Taquillers del metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Taquillers del metro

Entrada Autor: metring » Divendres 11/07/2008 15:36

Us exposo una carta de La Vanguardia edició paper d'avui, a veure què en opineu. He intentat trobar un fil que parlés de la temàtica de manera concreta, però no l'he trobat.

Apart, em fa reflexionar sobre el desconeixement que existeix sobre les funcions dels empleats que es troben a les taquilles del metro, encara no hi ha una informació sobre clara sobre això, no trobeu?

CARTAS DE LOS LECTORES

Taquilleros del metro

CARLOS SERRANO LÓPEZ - L´Hospitalet de Llobregat
Miércoles 10 de julio. Hora: 18.20. Estación de metro: Florida, de la línea 1. Me doy cuenta de que no llevo tarjeta y me dispongo a sacar un billete sencillo en la máquina expendedora. Saco un billete de 20 euros y la máquina me lo devuelve. Vuelvo a probar un par de veces con ese y con otro billete, planchándolo sobre la máquina hasta la saciedad, no vaya a ser problema de que esté arrugado. Decepcionado, me acerco a la taquilla y a pesar de que en un cartel escrito a mano, con rotulador y en un cartón cualquiera, sin ningún distintivo que le dé carácter oficial por parte de TMB pone "Billetes en las máquinas. No vendemos billetes", pregunto al señor taquillero y a su compañera si me pueden vender uno, que la máquina no me acepta el dinero. Simplemente me señala al cartel de cartón mientras sigue hablando con su compañera. Le pregunto que si me puede dar cambio, al menos, y me dice con cara contrariada que no. Le insisto sobre si me puede vender un billete y me dice que ese no es su trabajo y si no sé leer. A todo esto un grupo de personas salta los tornos sin el más mínimo gesto por parte de los taquilleros de hacer nada.

Salgo fuera de la estación, compro agua y vuelvo con monedas. Los taquilleros observan como otro grupo salta los tornos, pero sólo les intereso yo. Me observan sonriendo mientras compro y pico el billete. Si los taquilleros no venden billetes, no dan cambio ni información y no controlan a la gente que se cuela delante de sus narices, ¿qué función tienen? ¿Para qué cobran un sueldo? ¿No sería mejor ahorrar gastos en ese tipo de personal, ya que el pago en el metro depende simplemente de la buena voluntad de las personas, y que sus sueldos sirvan para mejorar la calidad del servicio o reducir precios?



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 11/07/2008 16:07

Home, els empleats que es troben a les taquilles es suposa que també han de vendre bitllets, no? No se, jo a Navas més d'una vegada he anat a comprar-los a la taquilla, o a canviar-ne algun de defectuós. ara que han col·locat màquines no té per què canviar la cosa.... el/la taquiller/a continua allà i no crec que hi estigui per fer bonic.

Pel que fa a la gent que es cola descaradament davant dels empleats... si aquests mateixos empleats els cridessin una mica l'atenció en comptes de fer com si res doncs potser canviaria una mica la cosa, però si fan com si no veuen res és normal que la gent continuï saltant. Entre això i les poques vegades que passen a revisar si portes bitllets (només me l'han demanat 1 o 2 cops en 23 anys) doncs normal que els que es colen ho continuin fent. De fet, m'han demanat el bitllet més cops a Berlín en tan sols dues setmanes que en tota la vida a BCN.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 11/07/2008 16:29

Quan pasa aixó, a demanar una reclamació.
Crec que al reglament de viatgers, posa que els empleats de l'empresa t'han de fer cas i no pasar de tú.
A més, el sisema de treball a la L-1 encara no ha canviat, per la qual cosa hi hauria d'haver el cap d'estació a totes les taquilles a la NOSTRA disposició.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 11/07/2008 16:41

Pel que tinc entès, els "agents d'atenció al client" (es diuen així o de manera semblant, oi?) també tenen la funció d'atendre la gent en qualsevol incidència del servei. Una cosa és que els bitllets s'hagin de comprar a la màquina, i una altra és que et deixin tirat perquè aquestes màquines no funcionen com haurien de fer-ho.

