Antigues freqüències de Pas al Metro i FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Antigues freqüències de Pas al Metro i FGC

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 28/10/2007 12:26

Ja tenim al Metro i FGC servei 24 hores als Dissabtes i vigílies de festiu, fins les dues als Divendres i durant tota la setmana fins les dotze de la nit. Però algú recorda quan el metro tancava a les 23h de la nit de Dilluns a Dijous? I divendres, dissabte i vigília a les 0h. A les hores s'obria a les 5.30h els dias laborables i a les 6.00h els festius. Ara ja s'obre els 365 dies de l'any a les 5.00h i FGC els dies laborables obre a les 4.30h. Com a canviat tot desde llavors! Algú sap totes aquestes progressions d'horari entre 1926 i 2007?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 28/10/2007 13:33

Ara tinc curiositat per saber com eren els hoaris a mitjans del 90 a la LL-Anoia.L'únic que recordo és que:

-El ramals d'Igualada i Manresa tenien un tren cada hora,com ara,peró abans nomès un cada dues hores anava fins a Barcelona,mentre que l'altra acababa a Martorell Enllaç.
-A mès els R's feien parada a Martorell,i no feien parada a Ildefons Cerdà ni a Almeda
-La S33 anava fins a Sant Andreu de la Barca amb un tren(cada hora?),i la S4 com ara amb un tren cada hora.Entre Pallejà i Santa Coloma de Cervelló crec recordar que nomès tenien un tren cada mitja hora(sense comptar els R's,que no feien parada),pel tema de la via única.La S8 és va crear l'any 1999
-A partir de Molí Nou la abans S3 tenia freqüencies de 30 minuts*(¿o eren 15?),les estacions entre Molí Nou i Barcelona que no feien parada els R's tenien un tren cada 15 minuts(encara que no n'estic gaire segur).

*Recordo a l'any 1998 veure serveis Barcelona-Sant Boi que és feien amb 211 de 2 cotxes en simple

Mireu com ha canviat ara.Com a mínim ara hi ha el doble de servei.Ah!principis de 1990 recordo que les línies de la LL-A no estaven numerades,i allò era com la renfe,el tren podia acabar a Molí Nou,Sant Boi,Pallejà,Sant Andreu,Martorell,Olesa,Manresa o Igualada.Aixó és tot el que recordo.
Sí algú pot profundir en tema de freqüencies de com era abans la LL-A,s'ha agraïria molt.



Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Diumenge 28/10/2007 21:49

Mako448 ha escrit:Ara tinc curiositat per saber com eren els hoaris a mitjans del 90 a la LL-Anoia.L'únic que recordo és que:

-El ramals d'Igualada i Manresa tenien un tren cada hora,com ara,peró abans nomès un cada dues hores anava fins a Barcelona,mentre que l'altra acababa a Martorell Enllaç.
-A mès els R's feien parada a Martorell,i no feien parada a Ildefons Cerdà ni a Almeda
-La S33 anava fins a Sant Andreu de la Barca amb un tren(cada hora?),i la S4 com ara amb un tren cada hora.Entre Pallejà i Santa Coloma de Cervelló crec recordar que nomès tenien un tren cada mitja hora(sense comptar els R's,que no feien parada),pel tema de la via única.La S8 és va crear l'any 1999
-A partir de Molí Nou la abans S3 tenia freqüencies de 30 minuts*(¿o eren 15?),les estacions entre Molí Nou i Barcelona que no feien parada els R's tenien un tren cada 15 minuts(encara que no n'estic gaire segur).

*Recordo a l'any 1998 veure serveis Barcelona-Sant Boi que és feien amb 211 de 2 cotxes en simple

Mireu com ha canviat ara.Com a mínim ara hi ha el doble de servei.Ah!principis de 1990 recordo que les línies de la LL-A no estaven numerades,i allò era com la renfe,el tren podia acabar a Molí Nou,Sant Boi,Pallejà,Sant Andreu,Martorell,Olesa,Manresa o Igualada.Aixó és tot el que recordo.
Sí algú pot profundir en tema de freqüencies de com era abans la LL-A,s'ha agraïria molt.
Aquí van algunes respostes:

- La numeració de les línies es va fer el 25 de juny del 96 (juntament amb la numeració de les línies de Sarrià). Es va crear l'anomenat "Metro del Baix Llobregat" amb les línies S3 (actual L8), S33 (fins Sant Andreu de la Barca), S4 (fins Olesa), R5 i R6 (reforçades per les R50 i R60, que sortien de Martorell Enllaç).

- Fins el juny del 97 la freqüència era de 15 minuts entre Barcelona i Molí Nou. Aquests eren coberts per un S3, S4, S3, S33. A més hi havia cada hora un R (alternat un R5 amb un R6) que fins a Sant Andreu de la Barca s'aturava només a L'Hospitalet i a Sant Boi.

