On s'han ficat els revisors?

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

On s'han ficat els revisors?

Entrada Autor: Alex_C4 » Dimarts 16/10/2007 14:36

Avui anava pensant en la diferència entre FGC i Renfe en el nombre de revisors/interventors i he recordat que l'ultim cop que en vaig veure un va ser fa més d'un any, i això que agafo molt el tren! A totes les linies de rodalies. Si que n'he vist als vestibuls de les estacions pero des del 2005 a pènes n'he vist un o dos cops a l'any. Abans en cada tren ni havia un, Que està passant? On estan, doncs? Els han acomiadat?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 16/10/2007 14:47

Renfe deu considerar que els surt a compte estalviar-se'ls, malgrat l'augment del frau que això comporti. Això sí, a LD te'ls trobes infal·liblement, i a MD també força sovint. Diguem que la seva presència és proporcional al valor del bitllet a cobrar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 16/10/2007 15:10

Al metro mel's he trobat:
- Estació Clot (3 vegades)
- Vagó L1 entre Arc de Triomf i Urquinaona
- Vagó L2 entre Monumental i Tetuan

Al TRAM:
- Entre Ca l'Aranyó i Pere IV
- Entre Fòrum i Can Llima

A RENFE:
- R1 Més enllà de Mataró
- Regionals



Avatar de l’usuari
evarujo
N6
N6
Entrades: 187

Entrada Autor: evarujo » Dimarts 16/10/2007 15:14

Jo em vaig trobar fa 2 setmanes a castellbell direcció Manresa un revisor, i li vaig fer foto... (AQUÍ em va extranyar molt, sort que duia billet ja q vaig veure gent q començava a desfilar...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 16/10/2007 16:05

evarujo ha escrit:Jo em vaig trobar fa 2 setmanes a castellbell direcció Manresa un revisor, i li vaig fer foto... (AQUÍ em va extranyar molt, sort que duia billet ja q vaig veure gent q començava a desfilar...
Els trens que efectuen parades a les estacions compreses entre Viladecavalls-Sant Miquel de Gonteres i Castellbell i el Vilar(ambdos incloses)sí que solen ver-hi revisors,clar que no sempre en passa i l'única vegada que vaig anar en un tren efectuava parada en aquestes estacions el revisor no va passar,potser perqué el tren era en doble composició i anava darrere de tot??

Als trens de la R3 de Granollers cap amunt sempre me'ls he trobat,dóna igual la destinació del tren,m'ha passat revisors en un tren amb destinació Vic,totes les estacions de la R3(excloent el tram Torre Baró-Hospitalet)són obertes sense barreres excepte Vic,i per aixó hi hauràn revisors suposu,l'única línia que els veig ben vius.També em va passar un revisor a principis de l'any passat en el tren de l'aeroport,llavors circulava com llançadora Prat-Aeroport.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 16/10/2007 18:01

Hola,

Totalmente cierto, no hay revisores, ¿alguien sabe explicarnos por qué RENFE ha contratado este verano desde que la gente se cabreó por la desinformación a un grupo numerosísimo de personal para supuestamente "informar" al usuario teniendo revisores? ¿es que acaso los revisores no podían haber asumido esa función? ¿o acaso es más rentable pagarle una miseria al primer sudamericano que nos pase por delante, darle un horario, una camisola roja y decir que por eso ya es "un informador" autorizado y homologado?

Porque toda esta gente que contrataron y que luego no informaban de nada porque nadie de la empresa los informaba a ellos cuesta un dinero, pero un dinero bastante menor e inferior de lo que habría que darle a un revisor de los de antes. Ya hay que tener poca vergüenza de pagarle como a becarios a esta gente que hacían y hacen de "informadores" aunque no te informen de nada, a razón de unos 500 € al mes o menos, que me gustaría saber qué cobran, y tener una plantilla de revisores sin hacer nada y dando a entender a todo el mundo que en los trenes de RENFE te puedes colar cuando quieras porque nadie te pedirá el billete nunca jamás. ¿Cuál es la excusa para quitar revisores? ¿que las estaciones están cerradas y funcionan todas automáticamente con los tornos?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dimarts 16/10/2007 20:30

Efectivament, com comenta en Mako448, tots els trens de rodalies de la línia de Vic amb parades intermèdies entre La Garriga i Vic, així com els de la línia de Manresa amb parades intermèdies entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet duen interventor.

¿La raó? Doncs perque a la normativa de circulació, concretament a la consigna B d'aquestes línies, s'estableix que tots els trens de rodalies que s'aturin a les estacions de Montcada-Ripollet, Les Franqueses del Vallès, Sant Martí de Centelles, Balenyà-Els Hostalets, Balenyà-Tona-Seva, Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses i Castellbell i el Vilar-Monistrol de Montserrat, l'autorització per tancar portes un cop carregat/descarregat el passatge i continuar cap a la següent parada, no se la pot donar el propi maquinista (com passa a la gran majoria d'estacions del nucli) si no que l'ha de donar un agent d'acompanyament, és a dir, un treballador ferroviari que viatgi al tren diferent del maquinista. La majoria de les estacions mencionades són en corva i el maquinista no té competa visibilitat de l'andana, per tant, per evitar desgràcies, és el revisor el que des de l'andana o des d'un punt intermig del tren comprova que es poden tancar portes indicant-ho al maquinista amb la paleta blanca-verda o per l'interfonia del tren.

