Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
65
19%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
20
6%
Adaptar Espanya L1 L3
60
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
50
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
13%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
42
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
35
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
7%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
5
1%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 351
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Re: Remodelació d'estacions de metro

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 03/07/2012 12:34

Està en espera de la remodelació de l'estació de Sants.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 03/07/2012 15:55

Encara més remodelació? I què li han de fer més? Un Viàlia (centre comercial) o algo per l'estil?

No hi havia estat des d'abans del sarau de l'AVE. Em direu nostàlgic, però trobo en falta els panells mecànics.
La de temps que em passava embobat mirant-me'ls fent temps amb la família per agafar l'autocar cap al poble, però d'això fa uns deu anyets...



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 03/07/2012 23:10

albe6 ha escrit:Em direu nostàlgic, però trobo en falta els panells mecànics.
Jo també! :'(



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/09/2012 16:34

Avui he agafat el metro fins a Fondo L1, que fins ahir estava fora de servei, i renoi, quin canvi després de les obres! Abans, quan el tren canviava de via abans d'arribar a l'estació, feia molt de soroll i els cotxes es movien molt, i ara, finíssim!!!!



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 03/09/2012 18:01

metring ha escrit:Avui he agafat el metro fins a Fondo L1, que fins ahir estava fora de servei, i renoi, quin canvi després de les obres! Abans, quan el tren canviava de via abans d'arribar a l'estació, feia molt de soroll i els cotxes es movien molt, i ara, finíssim!!!!
Se suposa que han fet aquestes obres per alguna cosa, no? :D



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 05/09/2012 21:00

Y digo yo. respecto a la reforma de Virrei Amat, ya que la tienen patas arriba...

:D Es mucho pedir que le hagan una conexión DIRECTA con la l4, ya que la tienen al lado y sólo se gastarían un poco más en picar piedra y poner cuatro azulejos? De momento con conectar dos trozos de pasillo a la L5 y usar los vestíbulos y accesos ya existentes van que se matan... El acceso sería casi a nivel, un par de ascensorcitos y a correr. Tendríamos un enlace L5-L4 RÁPIDO, Eficaz y adaptado a PMR. Por lo menos sería más factible que adaptar Maragall y Verdaguer, que con los pedazo de intercambiadores que tienen, la de millones que hará falta para remodelar todo eso...

:D :D
Por pedir que no quede :roll:


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 05/09/2012 22:09

França451 ha escrit:Y digo yo. respecto a la reforma de Virrei Amat, ya que la tienen patas arriba...

:D Es mucho pedir que le hagan una conexión DIRECTA con la l4, ya que la tienen al lado y sólo se gastarían un poco más en picar piedra y poner cuatro azulejos? De momento con conectar dos trozos de pasillo a la L5 y usar los vestíbulos y accesos ya existentes van que se matan... El acceso sería casi a nivel, un par de ascensorcitos y a correr. Tendríamos un enlace L5-L4 RÁPIDO, Eficaz y adaptado a PMR. Por lo menos sería más factible que adaptar Maragall y Verdaguer, que con los pedazo de intercambiadores que tienen, la de millones que hará falta para remodelar todo eso...

:D :D
Por pedir que no quede :roll:
Llevan años diciendo que no se hará, pero hubo un tiempo en que se lo plantearon. Lo explica en http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... at#p121089



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 22/10/2012 13:20

Avui he anat al web del despatx d'arquitectura Sanchez Piulachs, al meu entendre, autors de les millors remodelacions d'estacions de Metro que s'han fet en els últims anys. He trobat el projecte de remodelació de l'estació de Catalunya de la L3 i em sembla intuir rajola blanca (tipus GMB) a la bòveda de l'estació, algú em pot ajudar a descifrar la incògnita si us plau? Hem de tenir el compte que aquest despatx d'arquitectura té certa simpàtia per aquesta rajola, aplicada per exemple, ens els vestíbuls i passadissos de Badal o Collblanc.
http://www.sanchezpiulachs.com/es/page. ... =353&img=0



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 22/10/2012 14:42

Si, son voltes de rajola i mao. Un sistema constructiu català "volta catalana"
També es així l'estació d'Espanya de la línia 1 (vermella).


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/10/2012 15:29

Però tornaran a remodelar l'estació de Catalunya? És clar que la connexió L1-L3 és de tot menys adaptada a PMR, però això no implica pas enrajolar-ho tot de nou...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 22/10/2012 15:54

Si mireu l'enllaç del despatx d'arquitectuara que he penjat, sembla com si la volta de la zona d'andanes hi hagués rajola blanca tipus GMB.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/10/2012 16:08

Hi ha coses molt més urgents a fer en aquella estació que un simple rentat de cara. Per exemple, arreglar el passadís de connexió, que per a PMR és un autèntic desastre. Ni tan sols entenc com té TMB la barra d'indicar Catalunya com a estació adaptada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

sergi
N6
N6
Entrades: 261

Entrada Autor: sergi » Divendres 26/10/2012 19:36

En la edición de papel del "20 minutos" de hace unos días,comentaban que el grupo municipal del PP y asociaciones vecinales denunciaban la paralización de las obras de reforma de Virrei Amat desde hace meses...

¿ Alguien sabe del tema ?