- Al juny del 97 a l'inaugurar-se la doble via entre Magòria i Pl. Espanya (així com l'estació de Magòria- La Campana), va permetre doblar les freqüències entre Barcelona i Sant Boi. Una part important dels S3 tenien el final a Sant Boi. Això permetia freqüències de 7 minuts i mig en les estacions d'aquell tram.

- Com a curiositat, en aquella època al tram "metropolità" (fins a Cornellà) no només no estava integrat, sinó que ni tan sols eren vàlides les T-10. Això va canviar el gener del 98, quan amb la T-10 es podia transbordar sense haver de pagar de nou al metro. Fou el primer pas cap a la integració tarifària del 2001.

- Una altra curiositat: deu anys enrere (el 97/98) el darrer tren sortia a les 22.25 de Pl. Espanya cap a Olesa. A partir de les 21.30h només sortien quatre trens. un S33 a les 21.30, un S3 limitat a Sant Boi a les 21.38,un S33 perllongat fins a Martorell a les 21.45 i un S33 a les 22.00h. El S33 de Martorell anava normalment amb doble composició d'unitats diesel. Per aquelles èpoques el darrer R sortia de la Pl. Espanya a les 21.07h.

- El gran canvi del carrilet fou a principis de l'any 99 (crec que fou el 31 de gener, però no n'estic segur). Aquell dia es va electrificar la línia d'Igualada i es va posar 1 tren per hora entre Igualada i Barcelona. El mateix es va fer entre Manresa i Barcelona. També en aquell període es van posar els nous trens i fou també quan es va perllongar l'horari de divendres i dissabtes fins les 2 de la nit.

A partir de llavors la història ja és coneguda ;)



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 29/10/2007 8:24

sortrens ha escrit:Ja tenim al Metro i FGC servei 24 hores als Dissabtes i vigílies de festiu, fins les dues als Divendres i durant tota la setmana fins les dotze de la nit. Però algú recorda quan el metro tancava a les 23h de la nit de Dilluns a Dijous? I divendres, dissabte i vigília a les 0h. A les hores s'obria a les 5.30h els dias laborables i a les 6.00h els festius. Ara ja s'obre els 365 dies de l'any a les 5.00h i FGC els dies laborables obre a les 4.30h. Com a canviat tot desde llavors! Algú sap totes aquestes progressions d'horari entre 1926 i 2007?
el metro no ha obert mai a les 05:30. Sem pre ha obert a les 05:00. la resta d'horaris es correcte.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 25/11/2007 18:53

El LLOP ha escrit:
sortrens ha escrit:Ja tenim al Metro i FGC servei 24 hores als Dissabtes i vigílies de festiu, fins les dues als Divendres i durant tota la setmana fins les dotze de la nit. Però algú recorda quan el metro tancava a les 23h de la nit de Dilluns a Dijous? I divendres, dissabte i vigília a les 0h. A les hores s'obria a les 5.30h els dias laborables i a les 6.00h els festius. Ara ja s'obre els 365 dies de l'any a les 5.00h i FGC els dies laborables obre a les 4.30h. Com a canviat tot desde llavors! Algú sap totes aquestes progressions d'horari entre 1926 i 2007?
el metro no ha obert mai a les 05:30. Sem pre ha obert a les 05:00. la resta d'horaris es correcte.
A las 5.30h poder no, però a les 6h segur que si.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Civis
N3
N3
Entrades: 25
Ubicació: L3 Plaça del Centre

Entrada Autor: Civis » Dilluns 26/11/2007 8:00

Curiosamente, según la Biblia Salmerónica, en sus primeros años de funcionamiento el Gran Metro abría a las 4:30, más temprano que ahora.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 26/11/2007 8:17

sortrens ha escrit:
El LLOP ha escrit:
sortrens ha escrit:Ja tenim al Metro i FGC servei 24 hores als Dissabtes i vigílies de festiu, fins les dues als Divendres i durant tota la setmana fins les dotze de la nit. Però algú recorda quan el metro tancava a les 23h de la nit de Dilluns a Dijous? I divendres, dissabte i vigília a les 0h. A les hores s'obria a les 5.30h els dias laborables i a les 6.00h els festius. Ara ja s'obre els 365 dies de l'any a les 5.00h i FGC els dies laborables obre a les 4.30h. Com a canviat tot desde llavors! Algú sap totes aquestes progressions d'horari entre 1926 i 2007?
el metro no ha obert mai a les 05:30. Sem pre ha obert a les 05:00. la resta d'horaris es correcte.
A las 5.30h poder no, però a les 6h segur que si.
A les 06:00m obria els diumenges.

