Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Cacau a l'R4

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/10/2013 18:31

De Rodalies de Catalunya:

Línia R4
15/10/2013 18:20h
Tren Manresa 15:55 - St.Vicenç de Calders 18:33 romandrà detingut mes temps de l'habitual pel transbordament d'un tren averiat.

Línia R4
15/10/2013 18:12h
Tren Vilafranca 18:22 - Manresa 20:34 efectuarà la sortida desde l'estació de Martorell per l'incidència d'un tren de Rodalies.

Línia R4
15/10/2013 17:50h
Tren Manresa 15:30 - Vilafranca 17:38 està detingut per incidència al propi tren. Els viatgers seràn transbordats mitjançant pasarel·la al tren : Manresa 15:55 - St.Vicenç de Calders 18:33 , que es situarà en paral·lel al tren afectat perquè els viatgers puguin continuar el seu viatge.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/10/2013 20:44

De Rodalies de Catalunya:

Línia R4
15/10/2013 20:04h
Tren Vilafranca 20:30 - Manresa 22:40 efectuarà la seva sortida desde Martorell, viatgers al següent tren entre Vilafranca i Gelida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimecres 16/10/2013 21:44

No se si és el lloc mes adient.
Avui amb l'R4 direcció Barcelona, al sortir de l'estació de Monistrol a la sortida, després dels canvis d'agulla, en la via direcció Manresa hi havia dos o tres porcs senglars de bones mides morts sobre les travesses.
Ho he notificat al revisor i en un castellà pur (dels que no saben res de català) m'ha dit que fa dos dies que hi son.
I ningú ho treurà, pel que sembla....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 22/10/2013 13:24

Línia R2 sud. Circulació interrompuda entre Sant Vicenç Calders i Vilanova per una incidència que afecta a l'estació de Cunit.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 22/10/2013 19:21

Línia R4. Tren Vilafranca 17:21 a Manresa 19:31 circula amb 15 minuts de demora
Línia R14, R13. Circulació per una via en ambdós sentits entre Vilanova i Sant Vicenç de Calders.
Línia R16, R15. Circulació per una via en ambdós sentits entre Vilanova i Sant Vicenç de Calders.
Línia R2 sud. Circulació interrompuda entre Sant Vicenç Calders i Vilanova per incidència instal·lacions a Cunit, servei alternatiu d'autocars
A banda dels Regionals que van per la costa, ha d'haver trens que estan sent desviats per Vilafranca, doncs des de Cornellà estic sentint els generosos xiulets dels trens sense parada, no se si al passar per l'estació o al passar per Sant Ildefons.
Fa cosa de 3-5 minuts ha pitat un força fort, per que l'he sentit inclòs amb auriculars posats :D


El metro de Barcelona amb motoristes!

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 22/10/2013 20:23

raulitinbcn ha escrit:Línia R2 sud. Circulació interrompuda entre Sant Vicenç Calders i Vilanova per una incidència que afecta a l'estació de Cunit.
La incidència és que s'ha quedat tirat el Talgo procedent de Múrcia per enganxada del pantògraf de la 252 que traccionava el tren. Notícia al 324.cat:
http://www.324.cat/noticia/2197206/baix ... -catenaria



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 22/10/2013 22:01

Avui a la tarda-nit sembla que un R1 a Calellaha acabat el servei a Badalona i sembla per un tweet i imatge inclosa que ha vingut un altre i s'ha acoplat per darrere a l'avariat i sembla se l'ha emportat, se sap a on? (Seguint el trajecte o per apartar-lo?)
http://t.co/REHZSF6h3F



Prest
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: R2 Sud

Entrada Autor: Prest » Dimarts 22/10/2013 22:13

Tot just he arribat en un servei St. Vicenç (en el meu cas m'han pogut recollir en cotxe privat a vilanova).

Llàstima la pèssima informació que es dona. A EdF els panells informatius ho deien i abans de sortir un tren van passar una megafonia. Però dins el tren s'hauria d'haver dit d'alguna manera... O que el destí de tots els trens marquin Vilanova amb previa info.
I una vegada reestablerta una via, no es pot fer passar... 1 tren per hora de Rodalies? Es podria banalitzar entre Cunit i Vilanova. Sï que les parades a dos baixadors afectarien una mica d'agilitat. Suposo que no ho hauran fet

Pel que sé el servei es veu afectat per la 1, en el link passat a dalt el tren està parat 1 km més enllà de l'estació.

