L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

El gran AVE vs. la patxanga de rodalia

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 20/02/2008 23:52

Vídeo del Telenotícies per demostrar que l'enveja del món mundial i la caverna ferroviària no lliguen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 21/02/2008 9:58

Al TN Migdia, a TV3, també han tret una entrevista a uns nois (crec que l'agafaven de Tarragona a BCN), un dels quals em sonava molt...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dijous 21/02/2008 11:21

Ahir per la tarda vaig estar a l'estació de Sants per veure l'AVE des de les vies de rodalies. La impressió en general ha sigut bona, però es nota que l'estació està inacabada i que s'ha fet tot de pressa i corrents. Tant Renfe com Adif haurien de cuidar una mica els detalls, que de cara a la galeria, queden molt lletjos. No li costava res a Renfe haver passat els trens pel tunel de rentat ahir pel matí, d'acord que va ploure però hi havia trens que portaven un dit de fang. (em refereixo als trens AVE). L'estació és plena de goteres. A les andanes i al vestíbul hi havia zones acordonades i cubells per recollir l'aigua i tampoc ha caigut ningún diluvi. Hi havia obrers encara treballant a les vies de l'AVE i brigades de pulidors intentant fer lluent el vestíbul. A les andanes encara hi ha zones acordonades i els conductes de ventilació del sostre tenen les portetes obertes. Per cert... molt maca la "xapussa" de canalitzar una gotera perquè caigui al mig de la via, dóna un toc de modernitat :nono ...
Una cosa bona és que, com a mínim ahir, van deixar fer fotos als trens. Era maco veure la gent fent fotos amb càmeres, mòblis... davant els segurates i els mossos que hi havia a l'andana 7 sense que diguéssin res (o si més no, l'estona que hi vaig estar).



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dijous 21/02/2008 11:58

Platanito ha escrit:Al TN Migdia, a TV3, també han tret una entrevista a uns nois (crec que l'agafaven de Tarragona a BCN), un dels quals em sonava molt...
Un era el famós Bitxofo :D



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 21/02/2008 13:38

Dona-li records a en Xavier. No ens coneixem personalment però sí d'altres llocs com tranvia. Digues-li que es deixi caure per aquí (*), que hi ha molt bona gent.

Salut !!

* Si és que no ho ha fet, i no reconec el seu nick.
davida ha escrit:Hola desde Zafra. Despres de 9 hores en tren, 7 de viatge efectiu mes 2 hores d'espera de transbord, ja he arribat a Zafra via Puertollano, a mes de 1000km de casa meva!!!!!
Avui he donat multitud d'entrevistes al diferents mitjans: El Mundo, La Vanguardiam ADN, Antena 3, Tv3, Cuatro, COM Radio, La COPE, Radio Nacional.
Quan encara no havia baixat del tren ja tenia publicada la meva foto a la Web del Mundo
Avui he fet:
- Barcelona - Madrid AVE s103
- Madrid - Puertollano AVE s102
- Puertollano - Zafra REgional 592.200

He tingut uns problemes amb la camara pero quan pugui pujo fotos del viatge inagural


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/02/2008 14:24

genissimon ha escrit:Dona-li records a en Xavier. No ens coneixem personalment però sí d'altres llocs com tranvia. Digues-li que es deixi caure per aquí (*), que hi ha molt bona gent.

Salut !!

* Si és que no ho ha fet, i no reconec el seu nick.
Si, si que hi és, i amb el mateix nick.



keko269
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: keko269 » Dijous 21/02/2008 23:20

Jordi Sugranyes ha escrit: El regional Lleida per Valls s'avisava que excepcionalment, parava a totes les estacions fins a Sant Vicenç, com si fos un rodalies més...
Sempre ha estat així, es rodalies en el nucli de Rodalies y regional a partir de Sant Vicenç, com cada dia que l'agafo...



