Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Us preocupa que l'AVE passi pel centre de la ciutat?

Sí, sóc de l'AVE pel litoral i tinc una pancarta al balcó
2
4%
Estic preocupat perquè visc a la zona, o hi tinc familiars
2
4%
Estic preocupat; tinc un negoci o treballo a la zona
1
2%
Crec que mentre els tècnics no rebin pressions, tot anirà bé
17
37%
M'és igual perquè no visc a Barcelona
1
2%
Vull que s'enfonsi la Sagrada Família
3
7%
No em preocupa en absolut
15
33%
Altres (comentar)
5
11%
 
Vots totals: 46
Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Jo penso...

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 30/07/2007 23:42

Hola!

Jo sóc dels que penso que el nou túnel s'hauria de dedicar exclusivament a serveis ferroviaris de rodalia i regionals, i construïr el traçat d'alta velocitat de la següent manera:

Estació de Sants pels trens de Lleida-Saragossa-Madrid.

Estació de Sagrera pels trens de Girona-Figueres-França.

Bypass pel Vallès (com he dit, túnel dedicat exclusivament a rodalies i regionals) per als trens d'alta velocitat que no finalitzen el seu recorregut a Barcelona; creació d'una estació al Vallès amb llançadores (es pot aprofitar la línia de rodalies 7 tot millorant-ne la freqüència i el temps de viatge) per portar els passatgers a Barcelona ciutat.

Bé, és una proposta com qualsevol altra. :D

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 30/07/2007 23:51

sagrada família pel litoral, pedrera soterrada!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 31/07/2007 10:31

Tot ve de l'estupidesa de fer passar la LAV pel Prat.



Avatar de l’usuari
abegot
N8
N8
Entrades: 739
Ubicació: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Entrada Autor: abegot » Dimarts 31/07/2007 22:17

El TAV: un altre cas d'efecte NIMBY?

eixample30/07/2007 · Barcelona

Després de mesos d'incògnites sobre el traçat definitiu del Tren d'Alta Velocitat (TAV) al seu pas per Barcelona, la postura oficial del Ministeri, recolzada per l’equip de govern de l’Ajuntament, és que el tren passi per nous túnels construïts als carrers de Provença (des de l'Estació de Sants fins a la Diagonal) i de Mallorca (des de la Diagonal fins a l'Estació de la Sagrera). No obstant, la Plataforma AVE pel litoral, la Junta Constructora de la Sagrada Família i els tres partits de l'oposició a la Casa Gran (CiU, PP i ERC), han mostrat públicament la seva posició contrària al traçat marcat des de Madrid. El cas del traçat i les obres del TAV resulten un cas d’estudi interessant des d’un punt de vista sociològic.

Fent un petit treball de camp tot passejant per l'Eixample de Barcelona es poden veure nombrosos balcons amb pancartes de la Plataforma AVE pel Litoral, però si ens hi fixem bé, veurem que la densitat d'aquests és directament proporcional a la proximitat dels carrers Provença i Mallorca. El fet no ha de sorprendre, ja que tot i que molts habitants de l'Eixample pensen que l'opció escollida pel Ministeri no és la més apropiada, també pensen que és millor que el túnel passi dos carrers més amunt o més avall del seu que no pas que els passi per sota de casa seva. Per tant, quan fem el treball de camp per l'Eixample, no deixa de ser normal que els que es queixin siguin els veïns directament afectats, ja que els que estan un parell d'illes enllà poden pensar que si obren la boca encara els tocarà el rebre a ells.

Aquest fenomen, conegut com a NIMBY (les sigles de l'expressió Not in my backyard, no en el meu pati de darrere), és ben conegut en els conflictes ambientals i territorials, ja que tot i que tothom vol tenir els beneficis del tren ningú vol que li toqui el rebre. És exactament el mateix que passa quan es vol instal.lar un abocador, una presó, un centre de rehabilitació de toxicòmans o un cementiri de residus nuclears.

http://www.tribuna.cat/index.php?option ... w&id=83916


El món és un teatre. Hi vens, hi actues i marxes. ... ... (I deixes de molestar, ... emprenyar, .... etz., etz.)

Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dissabte 04/08/2007 21:06

I és clar que es NIMBY... passa el mateix que amb la línia de molt alta tensió, amb el quart cinturó i amb qualsevol infraestructura feta o per fer.

És com els que es queixen als pobles del maresme de la línia del tren i la N-II (treient els casos de manca de seguretat com els pasos a nivell sense barreres, que quedi clar): molts d'ells quan van comprar la casa ja sabíen el que hi havia, i que tindria avantatges i inconvenients. Doncs ara que no es posin intransigents i tinguin paciència, que amb el temps ja se la treuran.

Jo sóc de la Trinitat: la presó de joves a un cantó, el scalextric del nus per l'altre. Però sóc conscient que algú ha de pringar i no em queixo perquè quan vaig comprar el pis ja sabia el que tocava (ara diuen que treuen la presó, a veure si es veritat... però no ho exigeixo a curt termini).

Viure en societat i civilitatzació significa renunciar a algun profit individual per a incrementar el bé comú. Qui no ho entengui, que vagi al Pol Nord.

I perdò per l'OT


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 04/08/2007 22:33

Ara que parles dels habitatges a prop dels traçats ferroviaris, avui m'he fixat en un bloc d'habitatges que han construit a tocar de l'estació de Montcada - Manresa... la distància entre la tanca de l'estació i la finestra del pis corresponent no crec que superi els 2 metres. :o



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 06/08/2007 11:11

victorcasta ha escrit:Ara que parles dels habitatges a prop dels traçats ferroviaris, avui m'he fixat en un bloc d'habitatges que han construit a tocar de l'estació de Montcada - Manresa... la distància entre la tanca de l'estació i la finestra del pis corresponent no crec que superi els 2 metres. :o
I segur que seran els primers en penjar pancartes reclamant el soterrament de la via.

:boig


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 06/08/2007 23:43

Guigui ha escrit:I segur que seran els primers en penjar pancartes reclamant el soterrament de la via.

:boig
D'altres es compren l'habitatge a tocar de l'estació perquè saben que d'aquesta manera la seva qualitat de vida augmenta moltíssim en no haver de dependre de l'automòbil per desplaçar-se.

:victoria


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 07/08/2007 11:51

JaMiRo! ha escrit:
Guigui ha escrit:I segur que seran els primers en penjar pancartes reclamant el soterrament de la via.

:boig
D'altres es compren l'habitatge a tocar de l'estació perquè saben que d'aquesta manera la seva qualitat de vida augmenta moltíssim en no haver de dependre de l'automòbil per desplaçar-se.

:victoria
Jo visc a 5-10 minuts a peu de la parada d'autobús més propera i per això no tinc menys qualitat de vida :roll:



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 07/08/2007 13:06

Hola!
UT596001 ha escrit:Jo visc a 5-10 minuts a peu de la parada d'autobús més propera i per això no tinc menys qualitat de vida :roll:
No t'entenc company :x . He volgut dir que la meva qualitat de vida augmentarà per tenir a tocar de casa l'estació de tren, ja que en tres quarts d'hora em podré posar a la Pl.Espanya. ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 07/08/2007 15:09

JaMiRo! ha escrit:Hola!
UT596001 ha escrit:Jo visc a 5-10 minuts a peu de la parada d'autobús més propera i per això no tinc menys qualitat de vida :roll:
No t'entenc company :x . He volgut dir que la meva qualitat de vida augmentarà per tenir a tocar de casa l'estació de tren, ja que en tres quarts d'hora em podré posar a la Pl.Espanya. ;)

Salut!
Jo fa 4 anys em vaig comprar una casa a 5 minuts de l'estació, i a 30 minuts de plaça Catalunya pensant que tindria qualitat de vida, sobretot en pocs anys, pero vaig em m'han fallat els calculs:
- El desdoblament de la linea de Vic no han començat jo calculava que ja estaria quasi acabat el 2007. Data prevista ¿?
- Tindria 5 minuts una altre estació a la linia El Papiol Mollet. M'haure d'esperar 28 mesos mes. Almenys ja han sortit la obres a concurs.

