Soterrament vies a L'Hospitalet

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Re: Soterrament vies a L'Hospitalet

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 27/06/2017 19:33

No hi havien remors que també es soterraria l'estació d'Hospitalet???


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dimarts 27/06/2017 22:34

Crec que el projecte és tancar l'actual estació de l'Hospitalet quan s'hagi fet la nova de la Torrassa.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 19/01/2018 14:35

Compromís imminent del Govern per cobrir les vies de l'Hospitalet

El ministre de Foment té previst visitar la ciutat el 6 de febrer per tancar el pla amb l'alcaldessa Marín

El projecte inclou un intercanviador a la Torrassa que agilitzarà la circulació


[...] El soterrament va ser aprovat el 2007 per Foment, amb Magdalena Álvarez al capdavant del ministeri, i té un cost aproximat de 445 milions d'euros. L'obra inclou la construcció d'un nou intercanviador a la Torrassa que permetria descongestionar els túnels de Rodalies que solquen el subsol metropolità. Aquest nou baixador, a més, connectaria amb les línies 1 i 9 del metro. En resum, descarregarà de tràfec l'estació de Sants. L'acord aconseguit a mitjans del 2007 estipulava que el Govern central pagaria el 85% de l'obra, mentre que la Generalitat es faria càrrec del 10% i el consistori, del 5%. Es desconeix quines són les condicions actuals. 

El projecte preveu tapar dos trams que sumen uns quatre quilòmetres. De les vies de la R2, des del carrer de les Ciències, per sota de la Gran Via, fins a l'avinguda del metro, a escassos 300 metres de la caixa de Sants. De la R4, que es portaria a terme més tard, des del parc de les Planes fins al carrer de la Glòria. El soterrament del tram de via de la R2 permetria encreuar-se, amb un salt de línies, amb la R4 (Vilafranca). La nova configuració permetrà un nou model d'explotació que representarà un increment important de l'eficiència com a conseqüència de la millor adaptació entre l'oferta i la demanda de cada corredor.

http://www.elperiodico.cat/ca/barcelona ... et-6562218


Salvem l'Estació de França!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 19/01/2018 20:14

m.h.t. ha escrit:Compromís imminent del Govern per cobrir les vies de l'Hospitalet

El ministre de Foment té previst visitar la ciutat el 6 de febrer per tancar el pla amb l'alcaldessa Marín

El projecte inclou un intercanviador a la Torrassa que agilitzarà la circulació


[...] El soterrament va ser aprovat el 2007 per Foment, amb Magdalena Álvarez al capdavant del ministeri, i té un cost aproximat de 445 milions d'euros. L'obra inclou la construcció d'un nou intercanviador a la Torrassa que permetria descongestionar els túnels de Rodalies que solquen el subsol metropolità. Aquest nou baixador, a més, connectaria amb les línies 1 i 9 del metro. En resum, descarregarà de tràfec l'estació de Sants. L'acord aconseguit a mitjans del 2007 estipulava que el Govern central pagaria el 85% de l'obra, mentre que la Generalitat es faria càrrec del 10% i el consistori, del 5%. Es desconeix quines són les condicions actuals. 

El projecte preveu tapar dos trams que sumen uns quatre quilòmetres. De les vies de la R2, des del carrer de les Ciències, per sota de la Gran Via, fins a l'avinguda del metro, a escassos 300 metres de la caixa de Sants. De la R4, que es portaria a terme més tard, des del parc de les Planes fins al carrer de la Glòria. El soterrament del tram de via de la R2 permetria encreuar-se, amb un salt de línies, amb la R4 (Vilafranca). La nova configuració permetrà un nou model d'explotació que representarà un increment important de l'eficiència com a conseqüència de la millor adaptació entre l'oferta i la demanda de cada corredor.

http://www.elperiodico.cat/ca/barcelona ... et-6562218
445 milions aquí (més els de l'Aeroport, Sant Feliu i Montcada) que podrien destinar-se a noves línies, descentralitzar les línies horitzontals del centre de Barcelona amb un tercer túnel per la part alta, desdoblaments, etc.

Si es que de veritat, no aprenem...


