguro o supongo que estará lleno los buses para los que vayan normalmente en transporte público por la noche, y si son muchas personas que van, proponía lo de trenes nocturnos para no petar los buses. En el sentido de que la gente no esté apretujada me refiero.
Cal tenir present que hi han línies d'autobús nocturnes que són més o menys paral·leles al tren que fa uns anys van reduir la freqüència d'un autobús cada hora a un cada dues hores, com per exemple la N65, la N72 o la N73. Altres directament van desaparèixer totalment (N40) o circulen només els caps de setmana (N60).



Lluis
N6
N6
Entrades: 217
Ubicació: Sants Estació

Entrada Autor: Lluis » Dilluns 10/08/2015 12:53

Faig una proposta per a la millora de la circulació de Rodalies i Regionals pels túnels de Barcelona. La idea és augmentar la capaçitat del túnel d'Aragó, amb tots els Regionals i Rodalies passant per allí, excepte la R1 i R4 per Plaça Catalunya.

Proposta de millores d'infrastructura ADIF (ample ibèric) a Barcelona:
- Duplicació de Passeig de Gràcia i salt de moltó cap a EdF.
- Intercanviador de Torrassa amb dos salts de moltó.
- Dos salts de moltó a per passar la línia de Vic pel ramal de les aigües.
- Nou ramal a l'Aeroport amb salt de moltó a El Prat.

Quedaria un mapa així:
- Modificacions marcades amb ombra blau cel
- Vies en vermell per Pl. Catalunya, vies en negre per Passeig de Gràcia (majoritàriament)
ViesBarcelonaNomsPetit.png
ViesBarcelonaNomsPetit.png (40.8 KiB) Visualitzat 8773 cops
Els serveis de Rodalies de Barcelona quedarien així:
- R1 Vilanova-Arenys de Mar (per Plaça Catalunya)
- R2 Vilafranca-Sant Celoni (per Passeig de Gràcia)
- R3 Vic/Puigcerdà - L'Hospitalet (per Passeig de Gràcia) amb opció d'allargar serveis fins a Molins de Rei en hora punta.
- R4 Manresa - Aeroport (per Plaça Catalunya)
- R7 Sant andreu Arenal - Estació de França (per Passeig de Gràcia).
- R8 Martorell - Granollers (pel Vallès)
Dubto si allargar la R7 pel costat Meridiana. Bé fent una unió cap al túnel d'Aragó i fer-la circular, o bé allargar-la fins l'Aeroport o Castelldefels per Plaça Catalunya.
RodaliesBarcelonaPetit.png
RodaliesBarcelonaPetit.png (59.06 KiB) Visualitzat 8773 cops

Els serveis de Regionals quedarien així:
- R11 Portbou - L'Hospitalet (per Passeig de Gràcia)
- R12 Lleida - L'Hospitalet (per Passeig de Gràcia)
- R13 Lleida - Estació de França (per Passeig de Gràcia)
- R14 Lleida - Estació de França (per Passeig de Gràcia)
- R15 Riba-Roja - Estació de França (per Passeig de Gràcia)
- R16 Tortosa - Estació de França (per Passeig de Gràcia)

Els Rodalies de Tarragona i Girona serien tots allargats fins a Barcelona ajuntant-los amb les R1sud i R1nord:
- R1sud Sant Vicenç de Calders - Estació de França (per Passeig de Gràcia)
- RT1 Cambrils/Reus - Vilanova - Estació de França (per Passeig de Gràcia) directe des de Vilanova a Sants (amb parada al Prat)
- RT2 Cambrils/Reus - Vilafranca - Estació de França (per Passeig de Gràcia) directe des de Vilafranca a L'Hospitalet (amb parada a Martorell)
Les RT1 i RT2 en composició doble es des/acoblen a Tarragona, una composició cap a Reus, i l'altra cap a Cambrils.
Les tres línies amb frequència d'un tren cada hora donarien servei conjunt d'un servei de rodalies cada mitja hora en els trams Reus/Cambrils - Sant Vicenç de Calders i Sant Vicenç de Calders - Vilanova - Barcelona, i servei cada hora de Vilanova/Vilafranca a Tarragona.

- R1nord Blanes - Estació de França (per Sagrera TAV)
- RG1 Figueres - Mataró -Estació de França (per Sagrera TAV) directe des de Mataró a Badalona
Les dues línies amb frequència d'un tren cada hora donant un servei cada mitja hora entre Blanes i Barcelona.
Dubto si allargar les R1/RG1 fisn a l'Aeroport pel túnel de Plaça Catalunya.
RegionalsBarcelonaPetit.png
RegionalsBarcelonaPetit.png (53.43 KiB) Visualitzat 8773 cops
PS. Allargar R7, R1nord, RG1 per Plaça Catalunya crec que necessitaria modificacions molt més importants de les proposades. Per una banda repercurtiria en les R1 i R4 que són molt demandades. En segon lloc caldria doblar andanes a Sants, ja sigui agafant la 5-6 de l'Ave o la 9-10 del túnel d'Aragó. I en tercer lloc hi hauria un coll d'ampolla entre Bellvitge i El Prat, que veig molt dificil de duplicar amb les vies de l'Ave i el pont del Llobregat tot tant junt.



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dilluns 10/08/2015 15:11

Molt bona proposta si senyor, això sí la R7 jo la faria circular. :ok


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Respon

Torna a “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”