Ara visquen a 5minuts de l'estación i a 10 km de Barcelona tinc la sort de:
- Frequencies de fins 60 minuts els dies laborables
- Frequencies de fins 90 minuts agost, semana santa i nadal
- Frequencies de fins 120 minuts els caps de setmana.

A plaça Catalunya no arriba quasi mai en 30 minuts:
- A vegades tinc que anar agafar el tren a la Llagosta i caminar 25 minuts, pero arribo abans a casa que esperan el tren de la C3.
- A vegades tinc que anar a fer transbordament a Mollet per per arribar a Catalunya abans
- Quasi sempre tinc un retras de 5-10 minuts, nomes el cap de setmana millora la puntualitat.
- Quan hi ha obres sempre retallen la C3.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 07/08/2007 16:32

Hola!

Algún administrador haurà de crear un nou fil que s'anomeni "Viure al costat d'una estació de tren" o quelcom semblant... :)
davida ha escrit:Jo fa 4 anys em vaig comprar una casa a 5 minuts de l'estació, i a 30 minuts de plaça Catalunya pensant que tindria qualitat de vida, sobretot en pocs anys, pero vaig em m'han fallat els calculs:
- El desdoblament de la linea de Vic no han començat jo calculava que ja estaria quasi acabat el 2007. Data prevista ¿?
- Tindria 5 minuts una altre estació a la linia El Papiol Mollet. M'haure d'esperar 28 mesos mes. Almenys ja han sortit la obres a concurs.

Ara visquen a 5minuts de l'estación i a 10 km de Barcelona tinc la sort de:
- Frequencies de fins 60 minuts els dies laborables
- Frequencies de fins 90 minuts agost, semana santa i nadal
- Frequencies de fins 120 minuts els caps de setmana.

A plaça Catalunya no arriba quasi mai en 30 minuts:
- A vegades tinc que anar agafar el tren a la Llagosta i caminar 25 minuts, pero arribo abans a casa que esperan el tren de la C3.
- A vegades tinc que anar a fer transbordament a Mollet per per arribar a Catalunya abans
- Quasi sempre tinc un retras de 5-10 minuts, nomes el cap de setmana millora la puntualitat.
- Quan hi ha obres sempre retallen la C3.
Sé a que et refereixes, company. Jo també he patit aquesta línia de "Rodalies". Moltes vegades, em sortia més a compte agafar un tren a l'estació de Mollet-Sant Fost encara que això comportès creuar tot Mollet... :|

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimarts 07/08/2007 16:52

vinga, tothom a Mollet, quedeu convidats! 8-)

jo vaig anar a viure al barri de l'estació de França de Mollet per tenir una bona comunicació amb el centre de BCN i vaig encertar, llàstima de la degradació del servei dels últims mesos



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 08/08/2007 11:12

JaMiRo! ha escrit:Hola!
UT596001 ha escrit:Jo visc a 5-10 minuts a peu de la parada d'autobús més propera i per això no tinc menys qualitat de vida :roll:
No t'entenc company :x . He volgut dir que la meva qualitat de vida augmentarà per tenir a tocar de casa l'estació de tren, ja que en tres quarts d'hora em podré posar a la Pl.Espanya. ;)

Salut!
Doncs m'has donat a entendre que els que vivim en pobles sense tren tenim menys qualitat de vida per no tenir tren. Jo estic molt content del servei de la Vallesana actualment (menys el mes d'agost en què el servei és un desastre >:( ) i en un moment em planto a Sabadell (sempre que la B-124 ho permeti).

