Remodelació d'estacions de metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon

Quina/es obra/es al metro trobeu prioritària/es?

Adaptar intercanviador Catalunya L1 i L3
62
19%
Adaptar intercanviador Clot L1 L2
19
6%
Adaptar Espanya L1 L3
57
17%
Adaptar Sants Estació L5 per sortir a Renfe
46
14%
Adaptar Passeig de Gràcia L2 L4
44
13%
Adaptar Plaça de Sants L1 L5
39
12%
Adaptar Verdaguer L4 L5
32
10%
Adaptar Maragall L4 L5
23
7%
Amb canviar l'estètica d'estacions old fashioned, va que xuta!
5
1%
Altres (expliqueu)
7
2%
 
Vots totals: 334
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3947
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Re: Remodelació d'estacions de metro

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 08/02/2018 12:09

122-042-132 ha escrit:Vallcarca. L'inici de les obres s'acosta

07/02/2018 ATAM. TM-11018.FA
Assistència tècnica ambiental per a l´execució de les obres del projecte constructiu d´actuacions de millora de l´evacuació i de l´accessibilitat de l´estació de Vallcarca de la línia 3 de l´FMB. FA. Clau: ATAM. TM-11018.FA
Pressupost de licitació: 19.852,80 € (sense IVA)

https://infraestructures.gencat.cat/lic ... =CT1070539
Espero que no se carguen la banderola del metro antigua que todavía sobrevive!



Miquel
Administrador
Entrades: 4137
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 07/08/2018 18:27

Des de fa uns dies, tant a Plaça de Sants (L1) com Lesseps (L3), recreixen les andanes. Una llàstima Plaça Sants, que tal i com està podia haver estat una digna candidata a restauració històrica de cara al centenari del transversal. I més del mateix amb Lesseps.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 27/09/2018 14:36

Acabo de trobar això, sobre la futura adaptació de Maragall a PMR, una mica tard però bé...

https://ajuntament.barcelona.cat/santan ... l-de-barri
Fitxers adjunts
180515_metro_maragall_pmr (1).pdf
(840.12 KiB) S’ha baixat 204 vegades



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3947
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 27/09/2018 21:24

Hace unos días han instalado unos nuevos portones automáticos en las estaciones de Hospital Clínic y Hostafrancs (y alguna más seguro).



Miquel
Administrador
Entrades: 4137
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 27/09/2018 23:02

Renfe445 ha escrit:Hace unos días han instalado unos nuevos portones automáticos en las estaciones de Hospital Clínic y Hostafrancs (y alguna más seguro).
Ara fan Vallcarca si mal no recordo, juraria haver vist l'anunci de Penitents fa unes setmanes. I a Montbau li toca l'accés Collserola la setmana vinent, i sobre la vintena d'Octubre l'accés Mar.

Una gran inversió que podria haver-se destinat a la neteja, per posar un exemple.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 02/10/2018 15:04

Miquel ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Hace unos días han instalado unos nuevos portones automáticos en las estaciones de Hospital Clínic y Hostafrancs (y alguna más seguro).
Ara fan Vallcarca si mal no recordo, juraria haver vist l'anunci de Penitents fa unes setmanes. I a Montbau li toca l'accés Collserola la setmana vinent, i sobre la vintena d'Octubre l'accés Mar.

Una gran inversió que podria haver-se destinat a la neteja, per posar un exemple.
Per ara a Vallcarca, no.

A Vallcarca s'han començat les obres d'adaptació a PMR, versió reduïda. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 02/10/2018 15:09

metring ha escrit:Acabo de trobar això, sobre la futura adaptació de Maragall a PMR, una mica tard però bé...

https://ajuntament.barcelona.cat/santan ... l-de-barri
Gràcies Metring, intervenció interessant i prioritària doncs és un intercanviador amb una certa potència i no te adaptades cap de les dues estacions. Ja hi va haber un primer projecte, de fa uns 10 anys, més ó menys, fet per GISA; ara és curiós que sigui l'Ajuntament qui assumeix, com a mínim el projecte, no sé sí el cost de l'obra d'adaptació, doncs normalment el PMR l'assumeix Gestió d'Infraestructures.

