Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Validacions a la sortida de FGC
Validacions a la sortida de FGC
Aquest matí he agafat el tren a l'estació de Sant Boi, i he descobert amb sorpresa que ja s'ha començat a efectuar la validació a la sortida del tren.
Els torns reversibles, amb ranura per inserir els títols per les dues bandes, ja fa força mesos que hi eren... qui sap si ben bé un any, i per això semblava que no els anessin a posar en funcionament mai.
Però aquest matí em trobo amb dos jaquetes vermelles al peu de l'escala que baixa de les andanes, requerint a la gent que introduís la tarjeta per poder sortir. Tampoc caldria que hi hagués dos interventors, perquè un enorme cartellot ja indica clarament quin és el nou procediment.
Per això els interventors estan més aviat per fer de segurates, i evitar que algú es faci el llest... o el boig, com un noi d'aspecte subsaharià que anava buscant una sortida oberta com qui no vol la cosa, entre interventor i interventor...
No m'oposo a que es prenguin aquestes mesures, si amb això evitaran el frau. Si a més els torns anessin amb 'mampares insaltables', llavors encara millor. En algunes estacions de TMB ja va així, oi? Però sense validar bitllet a la sortida, que sàpiga.
Ara, el just és que hi hagi 'màquines de clemència', que com les que hi ha a altres bandes, no imposin un recarrec superior a la diferència tarifària de les zones corresponents.
I també que es tinguin en compte les aglomeracions que es poden formar en espais que no estan pensats per què es formin. Perquè m'imagino les cues que es podran formar allà primer perquè la gent no sàpiguen que han de validar, i després per l'estona que es triga en passar el bitllet. No em fa cap gràcia de pensar-ho, en una estació tan rematadament estreta.
Els torns reversibles, amb ranura per inserir els títols per les dues bandes, ja fa força mesos que hi eren... qui sap si ben bé un any, i per això semblava que no els anessin a posar en funcionament mai.
Però aquest matí em trobo amb dos jaquetes vermelles al peu de l'escala que baixa de les andanes, requerint a la gent que introduís la tarjeta per poder sortir. Tampoc caldria que hi hagués dos interventors, perquè un enorme cartellot ja indica clarament quin és el nou procediment.
Per això els interventors estan més aviat per fer de segurates, i evitar que algú es faci el llest... o el boig, com un noi d'aspecte subsaharià que anava buscant una sortida oberta com qui no vol la cosa, entre interventor i interventor...
No m'oposo a que es prenguin aquestes mesures, si amb això evitaran el frau. Si a més els torns anessin amb 'mampares insaltables', llavors encara millor. En algunes estacions de TMB ja va així, oi? Però sense validar bitllet a la sortida, que sàpiga.
Ara, el just és que hi hagi 'màquines de clemència', que com les que hi ha a altres bandes, no imposin un recarrec superior a la diferència tarifària de les zones corresponents.
I també que es tinguin en compte les aglomeracions que es poden formar en espais que no estan pensats per què es formin. Perquè m'imagino les cues que es podran formar allà primer perquè la gent no sàpiguen que han de validar, i després per l'estona que es triga en passar el bitllet. No em fa cap gràcia de pensar-ho, en una estació tan rematadament estreta.
A Can Ros i Plaça Espanya fa mesos que estàn les validadores de sortida preparades i sembla que encara no s'usa.
Si hi havien seguratas o agents d'estació,deu ser perqué com hi han estacions que no disposen de MAES,gent que ve Pallejà,o de Manresa-Alta o de Capellades,per exemple,hi han de comprar el bitllet a la taquilla o a l'interventor(si hi ha),i clar,amb aquells bitllets no pots sortir,i s'haurà de ensenyar-los als sguratas perqué et deixin sortir.
Si hi havien seguratas o agents d'estació,deu ser perqué com hi han estacions que no disposen de MAES,gent que ve Pallejà,o de Manresa-Alta o de Capellades,per exemple,hi han de comprar el bitllet a la taquilla o a l'interventor(si hi ha),i clar,amb aquells bitllets no pots sortir,i s'haurà de ensenyar-los als sguratas perqué et deixin sortir.
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
El bitllet de revisor sense banda magnètica està en fase terminal, d'igual forma que els d'SMEC de taquilla.
Queda per veure l'eliminació del format FAMSA-FGC.
Queda per veure l'eliminació del format FAMSA-FGC.
