Futur de Passeig de Gracia?(Tancament o remodelació)

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Futur de Passeig de Gracia?(Tancament o remodelació)

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dissabte 29/03/2008 12:45

Hola obro aquest tema per parlar de una de les estacions amb mes viatjers y la que pitjor esta(crec yo).

Que farán amb aquesta estació en el futur, la remodelarant?, la tancaran?.

pd: si hi fan obres com ho faran, perque ha ser tant estreta les boreres y que la surtida al vestibul principal només n'hi ha una al cantó final?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 29/03/2008 14:29

Recentment Adif ha parlat de la remodelació de Passeig de Gràcia. Crec que encara no hi ha projecte. Per a aquesta remodelació serien desitjables moltes coses, i per a dur-les a terme caldrien obres de gran envergadura. Caldria fer més amples les andanes, caldria fer més ampli el vestíbul i els accessos a les andanes (a part d'adaptar-los per a PMR), a més de recréixer les andanes, la qual cosa provocaria haver de recréixer el terra de les tendes que hi ha, doncs la diferència entre l'alçada estàndar i l'actual és massa bèstia...

Però... del dicho al hecho hay un trecho...



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Dissabte 29/03/2008 16:39

Bueno, ante todo, vuelvo a saludar al foro, que últimamente he tenido mucho trabajo (jornadas de 12 horas y esas osas...) y como que me he descuidado hasta de esto. En fin, ¡hola de nuevo a todos :ok !
Pues para mi lo que deberían de arreglar con más urgencia en Passeig de Gràcia es la diferencia de altura entre tren y andén, porque vamos, yo alguna vez que he ido con mi prima pequeña y el carrito, bajarte allí tiene mérito. Lo malo es lo que comenta Victor, ¿con las tiendas que haces? y además en la vía dirección Girona existe tambien un pequeño puesto de control donde hay esos paneles donde salen las vías, desvíos, los semáforos y la posición de los trenes, digo yo que será uno de los despachos del jefe de estación.
Saludos! ;)


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 29/03/2008 17:21

Em penso que et refereixes al gabinet de circulació, que actualment no s'empra com a tal sinó per comandar la megafonia de l'estació i donar els trens disposats.
Alfredo_21 ha escrit:Bueno, ante todo, vuelvo a saludar al foro, que últimamente he tenido mucho trabajo (jornadas de 12 horas y esas osas...) y como que me he descuidado hasta de esto. En fin, ¡hola de nuevo a todos :ok !
Pues para mi lo que deberían de arreglar con más urgencia en Passeig de Gràcia es la diferencia de altura entre tren y andén, porque vamos, yo alguna vez que he ido con mi prima pequeña y el carrito, bajarte allí tiene mérito. Lo malo es lo que comenta Victor, ¿con las tiendas que haces? y además en la vía dirección Girona existe tambien un pequeño puesto de control donde hay esos paneles donde salen las vías, desvíos, los semáforos y la posición de los trenes, digo yo que será uno de los despachos del jefe de estación.
Saludos! ;)


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 29/03/2008 19:58

dons, com a solucio xapusera, podrien possar una rampeta per exedir a les botigues



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3942
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 30/03/2008 20:09

Imagino que per poder fer be les obres tindran que tancar l'estació temporalment... I fer passar els trens pel tunel de la Gran Via amb les altres linies de rodalies... No se, ja veurem que faran.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Diumenge 30/03/2008 20:12

Remodelar aquesta estació no és tan fàcil com sembla a part del terra de les botigues amb el recreixement de les andanes,cal afegir que si es volguès adaptar a PMR caldria construir un ascensor per andana com a minim lo que complica les obres al haver de foradar.

Si que es veritat que la diferencia d'altura de les andanes amb el terra del tren es important i més amb el civia que el pobres viatjers que venen de l'aeroport carregats de maletes se las desean per poder baixarles.

