Andanes estació Martorell i El Vendrell

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Andanes estació Martorell i El Vendrell

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 17/06/2008 14:15

Ahir vaig passar en tren per Martorell i pel Vendrell.
A Martorell les obres segueixen lentament pero sense pausa.
Ja està obert el vestíbul restaurat (i amb cancel.ladores).
Mentre que a l´andana direcció St.Vicenç ja han retirat tots els bancs i senyalització, i han elevat les llums uns centímetres.
Això vol dir que la renovació de l´andana direcció St.Vicenç és imminent.

Al Vendrell (per FI!) han començat les obres d´elevació de l´andana direcció BCN i de l´ascensor. L´andana direcció St.Vicenç està plena de tanques també.
Qui conegui l´estació del Vendrell sabrà que les andanes eren absolutament indignes per una capital de comarca de més de 30.000 habitants...
De fet, crec que no m´equivocaria si digués que de llarg són les pitjors andanes de Catalunya... tenint en compte el nombre de passatgers, els centímetres que cal aixecar el peu, l´estat horrorós del paviment (bé, dic paviment, però en moltes zones són de terra amb herbetes i restes d´asfalt...), la poca protecció de les andanes contra la pluja...

Per cert, no sé si ho he vist malament, però els teleindicadors de St.Vicenç de Calders funcionen?
Els de Cerdanyola del Vallès sí que ho fan, i a més d´indicar el tren i les parades, indica els minuts que falten per què arribi.
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 17/06/2008 22:58, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 17/06/2008 15:24

El que no entenc és per qué a Sant Vicenç de Calders posen teleindicadors sense reformar encara les andanes. :evil:

Aquesta estació necessita una reforma urgent,i una elevació de les andanes urgentment!,l'alçada entre el tren i l'andana és bestial,i van i posen teleindicadors.

Que la reformin primer,i desprès posin teleindicadors!!!,o potser no tenen intenció de reformar-la? :evil:



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 17/06/2008 15:47

Mako448 ha escrit:Que la reformin primer,i desprès posin teleindicadors!!!,o potser no tenen intenció de reformar-la? :evil:
Com que tot s'ho prenen com a obligació i no hi veuen la lògica, els sembla el mateix aixecar primer les andanes i posar-hi després els teleindicadors com fer-ho al revés. Si els Fomentòtils no ho veiessin tot des de la perspectiva del seu despatx amb aire condicionat i cotxet oficial, la cosa pintaria ben diferent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Dijous 19/06/2008 10:23

437.001 ha escrit:Ahir vaig passar en tren per Martorell i pel Vendrell.
A Martorell les obres segueixen lentament pero sense pausa.
Ja està obert el vestíbul restaurat (i amb cancel.ladores).
Mentre que a l´andana direcció St.Vicenç ja han retirat tots els bancs i senyalització, i han elevat les llums uns centímetres.
Això vol dir que la renovació de l´andana direcció St.Vicenç és imminent.
.
:bleah

Lentament però sense pausa? Em fa gracia el teu comentari. Lentament si, però fent moltes pauses :emprenyat
L'andana direcció St.Vicenç porta mesos així, van treure els bancs i ara tothom (i hi ha força gent gran)
d'esperar dret als trens que normalment porten un retràs crònic d'entre de 5 i 15 minuts.

Els ascensors porten mesos esperant que algú els inauguri. És més, algú de la RENFE va ser tan
impresentable per veure com una mare amb el nen al cotxet havia de baixar i pujar les
escales del pas soterrani (amb ajuda d'atres viatgers), i darrera et ve amb una clau i puja
amb ascensor a l'andana direcció St Vicenç.

Vinc e Madrid cabrejat pq veus el diferent tracte en Rodalies i AVE entre una ciutat i l'altre. Allà algú
em va dir que estan a punt d'inaugurar un nou tunel amb una nova superestació de rodalies. Algu sap
de que va?



Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/06/2008 10:32

RodalinesCatalanes ha escrit:Allà algú em va dir que estan a punt d'inaugurar un nou tunel amb una nova superestació de rodalies. Algu sap de que va?
És el "Túnel de la Risa", entre Atocha i Chamartín.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 19/06/2008 13:12


Lentament però sense pausa? Em fa gracia el teu comentari. Lentament si, però fent moltes pauses :emprenyat
L'andana direcció St.Vicenç porta mesos així, van treure els bancs i ara tothom (i hi ha força gent gran)
d'esperar dret als trens que normalment porten un retràs crònic d'entre de 5 i 15 minuts.

Els ascensors porten mesos esperant que algú els inauguri. És més, algú de la RENFE va ser tan
impresentable per veure com una mare amb el nen al cotxet havia de baixar i pujar les
escales del pas soterrani (amb ajuda d'atres viatgers), i darrera et ve amb una clau i puja
amb ascensor a l'andana direcció St Vicenç.

