Prolongació FGC a Castellar

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Perllongament de FGC a Castellar del Vallès

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 16/03/2010 13:45

PTOP ha escrit: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 2&idioma=0

El DPTOP sotmet a informació pública el perllongament de la línia d'FGC fins a Castellar del Vallès

El Diari Oficial de la Generalitat (DOGC) publica avui l’inici del procés d’informació pública de l’estudi informatiu del perllongament de la línia del Vallès d’FGC fins a Castellar del Vallès. L’actuació comportarà la construcció d’un nou tram de 4,5 quilòmetres de línia, entre les futures cotxeres de Ca n’Oriac del perllongament de Sabadell i el nucli urbà de Castellar del Vallès. El nou tram inclourà dues noves estacions que donaran servei a l’àrea industrial del Pla de Bruguera i al centre urbà.

El traçat discorrerà soterrat en la major part, llevat d’uns 700 metres amb 3 viaductes i trams a cel obert per a creuar el riu Ripoll i el torrent de Can Bages. La inversió total prevista és de 320 MEUR.

Actualment, el DPTOP està executant el perllongament de la línia del Vallès d’FGC per a apropar el servei ferroviari a l’interior de Sabadell, amb una inversió global prevista de 400 MEUR. L’actuació comprèn la creació d’un nou tram de línia de prop de 4,4 quilòmetres, amb 4 noves estacions (Ca n’Oriac, Plaça d’Espanya, Eix Macià i Plaça Major), i la reforma i soterrament de l’estació existent de Sabadell-Estació.

Amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats de mobilitat detectades a la comarca, i millorar l’accessibilitat al transport públic, el DPTOP ha impulsat el perllongament de la línia del Vallès fins a Castellar del Vallès.

L’actuació comportarà una millora substancial en les comunicacions entre aquest municipi i el centre de Barcelona, i servirà també per a potenciar els desplaçaments amb transport públic en l’àmbit més local i comarcal.

Avui, el DOGC publica l’anunci mitjançant el qual s’inicia el procés d’informació pública de l’estudi informatiu que concreta les diferents alternatives per a la construcció del nou tram de línia fins a Castellar del Vallès. Així, les entitats, particulars i administracions que ho vulguin, el podran consultar durant 30 dies hàbils i adreçar les consideracions que estimin, amb l’objectiu d’aplegar el màxim consens en el desenvolupament d’aquest projecte que millorarà de manera important la mobilitat en aquest municipi.

4,5 quilòmetres nous de línia

L’alternativa considerada com a més adient preveu un nou tram de 4,5 quilòmetres de línia i 2 noves estacions, amb una inversió d’uns 320 MEUR.

El traçat discorre majoritàriament soterrat, llevat d’un tram d’uns 700 metres, amb solucions en viaducte i a cel obert, per a creuar el riu Ripoll i el torrent de Can Bages.

Imatge virtual del tram en viaducte

Així, des de la zona destinada a les cotxeres de Ca n’Oriac del perllongament d’FGC de Sabadell, el nou tram passa pel carrer de Prada i continua en corba pel costat oest de Can Déu, creua la carretera B-124 i segueix en paral·lel a aquesta via pel seu costat est, fins a arribar en línia recta a la plaça de la Fàbrica Nova de Castellar del Vallès, a prop del nucli antic del municipi.



2 noves estacions

El tram de nova construcció inclou dues noves estacions per donar servei en total a prop de 9.300 persones diàriament i arribar a l’àrea industrial i al centre urbà de Castellar del Vallès. Així, les noves estacions s’ubicaran a:


* Polígon industrial Pla de Bruguera: es construirà una estació a prop del carrer del Bages adaptada a persones amb mobilitat reduïda. Així, disposarà de dos ascensors a l’exterior, així com escales fixes i mecàniques per a comunicar amb el vestíbul soterrat. L’accés a l’andana es farà també mitjançant ascensors i escales mecàniques i fixes. Donarà servei a més de 1.200 persones diàriament, sobretot treballadors d’aquesta àrea industrial.