Un parell de comentaris personals, jo donaria prioritat, de primer, al peraltat de l'andana en corba de la L5, doncs la separació entre andanes és realment impressionant i desprès el vestíbul Ronda Guinardó de la L4. Veurem!. Salut!



França451
N9
N9
Entrades: 1774
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 03/10/2018 18:03

122-042-132 ha escrit:
metring ha escrit:Acabo de trobar això, sobre la futura adaptació de Maragall a PMR, una mica tard però bé...

https://ajuntament.barcelona.cat/santan ... l-de-barri
Gràcies Metring, intervenció interessant i prioritària doncs és un intercanviador amb una certa potència i no te adaptades cap de les dues estacions. Ja hi va haber un primer projecte, de fa uns 10 anys, més ó menys, fet per GISA; ara és curiós que sigui l'Ajuntament qui assumeix, com a mínim el projecte, no sé sí el cost de l'obra d'adaptació, doncs normalment el PMR l'assumeix Gestió d'Infraestructures.

Un parell de comentaris personals, jo donaria prioritat, de primer, al peraltat de l'andana en corba de la L5, doncs la separació entre andanes és realment impressionant i desprès el vestíbul Ronda Guinardó de la L4. Veurem!. Salut!
Pues reza para que no te lo dejen como Virrei Amat, que después del dineral que se gastaron por culpa del peralte y de la ineptitud de un equipo de "expèrtos" que no saben cómo c*ñ* se levanta una rampa sin que los salientes de las puertas del tren le rocen, cuando es algo que hasta un niño de dos años con unos trozos de madera y una rampita saben hacer, lo han dejado sin solución. Ese es el punto que más me preocupa de Maragall, que se gasten el dinero y luego no sean capaces de resolver la elevación del andén, cuando podrían haberse gastado la pasta en hacer la estación de Virrei Amat de la L4 y hacer un enlace como dios manda y bien adaptado... ¡Ah, es verdad, que aún no han podido resolver después de seis años el problema del peralte de los andenes L5!!!!! Pues... sería de nuevo tirar el dinero.

Y por cierto, si mal no recuerdo, Plaça de Sants L1 también está en una curvita muy chula y tiene los andenes súper bajos, es decir, mismo caso que Maragall y parecido a Virrei.

Lo que no me explico es cómo Vilapicina teniendo igualmente los andenes en curva con peralte, allí sí que hayan podido resolverlo y en las otras no. ¿Alguien puede iluminarnos?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Miquel
Administrador
Entrades: 4137
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 03/10/2018 18:40

França451 ha escrit:
122-042-132 ha escrit:
metring ha escrit:Acabo de trobar això, sobre la futura adaptació de Maragall a PMR, una mica tard però bé...

https://ajuntament.barcelona.cat/santan ... l-de-barri
Gràcies Metring, intervenció interessant i prioritària doncs és un intercanviador amb una certa potència i no te adaptades cap de les dues estacions. Ja hi va haber un primer projecte, de fa uns 10 anys, més ó menys, fet per GISA; ara és curiós que sigui l'Ajuntament qui assumeix, com a mínim el projecte, no sé sí el cost de l'obra d'adaptació, doncs normalment el PMR l'assumeix Gestió d'Infraestructures.

