Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Antiga via de connexió entre Girona i Les Franqueses

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/06/2008 15:38

Nota de l'administració: fil procedent d'aquest.

La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 03/06/2008 16:14

Guigui ha escrit:La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?
Inutilitzada, tancada i aixecada les vies.

Firmat: Algu que a principis dels 80 vaig anar circular pel ramal de les Franqueses en una suissa, per un problema entre Granollers - Canovelles i Montcada



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/06/2008 22:31

davida ha escrit:
Guigui ha escrit:La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?
Inutilitzada, tancada i aixecada les vies.
Genial. És com si, per treure alguns calerons de l'especulació immobiliària o "tancar ferides urbanes", com diria aquell, es carreguessin la C-58 entre la Trinitat i Barberà. Total, a Sabadell i Terrassa també es pot anar per Parets o els túnels de Vallvidrera.

Un reflex més de la mentalitat que impera en aquest país.

Em feia la il·lusió de que existia, ja que a l'Atles de Carreteres de Catalunya que tinc (edició força recent, 2005 aprox.), aquesta via encara hi figura.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimecres 04/06/2008 8:25

Guigui ha escrit:
davida ha escrit:
Guigui ha escrit:La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?
Inutilitzada, tancada i aixecada les vies.
Genial. És com si, per treure alguns calerons de l'especulació immobiliària o "tancar ferides urbanes", com diria aquell, es carreguessin la C-58 entre la Trinitat i Barberà. Total, a Sabadell i Terrassa també es pot anar per Parets o els túnels de Vallvidrera.

Un reflex més de la mentalitat que impera en aquest país.

Em feia la il·lusió de que existia, ja que a l'Atles de Carreteres de Catalunya que tinc (edició força recent, 2005 aprox.), aquesta via encara hi figura.
Efectivament la via ja no hi és i la zona està reurbanitzada totalment. Vaja, que si no saps que abans hi havia passat una via per allà és quasi impossible de veure!



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimecres 04/06/2008 9:02

Trenscat ha escrit:
davida ha escrit:
Guigui ha escrit:La via de connexió entre la línia de Girona i Les Franqueses també estava inutilitzada?
Inutilitzada, tancada i aixecada les vies.
Efectivament la via ja no hi és i la zona està reurbanitzada totalment. Vaja, que si no saps que abans hi havia passat una via per allà és quasi impossible de veure!
Hi vaig anar fa uns dos anys i mig amb un amic cercant algun rastre, i l'únic és la forma corba d'un camí habilitat com a carril bici al costat de la zona residencial.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 04/06/2008 11:54

Ara que el mal ja esta fet el que s'hauria de pensar es en la millor solucio per connectar aquestes 2 línies. I la meva proposta es:

Soterrar Granollers-Centre i Granollers-Canovelles i crear una petita xarxa de metro per dins de Granollers amb 5 o 6 parades i una d'elles que sigui on enllacin els C2 i els C3. Per exemple, els C2 i Ca2 quan vinguin de Barcelona que vagin per parets, i a l'arribar a Granollers vagin per la seva via de sempre, i els C3 que vagin per La Llagosta. O que cada un vagi per on va ara, i a l'arribar a Granollers facin una petita "S" cap al centre. O que vagin rectes i hi hagi un servei llançadora-metro.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 04/06/2008 15:06

Ecomobisostrans ha escrit:Ara que el mal ja esta fet el que s'hauria de pensar es en la millor solucio per connectar aquestes 2 línies.
Claríssim: desfer la barrabassada (si cal, mitjançant via soterrada, que això no hauria de ser cap problema tècnic perquè sembla que el traçat antic no s'ha cobert de construccions) per permetre serveis semidirectes de Granollers Centre direcció Vic, Cerdanya i Tolosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 04/06/2008 19:11

Jo habitualment hi passo per aquell punt, i encara es veu algun "rastre" de l'antic ramal. Jo penso que va ser una cagada treure'l. Com sempre va poder més el totxo i la pela. :llengua :emprenyat


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 04/06/2008 21:06

Ecomobisostrans ha escrit:Ara que el mal ja esta fet el que s'hauria de pensar es en la millor solucio per connectar aquestes 2 línies. I la meva proposta es:

