Desdoblament de la línia de Vic

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Veïns de La Garriga qüestionen el trasllat

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 07/12/2009 16:37

http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/1076 ... rer_guifre

Veïns de la Garriga qüestionen el trasllat de l'estació de tren al carrer Guifré

Una sessió informativa sobre el projecte aplega 200 persones al Patronat

enllaç Web de l'Ajuntament de la Garriga

última actualització: 07-12-2009 (11:46)

Helena Masó L'opció de traslladar l'estació de tren de la Garriga al carrer Guifré genera crítiques veïnals per l'allunyament dels barris més poblats, l'increment de trànsit al Passeig i l'impacte visual i acústic. Les opinions, les han manifestat diversos veïns que han participat en una sessió informativa.
L’allunyament de l’estació dels barris més poblats, l’increment de trànsit al Passeig, l’elevada necessitat d’aparcament que es podria generar i l’impacte visual i acústic són les principals crítiques que fan veïns de la Garriga a la proposta que ha fet el Ministeri de Foment a l’Ajuntament respecte del projecte de desdoblament de la via del tren. Aquesta és l’opinió que es va fer sentir dijous a la sessió informativa que es va fer al Patronat, on hi van assistir uns 200 veïns de diferents zones del municipi.

El projecte planteja traslladar l’estació al carrer Guifré. A banda de les dues vies principals, hi haurà tres vies més d’aparcament i una d’avançament. L’eix ferroviari es desplaçaria entre 5 i 10 metres cap a l’est per allunyar-lo de les cases. A més, comportaria la urbanització dels carrers del voltant –no del sector de Can Violí– i la construcció d’un aparcament per a 100 vehicles. El tret que ha generat més controvèrsia de la nova proposta de desdoblament és, sobretot, l’increment de trànsit al Passeig.

Foment ha fet la nova proposta després que l’Ajuntament presentés al·legacions a l’estudi que contemplava la construcció d’un pàrquing per a trens al sud del bosc del Malhivern, la reforma de l’estació actual i la construcció d’un lloc per avançar i estacionar al bosc de Ferrans que va generar queixes entre els veïns del barri de Dalt.

L’alcaldessa Neus Bulbena (PSC) va voler deixar ben clar que “la decisió no està presa” i va animar els veïns a concretar la seva prioritat per escrit a través d’una butlleta que es va repartir a la sessió informativa. Els veïns també podran omplir-la aquest dissabte, al mercat setmanal, i el dimarts de la setmana que ve, a l’estació. A l’Ajuntament, hi ha una urna instal·lada permanentment. Es recolliran les opinions, però el resultat no serà vinculant. Amb tot, el regidor de Mobilitat, Quim Fornés, va dir que “el resultat pesarà sobre la nostra decisió”.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 07/12/2009 17:10

O sigui... a veure si ho he entès bé això:
El9Nou ha escrit:El projecte planteja traslladar l’estació al carrer Guifré.
No sé a on queda el carrer Guifré, però diu que serà per a l'est?? No és complicar-se massa la vida? A més, com a mínim en bona part del traçat actual, existeix una plataforma perfectament apta per a dues vies, fins a l'arribada del pont metàl·lic que creua damunt de la C17.
El9Nou ha escrit:A banda de les dues vies principals, hi haurà tres vies més d’aparcament i una d’avançament. L’eix ferroviari es desplaçaria entre 5 i 10 metres cap a l’est per allunyar-lo de les cases.
O sigui que es passaria de les 3 vies actuals a 6. No entenc perquè es necessiten tantes vies a La Garriga. De fet, els trens que actualment acaben allà, jo els faria continuar fins a Vic.
El9Nou ha escrit:A més, comportaria la urbanització dels carrers del voltant –no del sector de Can Violí– i la construcció d’un aparcament per a 100 vehicles. El tret que ha generat més controvèrsia de la nova proposta de desdoblament és, sobretot, l’increment de trànsit al Passeig.
No implicaria també exporpiar algun que altre terreny de per allà a la vora? Ara de memòria, els voltants del traçat de la via em sona com que hi han forces cases.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 07/12/2009 19:48

