Curiositats de la retolació del metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
alexbn
N6
N6
Entrades: 230

Entrada Autor: alexbn » Dimarts 06/03/2007 19:30

Danzig ha escrit:^^ Ya era hora
Pues teniendo en cuenta que en un mes y medio se inauguran las ampliaciones de las T3 y T5 y probablemente de rebote la T6, no sé qué decirte. Por cierto, que los planos nuevos son los de dentro de la estación, porque los de las bocas siguen sin enseñarnos el Trambesòs...



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 06/03/2007 22:07

Jo tambè opino que la senyalètica de TMB es força bona, i sobre tot amb bon diseny. L'altre xarxa que faig servir molt, la de Madrid, encara te millor senyalètica però amb un diseny trist. El de BCN m'agrada més.

Per cert, allà, que estan obrint trams i estacions a un ritme bestial, no se com ho fan que tenen els plànols actualitzats. Acaben d'obrir L2 cap La Elipa i apa, afegit als plànols! I fa setmanes igual amb les estacions d'Aviación Española (L10), Pinar del rey (L8), les prolongacions de la L11 i L5 etc

A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9 :D

Vox



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/03/2007 18:40

Vox ha escrit:A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9 :D
Realment creus que cal anticipar-se 15 anys? :twisted:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimecres 07/03/2007 20:58

Carlos L'H ha escrit:Ya se que no viene al caso pero, quería comentar que todos los mapas de la L5 han sido actualizados.
Novedades:
T5 y R10.
-No han puesto al menos que se están ampliando la L2 (Badalona Centre) y L3 (Roquetes y Trinitat Nova).
Y es raro, puesto que hace años, en el 2000 aproximadamente, en todos los mapas estaba puesto que la ampliacion de L3 de Montbau a Canyelles se inauguraria en el 2001 y durante muuuucho tiempo ha estado el tramo de St. Marti de l'Erm a Consell Comarcal tambien en construcción en los mapas.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dijous 08/03/2007 19:59

Guigui ha escrit:
Vox ha escrit:A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9 :D
Realment creus que cal anticipar-se 15 anys? :twisted:
15 anys no, però a Madrid porten temps publicitant aquest plànol:
Perdoneu la desmesura.(Com ho puc sol·lucionar?) :D
http://img260.imageshack.us/img260/9832 ... ridfb7.jpg
U-Bahn l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 22/04/2008 13:34, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Izo
N6
N6
Entrades: 186
Ubicació: Piera, Montserratí

Entrada Autor: Izo » Dijous 08/03/2007 20:12

En el mapa el cercle amb un pal vertical que la talla pel mig és presentat com "cambio de tren". Vol dir que quan arribes a aquella estació et baixes i has de canviar de comboi per continuar?


Cahorniverns, nicarons, magas è garuns

Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dijous 08/03/2007 21:09

Correcte. Això ja passa a Puerta de Arganda, i es farà a Tres Olivos y Estadio Olímpico.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dijous 08/03/2007 21:20

U-Bahn ha escrit:Correcte. Això ja passa a Puerta de Arganda, i es farà a Tres Olivos y Estadio Olímpico.
I quin és el motiu?



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dijous 08/03/2007 21:32

Simplement que les freqüències són més baixes.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/03/2007 22:43

O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 09/03/2007 10:53

Guigui ha escrit:O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Sí, si a més la L11 l'explotés FGC en lloc de TMB i totes les seves parades a excepció de Trinitat Nova estiguessin a la zona 2.



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 09/03/2007 13:29

mikado ha escrit:
U-Bahn ha escrit:Correcte. Això ja passa a Puerta de Arganda, i es farà a Tres Olivos y Estadio Olímpico.
I quin és el motiu?
En aquell punt la L9 passa a ser explotada per TFM, amb menys freqüencies i amb trens 6000 de dos cotxes enlloc de 3 ó més.

Vox



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 09/03/2007 13:32

Guigui ha escrit:O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Doncs no sé que dirte pq a BCN, en aquest cas, es veu ben clar que son dues linees diferents, una groga anomenada L4 i una verda anomenada L11. L'únic que presta a confusió es que una segueix l'altre en el plànol.

En el cas de la L9 i L9b, així com les L10 i L10b (MetroNorte), son la mateixa linea, mateixos trens, es quelcom extrany per es així :|

Vox



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Divendres 09/03/2007 13:40

U-Bahn ha escrit:
Guigui ha escrit:
Vox ha escrit:A TMB ja podrien afegir les futures ampliacions de la L2 a Badalona, la L3 a Trinitat i la L5 cap Horta. I que coi, el primer tram de la L9 :D
Realment creus que cal anticipar-se 15 anys? :twisted:
15 anys no, però a Madrid porten temps publicitant aquest plànol:
Hola,

Vejam, als metros de Madrid, com ja he comentat abans, NO es sol veure aquest plànol, i dic "sol" perquè no agafo la L4 ni la L11 ni el MetroSur però si les L1-2-3-5-6-7-8-9-10 i jo el que veig son plànols molt actuals on s'hi afegeixen les darreres novetats. No se com s'ho fan però els plànols deuen durar ben poc:

L5: dos estacions a Alameda de Osuna, finals 2006.
L10: estació Aviación Española (finals 2006)
L8: estació Pinar del Rey (primers 2007)
L11: dos estacions cap Carabanchel Alto, 2007
L2: una estació cap La Elipa, 2007, fa res.