Potser una mica off topic, però com es pot enganxar el pantògraf? Suposo que on les agulles les catenàries que bifurquen es poden enganxar més les oscil·lacions que es produeixen al passar ràpid.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 22/10/2013 23:09

Si no es mantenen ben greixats tant el pantògraf com la catenaria, doncs passen enganxades.
I si el tren anava ràpid, haurà arrencat uns quants metres de cable i algun cable de telecomunicacions, deixant inútils les dues vies.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimecres 23/10/2013 1:33

Els enganxons solen venir per lo de sempre: falta de manteniment. Ja sigui del pantògraf de la 252 com de la catenària en sí. Normalment dies abans d'alguna moguda d'aquestes, algun professional del ferrocarril adverteix haver vist alguna deficiència, s'estableix una limitació temporal fins que es desplaça un tècnic que determina que tot està en ordre, que només és un petit detall, i les grans tragèdies han vingut sempre ignorant petits detalls...

Pel que fa al tall, si s'han tallat les dues vies és perque hi ha hagut danys a la catenària de les dues vies ( no ho se no he consultat el GIFO..). És possible ja que a aquell tram la velocitat màxima és bastant elevada ( 140-160 )



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 23/10/2013 10:08

Línia R3. Tren de l'Hospitalet (07:44) a Ribes de Freser (10:11) circula amb 25 minuts de demora.
Línia R2 sud. Tren Estació de França 09:00 Vilanova 09:57 demora de 30 minuts derivat d'incidència en instal·lacions.
Línia R2 sud. Tren Sant Vicenç de Calders 08:16 Estació de França 09:32 circula amb demora de 30 minuts



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 23/10/2013 17:38

Una incidència elèctrica al traçat ferroviari per Cunit afecta l'R2 Sud de Rodalies

http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... f7859bffc9


Els tècnics de Renfe i Adif han treballat per restablir el servei ferroviari de la línia R2 sud de Rodalies entre Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders després que una avaria en el sistema d'electrificació a l'estació de Cunit deixés inutilitzat aquest tram en els dos sentits de la circulació.

Cap a dos quarts de set del vespre d’aquest passat dimarts, es va restablir el servei en un dels dos sentits, tot i que només hi circulaven els combois Regionals i de Llarga Distància que fins aquell moment es desviaven per la línia de Vilafranca del Penedès, i el servei de Rodalies es continuà fent per carretera fins a final del servei. L'altre via no ha tornat a entrar en servei fins poc abans de les vuit del matí d’aquest dimecres, comportant greus afectacions i retards que s’han anat arrosegant durant tota la jornada.

Tot va començar dimarts cap a la una del migdia, quan els tècnics d'Adif van detectar una manca d'electrificació en diversos punts i en el pantògraf d'un tren que circulava per aquest trajecte. Fonts d'Adif han explicat a Ràdio Cunit que el tren va "enganxar" amb la catenària provocant el trencament del pantògraf, que va anar rebotant sobre els cotxes d'aquest Talgo fins perdre'l en una part del traçat de la via pel nostre municipi. Va ser gràcies a l'avís del maquinista d'un Rodalies que anava direcció Sant Vicenç, que va observar irregularitats en el tren en qüestió, que es va poder donar l'ordre d'aturada al maquinista del tren de llarga distància. A banda de la catenària que el tren s'emportà per davant al traçat ferroviari de Cunit, ja havia provocat danys al cablejat elèctric a la via principal de l'estació de Torredembarra, que va haver d'ésser tallada durant una estona, obligant els trens a circular per una via desviada. El comboi, que es va poder retirar a tres quarts de cinc de la tarda i havia sortit de Múrcia al voltant de dos quarts de set del matí, i tenia prevista l'arribada a Barcelona poc abans de tres quarts de dues del migdia, va haver de ser desallotjat i els 103 passatgers que hi viatjaven van ser evacuats a un quart de quatre de la tarda.