Clar que si la Generalitat invertís el que hagués d'invertir en els autobusos interurbans (i en protegir els autobusos a les carreteres congestionades), no hauríem de dependre tant del cotxe als pobles sense tren.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 08/08/2007 23:10

Hola!
UT596001 ha escrit:Doncs m'has donat a entendre que els que vivim en pobles sense tren tenim menys qualitat de vida per no tenir tren. Jo estic molt content del servei de la Vallesana actualment (menys el mes d'agost en què el servei és un desastre >:( ) i en un moment em planto a Sabadell (sempre que la B-124 ho permeti).
Bé, el teu cas és una excepció, però tots sabem com funcionen els autobusos interurbans d'aquest país (i el ferrocarril estatal, també)... >:(
UT596001 ha escrit:Clar que si la Generalitat invertís el que hagués d'invertir en els autobusos interurbans (i en protegir els autobusos a les carreteres congestionades), no hauríem de dependre tant del cotxe als pobles sense tren.
Cert. I afegir: els pobles amb tren de la xarxa d'ADIF em sembla que ho tenen magre donat el que està passant últimament... >:(

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 09/08/2007 8:47

JaMiRo! ha escrit:Hola!
UT596001 ha escrit:Doncs m'has donat a entendre que els que vivim en pobles sense tren tenim menys qualitat de vida per no tenir tren. Jo estic molt content del servei de la Vallesana actualment (menys el mes d'agost en què el servei és un desastre >:( ) i en un moment em planto a Sabadell (sempre que la B-124 ho permeti).
Bé, el teu cas és una excepció, però tots sabem com funcionen els autobusos interurbans d'aquest país (i el ferrocarril estatal, també)... >:(
Tens tota la raó. Aqui al Berguedà es molt difícil o impossible fer una vida normal sense cotxe tret que visquis a Puig Reig, Gironella, Cal Rosal o Berga, i tant i així aquests pobles tenen mancances greus en matèria de transport. No es que els autobusos que hi ha funcionin malament, precissament de l'Alsina Graells ens podem queixar poc (poc no vol dir gens, eh), el problema es simplement que falten horaris. I això no es culpa de l'empresa adjudicatària del servei sino sobretot de les administracions.



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 09/08/2007 12:24

Yo la línea 7 de Cercanías la haría circular de la siguiente forma:

Estación de Francia-Passeig de Gràcia-Sants-L'Hospitalet-Cornellà-Sant Joan Despí-Sant Feliu de Llobregat-Molins de Rei-El Papiol-Rubí-Sant Cugat-Cerdanyola Universitat-Cerdanyola-Montcada Santa Maria-Montcada Manresa-Montcada Bifurcació-Sant Andreu Comtal-Sagrera-Clot-Estación de Francia
JaMiRo! ha escrit:Hola!

Jo sóc dels que penso que el nou túnel s'hauria de dedicar exclusivament a serveis ferroviaris de rodalia i regionals, i construïr el traçat d'alta velocitat de la següent manera:

Estació de Sants pels trens de Lleida-Saragossa-Madrid.

Estació de Sagrera pels trens de Girona-Figueres-França.

Bypass pel Vallès (com he dit, túnel dedicat exclusivament a rodalies i regionals) per als trens d'alta velocitat que no finalitzen el seu recorregut a Barcelona; creació d'una estació al Vallès amb llançadores (es pot aprofitar la línia de rodalies 7 tot millorant-ne la freqüència i el temps de viatge) per portar els passatgers a Barcelona ciutat.

Bé, és una proposta com qualsevol altra. :D

Salut!



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 09/08/2007 12:30

Veo una pérdida de tiempo pasar por la estación de Francia, con la correspondiente inversion de marcha, en vez de ir directo de Clot a Pg.Gràcia.



hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dijous 09/08/2007 19:01

A mí alló que em sembla absurd, es que nó hi hagi cap estació intrmitja a mig camí a de Sants i La Sagrera, be a la Diagonal entre Rambla Catalunya i Pg. de Gràcia, be a la Sagrada Família.

Es com si es considerès innecesària, i es tanquès, la de Pg de Gràcia ja existent, nomès perque ja hi ha Sants i la Estació de França al extrems, i la de Pl. Catalunya a prop..



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”