Aquesta és la única raó per la qual els interventors fan aquestes rutes. Si s'hagués instalat a les estacions mencionades monitors als extrems de les andanes, no caldria la presència dels agents d'acompanyament i els trens podrien viatjar amb agent únic (és a dir, que amb el maquinista donant-se ell mateix la sortida de totes les estacions sense personal de circulació) i per tant, sense necessitat d'interventor.

Per tant, actualment els interventors dins dels trens de rodalies no estan pensats principalment per combatir el frau ni per fer els bitllets de les estacions sense venda, estan perque no hi ha més remei. De totes maneres, pel que tinc entés, a la gerència de Rodalies ja se'ls hi està caient la cara de vergonya (¿o potser se'ls hi està caient la recaptació?) i sembla ser que els interventors tornaran aviat a fer controls dins dels trens a totes les línies.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 16/10/2007 21:09

Watermark ha escrit:De totes maneres, pel que tinc entés, a la gerència de Rodalies ja se'ls hi està caient la cara de vergonya (¿o potser se'ls hi està caient la recaptació?) [...]
Si a Renfomentadif tinguessin vergonya, a hores d'ara no tindríem el desgavell tercermundista que tenim a Rodalies. Per eliminació, només pot ser la segona opció.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
evarujo
N6
N6
Entrades: 187

Entrada Autor: evarujo » Dimarts 16/10/2007 22:23

aleshores, si jo vull anar des de Montcada fins l'Arboç, segons el que dieu, m'hauria de passar un revisor així com fent el trajecte invers??



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 17/10/2007 19:20

evarujo ha escrit:aleshores, si jo vull anar des de Montcada fins l'Arboç, segons el que dieu, m'hauria de passar un revisor així com fent el trajecte invers??
Moltes vegades el tren porta interventor només per el tema de les portes, però va sempre dins de la cabina sense demanar bitllet. Totes les vegades que he anat per la línia de Puigcerdà últimament l'interventor ha passat després de Vic (direcció Puigcerdà) o acaba abans d'arribar a Vic (direccció Barcelona).



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dimecres 17/10/2007 21:47

UT596001 ha escrit:Moltes vegades el tren porta interventor només per el tema de les portes, però va sempre dins de la cabina sense demanar bitllet. Totes les vegades que he anat per la línia de Puigcerdà últimament l'interventor ha passat després de Vic (direcció Puigcerdà) o acaba abans d'arribar a Vic (direccció Barcelona).
I aixo per que passa? Perque s'abstenen a demanar el bitllet d'on ve, es que no ho entenc encara, aixo es k ve de dalt, no?



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 21/10/2007 2:50

A Regionals cada cop és més difícil trobar-te un interventor.

Per cert, que suposo per consigna també caldrà interventor a Fornells per tractar-se d'estació en revolt sense visibilitat per part del maquinista a la via sentit nord... però més d'un cop hem fet aquesta parada sense dur interventor.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Diumenge 21/10/2007 9:48

Jo he vist el maquinista sortint per mirar que ja hagi pujat tothom a Fornells :x



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Diumenge 21/10/2007 16:10

entfe001 ha escrit:A Regionals cada cop és més difícil trobar-te un interventor.

Per cert, que suposo per consigna també caldrà interventor a Fornells per tractar-se d'estació en revolt sense visibilitat per part del maquinista a la via sentit nord... però més d'un cop hem fet aquesta parada sense dur interventor.
Efectivament, a Fornells de la Selva l'OT l'ha de donar l'agent d'acompanyament peró únicament quan el tren pari a la via 1. El mateix a Colera peró per la via 2.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 21/10/2007 16:45

Mai entendre aquestes tonteries de Renfe.

Tant car es posar un retrovisor com al metro i quan no pugi ni baixi ningu pito i au! ?

Així funcionen...



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 21/10/2007 21:47

EUKibo ha escrit:Mai entendre aquestes tonteries de Renfe.

Tant car es posar un retrovisor com al metro i quan no pugi ni baixi ningu pito i au! ?

Així funcionen...
Hi ha una cosa que es diu estació en corva.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 21/10/2007 23:13

Watermark ha escrit:Efectivament, a Fornells de la Selva l'OT l'ha de donar l'agent d'acompanyament peró únicament quan el tren pari a la via 1. El mateix a Colera peró per la via 2.
Millor m'ho poses, en una ocasió vaig pujar a Colera per tornar a Girona sense interventor al tren.

I seguirem així fins que hi hagi puré de viatger.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Diumenge 21/10/2007 23:52

Pere ha escrit:
EUKibo ha escrit:Mai entendre aquestes tonteries de Renfe.

Tant car es posar un retrovisor com al metro i quan no pugi ni baixi ningu pito i au! ?

Així funcionen...
Hi ha una cosa que es diu estació en corva.
Sant Andreu
Fabra i Puig



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dilluns 22/10/2007 0:01

Al metro hi ha càmeres combinades amb TVs que mostren al motorista la part que no pot veure directament pel mirall d'andana. Però m'agradaria saber quan durarien aquestes TV a baixadors tan vigilats com els de la línia de Girona...



intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dimarts 23/10/2007 23:13

han kitado algo prestigioso en el mundo del ferrocarril como son los revisores, ademas ahora ay mas gente que no pagan que antes.

Revisores ya por favor!!!!en todos los trenes!!!!




Y lo bonito q era de pequeño darle el billete a aquel hombre vestido de rayas rojas y blancas jeje



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”