Jordi Sugranyes
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: Reus

Entrada Autor: Jordi Sugranyes » Dijous 21/02/2008 23:32

Doncs si sí és així, perquè repetien tant aquesta suposada "anormalitat"? Dimecres, doncs, va arrencar amb mitja hora de retard.

keko269 ha escrit:
Jordi Sugranyes ha escrit: El regional Lleida per Valls s'avisava que excepcionalment, parava a totes les estacions fins a Sant Vicenç, com si fos un rodalies més...
Sempre ha estat així, es rodalies en el nucli de Rodalies y regional a partir de Sant Vicenç, com cada dia que l'agafo...



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 22/02/2008 0:07

Bona nit desde Madrid, ja he estrenat el AVE!! i per comenÇAr ja he vist coses que no m'han agradat.

He fet tot el viatge BCN-Madrid anant sentat en sentit contrari a la marxa, es com si fos un cranc a 300 Km/h. hi havia molta gent que s'ha sorpres d'aquesta disposicio del seients, recordo que als talgo eren reversibles, aquesta disposicio no agradara gaire als propensos al mareix, com jo, he arribat a Atocha com si estes "fumat" i es una cosa que es tindria que trindre en compte, no se si a totes les branques succeiex aixi.

Per comenÇar no havia vist la estació de Sants remodelada i l'he vist molt "BLANCA" en comparacio abans, pero am la remodelacio sembla com si hagues perdut part de la seva majestuositat i sembla com mes petita i com si el sostre fos mes baix, les columnes amb el recobriment que tenen han perdut molt, encara en queden sense recobrir al final de l'andana just quan no hi ha llum.

Moltissim personal atenen-te, potser fins i tot massa!! sortim de Sants i dins del tunel vec personal treballant com en una galeria paralela, s'acaba el tunel i aparexem a la zona Franca darrera dels autocars Molist vec les vies a on hi havia mercaderies i trens vells, Can tunis? pero amb les vies tallades, despres un altre tunel, el Prat mes tunel i apareixem davant just de Sant Boi una vista esplendida desde el tren, realment la "excursio"-volta pel baix llobregat no m'ha semblat tant gran, m'ha recordat els primers viatges en el carrilet quan el soterrament, sortint a Sant Boi, despres i lligant amb el carrilet arribant a Martorell, al costat de la SOLVAY-GRUDE, com el carrilet pel mateix lloc pero a tota velocitat, sorprenent, despres de Martorell tinc ganes de buscar planols perque no he localitzat be per on deviem anar ja que tot d'una ha aparegut Sant sadurni d'anoia.

Molt rapid, fins i tot mirava de veure per on conectava amb l'intercamviador de Roda i res, ramals, cap aqui, cap alla, una via abandonada ??? la de Mora d'ebre??? Massa rapid per poder asimilar tantes coses noves.

I el millor de tot a la zona despres de calatayud hi havia nuvols baixos i l'efecte de tres dimensions dels nuvols era molt maco, suposo accentuat pel depressa que anava el tren, realment semblava com quan vas en avio, parlant de velocitat, el tren ha passat sense parar a 300 Km/h. per Calatayud, aqui si que la velocitat es fa patent, semblava pasar com flotant i en una micronesima de segon i com la estacio es bastant estreta doncs l'efecte es mes gran.

He pujat a la Branca Nº 06 el tren seguia cap a Malaga i a Madrid ha fet el "cul de sac" per aixo potser la distribucio dels seients, encara que pensant malament podria ser que la mitat dels seients fossin sempre en un sentit i l'altre en l'altre, i aquests en els que es va al reves fossin els primers en omplir-se amb les reserves barates d'Internet...

BCN-Malaga 6 Hores també m'ha semblat forÇA dificil de creure...pero aixi es.

Doncs aixo, que el AVE va molt be, pero porta BIODRAMINA per si has de anar al reves.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 22/02/2008 9:49

Part dels seients en clase preferent i club son reversibles, en el viatge inagural el meu seient no havia esta ben anclat i quan em vaig a seure es va girar, un petit moviment i va quedar perfectament anclat.
Coneixeu al de la foto?
Diario Metro



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 22/02/2008 11:28

Jo hi ha una cosa que no entenc: No hi havia una estació a El Prat de Llobregat?

Per enllloc he vist cap notícia, cap foto ni cap comentari d'aquesta estació.