Mako448 ha escrit:A Can Ros i Plaça Espanya fa mesos que estàn les validadores de sortida preparades i sembla que encara no s'usa.
Si hi havien seguratas o agents d'estació,deu ser perqué com hi han estacions que no disposen de MAES,gent que ve Pallejà,o de Manresa-Alta o de Capellades,per exemple,hi han de comprar el bitllet a la taquilla o a l'interventor(si hi ha),i clar,amb aquells bitllets no pots sortir,i s'haurà de ensenyar-los als sguratas perqué et deixin sortir.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Això que vol dir? Que trenquen el conveni FAMSA i FGC i ja no vendran bitllets combinats o bé que seran magnètics també els bitllets combinats FAMSA-FGC?liniadelRipollés ha escrit:El bitllet de revisor sense banda magnètica està en fase terminal, d'igual forma que els d'SMEC de taquilla.
Queda per veure l'eliminació del format FAMSA-FGC.
-
- N9
- Entrades: 2158
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
En el teu missatge hi sobren alguns comentaris que sonen revolucionaris.
Quan critiques els cues que es poden formar per validar a la sortida, prefereixes les cues que es formen amb un control manual? de tota manera, normalment s'evita fer controls de bitlletatge en aquelles situacions en què aquests poden resultar molestos i generar aglomeracions.
Parles de les "màquines de clemència", que jo sàpiga la clemència no és cap obligació, ara mateix aquesta màquina només hi és a Rubí, tot i que està instal·lada o preinstal·lada en alguna estació més i els 4€ que cobra als que fan salt de zona es pot considerar una atenció comercial doncs no és a les condicions d'utilització i en el cas de la línia Llobregat Anoia on es podrien fer fins a 5 salts de zona no es podria aplicar de la mateixa manera, el que has de fer és anar sempre amb bitllet i punt, de tota manera sí que es pot considerar en certa manera discriminació que en una estació hi hagi la possibilitat de pagar menys diners i en una altra no, però com hem dit la discriminació sempre a favor del viatger.
Pel que fa a que els interventors inviten a la gent a validar el bitllet, normal que et penses que la gent sol llegir els cartells?
Quan critiques els cues que es poden formar per validar a la sortida, prefereixes les cues que es formen amb un control manual? de tota manera, normalment s'evita fer controls de bitlletatge en aquelles situacions en què aquests poden resultar molestos i generar aglomeracions.
Parles de les "màquines de clemència", que jo sàpiga la clemència no és cap obligació, ara mateix aquesta màquina només hi és a Rubí, tot i que està instal·lada o preinstal·lada en alguna estació més i els 4€ que cobra als que fan salt de zona es pot considerar una atenció comercial doncs no és a les condicions d'utilització i en el cas de la línia Llobregat Anoia on es podrien fer fins a 5 salts de zona no es podria aplicar de la mateixa manera, el que has de fer és anar sempre amb bitllet i punt, de tota manera sí que es pot considerar en certa manera discriminació que en una estació hi hagi la possibilitat de pagar menys diners i en una altra no, però com hem dit la discriminació sempre a favor del viatger.
Pel que fa a que els interventors inviten a la gent a validar el bitllet, normal que et penses que la gent sol llegir els cartells?
Fujimaki ha escrit:Aquest matí he agafat el tren a l'estació de Sant Boi, i he descobert amb sorpresa que ja s'ha començat a efectuar la validació a la sortida del tren.
Els torns reversibles, amb ranura per inserir els títols per les dues bandes, ja fa força mesos que hi eren... qui sap si ben bé un any, i per això semblava que no els anessin a posar en funcionament mai.
Però aquest matí em trobo amb dos jaquetes vermelles al peu de l'escala que baixa de les andanes, requerint a la gent que introduís la tarjeta per poder sortir. Tampoc caldria que hi hagués dos interventors, perquè un enorme cartellot ja indica clarament quin és el nou procediment.
Per això els interventors estan més aviat per fer de segurates, i evitar que algú es faci el llest... o el boig, com un noi d'aspecte subsaharià que anava buscant una sortida oberta com qui no vol la cosa, entre interventor i interventor...
No m'oposo a que es prenguin aquestes mesures, si amb això evitaran el frau. Si a més els torns anessin amb 'mampares insaltables', llavors encara millor. En algunes estacions de TMB ja va així, oi? Però sense validar bitllet a la sortida, que sàpiga.