Soterrar Granollers-Centre i Granollers-Canovelles i crear una petita xarxa de metro per dins de Granollers amb 5 o 6 parades i una d'elles que sigui on enllacin els C2 i els C3. Per exemple, els C2 i Ca2 quan vinguin de Barcelona que vagin per parets, i a l'arribar a Granollers vagin per la seva via de sempre, i els C3 que vagin per La Llagosta. O que cada un vagi per on va ara, i a l'arribar a Granollers facin una petita "S" cap al centre. O que vagin rectes i hi hagi un servei llançadora-metro.
Un metro per a Granollers... fent una línia circular ho veuria molt just d'espai per encabir-hi més de 5 o 6 parades, i no crec que el cost de l'obra justifiqui el benefici.



intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dimecres 04/06/2008 23:31

orique ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:Ara que el mal ja esta fet el que s'hauria de pensar es en la millor solucio per connectar aquestes 2 línies. I la meva proposta es:

Soterrar Granollers-Centre i Granollers-Canovelles i crear una petita xarxa de metro per dins de Granollers amb 5 o 6 parades i una d'elles que sigui on enllacin els C2 i els C3. Per exemple, els C2 i Ca2 quan vinguin de Barcelona que vagin per parets, i a l'arribar a Granollers vagin per la seva via de sempre, i els C3 que vagin per La Llagosta. O que cada un vagi per on va ara, i a l'arribar a Granollers facin una petita "S" cap al centre. O que vagin rectes i hi hagi un servei llançadora-metro.
Un metro per a Granollers... fent una línia circular ho veuria molt just d'espai per encabir-hi més de 5 o 6 parades, i no crec que el cost de l'obra justifiqui el benefici.
Un metro lo veo demasiado exageraod para una ciudad como Granollers, ke tampoko es demasiado grande, a lo mejor vendria mejor un tranvia, y ni eso creo.
Eso sí, unir las dos lineas justo en el centro de la ciudad y hacer una estacion subterranea justo por donde esta la Plaça de la Corona iria bastante bien. ya ke las 3 estaciones no es ke esten muy en el centro.
Aunke un metro comarcal en el Valles hombre por pedir :)



Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dilluns 09/06/2008 12:17

Dissabte em vaig perdre entre Granollers i Les Franqueses buscant la carretera de la Garriga. De cop em vaig trobar amb un pont metàlic amb les vies de tren posades en mig d'un torrent. Pot ser que sigui d'aquest ramal que dieu? Des d'allà es veu la línia de girona i si segueixes recte per aquesta avinguda arrives a l'estació de les Franqueses.
El pont està bastant fet pols, el vaig atravessar caminant per sobre els rails perquè la plataforma metàlica està tota oxidada i mig esfonsada. El pont té una placa de la Maquinista Terrestre y Marítima i data del 1930. Suoposo que li queden dos telediarios perquè estan urbanitzant aquest carrer i ja han fer un pont paral·lel a aquest per cotxes i vianants.
No crec que el vulguin conservar, tot i que es molt maco, però és extrany que estigui tota la via treta i la plataforma desapareguda i aquest pont es conservi intacte amb rails i tot. Sería un punt que el conservessin.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 09/06/2008 16:09

Peter ha escrit:Dissabte em vaig perdre entre Granollers i Les Franqueses buscant la carretera de la Garriga. De cop em vaig trobar amb un pont metàlic amb les vies de tren posades en mig d'un torrent. Pot ser que sigui d'aquest ramal que dieu? Des d'allà es veu la línia de girona i si segueixes recte per aquesta avinguda arrives a l'estació de les Franqueses.
El pont està bastant fet pols, el vaig atravessar caminant per sobre els rails perquè la plataforma metàlica està tota oxidada i mig esfonsada. El pont té una placa de la Maquinista Terrestre y Marítima i data del 1930. Suoposo que li queden dos telediarios perquè estan urbanitzant aquest carrer i ja han fer un pont paral·lel a aquest per cotxes i vianants.
No crec que el vulguin conservar, tot i que es molt maco, però és extrany que estigui tota la via treta i la plataforma desapareguda i aquest pont es conservi intacte amb rails i tot. Sería un punt que el conservessin.
Mmm... Mirant-ho amb GoogleMaps, sembla que hi ha un pont paral.lel al carrer del Migdia a l'alçada de l'encreuament amb el carrer de la Ribera, i que es correspon amb la traça de l'antic ramal. Deu ser això, doncs.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

daneel
N5
N5
Entrades: 116
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: daneel » Dilluns 09/06/2008 17:17