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 19/01/2018 22:12

Després Miquel no diguis això de "no hi calers" o "no és tant prioritari" com vas dir sobre de fer electrificació a Súria i Sallent...
Miquel ha escrit:No s'hi farà res, ja que no hi ha un duro, caldria veure si hi ha demanda suficient, i segurament hi ha altres prioritats més importants (que no vol dir que desmereixi aquesta, però hi ha coses que porten a la cua molts anys i van encara per llarg). Per tant, durant aquest segle, molt probablement no s'hi farà res.
Ara, el que no entenc tampóc és perquè ara es parlen de soterraments i no de fer desdoblaments, canvi d'explotació als actuals túnels de BCN i nous trams amb aquests diners... per Barcelona puc "entendre" (a dures penes) la excusa de soterrar... però per la resta de llocs com Hospitalet??? Hi havia un altre exemple de que volien soterrar per Bellvitge.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Divendres 19/01/2018 22:21

Miquel ha escrit:
m.h.t. ha escrit:Compromís imminent del Govern per cobrir les vies de l'Hospitalet

El ministre de Foment té previst visitar la ciutat el 6 de febrer per tancar el pla amb l'alcaldessa Marín

El projecte inclou un intercanviador a la Torrassa que agilitzarà la circulació


[...] El soterrament va ser aprovat el 2007 per Foment, amb Magdalena Álvarez al capdavant del ministeri, i té un cost aproximat de 445 milions d'euros. L'obra inclou la construcció d'un nou intercanviador a la Torrassa que permetria descongestionar els túnels de Rodalies que solquen el subsol metropolità. Aquest nou baixador, a més, connectaria amb les línies 1 i 9 del metro. En resum, descarregarà de tràfec l'estació de Sants. L'acord aconseguit a mitjans del 2007 estipulava que el Govern central pagaria el 85% de l'obra, mentre que la Generalitat es faria càrrec del 10% i el consistori, del 5%. Es desconeix quines són les condicions actuals. 

El projecte preveu tapar dos trams que sumen uns quatre quilòmetres. De les vies de la R2, des del carrer de les Ciències, per sota de la Gran Via, fins a l'avinguda del metro, a escassos 300 metres de la caixa de Sants. De la R4, que es portaria a terme més tard, des del parc de les Planes fins al carrer de la Glòria. El soterrament del tram de via de la R2 permetria encreuar-se, amb un salt de línies, amb la R4 (Vilafranca). La nova configuració permetrà un nou model d'explotació que representarà un increment important de l'eficiència com a conseqüència de la millor adaptació entre l'oferta i la demanda de cada corredor.

http://www.elperiodico.cat/ca/barcelona ... et-6562218
445 milions aquí (més els de l'Aeroport, Sant Feliu i Montcada) que podrien destinar-se a noves línies, descentralitzar les línies horitzontals del centre de Barcelona amb un tercer túnel per la part alta, desdoblaments, etc.

Si es que de veritat, no aprenem...
Compte que aquí diu cobrir i no soterrar. Molaria que a la Marín li plantessin un calaix com el de Sants, com riuria.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 19/01/2018 23:39

Carlos González ha escrit:Després Miquel no diguis això de "no hi calers" o "no és tant prioritari" com vas dir sobre de fer electrificació a Súria i Sallent...
Miquel ha escrit:No s'hi farà res, ja que no hi ha un duro, caldria veure si hi ha demanda suficient, i segurament hi ha altres prioritats més importants (que no vol dir que desmereixi aquesta, però hi ha coses que porten a la cua molts anys i van encara per llarg). Per tant, durant aquest segle, molt probablement no s'hi farà res.
Ara, el que no entenc tampóc és perquè ara es parlen de soterraments i no de fer desdoblaments, canvi d'explotació als actuals túnels de BCN i nous trams amb aquests diners... per Barcelona puc "entendre" (a dures penes) la excusa de soterrar... però per la resta de llocs com Hospitalet??? Hi havia un altre exemple de que volien soterrar per Bellvitge.
Aviam... Per què no "hi ha diners" per a fer línies noves però si l'hi ha per a fer "soterraments"? Doncs molt fàcil. Els soterraments/cobriments neixen de moviments veïnals i protestes d'un col·lectiu concret. Si fas el que demanes, hi ha molts números per a que et votin. Això a nivell polític.
A nivell "maletí", fer soterraments implica fer obra, el lloc on era la via passarà a formar part de l'ajuntament, que el podrà re-qualificar per a fer pisets, entre d'altres obres i fer que els seus empresaris amics guanyin uns bons diners. Diguem-ne que aquesta seria la versió "lleugera" d'explicar-ho.