* Plaça de la Fàbrica Nova: es crearà una nova estació ubicada a uns 500 metres del casc antic del municipi. Disposarà d’un accés amb ascensor, escales mecàniques i fixes que connectaran amb el vestíbul soterrat. L’enllaç amb les andanes també es farà mitjançant ascensors, escales mecàniques i fixes. La seva ubicació al centre del municipi permetrà donar servei a més viatgers, uns 8.100 al dia, aproximadament.


Més informació sobre l'actualitat del DPTOP al bloc http:blocs.gencat.cat/ptop

Adjunts:
imatge virtual
plànol
nota de premsa en PDF
Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 16/03/2010 13:57

PTOP ha escrit:L’alternativa considerada com a més adient preveu un nou tram de 4,5 quilòmetres de línia i 2 noves estacions, amb una inversió d’uns 320 MEUR.

El traçat discorre majoritàriament soterrat, llevat d’un tram d’uns 700 metres, amb solucions en viaducte i a cel obert, per a creuar el riu Ripoll i el torrent de Can Bages.
Es curen en salut amb "ferides urbanes"? Fora conyes, a què ve un traçat soterrat quan bona part discorre a camp obert?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 16/03/2010 14:43

Veient el traçat proposat, és lògic que únicament 700 m siguin a l'aire lliure, just a la sortida de Sabadell, i passat el tram del riu Ripoll, desprès enfila tota una gran recta completament urbanitzada, tot el Pla de Bruguera i Castellar. Queda molt clar que anirà en tunel seguint la directriu de la carretera, i tota aquesta zona, a banda i banda està urbanitzada i consolidada.
Salut!



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dimarts 16/03/2010 19:03

Un paso mas para ver como llegan los FGC a Castellar, de todos modos, si todo sigue normalmente... cuando empezarian las obras? 2012? 2013?



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dimarts 16/03/2010 22:42

122-042-132 ha escrit:Veient el traçat proposat, és lògic que únicament 700 m siguin a l'aire lliure, just a la sortida de Sabadell, i passat el tram del riu Ripoll, desprès enfila tota una gran recta completament urbanitzada, tot el Pla de Bruguera i Castellar. Queda molt clar que anirà en tunel seguint la directriu de la carretera, i tota aquesta zona, a banda i banda està urbanitzada i consolidada.
Salut!
Aleshores, amb els macroplans d'urbanització que està duent a terme Sabadell i Cerdanyola, tindrem que Cerdanyola, Sant Cugat, Rubí, Badia, Barberà, Ripollet, Sabadell i Castellar seran un sol poble... que trist. Cal realment créixer així?


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 17/03/2010 1:02

Guigui ha escrit:Es curen en salut amb "ferides urbanes"? Fora conyes, a què ve un traçat soterrat quan bona part discorre a camp obert?
Si no has vingut mai a Castellar, et convido a fer-ho: el traçat del tren només tindrà a camp obert el viaducte del Ripoll, la resta és o bé el Polígon Industrial o ja els últims 500 metres zona urbana. No hi ha espai per fer-ho en superfície, se seguirà el traçat de la B-124 la qual ni tan sols aquesta té espai per el projectat desdoblament (es farà a costa de carregar-se un passeig peatonal que va paral·lel a la carretera), per tant o ho fas en viaducte o soterrat. No et queda més remei.



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Dimecres 17/03/2010 9:57

Sembla la proposta d'ampliació a Castellar no està gens ben definida. Tant la parada al polígon com al nucli urbà queden en els extrems urbans i per tant a priori sembla que serà de molt poca utilitat pels que treballen al polígon i als que viuen a la vila.
Aqui teniu una proposta que em sembla bastant més coherent amb el teixit urbà i que va sota un altre carrer principal més cèntric.
No us sembla que si s'han de gastar la quarterada de diners que facin la feina ben feta!