Yo también recuerdo esa via. No hace tantos años que la quitaron, su desaparición coincidió con la construcción de la estación de Les Franqueses - Granollers Nord, creo que hace aprox. 4 ó 5 años. Posiblemente llevase más años fuera de servicio.

SI utilizais google maps, al poner la opción de mapa topográfico (no fotográfico) todavía está dibujada la traza de esta via, y alternando con el mapa fotográfico es posible hacerse a la idea del recorrido de la misma.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 11/06/2008 21:16

Jo que conec bastant la zona, crec que fa mínim 10 anys que ja no existeix el ramal de Les Franqueses a Granollers Centre. Tot i que encara hi ha rastre del pas a nivell i el traçat que seguia paral·lel al C/ Girona.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 12/06/2008 14:56

Fa uns anys que van treure aquest ramal, i em sembla que va ser pels volts de la construccio de Les Franqueses-Granollers Nor, ja que l'aparcament de l'actual estació és por on hi passava el ramal :roll:


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dijous 12/06/2008 15:18

cristian26 ha escrit:Fa uns anys que van treure aquest ramal, i em sembla que va ser pels volts de la construccio de Les Franqueses-Granollers Nor, ja que l'aparcament de l'actual estació és por on hi passava el ramal :roll:
Sí el ramal pasava por ahí, por cierto que el ramal tambien era peligroso,no se si pasavan muchos trenes en su epococa, pero se cruzaba con la carretera que va de granollers-franqueses-La garriga, una carretera bastante transitada....que une estas pobalciones.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 12/06/2008 21:40

intercity+arco+civia ha escrit:
cristian26 ha escrit:Fa uns anys que van treure aquest ramal, i em sembla que va ser pels volts de la construccio de Les Franqueses-Granollers Nord, ja que l'aparcament de l'actual estació és por on hi passava el ramal :roll:
Sí el ramal pasava por ahí, por cierto que el ramal tambien era peligroso,no se si pasavan muchos trenes en su epococa, pero se cruzaba con la carretera que va de granollers-franqueses-La garriga, una carretera bastante transitada....que une estas pobalciones.
Fa uns 20/25 anys, que per allà hi passava la N152 de Barcelona a Puigcerdà, abans de construïr-se l'"'autovia de l'Ametlla" (C17), i per tant presentava un volum important de trànsit.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Entrada Autor: uriol108 » Divendres 13/06/2008 16:44

No sé si diré un disbarat,però pensava que quan fagin la famosa "Línea orbital Mataró, Granollers, Sabadell, Terrassa, Martorell, Vilafranca i Vilanova, doncs podrien fer un traçat urbà per Granollers que servis a la vegada de connexió de les dues línies de Rodalies que actualment passen per Granollers...

Així es podria fer un trajecte Mataró - Vic per posar un exemple de capitals importants de coarca sense haver se baixar a Barcelona a transbordar, crec que això seria molt important, i si no sria un error de calcul gravissim.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 13/06/2008 17:19

Jo he fet Balenyà Tona Seva - Mataró, per via Granollers centre l'estiu passat, baixava a Granollers Canovelles, m'anava a peu fins a Granollers Centre fins a Clot Aragó i d'allà una 447 ens va portar fins a Mataró. A la tornada vaig fer-ho per via St Andreu Arenal, que és on començava finalitzava el recorregut llavors la C3.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Divendres 13/06/2008 18:29

UT440_132M ha escrit:...m'anava a peu fins a Granollers Centre...
Coi nano, ja són ganes. Algun cop ho he hagut de fer i es bastant pal :martell1


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”