Salutacions



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dilluns 07/04/2008 13:59

pol ha escrit:dons, com a solucio xapusera, podrien possar una rampeta per exedir a les botigues
Què és això d'exedir???? :x



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/04/2008 14:01

Danzig ha escrit:Què és això d'exedir???? :x
Una senyora patinada ortogràfica. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dilluns 07/04/2008 14:25

Pos visto todo yo creo que sería mejor una profunda remodelción de la estación, eso si las obras se podrían hacer de noche para no molestar la circulación.
Y los pasajeros que bajasen en paseo?
-Pos nada metro gratuïto y ha hacer transbordo, no se si quedara otra solución.
Que opinaís? :(



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/04/2008 18:49

intercity+arco+civia ha escrit:-Pos nada metro gratuïto y ha hacer transbordo, no se si quedara otra solución.
Què té a veure la gratuïtat del metro amb obres de Renfomentadif?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dilluns 07/04/2008 20:49

Home indubtablament, de tancament rès.

Remodelar-la, ampliar-la, i fer l´intercambiador amb el FGC, es l´opició que s´ha de fer....



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/04/2008 21:29

hospitalenc ha escrit:Remodelar-la, ampliar-la, i fer l´intercambiador amb el FGC, es l´opició que s´ha de fer....
Pg. de Gràcia amb FGC? Ja em diràs com...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 11/04/2008 14:48

Guigui ha escrit:
hospitalenc ha escrit:Remodelar-la, ampliar-la, i fer l´intercambiador amb el FGC, es l´opició que s´ha de fer....
Pg. de Gràcia amb FGC? Ja em diràs com...
Amb la millora dels FGC del Vallès, ara que ja han sortit els plànols no trigaran gaire a fer l'extensió Canaletes - Catalunya central - Passeig - Gràcia.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Divendres 11/04/2008 14:56

Guigui ha escrit:
intercity+arco+civia ha escrit:-Pos nada metro gratuïto y ha hacer transbordo, no se si quedara otra solución.
Què té a veure la gratuïtat del metro amb obres de Renfomentadif?
Fer obres a l'estació RENFE de Passeig de Gràcia i mantenir-la operativa és impossible. Durant un cert període l'estació hauria de tancar.

Aquesta estació ja està molt saturada en estat "normal" i seria una aberració contra la dignitat humana unes andanes més estretes a causa de les obres.

Per tant es pot tancar l'estació durant un mes a l'estiu per a fer els treballs "grossos" sobretot els que afecten a andanes i accessos principals. La instalació dels ascensors, senyalització.. podria fer-se alhora.

També es podria aprofitar la gran llargada de l'andana de Passeig i deixar operativa la part de l'andana cantó Clot, però els accessos em temo que es troben mal situats, són encara més estrets i no es podria enllaçar amb el metro, per la qual cosa, aquest remei d'utilitzar només mitja andana seria pitjor que tancar l'estació una temporada.

Tren gratis Sants-Catalunya i metro L5 gratis Sants-Diagonal i metro L3 Sants-Passeig. A l'estiu es pot absorvir l'extra de passatgers al metro i més a les L3 i L5, no com la gran catàstrofe i tortura diària que vam patir els usuaris dels FGC-Llobregat i RENFE-Garraf que haviem d'agafar una L1 que ja de per si ja va que no pot empassar passatgers a sobre carregant en hora punta a encara més passatger pel tram Hospitalet-Espanya i Catalunya-Espanya.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/04/2008 18:44

EUKibo ha escrit:Amb la millora dels FGC del Vallès, ara que ja han sortit els plànols no trigaran gaire a fer l'extensió Canaletes - Catalunya central - Passeig - Gràcia.
Com ja he dit sovint, això no és una millora, és un monumental pegot que hipoteca qualsevol opció futura d'ampliació útil.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dissabte 31/05/2008 13:56