Fan parada els trens en aquesta estació? (En cas negatiu seria l'enèssima mentida de Renfe-ADIF-Ministerio de Fomento-CECOF07-Morlán-Maleni-Zapatero que van afirmar que l'AVE podria haver arribat abans de cap d'any a Barcelona però que vam ser els catalans que no vam voler que arribés a El Prat que ja estava llesta l'estació).



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 22/02/2008 12:03

EUKibo ha escrit:Jo hi ha una cosa que no entenc: No hi havia una estació a El Prat de Llobregat?
La estació AVE del Prat te les andanes acabades i inclus colocats uns seients per esperar el tren. El que va per llarg es l'estació exterior (vestibul, taquilles, etc...) i l'ordenació de l'entorn de l'estació.



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Divendres 22/02/2008 19:26

Dimecres vaig anar fins al Camp de Tarragona per a fer l'estrena i vaig gravar des del meu seient tot el trajecte, us deixo els links al YouTube del trajecte sencer dels 32' (bé, falten un parell d minuts entre q anuncien l'arribada a l'estació i m'aixeco i em poso a gravar des de la porta :D) pels q no us heu estrenat encara en la nova línia i volgueu fer el viatge 'virtual' ;)

Tram estació de Sants-viaducte de St Boi 8:08
http://es.youtube.com/watch?v=mF1GSJ34Mvg

Tram viaducte de St Boi-Martorell 5:39
http://es.youtube.com/watch?v=PeIJWcoGifA

Tram Martorell-Vilafranca 5:45
http://es.youtube.com/watch?v=FPoTi1FqXUA

Tram Vilafranca-estació Camp de Tarragona
http://es.youtube.com/watch?v=K5zmD5o5-GY



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 22/02/2008 19:46

A la feina la gent ha "aparcat" l'avió i comencen a fer ús del TAV per anar a Madrid i Zaragoza. Estic molt content que l'Alta Velocitat torni a fer que la gent agafi el ferrocarril. Per cert, jo properament també seré usuari habitual d'aquesta línia! :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 22/02/2008 20:36

Podríem fer una trobada per anar en AVE a algun lloc no? Jo demà hi vaig però amb la xicota i la família i clar, tampoc és plan de fer-los anar de cul darrera els trens tota l'estona :)



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 22/02/2008 23:16

Jo l'expresió que em segueix fent mal a la vista és la de "Jefe de tren" en lloc de "maquinista".

Quina mania la Renfe...


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 23/02/2008 16:09

Com he dit en un altre fil: el TAV pot esperar. Aquesta Setmana Santa, a Zaragoza amb tren "convencional".

Signat: un torracollonero. :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dissabte 23/02/2008 18:38

Hi ha una cosa de l'AVE que no acabo d'entendre. Amb l'arribada de l'AVE han suprimit l'Alvia Barcelona-Madrid, cosa que no em sembla gaire justa. Tenint en compte els preus de l'AVE, no hauria Renfe d'oferir una alternativa més barata per via convencional encara que sigui amb més temps de viatge? Si per anar a Madrid hem de pagar 110 euros en el millor dels casos no sé pas què hem guanyat.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/02/2008 19:27

Busman ha escrit:Hi ha una cosa de l'AVE que no acabo d'entendre. Amb l'arribada de l'AVE han suprimit l'Alvia Barcelona-Madrid, cosa que no em sembla gaire justa. Tenint en compte els preus de l'AVE, no hauria Renfe d'oferir una alternativa més barata per via convencional encara que sigui amb més temps de viatge? Si per anar a Madrid hem de pagar 110 euros en el millor dels casos no sé pas què hem guanyat.
Nosaltres, segons com, res. Però Renfe, en canvi, molt. I això és l'únic que compta per a ells.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 24/02/2008 0:08

Si us dic la veritat, a la xicota i a servidor ens feia il·lusió prendre el TAV, però després de veure el que costa anar a Zaragoza, hem optat pel tren convencional. Si, triga el doble, però tampoc és tant i amb els diners que t'estalvies, nit d'hotel extra que et pagues. :o

A més, a mi em fa gràcia també anar amb lo tren de tota la vida. :oops:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”