Ara, el just és que hi hagi 'màquines de clemència', que com les que hi ha a altres bandes, no imposin un recarrec superior a la diferència tarifària de les zones corresponents.
I també que es tinguin en compte les aglomeracions que es poden formar en espais que no estan pensats per què es formin. Perquè m'imagino les cues que es podran formar allà primer perquè la gent no sàpiguen que han de validar, i després per l'estona que es triga en passar el bitllet. No em fa cap gràcia de pensar-ho, en una estació tan rematadament estreta.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Percert, Mako, a Manresa Alta pots comprar bitllets de taquilla, i marcar-los a una màquina de l'andana, no hi ha raó per colar-se desde un R5...
Però trobo que la maquina de sortida es inprescindible, i si han poques màquines, s'amplia la zona, a l'antiga sortida de Almeda, amb treure una mica d'espai de la antiga guixeta, tenim per 4 maquines per andana
Però trobo que la maquina de sortida es inprescindible, i si han poques màquines, s'amplia la zona, a l'antiga sortida de Almeda, amb treure una mica d'espai de la antiga guixeta, tenim per 4 maquines per andana
Ferrovi, els bitllets senzills de taquilla de FGC són de paper no magnètics.Ferrovi ha escrit:Percert, Mako, a Manresa Alta pots comprar bitllets de taquilla, i marcar-los a una màquina de l'andana, no hi ha raó per colar-se desde un R5...
Però trobo que la maquina de sortida es inprescindible, i si han poques màquines, s'amplia la zona, a l'antiga sortida de Almeda, amb treure una mica d'espai de la antiga guixeta, tenim per 4 maquines per andana
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
a Manresa-Viladordis no hi ha maes i l'única validadora que hi ha acostuma a estar espatllada, així que viatges de gratis fins plaça espanya (amb el beneplàcit de l'interventor)
ES PELIGROSO ASOMARSE
Els bitllets que mes m'argadaUT596001 ha escrit:
Ferrovi, els bitllets senzills de taquilla de FGC són de paper no magnètics.
Conservo un Manresa-Alta - Sant Andreu de la Barca peró ja s'ha borrat la tinta
A veure, sobre aquests "comentaris revolucionaris"...josep_serre ha escrit:En el teu missatge hi sobren alguns comentaris que sonen revolucionaris.
L'únic que criticava es que amb els controls de billetatge es formaran necessàriament unes cues i aglomeracions en baixar del tren que ara no es formen perquè la gent perd no triga tant de temps en sortir.
Només han d'esperar que s'obri la mampara, i això ja fa aproximadament uns dos o tres segons per viatger. Ara, si s'ha de passar la tarjeta i esperar a que la màquina la llegeixi, es passarà a uns quatre o cinc segons. En comparació amb el temps que es trigava abans, quan només hi havia un torn d'obertura manual, és una eternitat.
Després, sobre les 'màquines de clemència'... he fet servir aquesta expressió perquè em sembla recordar que algú la va usar al fil on es parlava sobre la instal·lació d'aquestes màquines en unes quantes estacions de les línies del Vallès. No és una expressió que hagi inventat jo. Les van batejar com 'màquines de clemència', perquè permetien commutar la multa per fer salt de zona per una altra multa més assequible.
Les màquines a les que jo em referia són les que hi ha als països civilitzats d'Àsia, com ara aquestes del Japó
http://www.flickr.com/photos/37118157@N00/310895458/
http://www.flickr.com/photos/superlocal/103214145/
on només es paga la diferència que correspondria entre el que es va pagar en comprar el bitllet i el que en realitat costa baixar-se a l'estació de destinació.
A la inversa també funciona; les màquines no et tornen diners en cas d'haver-ne pagat de més, però sí els interventors humans si s'ho demanes. Per un parell de casos que m'havia despistat i pagat de més, m'han tornat els quatre duros de diferència.
Per cert, en pràcticament tots els trens de l'Àsia cal validar a la sortida de l'estació, i en canvi no es perd ni un sol segon, perquè les màquines ja estan fetes per no haver-se d'aturar en cap moment. Aquestes altres fotos ho demostren:
http://www.flickr.com/photos/kankan/217273059/
http://www.flickr.com/photos/95594926@N00/165840052/
Unes validadores d'aquest tipus, vistes de lluny...
http://www.flickr.com/photos/skys/57869896/
Que per cert, vistes així sembla que es puguin travessar molt fàcilment... així obertes per defecte i tal... però a veure qui és el guapo que passa sense bitllet... (tenen sorpresa)
Per acabar, quan deia que els interventors han de fer de segurates, no ho deia despectivament. De fet, em sembla que els primers a qui no els fa gràcia és a ells mateixos...