P.S.: No conec la zona i per tant és possible que m'equivoqui
Fitxers adjunts
MetroSabadellCastellar.jpg
MetroSabadellCastellar.jpg (370.99 KiB) Visualitzat 8377 cops



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dimecres 17/03/2010 12:33

Jo visc a Castellar desde sempre, potser la parada del P.I. podria estar ubicada en un lloc mes proper a les fabriques, industries... de totes maneres, si en cau una mica lluny, bo seria que hi posessin un servei de bus, no dic llençadora, el mes proper a l'estacio i amb certa frequencia, actualment en tenim cada 15 min. El que es impossible seria posar la segona parada en pleni nucli urba, no hi ha lloc fisic on fer-ho... es veritat que on esta projectat queda a la 5 forca per a molta gent del poble, o t'hi arribes amb bus, o a peu, que tampoc es mala opcio, sempre va be caminar una mica :P , indistintament prego perque hi arribin els FGC al poble, posin on posin les estacions, es com una mena de somni jeje, castellar a bcn, d'una tacada, ni transbords, ni renfe, ni gaites...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/03/2010 12:53

UT596001 ha escrit:Si no has vingut mai a Castellar, et convido a fer-ho: el traçat del tren només tindrà a camp obert el viaducte del Ripoll, la resta és o bé el Polígon Industrial o ja els últims 500 metres zona urbana.
És cert, no he anat mai a Castellar. El que he dit ho he fet basant-me en el Gran Atles de Carreteres de Catalunya, publicat el 2003 per l'Institut Cartogràfic de Catalunya. Allí em semblava que la zona no construïda era més gran.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 17/03/2010 13:02

RodalinesCatalanes ha escrit:Sembla la proposta d'ampliació a Castellar no està gens ben definida. Tant la parada al polígon com al nucli urbà queden en els extrems urbans i per tant a priori sembla que serà de molt poca utilitat pels que treballen al polígon i als que viuen a la vila.
Aqui teniu una proposta que em sembla bastant més coherent amb el teixit urbà i que va sota un altre carrer principal més cèntric.
No us sembla que si s'han de gastar la quarterada de diners que facin la feina ben feta!

P.S.: No conec la zona i per tant és possible que m'equivoqui
En el cas del polígon industrial Pla de la Bruguera, cert, queda en un extrem, però fins a l'altre extrem del polígon només hi ha, en el pitjor dels casos, 10 minuts a peu, i pla. A part pensa que a l'altra banda de la carretera s'està construïnt el polígon Can Bages, per tant si no el fas passar per la carretera els hi allunyaràs el tren a aquests segons.

En quan el traçat del tren, veig que proposes entrar sota terra per el carrer Barcelona fins arribar amb l'encreuament amb l'Avinguda Sant Esteve, on proposes fer l'estació terme. És un xic més cèntric, no t'ho nego, però l'accés seria molt difícil per a qui vingui des de Sant Feliu del Racó, Sant Llorenç Savall o Sentmenat, el lloc proposat no és més que una cruïlla de carrers estrets. En aquest sentit la Plaça de la Fàbrica Nova, tot i quedar en un extrem del nucli urbà, seria molt més beneficiós al quedar a peu de la B-124. A més que des d'allà fins a la Plaça Major són 10 minuts a peu si no arriba, només quedaria relativament lluny per a qui vingués del casc antic (uns 20 minuts a peu des de l'Era d'en Petasques, punt més llunyà del casc antic). Si bé jo prefereixo l'estació a la Plaça Major, si et dic la veritat.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 17/03/2010 15:19

Jo crec que la proposta presentada és la més racional i coherent amb l'entorn urbà de Castellar, i deu minuts a peu no li fan mal a ningú, ans al contrari. Salut!



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dijous 18/03/2010 17:36

RodalinesCatalanes ha escrit:Sembla la proposta d'ampliació a Castellar no està gens ben definida. Tant la parada al polígon com al nucli urbà queden en els extrems urbans i per tant a priori sembla que serà de molt poca utilitat pels que treballen al polígon i als que viuen a la vila.
Aqui teniu una proposta que em sembla bastant més coherent amb el teixit urbà i que va sota un altre carrer principal més cèntric.
No us sembla que si s'han de gastar la quarterada de diners que facin la feina ben feta!