Un parell de comentaris personals, jo donaria prioritat, de primer, al peraltat de l'andana en corba de la L5, doncs la separació entre andanes és realment impressionant i desprès el vestíbul Ronda Guinardó de la L4. Veurem!. Salut!
Pues reza para que no te lo dejen como Virrei Amat, que después del dineral que se gastaron por culpa del peralte y de la ineptitud de un equipo de "expèrtos" que no saben cómo c*ñ* se levanta una rampa sin que los salientes de las puertas del tren le rocen, cuando es algo que hasta un niño de dos años con unos trozos de madera y una rampita saben hacer, lo han dejado sin solución. Ese es el punto que más me preocupa de Maragall, que se gasten el dinero y luego no sean capaces de resolver la elevación del andén, cuando podrían haberse gastado la pasta en hacer la estación de Virrei Amat de la L4 y hacer un enlace como dios manda y bien adaptado... ¡Ah, es verdad, que aún no han podido resolver después de seis años el problema del peralte de los andenes L5!!!!! Pues... sería de nuevo tirar el dinero.

Y por cierto, si mal no recuerdo, Plaça de Sants L1 también está en una curvita muy chula y tiene los andenes súper bajos, es decir, mismo caso que Maragall y parecido a Virrei.

Lo que no me explico es cómo Vilapicina teniendo igualmente los andenes en curva con peralte, allí sí que hayan podido resolverlo y en las otras no. ¿Alguien puede iluminarnos?
Plaça de Sants L1 i Vilapicina no tenen corba. I a Vilapicina, fins on jo se, no han recrescut les andanes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

França451
N9
N9
Entrades: 1774
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 03/10/2018 18:46

Miquel ha escrit:
França451 ha escrit:
Pues reza para que no te lo dejen como Virrei Amat, que después del dineral que se gastaron por culpa del peralte y de la ineptitud de un equipo de "expèrtos" que no saben cómo c*ñ* se levanta una rampa sin que los salientes de las puertas del tren le rocen, cuando es algo que hasta un niño de dos años con unos trozos de madera y una rampita saben hacer, lo han dejado sin solución. Ese es el punto que más me preocupa de Maragall, que se gasten el dinero y luego no sean capaces de resolver la elevación del andén, cuando podrían haberse gastado la pasta en hacer la estación de Virrei Amat de la L4 y hacer un enlace como dios manda y bien adaptado... ¡Ah, es verdad, que aún no han podido resolver después de seis años el problema del peralte de los andenes L5!!!!! Pues... sería de nuevo tirar el dinero.

Y por cierto, si mal no recuerdo, Plaça de Sants L1 también está en una curvita muy chula y tiene los andenes súper bajos, es decir, mismo caso que Maragall y parecido a Virrei.

Lo que no me explico es cómo Vilapicina teniendo igualmente los andenes en curva con peralte, allí sí que hayan podido resolverlo y en las otras no. ¿Alguien puede iluminarnos?
Plaça de Sants L1 i Vilapicina no tenen corba. I a Vilapicina, fins on jo se, no han recrescut les andanes.
Vilapicina tiene una vía en curva. Otra cosa es que sea esa tercera vía de apartado, pero creo recordar que tenía un andén en curva. Y Plça de Sants L1 creo recordar que tenía curva... quizás en esto último me estoy equivocando. Y Vilapicina no han recrecido los andenes, lo que pusieron es la típica plancha de hierro en la altura del primer coche, como han hecho en muchas estaciones antiguas, obra que no me explico cómo no han conseguido solucionar en Virrei ya que a las malas sólo se trataba de poner una plancha corta para una sola puerta... Con que haya una sola puerta con rampita metálica, ya solucionamos el problema, no es necesario hacer un croquis de romperse la cabeza porque muchas estaciones, para hacer los accesos PMR son verdaderamente complicadas.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3947
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 03/10/2018 23:19

França451 ha escrit:Vilapicina tiene una vía en curva. Otra cosa es que sea esa tercera vía de apartado, pero creo recordar que tenía un andén en curva. Y Plça de Sants L1 creo recordar que tenía curva... quizás en esto último me estoy equivocando. Y Vilapicina no han recrecido los andenes, lo que pusieron es la típica plancha de hierro en la altura del primer coche, como han hecho en muchas estaciones antiguas, obra que no me explico cómo no han conseguido solucionar en Virrei ya que a las malas sólo se trataba de poner una plancha corta para una sola puerta... Con que haya una sola puerta con rampita metálica, ya solucionamos el problema, no es necesario hacer un croquis de romperse la cabeza porque muchas estaciones, para hacer los accesos PMR son verdaderamente complicadas.
Plaça Sants L1 no tiene curva y sus andenes han sido recrecidos. A lo mejor te referirás a Pl. Espanya L1.