Segons el 3/24:
Adif invertirà 13 milions en la instal·lació d'una nova catenària als túnels de Barcelona
Actualitzat a les 22:51 h 30/05/2008
L'ADIF, el gestor de la infraestructura ferroviària, ha aprovat avui una inversió de 13 milions d'euros per instal·lar la catenària rígida als túnels de Barcelona, per on circulen diverses línies de rodalies de Renfe. En total es col·locaran 47 quilòmetres i mig als trajectes de Montcada Bifurcació-L'Hospitalet, Barcelona Sants-Passeig de Gràcia-Sagrera i als ramals de connexió situats als túnels de Barcelona. La nova catenària és més resistent, no requereix tant manteniment i permet que el tren llisqui sense interrupcions mecàniques ni elèctriques, cosa que ha d'evitar les sistemàtiques i reiterades avaries. La primera fase podria començar a l'estiu. Es treballarà de nit i en franges horàries de poc trànsit.
També s'ha aprovat el pressupost de licitació per les obres de remodelació de l'estació de Passeig de Gràcia per un import de 15,4 milions d'euros. Adequar les andanes perquè estiguin al mateix nivell dels trens i col·locar nous ascensors són dues de les millores que s'hi faran. :plas
En total es col·locaran 47,5 quilòmetres de catenària rígida.
En total es col·locaran 47,5 quilòmetres de catenària rígida.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23728
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/08/2009 12:23

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _69210.php

Andanes infernals

L’estació del passeig de Gràcia supera les temperatures màximes de la ciutat clau · La saturació i els establiments interiors agreugen el problema

Joaquim Elcacho
Universitat de Barcelona - Edifi Històric
Ult. Act. 20/08/2009 01:04


Les ànimes condemnades a les penes de serveis públics com els trens de Rodalies han de purgar els seus pecats, un estiu més, en estacions com la del passeig de Gràcia de Barcelona. A l’espera d’un projecte de remodelació que sembla ajornat fins al judici universal, l’envellida estació de Renfe-Adif viu un efecte hivernacle permanent, amb temperatures entre 2 i 5 graus per sobre del registre de l’aire exterior.

Ahir a les cinc de la tarda, per exemple, el termòmetre digital del diari AVUI marcava a la cantonada del carrer Aragó amb el passeig de Gràcia, 33,1 graus. Quatre metres sota terra, davant les màquines de venda de bitllets de Renfe, el marcador arribava als 33,8 graus i unes quantes escales més avall, just al davant d’un gran cartell informatiu dels perills de la grip A, els turistes s’amuntegaven a les andanes del purgatori a 35,3 graus de temperatura. Dimarts, en aquest mateix punt, el termòmetre va fregar els 36 graus durant gairebé tot el dia.

L’escalfament global afecta moltes altres instal·lacions subterrànies de la ciutat però en cap cas de forma tan intensa. L’estació de Ferrocarrils de la Generalitat a la plaça de Catalunya, per exemple, registrava ahir entre 33,2 i 33,5 graus a les cinc de la tarda; és a dir, només unes dècimes per sobre de la temperatura de l’aire exterior.

No cal recordar que l’estació construïda al passeig de Gràcia el 1902 ha estat objecte de molt poques millores estructurals i continua sense disposar d’un sistema eficient de ventilació en zones com les andanes. El problema s’agreuja durant els mesos d’estiu per l’acumulació d’usuaris en hores punta i l’existència de bars, botigues i màquines expenedores de begudes que aboquen l’escalfor dels seus sistemes d’aire condicionat i motors als espais de màxima afluència.

L’elevat grau d’humitat que afecta també de forma constant aquesta cèntrica instal·lació ferroviària provoca una sensació d’angoixa que pocs usuaris poden dissimular. Entre els més acalorats es troben els turistes carregats de maletes que han estat informats que l’estació de passeig de Gràcia és el punt d’enllaç més cèntric per arribar en transport públic fins a l’aeroport del Prat. La sufocació s’agreuja quan el comboi esperat arriba amb uns minuts de retard, circumstància habitual, tot i que durant l’últim any s’hagin produït millores importants.

Els usuaris habituals han descobert que la penosa espera només es pot alleujar amb les esporàdiques ventades provocades pels trens que no fan parada en aquesta estació i el corrent d’aire natural de les escales que donen al carrer Aragó. En aquest racó de les andanes es produeix una acumulació de viatgers autòctons explicable per l’experiència de molts dies al purgatori


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/08/2009 13:04

Una estació a la que no li treuen prou partit (en quan a rodalies), i tant desaprofitada i a sobre, en aquestes condicions. Clar que tampoc està gaire pitjor que Catalunya...



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 20/08/2009 15:40

Amb lo maca que seria si ADIF li donés a aquell túnel l'ús lògic i la reconvertissin en el baixador de l'AVE que el centre de Barcelona (i no la Sagrera) necessita...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”