P.S.: No conec la zona i per tant és possible que m'equivoqui
Si mires l'estudi informatiu aquesta era una de les alternatives de traçat que hi ha plantejades i es descarta: comportaria més afectacions a la superfície durant la construcció, afectaria a edificis, necessita radis de corba més reduits i pendents més grans i aquests condicionants de disseny significarien velocitats més reduides, s'impediria un futur perllongament de la línia, i l'estació de Castellar hauria de ser d'una via només per falta d'espai. I tot això pq la diferència sigui que la població a menys de 500m de l'estació de Castellar fos només un 4% major que amb l'alternativa escollida, per tot això al final es descarta aquesta opció.

Imatge



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dilluns 12/04/2010 16:49

Por lo que lei en prensa, segun Nadal, cuando acaben las obras de fgc en sabadell, empezaran las de Castellar, dando a entender que hablamos de 2012-13...



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 13/05/2010 20:53

INVERSIÓ DE LA GENERALITAT
Al·legacions de la Plataforma Tren Castellar Centre
El Punt, 11/05/2010
L'associació Plataforma Tren Castellar Centre ja ha fet arribar a Manel Villalante, director general del Transport Terrestre del DPTOP, les seves al·legacions en relació amb l'estudi informatiu sobre l'arribada dels FGC a Castellar. En primer lloc, fa una sèrie de consideracions sobre el traçat que recomana la Generalitat, començant per les possibles afectacions ambientals i paisatgístiques que pot tenir la construcció de tres viaductes pel torrent de Can Bages i la masia del mateix nom. A la vegada, recorda que la proposta existent significarà la destrucció de l'àrea de passeig ubicada en paral·lel a la carretera B-124, i fa esment que l'estació del pla de la Bruguera «podria tenir més centralitat i oferir un millor servei als polígons industrials consolidats». També expressa el seu temor que la construcció de la línia impliqui «el fet d'haver de destruir i refer part de la B-124 teòricament desdoblada»; i es manifesta a favor que l'estació final sigui a la plaça del Calissó –encara que sigui a través d'una única via– en lloc de la plaça de la Fàbrica Nova: «L'opció de l'Espai Tolrà d'entrada no és dolenta, però és una zona molt conflictiva on conflueixen la ronda de Llevant, el Passeig, la Carretera de Sabadell i la de Sant Llorenç, i on hi ha l'Institut Joan Blanquer. La possibilitat de la plaça Calissó oferiria més centralitat i donaria servei a la població més vella i menys proveïda de transport privat.»

D'altra banda, la plataforma també ha presentat tres propostes alternatives, que tenen com a factors comuns que l'accés al pla de Castellar sigui per l'oest de la masia de can Bages, en un sol viaducte i amb la possibilitat de fer algun tram en superfície; i que el traçat només afecti l'actual carretera B-124 per un sol punt de creuament. La primera proposta inclou la construcció de la segona estació a l'antiga Playtex i la hipotètica arribada a una tercera a la plaça Calissó –mantindria la de l'Espai Tolrà–. La segona proposta parla d'una primera estació al costat de l'actual aparcament de camions, mentre que la tercera proposta la ubicaria prop de la Sony. Totes dues portarien el tren fins a la plaça de Catalunya, tot oferint la possibilitat d'arribar fins a Sentmenat.



TrenCastellar
N2
N2
Entrades: 12
Ubicació: Castellar Vallès

Entrada Autor: TrenCastellar » Dissabte 10/07/2010 0:39

Hola !!! amb permís dels administradors us comento que el proper dimarts dia 13, fem una acte obert a la ciutadania per exposar els motius de les nostres alegacions al projecte. Qualsevol aportació, ja sigui per suggerir, dir-nos que perdem el temps, o consultar informacions serà molt benvinguda . Adjunto el cartell !!

ens veiem !!