Miquel
Administrador
Entrades: 4137
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 04/10/2018 18:47

Vilapicina te via 3 en corba, però a efectes pràctics no importa ja que via 3 només te habilitada l'entrada de passatgers pels dos primers cotxes de la composició del tren, que són tots en recte. La resta de l'andana està protegida per una barana per evitar l'accés al tren.


El metro de Barcelona amb motoristes!

xevi
N7
N7
Entrades: 565

Entrada Autor: xevi » Divendres 05/10/2018 13:13

Algú sap com està el tema de Fontana L3 i la possible recuperació de la volta original del Gran Mertro?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/10/2018 13:44

xevi ha escrit:Algú sap com està el tema de Fontana L3 i la possible recuperació de la volta original del Gran Mertro?

Acabo d'enviar mail al C. A. preguntant pel tema, en quan rebi resposta, us la dic ;)



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1342
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 05/10/2018 22:30

metring ha escrit:
xevi ha escrit:Algú sap com està el tema de Fontana L3 i la possible recuperació de la volta original del Gran Mertro?

Acabo d'enviar mail al C. A. preguntant pel tema, en quan rebi resposta, us la dic ;)
Recuperem Fontana

Seria una molt bona noticia per anar recuperant la memòria històrica i en aquest cas l'arquitectura original.

Malgrat les canonades de ventilació, l'estació de Passeig de Gràcia, ha quedat prou bé, i la combinació de la rajola blanca bisellada i els bancs negres fan patxoca. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 07/12/2018 10:50

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... barcelona/

Es licita la redacció del projecte de la segona fase de l’adaptació de l’estació de Vallcarca de l’L3 del metro a Barcelona
07/12/2018

L’actuació consisteix en la construcció d’un ascensor de tres parades que faci accessible l’itinerari urbà des del barri del Putxet cap al vestíbul de l’estació

L’obra comportarà una inversió estimada de més d’1 MEUR, cofinançada pel Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Barcelona

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de la redacció del projecte constructiu de la segona fase de l’adaptació de l’estació de metro l’L3 de Vallcarca. Aquesta actuació, que s’impulsa en coordinació amb l’Ajuntament de Barcelona, consistirà en la instal·lació d’un ascensor que faci accessible a persones amb mobilitat reduïda l’itinerari urbà des dels barris de Vallcarca i el barri del Putxet cap al vestíbul de l’estació, situat sota l’avinguda Vallcarca.

El projecte es redactarà durant l’any que ve per executar les obres el 2020. L’actuació, que cofinançaran el Departament de Territori i Sostenibilitat i l’Ajuntament de Barcelona, comportarà una inversió estimada de més d’1 MEUR. Aquesta actuació completarà la millora de l’accessibilitat de l’estació de Vallcarca, de la qual el DTES està executant la primera fase.

El projecte que ara s’impulsa consisteix principalment en la instal·lació d’un ascensor de tres parades entre el vestíbul de l’estació i les avingudes de Vallcarca i de la República Argentina, situades a diferents cotes, als barris de Vallcarca i el Putxet respectivament. D’aquesta manera, es facilitarà la comunicació entre els dos barris. A més de l’obra per instal·lar aquest ascensor, els treballs inclouran la construcció d’una passera que li donarà accés des de l’avinguda de la República Argentina.