En el cas de validacions a la sortida també s'ha de tenir en compte un petit detall que vaig poder apreciar a París: la màquina és capaç de llegir el bitllet en qualsevol de les quatre posicions en què es pot introduir. Aquí és un clàssic la gent que s'està un quart d'hora per validar donant voltes al bitllet (sí, d'acord que els bitllets tenen fletxeta, però qui de vosaltres no s'ha equivocat algun cop a l'hora d'introduir un bitllet?).
Una guillotina? Jo segueixo defensant que les portes altes de les validadores haurien de ser ganivets per a tota aquella gent que se't cola arrapada a l'esquenaFujimaki ha escrit:Que per cert, vistes així sembla que es puguin travessar molt fàcilment... així obertes per defecte i tal... però a veure qui és el guapo que passa sense bitllet... (tenen sorpresa)
nop, una guillotina no...
Com es pot observar, les validadores són estretes i allargades. Fiques el bitllet en un extrem, que travessa la màquina a la velocitat del llamp, i el reculls a l'altre extrem. Quan t'acostumes al gest, pots passar ben bé corrent.
Ara, si se t'acut passar sense introduir el bitllet, les portes que hi ha a l'altre extrem de la validadora, que per defecte estan obertes, se't tanquen de cop i et donen un bon ídem. Encara bo que les portes estan com forrades com si fossin el respatller d'un seient, i no fa tant de mal. Però l'ensurt te l'emportes.
I l'única forma que trobo que hi hauria de saltar-les seria agafant molta carrereta i pegant un bot que superi l'altura de la comporta, cosa que requereix d'unes grans habilitats atlètiques i que no et permet passar precisament desapercebut.
Per cert, que moltes d'aquestes validadores també tenen un sensor aproximadament a un metre i quaranta d'altura, que permet detectar el frau amb bitllets infantils. Si vols passar amb bitllet infantil, ho hauries de fer acotant-te prou com per no fer saltar el sensor. I també cantaria, vaja.
Com es pot observar, les validadores són estretes i allargades. Fiques el bitllet en un extrem, que travessa la màquina a la velocitat del llamp, i el reculls a l'altre extrem. Quan t'acostumes al gest, pots passar ben bé corrent.
Ara, si se t'acut passar sense introduir el bitllet, les portes que hi ha a l'altre extrem de la validadora, que per defecte estan obertes, se't tanquen de cop i et donen un bon ídem. Encara bo que les portes estan com forrades com si fossin el respatller d'un seient, i no fa tant de mal. Però l'ensurt te l'emportes.
I l'única forma que trobo que hi hauria de saltar-les seria agafant molta carrereta i pegant un bot que superi l'altura de la comporta, cosa que requereix d'unes grans habilitats atlètiques i que no et permet passar precisament desapercebut.
Per cert, que moltes d'aquestes validadores també tenen un sensor aproximadament a un metre i quaranta d'altura, que permet detectar el frau amb bitllets infantils. Si vols passar amb bitllet infantil, ho hauries de fer acotant-te prou com per no fer saltar el sensor. I també cantaria, vaja.
Hi ha alguns T-Cuelas que els dona el mateix no passar desapercebuts. Uns quants (si bé pocs) n'he vist saltar jo tot enfilant-se a les pròpies validadores...Fujimaki ha escrit:I l'única forma que trobo que hi hauria de saltar-les seria agafant molta carrereta i pegant un bot que superi l'altura de la comporta, cosa que requereix d'unes grans habilitats atlètiques i que no et permet passar precisament desapercebut.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
A Madrid també ho vaig detectar. Vaig ficar per error l'Abonament Turístic d'1 dia [la nostra T-Dia, vaja] al revés en un torniquet (crec que de Rodalies) i m'el va acceptar, de fet em vaig donar compte que el vaig ficar el revés quan vaig treure el bitllet.entfe001 ha escrit:En el cas de validacions a la sortida també s'ha de tenir en compte un petit detall que vaig poder apreciar a París: la màquina és capaç de llegir el bitllet en qualsevol de les quatre posicions en què es pot introduir. Aquí és un clàssic la gent que s'està un quart d'hora per validar donant voltes al bitllet (sí, d'acord que els bitllets tenen fletxeta, però qui de vosaltres no s'ha equivocat algun cop a l'hora d'introduir un bitllet?).