La companyia ferroviària va reorganitzar, en el moment de l'incidència, els serveis en aquest tram, de manera que els trens de Rodalies de la R2 sud de Barcelona a Vilanova funcionaven amb normalitat; de Vilanova a Sant Vicenç de Calders hi havia un servei alternatiu per carretera; i els trens regionals i de Llarga Distància circulaven desviats per Vilafranca, fins que no es restablí una de les vies.

Adif i Renfe han mobilitzat diversos tècnics i maquinària per fer un reconeixement de les instal·lacions i dur a terme les tasques necessàries per al restabliment de la circulació. Així mateix, han obert una investigació per determinar les causes que han originat aquesta incidència. Els tècnics allà presents, però, especulaven que "el maquinista podria no haver-se comportat correctament en la conducció del tren".



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 24/10/2013 21:42

canalcole ha escrit:Els tècnics allà presents, però, especulaven que "el maquinista podria no haver-se comportat correctament en la conducció del tren".


Ara sempre se l'ha de carregar el Maquinista sempre?

Si un pantograf s'enganxa també pot ser manca de manteniment a la xarxa o el material mobil.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 26/10/2013 18:10

Línia R1 Línia R4 Línia R3
26/10/2013 16:32h
Per incidència que afecta a les instal·lacions de Barcelona Sants demores que poden superar els 15 minuts.
A hores d'ara encara apareix el missatge a la web, algú sap a què es deu?



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Diumenge 27/10/2013 13:51

Va ser una ruptura de carril, es va arreglar sobre les 18.50.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Diumenge 27/10/2013 19:32

Un mal servei pel que faria a la gestió de l'estació de Cunit. Us poso en situació amb aquestes dues informacions que han sorgit en els últims dies:

DIMARTS:
Destinen una treballadora de Renfe per ajudar els viatgers a l'estació de Rodalies de Cunit, sense servei de venda de bitllets ni cafeteria des d'abril, que genera queixes i problemes


http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... a50b665439

L’estació de Rodalies de Cunit es va quedar als volts del mes d'abril sense servei de cafeteria ni venda de bitllets.

Això va ser causat per la fallida de la concessionària Gourmet Coffee Integrales y servicios Cunit, que va deixat a l’atur a més de 150 treballadors amb un ERO que aquests qualifiquen de “fictici”.

No és l’única estació que es trobava en aquesta mateixa situació: Calafell, Segur i més de 20 estacions més van deixar a màquines automàtiques de venda de bitllets a càrrec dels usuaris del tren.

Els treballadors asseguraven que portaven des del gener sense cobrar la nòmina i que hi havia alteracions en la seguretat social i el cobrament de l’IRPF.

A més, alguns d’ells, van haver de fer dobles jornades ja que, des que al setembre va haver un atracament a l’estació de Cunit, un d’ells va quedar ferit i va agafar-se la baixa, que fins l’últim dia no ha estat coberta.

Ja fa unes setmanes, però, que Renfe ha destinat una persona a l'estació del nostre municipi per atendre els viatgers, sense obrir, però, la cafeteria fins que no es presenti una nova concessionària, i és aquesta persona la que origina noves queixes: diuen que es passa la jornada parlant amb la gent i fumant, surt del seu lloc de treball en hores de feina per anar a la cafeteria, per exemple, i que tracta els usuaris de mala manera.

Al Cunit Actualitat d’avui parlarem amb una de les treballadores afectades per l’ERO a l’empresa que gestionava l’estació de Cunit, i que també ha recopilat aquestes queixes dels viatgers vers la nova treballadora de l’empresa de ferrocarrils, Mayka García.


---


DIJOUS:
L'incidència ferroviària de dimarts a Cunit deixa en evidència l'incompetència de la treballadora de l'estació, que serà acomiadada