Accessibilitat de la xarxa de metro

Actualment, el Departament de Territori i Sostenibilitat té en marxa des de la primavera passada la primera fase de les obres d’adaptació de l’estació de l’L3 de Vallcarca, que inclou la remodelació del vestíbul per encabir dos ascensors que el comuniquin amb les andanes, així com la supressió de diversos graons en aquest àmbit per tal de generar rampes que facilitin el flux dels usuaris. Aquesta obra té un pressupost d’1,7 MEUR.

Així mateix, també estan en execució els treballs per a millorar l’accessibilitat de l’estació de l’L4 de Jaume I, amb una inversió de 4 MEUR. En total, el Departament de Territori i Sostenibilitat ja ha adaptat per a persones amb mobilitat reduïda 142 de les 156 estacions que té la xarxa de Metro de Barcelona; és a dir, el 91% són accessibles.



Miquel
Administrador
Entrades: 4137
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 21/02/2019 10:49

A Vallcarca, a banda de que les obres dels ascensors van avançant a bon ritme, o com a mínim ja s'intueix a nivell d'andana. Han iniciat les obres per a recréixer l'andana direcció Zona Universitària, pel moment per la cua.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/02/2019 13:09




437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 04/04/2019 0:34

Betevé (02/04/2018) -INCLOU VÍDEO-
L’allargament d’andanes a l’estació d’Arc de Triomf començarà les properes setmanes

És la primera actuació prevista al Pla de Rodalies, que afectarà dues estacions més a la ciutat els propers cinc anys


[...] A banda de les millores a l’estació d’Arc de Triomf, la ferroviària estatal també preveu actuacions en altres dues estacions: la de la Plaça de Catalunya i la de Sants. Així, Macias ha concretat que:

•A Plaça de Catalunya “s’allargaran les andanes i es crearan nous accessos a l’exterior, des de la ronda de la Universitat”

•A l’estació de Sants “hi ha converses avançades amb l’Ajuntament i Adif per ampliar-ne els vestíbuls“

Tot plegat hauria d’estar enllestit, segons el coordinador del Pla de Rodalies, “en un període de quatre a cinc anys”. [...]
Entenc que això vol dir que es recuperarà l'enllaç entre l'estació Universitat del metro amb l'estació de Renfe de Plaça Catalunya.
Amb la qual cosa hi haurà enllaç directe entre L2 i Rodalies a Universitat (a més de la L1, que ja hi enllaça a Catalunya).

Una excel.lent notícia si es confirma. ;)

...el problema és que mai l'haurien d'haver tancat. :twisted:



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22809
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 04/04/2019 10:27

437.001 ha escrit:Betevé (02/04/2018) -INCLOU VÍDEO-
L’allargament d’andanes a l’estació d’Arc de Triomf començarà les properes setmanes

És la primera actuació prevista al Pla de Rodalies, que afectarà dues estacions més a la ciutat els propers cinc anys


[...] A banda de les millores a l’estació d’Arc de Triomf, la ferroviària estatal també preveu actuacions en altres dues estacions: la de la Plaça de Catalunya i la de Sants. Així, Macias ha concretat que:

•A Plaça de Catalunya “s’allargaran les andanes i es crearan nous accessos a l’exterior, des de la ronda de la Universitat”

•A l’estació de Sants “hi ha converses avançades amb l’Ajuntament i Adif per ampliar-ne els vestíbuls“

Tot plegat hauria d’estar enllestit, segons el coordinador del Pla de Rodalies, “en un període de quatre a cinc anys”. [...]
Entenc que això vol dir que es recuperarà l'enllaç entre l'estació Universitat del metro amb l'estació de Renfe de Plaça Catalunya.
Amb la qual cosa hi haurà enllaç directe entre L2 i Rodalies a Universitat (a més de la L1, que ja hi enllaça a Catalunya).

Una excel.lent notícia si es confirma. ;)

...el problema és que mai l'haurien d'haver tancat. :twisted:
:o Al·lucino!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”