Metro de Barcelona, cap d'any: caos total

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Metro de Barcelona, cap d'any: caos total

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 01/01/2007 16:46

Hola!

Feia uns anys que no sortia per cap d'any i aquesta nit passada vaig anar a veure l'ambient per Barcelona. Òbviament, vaig agafar el transport públic, concretament el Metro de Barcelona (L1 de Fondo a Espanya i viceversa).

Després del que vaig viure ahir, les ganes de tornar a agafar el suburbà barceloní per aquesta data m'han passat totalment:

-Vòmits per tot arreu.

-Gent fumant droga legal (tabac) i droga il·legal (hatxís).

-Empentes.

-Sobresaturació dels cotxes i de les estacions.

-Situacions de molt perill: en concret, a Urquinaona una guiri en evident estat etílic va intentar, com no, entrar al tren quan s'estaven tancant portes; la motorista no se'n va adonar i el tren va arrencar amb el braç de la noia atrapat per la porta. La cosa fou greu perquè era el cotxe de cap i per poc la noia no es fa mal; la gent, a sobre mirant i no fotent res. Servidor fou qui va tirar de l'alarma després d'empènyer un nombrós grup de persones que no fotien res amb el dispositiu d'emergència a davant dels seus nassos...

La propera vegada, o ja m'ho faré per a estar prop d'allà on vols passar una bona estona, o agafaré el vehicle privat (perquè de taxis tampoc és que n'hi haguèssin...). És patètic. Ahir em donaven ganes de cremar el DNI i demanar asil polític a Suïssa, al Japó, a Noruega, a Suècia o a qualsevol país civilitzat.

>:(

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dilluns 01/01/2007 17:05

I que tal la seguretat per la nit?N'hi ha molta,o bé escassa?Els vaitgers poden viatjar sense problemes la nit del cap any o amb nengs i històries.
Per qué no posa TMB més seguretat al metro de nit?Esque no m'extranya que passès tot aixó.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 01/01/2007 17:18

Seguretat poca...I molta, moltíssima fauna urbana: des de nengs fins a pijos alcoholitzats... >:(


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dilluns 01/01/2007 17:30

Jo vaig agafar el tramvia a Francesc Macià sobre les 00:20 aprox, si teniu l'infotram numero 1, li fan una entrevista a un conductor del tram, doncs aquest home el va conduir, i genial, perquè no anava practicament ningú cap a fora de Barcelona, tothom es baixava a Av Xile (quines coses, no?), jo assegudet, la mar de comode, molt bé, molt bé :P


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dilluns 01/01/2007 17:51

Cap allà les 8 el trambesós (tant la T4 com la T5) anava pràcticament buit a l'alçada de Glòries, això si, hi havia un pas de gent continu cap a la boca de metro de la L1. No se pas quina freqüència de pas hi deuria haver, però allò deuria d'estar força ple de gent esperant el metro.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 01/01/2007 19:23

Vaig pujar a Hospital clínic i (oh misteri) ningú es va colar. però a dins del tren hi havia gent fumant i la capacitat dels trens i estacions semblava estar al límit!

BON ANY A TOTS!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 01/01/2007 22:09

JaMiRo! ha escrit:Ahir em donaven ganes de cremar el DNI i demanar asil polític a Suïssa, al Japó, a Noruega, a Suècia o a qualsevol país civilitzat.
Sí, però curiosament els joves d'aquests països civilitzats vénen a fer les seves vacances aquí i fan el mateix merder o pitjor. Perquè les borratxeres dels guiris sembla que siguin pitjors...

El metro non-stop (i més per Cap d'Any) és sinònim de brutícia, gent passada de voltes, i pots anar amb els 5 sentits o simplement passar de tot i tothom. Tot i així, cap a les 9 del matí he vist brigades de neteja a bord dels trens.



pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dilluns 01/01/2007 22:19

Ahir sobre les 1 de la matinada..

Sagrera L5 quasi tota plena i quasi tota la gent estaba fumant i alguns fins i tot tenien l' ampolla de alcohol a la mà i bebent!! Quina vergonyaa no??? :x :x :x

En fi, què hi farem així són les coses :roll:

Salutacions!



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dilluns 01/01/2007 22:32

pokeroms ha escrit:Ahir sobre les 1 de la matinada..