Vinc e Madrid cabrejat pq veus el diferent tracte en Rodalies i AVE entre una ciutat i l'altre. Allà algú
em va dir que estan a punt d'inaugurar un nou tunel amb una nova superestació de rodalies. Algu sap
de que va?
Quants mesos fa que han retirat els bancs de l´andana direcció St.Vicenç? Em fa la impressió d´haver-hi passat fa menys d´un mes i veure els bancs...
Potser és l´hàbit de passar-hi sense mirar-te-la gaire, esperes el tren però no et mires gaire l´estació...
Però juraria que fa menys d´un mes que han retirat els bancs.



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Dijous 19/06/2008 13:22

Guigui ha escrit:
RodalinesCatalanes ha escrit:Allà algú em va dir que estan a punt d'inaugurar un nou tunel amb una nova superestació de rodalies. Algu sap de que va?
És el "Túnel de la Risa", entre Atocha i Chamartín.
De fet és el Túnel de la Risa II, ja que el primer és l'actual Atocha-Chamartín per Recoletos, i el nou (el II) passa per Sol (la superestació que dieu, que encara restarà tancada.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dijous 19/06/2008 14:10

U-Bahn ha escrit:
Guigui ha escrit:
RodalinesCatalanes ha escrit:Allà algú em va dir que estan a punt d'inaugurar un nou tunel amb una nova superestació de rodalies. Algu sap de que va?
És el "Túnel de la Risa", entre Atocha i Chamartín.
De fet és el Túnel de la Risa II, ja que el primer és l'actual Atocha-Chamartín per Recoletos, i el nou (el II) passa per Sol (la superestació que dieu, que encara restarà tancada.
Exacte, i l'inaguren el 7 de juliol o així. I el nom de Túnel de la Risa prove de que quant es va construir els madrilenys no creien que poguessin fer un tunel per sota la ciutat i feri passra trens.

Perdoneu per l'off-topic



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Diumenge 22/06/2008 11:02

Hola,

Llevan diciendo que van a realizar mejoras en El Vendrell y Comarruga desde finales del verano pasado, que ya estaba todoaprobado y que se ponían manos a la obra y ahora que va a llegar el verano, que es cuando estos núcleos duplican o triplican su población y aumentan los movimientos ¿se ponen a hacerlo? ¿qué es, para que la gente vea que hacen algo o que está todo lleno de obras?

Lamentables estas estaciones. Ambas tendrían que hacerse de nuevo enteritas, especialmente el nudo ferroviario de Comarruga (St. Vicenç C.) que precisa de una inversión para dejarla en una gran estación de enlace del estilo de la del Camp adecuando las dimensiones a la zona, que espacio tiene y le sobra.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 22/06/2008 14:24

pol ha escrit:Exacte, i l'inaguren el 7 de juliol o així. I el nom de Túnel de la Risa prove de que quant es va construir els madrilenys no creien que poguessin fer un tunel per sota la ciutat i feri passra trens.
El nom de Tubo de la Risa és degut al llarg temps que va passar des de la seva projecció (1933) fins a la seva inauguració (1967), la qual cosa era objecte de mofa de la premsa.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 23/06/2008 9:19

Existeixen diferents versions sobre l'origen del nom d'aquest túnel.

Una és el temps que va passar per construir el túnel, l'altra el fet que la idea de construir el túnel va resultar força estrambòtica en el seu moment, i l'altra el nom d'una atracció de fira.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Divendres 07/11/2008 15:50

Recupero el fil per dir que haig vaig passar per El Vendrell,i les obres de reforma de l'estació van molt avançades.Les andanes noves i mès altes, ja és veuen les marquesines,i estaven col.locant els ascensors, tambe estava fet peró encara amb obres el pas superior.

Vaja està quedant molt bé la reforma,ara sols falta que enderroquin l'edifici de l'estació(no m'agrada gens l'edifici de l'estació del Vendrell),espero que posin un ben modern,cistal.lat,tipus Terrassa Est.

I per quan una reforma a Sant Vicenç de Calders? I quan reformaràn l'andana direcció Sant Vicenç de Calders de l'estació de Martorell?



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 07/11/2008 22:45

Ja era hora! Ara només falta Sant Vicenç de Calders, i la cosa ja serà una mica diferent...
De tota manera, qüestió andanes, la línia C2 sud i la C4 sud tenen moltes coses a millorar encara (L´Arboç, La Granada, Lavern, Calafell, Segur, Cunit...).

L´edifici de l´estació del Vendrell no es toca. Sinó, no en quedarà ni un d´històric.



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dissabte 08/11/2008 6:24

Mako448 ha escrit:Recupero el fil per dir que haig vaig passar per El Vendrell,i les obres de reforma de l'estació van molt avançades.Les andanes noves i mès altes, ja és veuen les marquesines,i estaven col.locant els ascensors, tambe estava fet peró encara amb obres el pas superior.