Jo tinc un plànol de gener de 2007 i només surt que el que llavors estava inaugurat: L5 i Aviación.

Per altre banda, el plànol que has possat (el que no he vist massa!) no es ni de futur ni res! El metro ligero està ja apunt per la primavera i la resta o està ja ingaurat, o està dins el pla 2003-2007.

Vox



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 09/03/2007 20:22

Afegir al tema de la L9 de Madrid que al principi sí hi havien serveis directes sense transbord, però només anava 1 de cada 3 trens, quedant-se els altres dos limitats a Puerta de Arganda.

Seria més o menys com a la C4 nord de RENFE els festius, on dels 3 trens/hora que van a Terrassa només 1 continua a Manresa.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 10/03/2007 15:27

Vox ha escrit:
Guigui ha escrit:O sigui, que si BCN fos Madrid, la L11 seria la L4 i a Trinitat Nova hi hauria aquella rodoneta atravessada per un pal. Ho he entès bé?
Doncs no sé que dirte pq a BCN, en aquest cas, es veu ben clar que son dues linees diferents, una groga anomenada L4 i una verda anomenada L11. L'únic que presta a confusió es que una segueix l'altre en el plànol.

En el cas de la L9 i L9b, així com les L10 i L10b (MetroNorte), son la mateixa linea, mateixos trens, es quelcom extrany per es així :|

Vox
Però l'explicació que dóna el plànol de Madrid pel símbol aquell és de transbord creuant l'andana, cosa que és el cas de Trinitat Nova. Per això ho deia, principalment.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 22/04/2008 1:46

Ressuscito el tema per parlar d'una altra idea rebuscada que he tingut amb relació a la retolació del metro de Barcelona. Els panells que hi ha a l'entrada de cada vestíbul amb un gran termòmetre vertical que indica la línia duu els caps de línia en el color distintiu i la resta d'estacions en blanc. Trobo que, per tal d'aclarir a l'usuari on es troba (cosa que no sempre tenen clar, especialment els de fora), l'estació que hauria d'estar marcada amb el color distintiu és aquella on es trobi. La veritat és que no sé què hi pinta marcar amb color especial els caps de línia si ja es veu que ho són pel fet d'estar als extrems del termòmetre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/12/2012 18:28

A veure què us sembla aquesta :) :

http://ecomovilidad.net/barcelona/la-im ... -vallcarca

La imatge: La línia L5 se’n va a Vallcarca

Javier Paricio | 13-12-12

Fins fa unes setmanes, qui passés per l’estació Plaça del Centre de metro podia trobar-se amb una imatge curiosa. I és que a una de les tires de la línia L3 que hi ha a l’andana amb direcció a Trinitat Nova figurava que la línia L5 parava a Vallcarca, i no a Vall d’Hebron.

Suposem que l’error es va produir fa mesos, quan, en actualitzar la senyalètica arran de la inauguració del tram Horta-Vall d’Hebron de la L5, l’operari que posava les enganxines adhesives es va despistar i va posar una a Vallcarca, per la coincidència de les primeres lletres amb Vall d’Hebron.

A diferència d’altres vegades, en què errors d’aquest tipus han sigut solucionats just després de publicar-los al nostre bloc, en aquesta ocasió algun usuari anònim o algun treballador de TMB segurament es va adonar de l’equivocació i va fer les gestions oportunes, ja que fa unes setmanes va desaparèixer l’enganxina errònia de la línia L5 i uns dies després estava ja col·locada a l’estació correcta.

A ecomovilidad.net Barcelona ens alegra saber que des de TMB es treballa per millorar dia a dia la informació als usuaris, fins i tot amb petites actuacions com aquesta. I és que, com hem dit ja moltes vegades, la informació veraç és un dels pilars fonamentals per tal que els usuaris confiïn en el transport públic.

Imatge



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 14/12/2012 18:52

Posaria la ma al foc que el responsable d'aquest "error" ha estat el brètol de torn que s'ha dedicat a canviar-lo de lloc com en el 99% dels casos.
Per desgràcia, a L3, des del 2004 que tenim animals canviant o directament retirant adhesius dels termòmetres.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Divendres 14/12/2012 20:23

Agafo el metro de L3 a Plaça Catalunya i, com que em quedo al principi de l'andana, un parell de cops per setmana se m'acosta algun turista i em demana "L1?" amb l'únic problema que t'ho diuen just quan arriba el metro i no saben si pujar o no... Evidentment, amb el meu anglès justet, els envio cap al fons de l'andana perquè vagin a buscar la L1, però potser hi hauria alguna manera d'indicar en els rètols que allí només hi paren els trens de la L3. De fet, tenint en compte que a Barcelona totes les andanes són "monolínia", valdria la pena tenir algun pictograma sobre el tema. Alguna idea?



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”