Sagrera L5 quasi tota plena i quasi tota la gent estaba fumant i alguns fins i tot tenien l' ampolla de alcohol a la mà i bebent!! Quina vergonyaa no??? :x :x :x

En fi, què hi farem així són les coses :roll:

Salutacions!
És igual demà fotem un especial a BTV de l'ordenança cívica :bleah , de lo tolerant que és la ciutat :plas i de l'alcalde inaugurant busos nous de gas i fent un trajecte d'una estació (això és totalment verídic Universitat - Pg de Gràcia), en els nous metros de la L2 i tot arreglat :'(



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 01/01/2007 22:58

Hola!
victorcasta ha escrit:Sí, però curiosament els joves d'aquests països civilitzats vénen a fer les seves vacances aquí i fan el mateix merder o pitjor. Perquè les borratxeres dels guiris sembla que siguin pitjors...
Sense ànim d'obrir un off-topic, dir-te que suïssos, japonesos, noruecs o suecs no solen fer aquestes coses en venir per aquí. ;)

Els que sí que fan marranades són britànics, francesos, italians, nord-americans, etc. Aquí et dono la raó. >:(

Per tant, reitero que vull la nacionalitat suïssa, japonesa, noruega o sueca. Preferentment la suïssa per motius obvis. :D

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

dgtxa
N5
N5
Entrades: 99
Ubicació: Olot

Entrada Autor: dgtxa » Dilluns 01/01/2007 23:16

Jo vaig agafar la L1 d'Urquinaona al Clot cap a la 1 de la matinada, i els cotxes anaven a tope. Fins i tot, al cartell informatiu del temps que falta per a l'arribada del nou tren s'hi indicava que el proper tren no admetia passatge.

A aquelles alçades de la nit l'estació d'Urquinaona semblava estar prou decent pel que fa a neteja. I de comportaments "incívics" tampoc en vaig veure cap dins del tren.



Avatar de l’usuari
Fujimaki
N4
N4
Entrades: 41
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Fujimaki » Dimarts 02/01/2007 0:13

Això de que tothom que hi ha a les estacions i als vagons es dediqui a fumar impunement em sembla >:( >:( >:( >:( >:(

Què es pensen, aquests desgraciats? Que perquè un dia tinguin la gentilesa de mantenir obert el transport públic COM UNA DEFERÈNCIA CAP A ELLS, ELS USUARIS, això significa que s'obre la veda del tabac, l'alcohol i les potes, com si els vagons del metro fossin una disco-mòbil?

Patètic!!

Si això ha de ser la tònica quan el metro obri tota la nit el cap de setmana, per mi ja farien millor anant oblidant-se de la idea...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 02/01/2007 1:25

Vejam, no pretenc fer d´advocat del diable ni molt menys, però en quan al tema dels vòmits, crec que és força difícil de decidir on vols vomitar...
Estiguis borratxo o no. Si et trobes malament, intentes trobar un lavabo, però no sempre pots...
Una altra cosa molt diferent és que es permeti l´accés al metro a gent en estat etílic o drogat. Més que res pel perill d´accident que representen.



pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dimarts 02/01/2007 1:51

Fujimaki ha escrit:Això de que tothom que hi ha a les estacions i als vagons es dediqui a fumar impunement em sembla >:( >:( >:( >:( >:(

Què es pensen, aquests desgraciats? Que perquè un dia tinguin la gentilesa de mantenir obert el transport públic COM UNA DEFERÈNCIA CAP A ELLS, ELS USUARIS, això significa que s'obre la veda del tabac, l'alcohol i les potes, com si els vagons del metro fossin una disco-mòbil?

Patètic!!

Si això ha de ser la tònica quan el metro obri tota la nit el cap de setmana, per mi ja farien millor anant oblidant-se de la idea...

Home! Jo no crec perquè estigui obert tota la nit els cap de setmana siguin tots igual com el del cap d'any, això va passar perquè es cap d'any i és clar la gent ja us imagineu com deurien estar :x :x :x :x

Salutacions!



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 02/01/2007 9:10

Doncs els de Polinyà / Palau encara no s'han enterat de que ja s'ha acabat el cap d'any.... :evil:



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 02/01/2007 13:38

No m'extranya que la gent faci guarrades i tonteries que molesten per la nit al metro,si haguera seguretat no haguera passat res del que diueu,peró clar,jo pensava que a la nit TMB reforçava la seguretat,peró ja veig que no.
Menos mal que per lo menys hi havia molta gent,que sinó?
Com és possible que a TMB no hi hagui la seguretat suficient per garantir la seguretat dels viatgers una nit de cap d'any i a FGC a ple llum dedia vegi per tot arreu guardiès de seguretat amb gossos i un munt d'agents d'estació tant a les andanes com al tren.
Si TMB aprenerà de FGC em tema de seguretat,no pasaria aquestes coses



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 02/01/2007 15:27

Jo vaig agafar el metro sobre les 2.15 de la matinada a Pl.Catalunya cap a Plaça Espanya. Vaig veure 2 ex-Eh! al vestíbul junt a les validadores. A l'andana l'ambient direcció Hospital de Bellvitge era tranquil, però cap a Fondo l'andana estava plena a vessar. Per cert, sobtava veure totalment buida les andanes de RENFE...