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 27/10/2012 10:40

Jo crec que algunes estacions, com la de Poblenou o Ciutadellella|Vila Olimpica L4, les han d'adaptar. Perquè a l'estiu a la temporada de platges es posa "a tope" o fer com a Selva de Mar dues entrades.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dissabte 27/10/2012 16:38

en xevi ha escrit
Si mireu l'enllaç del despatx d'arquitectuara que he penjat, sembla com si la volta de la zona d'andanes hi hagués rajola blanca tipus GMB.
Doncs a mi em sembla la "reixa" que ells mateixos ja han utilitzat a les parets de les estacions del Carmel i el Coll-Teixonera, i que encara que em sembla dona un ambient una mica fred m´agrada molt per la netedat i anti-incivisme que proporciona.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/11/2012 13:11

sergi ha escrit:En la edición de papel del "20 minutos" de hace unos días,comentaban que el grupo municipal del PP y asociaciones vecinales denunciaban la paralización de las obras de reforma de Virrei Amat desde hace meses...

¿ Alguien sabe del tema ?
Jo puc dir que avui he vist obrers, i que ja està muntada l'estructura de com a mínim un dels ascensors.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 21/01/2013 16:03

Darrera fase de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'estació de l'L5 de Virrei Amat

Les obres de millora i adaptació de l'estació de metro de l'L5 de Virrei Amat entren en l'última fase, després que en els últims dies s'han alliberat i asfaltat els espais fins ara ocupats dels carrers adjacents al passeig de Fabra i Puig, a l'avinguda de Borbó i al carrer del Doctor Pi i Molist. Aquesta actuació, que compta amb un pressupost de 6 MEUR, consisteix en l'ampliació de l'estació actual, l'adaptació a les persones amb mobilitat reduïda i la construcció d'un nou accés des de la plaça de Virrei Amat.

Actualment, a l'interior de l'estació, ja està completat el gruix de l'obra:
* Ampliació del vestíbul costat Fabra i Puig
* Construcció dels espais per als nous ascensors i escales mecàniques
* Recreixement de les andanes i de formació del nou accés
* Execució de nova sortida d'emergència
* Eixamplament de les escales a les andanes
* Renovació dels accessos existents al vestíbul.

Així, a partir d'ara, els treballs se centraran en el condicionament i les instal·lacions de l'interior del vestíbul i en la urbanització de l'exterior, per tal de finalitzar tota l'actuació el març vinent.

Accessibilitat a tota la xarxa de metro
El Departament de Territori i Sostenibilitat està ultimant les obres de millora de l'accessibilitat de les estacions de metro de l'L4 de Bogatell i Llacuna i també treballa per adaptar les estacions de Zona Universitària (L3), Collblanc (L5) i Passeig de Gràcia (L3), en col·laboració amb ADIF.
D'altra banda, el està en marxa la redacció de la totalitat dels projectes de les estacions de metro pendents d'adaptar a persones amb mobilitat reduïda. De moment, de les 139 estacions que integren la xarxa de metro de Barcelona, són accessibles a persones amb mobilitat reduïda un total de 116, la qual cosa suposa el 83%.

Font:
Sala de Premsa de la Generalitat de Catalunya a gencat.cat
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/ ... lmetro.jsp


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 08/02/2013 20:12

Des de principis de setmana, no se ven be que fan ja que ho he vist des de el tren, però a Penitents han posat quatre pals de ferro entre les dues vies a la capçalera de l'estació al costat Zona Universitària.
A més, a l'altre extrem hi ha una tanca amb material dins, no se si s'han dignat a arreglar les filtracions d'alguna maner amb això o hi ha previsió de reforma. (però la caixa deu estar buida).

En tot cas, a Montbau també hi ha una tanca amb material al fons de l'andana, però no hi ha cap novetat visible. (sense comptar que ja farà més de dues setmanes que ens van desmuntar l'escala mecànica de les escales de l'andana direcció Trinitat).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/02/2013 22:18

Miquel ha escrit:Des de principis de setmana, no se ven be que fan ja que ho he vist des de el tren, però a Penitents han posat quatre pals de ferro entre les dues vies a la capçalera de l'estació al costat Zona Universitària.
A mi em fan la pinta d'instal·lar-hi pantalles d'aquella cosa que en diuen MouTV. No és precisament l'estació de la xarxa que proporcioni més públic, però tampoc seria la primera vegada que TMB es presta a coses estranyes d'aquest tipus.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 10/02/2013 18:07

Guigui ha escrit:
Miquel ha escrit:Des de principis de setmana, no se ven be que fan ja que ho he vist des de el tren, però a Penitents han posat quatre pals de ferro entre les dues vies a la capçalera de l'estació al costat Zona Universitària.
A mi em fan la pinta d'instal·lar-hi pantalles d'aquella cosa que en diuen MouTV. No és precisament l'estació de la xarxa que proporcioni més públic, però tampoc seria la primera vegada que TMB es presta a coses estranyes d'aquest tipus.
Jo també ho havia pensat, però com que hi ha 4 barres i no 2, dons m'és estrany. Com dius, Penitents no es que sigui un lloc força transitat, sobretot si la comparem amb Vallcarca, on no seria pas estrany.

En fi, aviam en els propers dies que fan.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”