A veure, encara a risc de fer un off-topic encar más gran...JaMiRo! ha escrit:Hi ha alguns T-Cuelas que els dona el mateix no passar desapercebuts. Uns quants (si bé pocs) n'he vist saltar jo tot enfilant-se a les pròpies validadores...
Si te n'adons, quan responia a en josep_serre, parlava de "països civilitzats", un matís que podria semblar trivial però que en aquest cas resulta decisiu.
I és que en el cas del Japó, el concepte de "T-Cuelas" és inconcebible. No crec que mai ningú s'atrevís a fer en públic una cosa dolenta, com ara saltar-se una validadora. T'estan mirant els altres passatgers, i a més l'encarregat de recollir els bitllets no magnètics a la porta de sortida. A més, en arribar a l'estació de sortida també caldria donar-li un bitllet a un interventor en cas de no disposar-ne dels que es fiquen a les validadores de sortida. I aquests interventors dubto que facin la vista grossa, la veritat.
Si detecten un comportament d'aquest tipus, suposo que cridaran la policia d'immediat, quan no tinguin un cuartelillo a l'estació mateixa si és de les més importants, i si ets estranger et cau un puro que si no et deporten de seguida, doncs gairebé. Bé, també és cert que d'immigració d'aquesta que sociològicament s'abona al T-Cuelas, allà es gairebé inexistent.
A les zones rurals, on a les estacions baixador no hi ha torns, ni interventors ni res, sí que és possible viatjar sense bitllet vàlid, perquè no te'l miraran a la sortida, i qui més qui menys em sembla que al Japó tothom ho ha fet. Però a la ciutat, nasti de plasti...
He buscat un altre cop fotos a flickr per il·lustrar el tema del civisme. Un dels meus favorits és la galeria d'art que hi ha al passadís entre les estacions de Nanba de Kintetsu i JR, a Osaka.
Es tracta d'unes reproduccions de quadres del Museu de Xicago, pintats directament a la paret com un fresc, sense vidres, plàstics, mampares ni res...
http://www.flickr.com/photos/javabell/307650598/
http://www.flickr.com/photos/32799091@N00/133855642/
Pregunta, això quant dura en aquest estat a Barcelona? O a Madrid?
Segona mostra de civisme: la gent esperant quieta a l'andana, davant d'un metro ple de gent a punt de sortir, a que passi el següent convoi, per evitar-se modèsties a sí mateixos i a altres passatgers. Val que en hores punta i cap al tard ja no hi ha tanta paciència, però a altres hores és un costum habitual:
http://www.flickr.com/photos/travel-jp/321454115/
És clar, tot això permet tenir trens així de xulos per fora,
http://www.flickr.com/photos/breckenr/64965778/
així de nets per dins
http://www.flickr.com/photos/bifyu/107033034/
i que es mouen contínuament per xarxes així de desnvolupades
http://www.flickr.com/photos/kagoldberg/1025807/
Au, fi de l'off-topic, que això hauria d'anar més aviat a "Ferrocarril Mundial"... Però ja m'he quedat a gust...
És que us podeu imaginar com és de frustrant acostumar-se a tot això, i després tornar a Barcelona, amb la RENFE, els T-Cuelas i demés fauna...
De vegades m'agradaria ser japonès...
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
ジャミロ!JaMiRo! ha escrit:De vegades m'agradaria ser japonès...
(no és que sàpiga japonès, només he fet servir l'IME del Windows per a caràcters asiàtics per a escriure el teu nom d'usuari )
P.S: Ara segur que saltarà en Fujimaki fotent-me una bronca impressionant per haver-ho fet malament
Jo no desitjaría ser japonès, m'agrada ser català, pero m'agradaría que aquesta societat tingui aquestes admirables qualitats dels japonesosJaMiRo! ha escrit:De vegades m'agradaria ser japonès...
Ferrovi ha escrit:Jo no desitjaría ser japonès, m'agrada ser català, pero m'agradaría que aquesta societat tingui aquestes admirables qualitats dels japonesosJaMiRo! ha escrit:De vegades m'agradaria ser japonès...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.