De dilluns a dijous : de 05:00 a 23:00 (horari de sortida dels primers i últims trens dels extrems de línia)
Divendres : de 05:00 a 24:00
Dissabtes: de 05:00 a 24:00 primer i de 05:00 a 25:00 (01:00) després.
Diumenges: de 06:00 a 23:00.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 26/11/2007 10:08

Civis ha escrit:Curiosamente, según la Biblia Salmerónica, en sus primeros años de funcionamiento el Gran Metro abría a las 4:30, más temprano que ahora.
A part de que el ritme de vida era una mica diferent (més ajustat a la claror del dia), em sembla que als anys 20 encara no s'havia implantat la unificació horària amb la resta d'Europa, que ara fa que anem una hora per davant de l'hora solar a l'hivern i dues a l'estiu. Per tant, és possible que les 4.30 d'aleshores arribin a equivaler a les 6.30 actuals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 02/12/2007 1:55

Avui dia encara hi ha un cop a l'any que el Metro tanca a las 23h, el dia posterior a Nadal. Encanvi la vigília de Nadal 24 hores.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 02/12/2007 12:38

el dia que el metro tanca a les 23:00 hores es el dia 24 de desembre, nit de nadal (Nochebuena).



Avatar de l’usuari
Mr. Baricentro
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: España
Contacta:

Entrada Autor: Mr. Baricentro » Diumenge 02/12/2007 16:12

Lo de les 23:00 del 24 de desembre o e patit... l'any passat, tornant de casa d la meua novia, vaig anar a agafar el metro(vaig de Zona Franca a Pl. Espanya, i de Pl. Espanya a Clot), i al arribar a Pl. Espanya, feina hi va haber en trobar un taxi x tornar a casa...



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Diumenge 02/12/2007 20:17

Al 24 de sembre,l'últim tren d'FGC surt a les 23.00 hores també desde Plaça Espanya,aixó cada any.

A RENFE l'últim tren de cada línia el dia 24 de desembre,aq uina hora serà?Aposto que a les 22:30,massa aviat,peró bé ja coneicem a RENFE.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 03/12/2007 11:13

quan el metro tancava a les 23h recordo que era l'hora com s'ha comentat que sortia l'últim tren de l'extrem de línia, m'ho sembla a mi o això ja no és així? ho dic perquè algun dia he patit situacions peculiars en hores en que clarament si un tren havia sortit de l'extrem de línia a les 00h encara no hauria d'haver passat però ja no en va passar cap


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 03/12/2007 11:31

l'horari de metro publicat a totes les estacions, fa referència a l'hora de sortida dels primers i últims trens dels extrems de línia.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 03/12/2007 11:33

Mortadel·lo ha escrit:quan el metro tancava a les 23h recordo que era l'hora com s'ha comentat que sortia l'últim tren de l'extrem de línia, m'ho sembla a mi o això ja no és així? ho dic perquè algun dia he patit situacions peculiars en hores en que clarament si un tren havia sortit de l'extrem de línia a les 00h encara no hauria d'haver passat però ja no en va passar cap
Jo també! Es deia Polar Exnoséquè :D


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dissabte 08/12/2007 0:31

En hora punta un tren pasa cada 1-1 i mig. En horari noemal entre 2-3 i mig minuts i horari nocturn entre 4 i 15 minuts. Però quines freqüències tenien els metros de l'any 1926 i fins quins anys va cambiar això?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

laura
N5
N5
Entrades: 106

Entrada Autor: laura » Dilluns 10/12/2007 0:21

Mako448 ha escrit:Al 24 de sembre,l'últim tren d'FGC surt a les 23.00 hores també desde Plaça Espanya,aixó cada any.

A RENFE l'últim tren de cada línia el dia 24 de desembre,aq uina hora serà?Aposto que a les 22:30,massa aviat,peró bé ja coneicem a RENFE.
L'última sortida de Rodalies el 24 de desembre a Sants es realitza a les 0:10h amb el tren que va a Mataró.
El de Terrassa en aquell dia surt a les 23:58h; el de Vic a les 22:26h; el de Martorell a les 0:02h; el de Castelldefels a les 0:06h; el de Granollers-Canovelles, a les 23:52h; i el de Granollers-Centre a les 0:04h.

El de Martorell/Cerdanyola Universitat, surt a les 22:16h mentre que el de l'Aeroport marxa a les 22:55h de Sants.

Crec que estan força bé.


Baixador a Premià de Mar ja!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 10/12/2007 0:45

laura ha escrit:
Mako448 ha escrit:Al 24 de sembre,l'últim tren d'FGC surt a les 23.00 hores també desde Plaça Espanya,aixó cada any.

A RENFE l'últim tren de cada línia el dia 24 de desembre,aq uina hora serà?Aposto que a les 22:30,massa aviat,peró bé ja coneicem a RENFE.
L'última sortida de Rodalies el 24 de desembre a Sants es realitza a les 0:10h amb el tren que va a Mataró.
El de Terrassa en aquell dia surt a les 23:58h; el de Vic a les 22:26h; el de Martorell a les 0:02h; el de Castelldefels a les 0:06h; el de Granollers-Canovelles, a les 23:52h; i el de Granollers-Centre a les 0:04h.

El de Martorell/Cerdanyola Universitat, surt a les 22:16h mentre que el de l'Aeroport marxa a les 22:55h de Sants.

Crec que estan força bé.
Cada any, a Rodalies, pocs dies abans del 24 de desembre, pengen els horaris en fotocòpia dels horaris d'aquell dia, i el servei acaba entre les 22 i les 23.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”