Per si fos poc, la NO construcció de línies noves, i en definitiva, la NO construcció de la xarxa ferroviària que l'AMB necessita fa que excepte els barcelonins, la resta necessitin del seu vehicle privat per anar a qualsevol lloc (no ens enganyem, la esperpèntica xarxa de rodalies que tenim només és competitiva en recorreguts molt determinats, i qui l'usa tot i no ser-li la opció més ràpida és perquè a Barcelona no tindrà lloc per aparcar, o per estalviar-se el tràfic intens). Fer que moguis el teu cotxe fa que altres empresaris es freguin les mans, per no parlar d'altres motivacions polítiques i econòmiques.


Dit això, l'electrificació a Súria i Sallent, així com el cobriment de vies a Hospitalet (entre d'altres inversions) no són (o no haurien de ser) prioritàries.
Primera perquè realment, no hi ha la capacitat inversora suficient com per a fer ni que sigui el 50% de totes aquelles obres que realment sí que necessitem. Per tant, el poc que podem gastar, hauria d'anar a aquelles obres que realment tinguessin un impacte sobre la mobilitat elevat.

En segon lloc, és l'efecte sobre la població. La conversió de Súria i Sallent a tornar a ser una línia ni que sigui mixta implicaria a gran part de la línia haver-li de fer una reforma integral (no només electrificació), ja que FGC ha mantingut els ramals com ha pogut (i volgut) amb la única previsió de que hi passin mercaderies. Ni en el cas que FGC demà fes aparèixer per art de màgia 10 trens dièsel, podrien arribar a circular amb uns mínims del que s'espera del servei a ple 2018. Dit això, com veus, fer aquesta obra implica gastar-se una milionada per a tenir un grapat de trenets al dia circulant. No ens enganyem, comarques endins no hi ha tanta mobilitat i caldria veure realment la demanda que podria captar. No cal ni dir que el nombre d'usuaris que farien un Sallent - Barcelona seria inexistent, degut a la lentitud del carrilet, que més que un viatge, passaria a ser una excursió a la ciutat.

D'altre banda l'AMB te uns problemes molt greus de mobilitat, especialment la que arriba per el Vallès i el Baix Llobregat. La nostra xarxa ferroviària se sustenta sobre un model de mobilitat del segle passat (i l'anterior), que a dia d'avui porta dècades caducat. I això ho veiem cada dia.
Línies de metro amb excés de passatge en tots els corredors ja que la xarxa és radial, la línia B-V morint d'èxit fins al punt del col·lapse. Rodalies que, degut al manteniment fins les últimes conseqüències de la infraestructura (que s'ha salvat) del segle passat, és ineficient, és radial fins i tot per accedir a Barcelona ciutat i que ja no cobreix correctament ni la Zona 1, fa que per allà pels pocs llocs on passa, ho faci també vora el col·lapse.
I el resultat de tant despropòsit és que cal una xarxa de bus potent per a resoldre de mala manera totes les mancances de la xarxa ferroviària. I per suposat, de la creació de Km i Km i Km d'accessos viaris per entrar i moure's per les 3 primeres zones ja que el ferrocarril no resol ni de lluny les necessitats de mobilitat real de la majoria.
Per volum de persones, de demanda i de mobilitat, cal que les governs es posin les piles i inverteixin urgentment en crear una xarxa ferroviària que sigui útil dins l'AMB/3 primeres zones. Qualsevol altre cosa que no sigui això, és posar-se a construir la casa per la teulada.
De res serveix potenciar la secció Manresa/Súria-Sallent si la secció Martorell/Manresa va a 1-2 trens/hora, i encara de menys serveix fer res a les dos seccions anteriors si la secció Martorell/Barcelona és de tot menys competitiva. Primer hem de procurar millorar les arteries i el cor de la mobilitat. No podem seguir aportant més passatge a una infraestructura inadequada per les exigències actuals (vegi's el Barcelona-Sant Cugat) sense millorar-la. El mateix passa amb la xarxa viària, i el que hem d'aconseguir no es només millorar el que ja tenim, si no crear noves rutes per a que l'ús de la xarxa viària dins l'AMB es redueixi.
Per tant, d'aquí a que digués que no hi ha un duro (que es veritat) i que hi hauria d'haver altres prioritats per a les properes dècades.