Dins del tren hi havien els típics personatges que cridaven, però no passava d'aquí. Això sí, no vaig veure ni un sol agent de seguretat. Després vaig dirgir-me a FGC, a la L8, per anar a Molí Nou i tornar. Els tren, a l'anar, anava pràcticament buit i hi anaven dos agents de seguretat que miraven una mica per sobre que la gent que hi anés no es passés de mare... a la tornada hi havien diversos nengs fumant però els agents de seguretat no els hi van recriminar en cap moment. Imagino que per coses com aquesta devien passar si estaven més o menys tranquils. Per cert, curiositat: de Sant Boi a Molí Nou es circulava a contravia direcció Martorell.

Després, sobre les 3 del matí, agafo el metro per anar de Avinguda Carrilet fins a Hospital de Bellvitge, i tornar amb el mateix fins a Urquinaona. El tren arriba ple fins a la bandera i el 80-90% del passatge eren nanos d'estètica okupa. Un cop dins es nota que han fumat i han guixat amb rotuladors els vidres del tren. En el canvi de sentit van entrar diversos empleats de la neteja només per retirar ampolles, gots i similars i només els més grossos, doncs es van deixar alguns. La tornada, com eren ja les 3 del matí i la majoria de persones ja deurien estar ja dins les discoteques era més aviat tranquila, no obstant de Pl.Espanya fins a Pl.Catalunya el tren anava molt ple.

D'allà vaig agafar la L4 per agafar el primer 1000 de l'any :D (bé, el 1102 per als puristes) i la cosa estava tranquila. Vaig baixar a Passeig de Gràcia i d'allà vaig anar a peu fins a Pl.Catalunya per agafar la última vallesana nocturna que em portaria de tornada a Castellar.

La meva impressió sobre el servei nocturn va ser lleugreament millor del que m'imaginava.



David
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: David » Dimarts 02/01/2007 15:39

Jo aquest cap d'any no vaig agafar transport públic, però pel que vaig viure i patir una nit de la Mercè, on vaig tornar en un metro on s'hi havien cagat, tinc la seguent opinió:

Si un servei no es pot donar amb el mínim de garanties el que s'ha de fer és no donar-lo.

Això ho vaig expressar mitjançant una reclamació a TMB i em van respondre amb el mateix model de carta que utilitzen habitualment per treure't de sobre.

Si fos per mí, el metro el dia de cap d'any tancaria a les 11 de la nit i si la gent es vol passar de rosca que ho faci, pero la alemenys la resta de ciutadans no hauriem de pagar els despefectes dels niñatos que tornen beguts a casa.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 02/01/2007 15:52

David ha escrit:Jo aquest cap d'any no vaig agafar transport públic, però pel que vaig viure i patir una nit de la Mercè, on vaig tornar en un metro on s'hi havien cagat, tinc la seguent opinió:

Si un servei no es pot donar amb el mínim de garanties el que s'ha de fer és no donar-lo.

Això ho vaig expressar mitjançant una reclamació a TMB i em van respondre amb el mateix model de carta que utilitzen habitualment per treure't de sobre.

Si fos per mí, el metro el dia de cap d'any tancaria a les 11 de la nit i si la gent es vol passar de rosca que ho faci, pero la alemenys la resta de ciutadans no hauriem de pagar els despefectes dels niñatos que tornen beguts a casa.
Totalment cert ;)
Si tenen intenció a obrir el metro tota la nit,que facin el favor de que els viatgers que volen anar segurs ho poden fer i que la "gentota"que vulgui fer de les seves no ho faci,aixó és fa ficant seguretat,quin és el problema?Doncs clar,la falta de seguretat greu de TMB.
Jo per mi que és crees una seguretat metrera,si fa falta,el que no pot ser és que no és garanteixi un viatger segur a qualsevol viatger.
Jo només pensant que algún dia hauré d'agafar el tren a les 11.30 de la nit ja tremolo de por,per aixó,demanaria a les empreses de TP que garanteixi la seguretat dels viatjers que viatgen a hores perilloses posant més seguretat als TP.
El problema és que n'hi ha ben poca,sobretot a renfe i TMB.
Avui,a Passeig de Gràcia he vist una noia colant-se al costat de la sala de control i els guardiès no s'han enterat de la saleta de control allà tan tranquils,i de seguretat,cap.Aixó és normal?A més la noia ni mirava la sala de control,anava com si passejarà el carrer.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/01/2007 17:27

Molt d'acord amb tú, David, hi han actituts que no es poden admetre de cap de les maneres. Per agafar a quatre que no saben comportarse enlloc, perquè dubto que tot això ho facin només al metro, no val la pena que obrin una nit del cap de setmana a partir d'abril i gastin una mil·lionada.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”