http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... 896446e7e6

Ahir, finalment, els tècnics de Renfe i Adif van restablir el servei ferroviari de la línia R2 sud de Rodalies entre Vilanova i la Geltrú i Sant Vicenç de Calders després que una avaria en el sistema d'electrificació a l'estació de Cunit deixés inutilitzat aquest tram en els dos sentits de la circulació des de quarts de dues del migdia d’aquest passat dimarts i fins les vuit d’ahir dimecres.
Tot va començar dimarts cap a la una del migdia, quan els tècnics d'Adif van detectar una manca d'electrificació en diversos punts i en el pantògraf d'un tren que circulava per aquest trajecte. Fonts d'Adif explicaven a Ràdio Cunit que el tren va "enganxar" amb la catenària provocant el trencament del pantògraf, que va anar rebotant sobre els cotxes d'aquest Talgo fins perdre'l en una part del traçat de la via pel nostre municipi. Va ser gràcies a l'avís del maquinista d'un Rodalies que anava direcció Sant Vicenç, que va observar irregularitats en el tren en qüestió, que es va poder donar l'ordre d'aturada al maquinista del tren de llarga distància. A banda de la catenària que el tren s'emportà per davant al traçat ferroviari de Cunit, ja havia provocat danys al cablejat elèctric a la via principal de l'estació de Torredembarra, que va haver d'ésser tallada durant una estona, obligant els trens a circular per una via desviada. El comboi, que es va poder retirar a tres quarts de cinc de la tarda i havia sortit de Múrcia al voltant de dos quarts de set del matí, i tenia prevista l'arribada a Barcelona poc abans de tres quarts de dues del migdia, va haver de ser desallotjat i els 103 passatgers que hi viatjaven van ser evacuats a un quart de quatre de la tarda.
La companyia ferroviària va reorganitzar, en el moment de l'incidència, els serveis en aquest tram, de manera que els trens de Rodalies de la R2 sud de Barcelona a Vilanova funcionaven amb normalitat; de Vilanova a Sant Vicenç de Calders hi havia un servei alternatiu per carretera; i els trens regionals i de Llarga Distància circulaven desviats per Vilafranca, fins que no es restablí una de les vies.
Al Cunit Actualitat d’avui coneixem el cas d’un dels afectats per aquesta incidència, en Joan Carrasco, que finalment va optar, aquest dimecres al matí, per arribar a la feina amb cotxe.
Carrasco també destacava la mala atenció del personal de l’estació de Cunit.
I és que, ho comentavem fa uns dies, des de ja fa unes setmanes Renfe ha destinat una persona a l'estació del nostre municipi per atendre els viatgers, sense obrir, però, la cafeteria fins que no es presenti una nova concessionària, després que a l’abril l’anterior fes fallida, i és aquesta persona la que origina noves queixes: diuen que es passa la jornada parlant amb la gent i fumant, surt del seu lloc de treball en hores de feina per anar a la cafeteria, per exemple, i que tracta els usuaris de mala manera. La subcontracta que gestiona l'estació de Cunit, V2 complementos y auxiliares (del Grup Alentis), ha dit a aquesta emisora que té previst acomiadar la treballadora que generava malestar entre els usuaris, després de la denúncia a Ràdio Cunit.

Pel que fa a l’incidència, Adif i Renfe van mobilitzar diversos tècnics i maquinària per fer un reconeixement de les instal·lacions i dur a terme les tasques necessàries per al restabliment de la circulació. Així mateix, han obert una investigació per determinar les causes que han originat aquesta incidència. Els tècnics allà presents, però, especulaven que "el maquinista podria no haver-se comportat correctament en la conducció del tren".



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 27/10/2013 20:45

Línia R4 Línia R7 Línia R3
27/10/2013 20:18h
Demores superiors a 20 minuts a la línia per incidència d'un tren a Sant Andreu Arenal

Com a conseqüència d'aquesta incidència, s'han establert les següents modificacions al servei habitual de trens:
- Els trens de la línia R7 inicien i finalitzen el seu recorregut a Montcada Bifurcació.
- Els trens de la línia R3 i R4 direcció Barcelona circulen desviats per les estacions de Sant Andreu Comtal i Clot-Aragó i no efectuen parada a les estacions de Torre Baró, Sant Andreu Arenal i La Sagrera-Meridiana



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 27/10/2013 20:59




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 28/10/2013 10:09

De Rodalies:

Línia R2 sud, R2 nord. Tren Granollers Centre 09:13- Castelldefels 10:13 es troba aturat a Sants per incidència tècnica al propi tren.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/10/2013 15:46

De Rodalies de Catalunya:

Línia R2 Nord
28/10/2013 15:21h
Tren Aeroport 15:38 - Sant Celoni 16:59 efectuarà la seva sortida amb 30 minuts de demora.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”