Espero que s'hagi entès, ja que no es pas el primer cop que veig que t'ha irritat allò. Està molt bé fantasejar amb línies de tren recorrent tota Catalunya, però també hem d'entendre les necessitats. I ara mateix el Súria/Sallent no aporta gaire cosa, de la mateixa manera que el cobriment a Hospitalet o a d'altres llocs no aporta absolutament res als problemes de mobilitat reals que patim de fa anys, i que continuarem patint durant dècades si no ens posem seriament a fer alguna cosa.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 19/01/2018 23:41

Però si està clar que tot és un blablabla i al final no faran res. Com sempre.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Dissabte 20/01/2018 1:49

Per mi els soterraments son motxiles polítiques que tots (politics, tècnics d'urbanisme, entusiastes i ciutadania general) hem d'aguantar. Qualsevol que sàpiga de infrastructures sabrà que els soterraments viaris son un dels tipus d'obra pública ferroviaria amb menys productivitat i més cost de totes les que hi ha.

Però també son los que son més reclamades, protestades, 'lobbyitzades'. Això les col·loca en prioritat malgrat que es sap que tècnicament no és la millor opció. Crec que si Catalunya estigués plena de vies no soterrades això seria un gran problema, però quan FGC soterri Can Feu, i Rodalies soterri Sant Feliu, Montcada i l'Hospitalet ja no hi haurà cap més soterrament urgent o amb grups de pressió tocapilotes. (si algú sap d'algun lloc més que ho comenti). Una vegada pagat aquest 'impost al populisme', per dir-ho d'alguna manera, ja es tindrà 'via libre' ( :D ) per fer el què toca fer.

De totes maneres, terminar de fer la L9 L10 serà més car que tota la resta d'obres ferroviaries juntes que es faran en els pròxims 10 anys potser. O al menys, comparablement car.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 20/01/2018 18:18

Quedaran els de Sant Guim de Freixenet i el d'Igualada/Vilanova del Camí pero tranquil aquest no es faran.

Si fan tot el que diuen, a sant feliu crec que es Calaix i no un soterrament, nomes quedara com a soterrament positiu per dir-li alguna cosa el de Girona, que incomprensiblement es va fer el del AVE i no van fer el de la via convencional.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
Aeduh
N6
N6
Entrades: 307
Ubicació: Volpelleres

Entrada Autor: Aeduh » Diumenge 21/01/2018 14:44

Pel que tinc entès lo del calaix a Sant Feliu ho va dir Fomento en algún moment per veure si colava però l'Ajuntament i la Gene van dir un no molt fort.


Ciutadans de Catalunya, ja soc aquí!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 21/01/2018 16:02

A Sant Feliu mai s'ha contemplat l'opció del calaix (la qual careixeria de sentit). Antigament es contemplaven tres opcions: millora dels passos superiors i inferiors; viaducte; i soterrament.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 22/01/2018 18:46

Ho habia llegit, bé esperare a veure obres per que no hem crec res de res, pero aixo es un altre tema.
Salutacions.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 05/02/2018 22:52

ÚLTIMA HORA: Anul·lada la presentació, demà, del pla del cobriment/soterrament de vies a L'Hospitalet. No hi haurà trobada de De la Serna amb l'alcaldessa. S'ajorna tot sine die. No fos veritat que tot això s'acaba replantejant... :roll:

Foment canvia l'Hospitalet pel Prat en la seva ruta de plans ferroviaris per a Catalunya

De la Serna s'havia de veure dimarts amb l'alcaldessa Marín per anunciar el pla de cobertura de vies


Però de moment no serà així a l'Hospitalet, ja que el ministre ha canviat de plans i anirà, també dimarts, a l'estació de Rodalies del Prat de Llobregat per presentar el projecte de Renfe La innovació viatja en alta velocitat.

http://www.elperiodico.cat/ca/societat/ ... ya-6602745


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 06/02/2018 19:19

m.h.t. ha escrit:ÚLTIMA HORA: Anul·lada la presentació, demà, del pla del cobriment/soterrament de vies a L'Hospitalet. No hi haurà trobada de De la Serna amb l'alcaldessa. S'ajorna tot sine die. No fos veritat que tot això s'acaba replantejant... :roll:

Foment canvia l'Hospitalet pel Prat en la seva ruta de plans ferroviaris per a Catalunya

De la Serna s'havia de veure dimarts amb l'alcaldessa Marín per anunciar el pla de cobertura de vies


Però de moment no serà així a l'Hospitalet, ja que el ministre ha canviat de plans i anirà, també dimarts, a l'estació de Rodalies del Prat de Llobregat per presentar el projecte de Renfe La innovació viatja en alta velocitat.