Vaja està quedant molt bé la reforma,ara sols falta que enderroquin l'edifici de l'estació(no m'agrada gens l'edifici de l'estació del Vendrell),espero que posin un ben modern,cistal.lat,tipus Terrassa Est.

I per quan una reforma a Sant Vicenç de Calders? I quan reformaràn l'andana direcció Sant Vicenç de Calders de l'estació de Martorell?
per adalt deien que sin pausa pero sin prisas... Lo bo es quan plou et pots posar el "20 minutos" al cap mentres esperes de peu el teu tren que no bé, mentres de fons escoltes el so d'arrivada de les 213 a Martorell central.



RodalinesCatalanes
N4
N4
Entrades: 59

Entrada Autor: RodalinesCatalanes » Dissabte 08/11/2008 10:55

Alex_C4 ha escrit:
Mako448 ha escrit:Recupero el fil per dir que haig vaig passar per El Vendrell,i les obres de reforma de l'estació van molt avançades.Les andanes noves i mès altes, ja és veuen les marquesines,i estaven col.locant els ascensors, tambe estava fet peró encara amb obres el pas superior.

Vaja està quedant molt bé la reforma,ara sols falta que enderroquin l'edifici de l'estació(no m'agrada gens l'edifici de l'estació del Vendrell),espero que posin un ben modern,cistal.lat,tipus Terrassa Est.

I per quan una reforma a Sant Vicenç de Calders? I quan reformaràn l'andana direcció Sant Vicenç de Calders de l'estació de Martorell?
per adalt deien que sin pausa pero sin prisas... Lo bo es quan plou et pots posar el "20 minutos" al cap mentres esperes de peu el teu tren que no bé, mentres de fons escoltes el so d'arrivada de les 213 a Martorell central.
Espero que Fomento no apliqui la forma ja usada a la N340, de pressupostar uns diners un any, no fer ni la meitat del pressupostat, i tornar a pressupostar a l'any següent el que s'havia de fer l'any anterior. I així ad infinitum (el cas N340). L'andana cap a St Vicenç és un nyap. L'ascensor finalment funciona, però la capsa de l'ascensor fa de barrera arquitectònica l mig de l'andana, i a més no ho han banc per seure. Sort del 20 minutos i altres utensilis que serveixen de parasol i paraigües improvisat. I de la connexió directa amb els FGC ni s'ensumen les obres per enlloc.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 09/03/2009 18:51

http://www.avui.cat/article/barcelona/5 ... encia.html

L'alcalde del Vendrell denuncia que l'estació de tren "frega la indecència"

L'alcalde del Vendrell, Benet Jané, ha denunciat aquest dilluns al migdia el mal estat en què es troba l'estació de tren, situada dins el nucli urbà

ACN / Núria Torres
El VendrellUlt. Act. 09.03.2009 - 14:11 hs
L'alcalde del Vendrell, Benet Jané, ha denunciat aquest dilluns al migdia el mal estat en què es troba l'estació de tren, situada dins el nucli urbà. "Frega la indecència", ha declarat Jané. Malgrat que Renfe hi va dur a terme fa uns mesos unes obres de millora de la instal·lació per valor de 440.000 euros, el consistori considera que la feina ha quedat a mig fer, especialment en relació a l'accessibilitat. Uns graons a tocar de les andanes i dos ascensors inoperatius són les principals barreres arquitectòniques, a més de l'extensa esplanada sense asfaltar que hi ha entre l'estació i les vies. Al marge de les deficiències, el municipi reclama més freqüència de trens i la connectivitat amb Tarragona.



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dilluns 09/03/2009 19:04

Com vei de El Vendrell no puc mes que estar-hi d'acord, l'estació per mi está a mal lloc, l'altre dia vaig anar a grabar videos per penjar-los al you tube i on no está asfaltat tot estaba ple de bassals de aigua, els dos ascensors estan inoperatius provocan que personas grans i carregadas de paquets tenen que creuar las vias pensan que en el munt de trens de mercaderias que pasan quansevol dia ja veurem..., crec que la feina ha quedat molt curta i per descomptat un aument de las frecuencias, que aquí ja hu i dit mes de un cop, seria un mesura llógica i coherent, podrian segir, ara també entenc que situacions similars li pasan a altres estacions, l'estació de El Vendrell no es un cas unic i encara gracias que van allargar y pujar las andanes ja que abans si anabas a l'ultima unitát tenias que saltar. :roll:



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 09/03/2009 21:45

Avui s'ha parlat d'això al TN Comarques Tarragona:

http://www.3cat24.cat/video/1068329/alt ... a-09032009



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/03/2009 19:17

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD


El DPTOP inicia les obres de cobertura de les vies a l’entorn de l’estació d’FGC de Martorell-Central