P.D : El lloc és Castellar del Vallès. auditori miquel Pont a les 20 hores. Podeu consultar l'estudi informatiu i altres infos referents al projecte i als traçats proposats a http://www.trencc.blogspot.com
Fitxers adjunts
trencc.jpg
(45.7 KiB) S’ha baixat 1944 vegades
TrenCastellar l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 11/07/2010 17:51, en total s’ha editat 1 vegada.


http://www.trencc.blogspot.com
Plataforma tren Castellar Centre

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 10/07/2010 2:08

TrenCastellar ha escrit:P.D : El lloc és Castellar del Vallès. auditori miquel Pont a les 20 hores. Podeu consultar l'estudi informatiu i altres infos referents al projecte i als traçats proposats a http://www.trencc.blogspot.com
Al cartell posa que és a la sala petita de l'auditori... l'entrada és igualment per la nova entrada a l'auditori a través de l'edifici pantalla?



TrenCastellar
N2
N2
Entrades: 12
Ubicació: Castellar Vallès

Entrada Autor: TrenCastellar » Dissabte 10/07/2010 9:55

Si. L'entrada és la nova. És que costa bastant habituar-se a utilitzar aquests noms estil "edifici pantalla"....... És una sala anexe, però no te pèrdua. L'auditori a dia d'avui, ens quedaria massa gros. Millor pocs, i amb ganes d'explicar i aportar coses, que molts però que ho vulguin tot fet i mastegat !!!


http://www.trencc.blogspot.com
Plataforma tren Castellar Centre

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 11/07/2010 0:14

TrenCastellar ha escrit:És que costa bastant habituar-se a utilitzar aquests noms estil "edifici pantalla".......
En primer lloc, gràcies per la informació.

I en segon lloc, si et dic la veritat no conec el nom oficial de l'edifici, quan es va formar el merder de l'edifici a les passades eleccions municipals on els que manen ara proposaven directament enderrocar-lo (imagino que ho recordaràs) sempre es parlava de l'edifici pantalla. I el nom li fa justícia tot i que jo no l'hagués retallat ni un mil·límetre.

I ja deixo de desviar el tema. :x



TrenCastellar
N2
N2
Entrades: 12
Ubicació: Castellar Vallès

Entrada Autor: TrenCastellar » Dimecres 24/11/2010 19:25

Referent a l'estudi informatiu del projecte de perllongament de la línea dels FGC de Sabadell a Castellar del Vallès, ens agradaria fer-vos coneixedors que durant l'últim mes ens hem reunit un parell de vegades amb el DPTOP per exposar la nostra visió referent a la necessitat d'ubicar les estacions de manera que permetin un posterior perllongament de la línea, ja sigui cinc, deu o trenta anys després de la possible arribada a Castellar, i a la possible revisió d'altres paràmetres que facin que la TIR (Taxa interna de retorn obtinguda de l’anàlisi cost-benefici) no surti tan negativa.

http://www.atm.cat/pdfs_cat/pdi/2009-2018/13_Cap_13.pdf

en aquest enllaç ho podeu veure clarament. Com el projecte que s'aprovi sigui el definit en aquest estudi ens pot sortir una gran barba a tots els que esperem el tren, ja que amb un calcul de la inversió fins i tot inferior (277 millions d'euros en contra dels actuals 313 milions que diu l'estudi), és el projecte amb menys viabilitat de tots els possibles segons els seus mètodes de càlcul.

El resultat és que no ens han fet ni cas. Però per altre banda l'estudi queda obert fins a la propera legislatura.

Preparem-nos que això pot anar per llarg..........

en el nostre blog hem anat redefinint les propostes d'emplaçament, i també hem publicat diversos articles d'opinió recollits a la premsa sobre el projecte.

http://www.trencc.blogspot.com/



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 29/11/2010 19:12

TrenCastellar ha escrit:El resultat és que no ens han fet ni cas. Però per altre banda l'estudi queda obert fins a la propera legislatura.
Jo tinc claríssim que el PSC quan va dir que ens prolongarien el tren ho van fer de manera clarament electoralista: quan al nostre poble manava CiU deien que no, que no hi havia demanda. Entren a manar els socialistes a l'ajuntament de Castellar i aleshores sí té prioritat el tren... encara que a tenir dels resultats electorals els hi ha sortit el tir per la culata.

P.D: Resultats a Castellar: http://www.elpunt.cat/canals/politica/e ... %3A08%3A28



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”