Jo entenc que la línia a la Garriga "centre" passaria pel lloc actual, bàsicament perquè té cases a banda i banda. I el que plantejaria Foment és traslladar l'estació al sud de la ciutat a l'alçada del carrer Guifré (google maps: carrer guifré) i mourien la línia a l'est, que hi ha uns camps per poder fer l'estació i el pàrquing entre l'estació i les cases, ja que a l'actual estació no s'hi pot fer.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/12/2009 20:09

I quina mania de fer pàrquing al costat de l'estació! Si hi hagués un bon sistema de transport que alimentés el tren, això ni caldria plantejar-ho.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 09/12/2009 23:20

Què prefereixes? Els cotxes al parking, o congestionant Barcelona?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/12/2009 23:40

Si et fixes en el meu missatge anterior, veuràs que la resposta és: els cotxes, a casa!


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/12/2009 1:13

No m'has respost la meva pregunta. A on deixem el cotxe? Al parking (DE L'ESTACIÓ) o congestionant Barcelona?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/12/2009 8:59

Sí que t'he respost. Fes el favor de llegir-te tot el missatge en qüestió.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dijous 10/12/2009 12:00

Abans ja ho ha dit... un bon TP que connecti amb l'estació i per tant que no hagin d'agafar el cotxe. I jo afegiria que en cas de ser poc possible, com en poblacions molt petites... com que hi hauria certa capacitat de TP no hi hauria tants cotxes aparcats al carrer i per tant la gent que no pot agafar el TP podria deixar el cotxe aparcat normal.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/12/2009 15:31

El que no és lògic és oposar-se a la creació d'un aparcament, si el que es vol és afavorir PRECÍSAMENT el transport públic. O sigui que, al meu entendre, oposar-se a fer un aparcament en una estació de tren equival gairebé a voler Barcelona congestionada de vehicles.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/12/2009 15:36

Perquè tu només ho veus blanc o negre, sense admetre que hi ha altres opcions, com la que jo proposo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 10/12/2009 16:20

Home, demanar un aparcament al costat d'una estació no és blanc ni negre, en tot cas seria gris... Exigir que la gent deixi el cotxe a casa és l'opció blanca en aquest cas. El que hem de fer és aconseguir erradicar el negre, i si per acostumar la gent cal passar pel gris, doncs ho farem.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/12/2009 16:46

És exactament a on volia anar a parar; promocionar l'us del tranport públic enlloc del vehicle privat? SÍ.
Però... promocionar el transport públic unicament en base a ficar pals a ls rodes? ABSOLUTAMENT NO.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/12/2009 19:21

Vejam, en lloc de posar-nos dogmàtics, fem números (l'única cosa que sembla moure aquest món):
- Quant costa construir un aparcament i quant mantenir-lo?
- Quant costa fer funcionar una línia d'autobús dels pobles del voltant a l'estació de tren?

I ja no compto estalvis en termes socials, ambientals i macroeconòmics.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/12/2009 19:46

Costi el que costi, és molt dificil construir una línia (o varies línies) que cobreixin la totalitat dels pobles del voltant amb unes freqüències òptimes. I en cas de que hi siguin, doncs home... si hi ha una cosa que la puc fer en deu minuts, no m'hi estaré una hora. Es així de simple.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/12/2009 19:51

No et parlo de construir línies de ferrocarril, et parlo d'implantar un servei d'autobús ràpid i eficient.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 10/12/2009 20:08

Sí, vaja... em referia a "construir" en un sentit figurat. Però igualment, dubto molt de la seva eficiència en aquesta zona. A més, et torno a repetir, si una cosa la puc fer en 10 minuts, no m'hi estaré mitja hora o una hora.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 10/12/2009 22:15

Ja, però són 10 minuts per a arribar-hi. I per a aparcar?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Dijous 10/12/2009 22:34

Com s'ho faran per desdoblar la via als Hostalets de Balenyà ? no hi ha gaire espai...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 10/12/2009 23:05

uriol108 ha escrit:Com s'ho faran per desdoblar la via als Hostalets de Balenyà ? no hi ha gaire espai...
Jo em faig la mateixa pregunta, o fan un traçat nou seguint la C-17 (i de pas fem arribar el tren a Tona! :twisted: ) O la que em penso, un calaixet d'uns 500 metres, fins a la sortida del poble, i urbanitzar-ho a sobre (com a Vic).


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”