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat les obres de cobertura de les vies d’Adif adjacents a l’estació d’FGC de Martorell - Central, corresponents a la segona fase d’urbanització de l’entorn de l’estació d’FGC. Els treballs permetran millorar els intercanvis modals entre les estacions d’FGC i de Rodalies, situades a prop, amb la construcció de noves rampes i accessos adaptats a persones amb mobilitat reduïda. Aquesta cobertura permetrà a Adif construir la futura nova estació de Rodalies al costat de la d’FGC que funcionarà com un gran intercanviador que permetrà els enllaços directes. L’actuació que ara comença servirà, a més, per a recuperar aquesta àrea per a l’ús ciutadà, amb l’ampliació de la nova plaça.



El DPTOP ha començat els treballs previs corresponents a la cobertura de les vies d’Adif situades al costat de l’estació d’FGC de Martorell - Central, en el marc de la segona fase de les obres d’urbanització de l’entorn de l’estació d’FGC al barri de Can Carreras.

L’obra que ara comença suposa la cobertura d’un tram de les vies d’Adif, que discorren en paral·lel a les vies d’FGC. Així, a partir del túnel actual que cobreix les vies a l’altura del carrer de Montserrat, s’ampliarà la superfície coberta prop de 40 metres, de manera que es generarà un nou espai que permetrà donar continuïtat a la plaça construïda davant de l’estació d’FGC en la primera fase d’urbanització d’aquest projecte.

Així, l’ampliació de la plaça permetrà una connexió més ràpida i còmode que facilitarà els intercanvis modals entre els serveis existents d’FGC i Renfe. En aquest sentit, es milloraran els accessos i correspondències entre les estacions existents, situades a prop. A més, es construiran rampes adaptades a persones amb mobilitat reduïda i escales convencionals per a superar el desnivell existent, que facilitaran els moviments i enllaços entre els diferents modes de transport.

Precisament, sobre la futura superfície coberta, Adif construirà una nova estació de Rodalies a tocar de l’estació d’FGC de Martorell-Central, que substituirà l’actual, i es convertirà en un gran intercanviador que permetrà els enllaços directes entre ambdós modes de transport. Actualment, Adif està redactant el projecte constructiu corresponent a aquestes obres.

Finalment, la segona fase d’urbanització que el DPTOP ha iniciat inclou també el desplaçament d’una de les vies d’Adif, i l’ampliació i el perllongament d’una de les andanes d’aquesta estació, per tal de millorar l’accessibilitat i els moviments dels viatgers a la zona de vies, un cop acabada la cobertura.
Es preveu enllestir les obres a finals d’any, amb una inversió de 5,1 MEUR.

Una estació integrada en el barri

L’actuació en marxa forma part del projecte de construcció de l’estació d’FGC de Martorell - Central i la urbanització dels carrers contigus, impulsat pel DPTOP. En aquest sentit, la primavera del 2007 ja es va posar en servei aquesta estació d’FGC de la línia d’FGC Llobregat-Anoia.

Pel que fa als treballs d’urbanització de l’entorn de l’estació, han suposat la integració del ferrocarril a la ciutat i la millora de les connexions entre les dues bandes del barri de Can Carreras, que abans estaven dividides per les vies del ferrocarril.

Així, d’una banda, han permès donar continuïtat a l’antic carrer de Montserrat, mitjançant un nou pas inferior, que facilita els moviments tant dels vianants com dels vehicles. D’altra banda, s’ha construït una nova plaça davant de l’estació, de 1.826 m2 i forma rectangular, amb diferents elements de mobiliari urbà i zones enjardinades que integren l’obra en l’entorn urbà.


A més, s’han urbanitzat i enjardinat els carrers contigus, s’han arranjat les façanes dels edificis del carrer de Montserrat, i s’ha construït una nova rotonda amb l’objectiu de facilitar la connexió entre el carrer Nou de Montserrat i l’avinguda de Joaquim de Barniola.

Finalment, el projecte ha inclòs la construcció d’un nou aparcament de vehicles amb 116 places al costat de l’entrada nord de l’estació d’FGC, per tal d’impulsar el servei de park & ride i potenciar l’ús del transport públic.
El projecte ha suposat una inversió global de 14,2 MEUR.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 10/03/2009 19:46

Haurien d'arreglar les andanes de Martorell RENFE, ja que la andana direcció SVC i Vilafranca només està aixecada un troç, i al final, per allargar-la van fer un entarimat de fusta, i depèn de si toca un maquinista habil parant just on toca, però si et toca un una mica més patós, com m'ha passat a mi, que para abans del punt, més d'un cop la última porta queda fora i has de saltar a la via, ja que no dona ni temps a canviar de porta. Si fem una cosa, arreglem-la bé, siusplau!


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”