http://www.elperiodico.cat/ca/societat/ ... ya-6602745
De Traca xD



laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dijous 08/02/2018 10:34

ortegote ha escrit:
m.h.t. ha escrit:ÚLTIMA HORA: Anul·lada la presentació, demà, del pla del cobriment/soterrament de vies a L'Hospitalet. No hi haurà trobada de De la Serna amb l'alcaldessa. S'ajorna tot sine die. No fos veritat que tot això s'acaba replantejant... :roll:

Foment canvia l'Hospitalet pel Prat en la seva ruta de plans ferroviaris per a Catalunya

De la Serna s'havia de veure dimarts amb l'alcaldessa Marín per anunciar el pla de cobertura de vies


Però de moment no serà així a l'Hospitalet, ja que el ministre ha canviat de plans i anirà, també dimarts, a l'estació de Rodalies del Prat de Llobregat per presentar el projecte de Renfe La innovació viatja en alta velocitat.

http://www.elperiodico.cat/ca/societat/ ... ya-6602745
De Traca xD
Que es dugui l'alta velocitat a El Prat em sembla coherent considerant que tenim part de la infraestructura feta; que no es vulgui soterrar a l'Hospitalet, també. El que sí han de fer, i de manera urgent, és executar tant el salt de motllo com l'estació de la Torrassa ja que aquestes obres haurien d'anar coordinades amb la Sagrera de manera que es pugui re-configurar la totalitat del servei (costa-costa/interior-interior), cap allà el... 2021? :roll: Recordatori: aquestes dues actuacions no requereixen de cap soterrament. El que passa és que estem davant una situació de "no retorn", si s'executen aquestes obres l'Hospitalet ja pot acomiadar-se del soterrament fins d'aquí vint/trenta/quaranta anys...

L'actual estació de l'Hospitalet jo la mantindria, no tindria cap sentit tirar-la avall ja que pot funcionar molt millor que la Torrassa per a estació terme pels trens que vénen del nord i ajudaria a millorar la cobertura de Rodalies a l'Hospitalet. El que sí seria interessant seria re-nombrar les estacions de l'Hospitalet-Just Oliveres i l'Hospitalet-Gornal amb la finalitat de reduir confusions lligant-les textualment amb les seves correspondències.


Baixador a Premià de Mar ja!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 16/02/2018 20:25

:!: El Gobierno invertirà 600 milions d'€uros per desdoblar la [...] Que noo, que és per enterrar diners soterrant vies :!: :twisted:

De la Serna viaja el martes 20 a l’Hospitalet para presentar el soterramiento de vías

El proyecto que acabará con la herida urbana en la segunda ciudad de Catalunya requerirá una inversión superior a los 600 millones de euros


El ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, presentará el próximo martes, 20, en l’Hospitalet de Llobregat el proyecto de soterramiento ferroviario que supondrá una inversión superior a los 600 millones de euros y ha afirmado que el Gobierno español está “absolutamente comprometido con Cataluña”. [...]

http://www.lavanguardia.com/local/baix- ... -vias.html


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 17/02/2018 12:43

Tot i que sembli off-topic, no ho és tant: havíeu sentit "La primavera", una de les cançons més conegudes del cantautor hospitalenc Dani Flaco? Hi diu literalment (no sé si de manera intencionada, o bé simplement per preservar mètrica, ja que amb "soterrará" resultaria, musicalment parlant, una síl·laba més) "que enterrará el ferrocarril" ;)



Un temp més tard, en va fer una versió en català. Part de la lletra canvia, i en aquest cas "enterrará" es transforma, de manera encara més contundent, en "ensorrarà el ferrocarril":



Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 17/02/2018 19:54

Buenas,
Es que los Politicos actuales, mllegan a tu ciudad y te venden "Soterramiento" sin dar mas explicaciones de que y como lo van a hacer y despues estan los Periodistas que por no insultarles les llamare "Palmeros" que ni se molestan en preguntar el que y el como se realizaran las obras.

Al final la gente de a pie solo se queda con que "Soterraran" y los mas entendidos o aficioanados al Ferrocarril se quedan con cara de Tonto y con miles de especulaciones para al final entonar aquello de "es lo mismo de siempre" hablan, prometen y al final no se hace nada de nada.

Saludos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 20/02/2018 13:14




Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”