Pel que fa als que es colen, al metro de Madrid he vist segurates a les entrades que, fins i tot, cridaven l'atenció de qui passava la barrera amb un cigarret encès. No com la infinitat de panxacontents avistats en aquesta banda del món.

I TMB, tan donada a l'autobombo, també podria prendre's la molèstia d'explicar a l'usuari en què consisteix la feina de tota aquella gent que corre per les estacions amb pantalons grisos i camises blanques a ratlles vermelles primes. Per un cop, serviria d'alguna cosa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 11/07/2008 22:52

Les màquines autovenda de metro accepten el bitllet de 20 per compres a partir de 5€, aquest AAC, lògicament té com a funció atendre la persona i donar-li alguna solució, com pot ser comprar una t-10 en comptes d'un bitllet senzill o el pagament amb targeta.
Guigui ha escrit:Pel que tinc entès, els "agents d'atenció al client" (es diuen així o de manera semblant, oi?) també tenen la funció d'atendre la gent en qualsevol incidència del servei. Una cosa és que els bitllets s'hagin de comprar a la màquina, i una altra és que et deixin tirat perquè aquestes màquines no funcionen com haurien de fer-ho.

Pel que fa als que es colen, al metro de Madrid he vist segurates a les entrades que, fins i tot, cridaven l'atenció de qui passava la barrera amb un cigarret encès. No com la infinitat de panxacontents avistats en aquesta banda del món.

I TMB, tan donada a l'autobombo, també podria prendre's la molèstia d'explicar a l'usuari en què consisteix la feina de tota aquella gent que corre per les estacions amb pantalons grisos i camises blanques a ratlles vermelles primes. Per un cop, serviria d'alguna cosa.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 11/07/2008 23:05

A mi una vegada passat la barrera del metro se'm va colar una persona darrere, a hospital clínic, enganxada a mi (era d'una altra cultura, però no li veig la diferència, ja que tots els que es colen tenen la mateixa cara dura), i vaig avisar al personal de seguretat, que ens van dir que ells no podien demanar-li, li van preguntar al conductor del metro, i un segurata li va dir a l'altre que el conductor no podia fer això ja que el posarien en un compromís i un bon "marrón", van avisar a algú per walkie, un algú que no va aparèixer en el trajecte que jo vaig fer i controlava avere si deien algo, ella va baixar a Verdaguer, nose si finalment li demanaren. Però si no ho van fer és d'autèntica vergonya. :martell2 :martell2 :avall :avall

A mi només m'han demanat el bitllet algun cop a Pg. de Gràcia L4 andana direcció T.Nova, una redada de 4 segurates i 4 taquilleros


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Divendres 11/07/2008 23:17

A FCMB, part de TMB s'està canviant el seu model d'explotació. L'empresa considera que la categoria de motorista (maquinista) està acabada i per aixó han creat una nova que assumeix les tasques del cap d'estació i del motorista, l'anomenat Agent d'Atenció al Client (AAC). Aquests agents s'han d'encarregar de vetllar per el manteniment de l'estació, la resolució de les incidències que pugui tenir un client amb tot el que pugui tenir al seu abast i de la conducció de trens. Es a dir, es un agent polivalent que en la mateixa jornada fa les dues funcions. A les línies on s'ha implantat aquest nou model d'explotació (NMO: Nou Model Organitzatiu) la venta es automatitzada, els AAC's no venen, només poden fer bescanvis dels títols de transport que per raons obvies es puguin bescanviar, cosa que no sol succeïr :( .
Les distribuidores automàtiques estan programades per a que amb imports inferiors a 5 € no acceptin bitllets de 20 € i amb imports inferiors a 20 € no acceptin bitllets de 50 €, una programació que no la fa l'AAC. La majoria de màquines tenen una enganxina groga advertint d'aixó, i dic la majoría perquè alguns dels més cívics clients que té el FCMB s'encarreguen d'arrencar-les. Les màquines més modernes ho especifiquen en la pantalla del bitllet sel·leccionat.
Si algún client té alguna incidència amb alguna màquina l'AAC la intentarà sol·lucionar, tot i així no és cap tècnic de distribuidores. Si el problema va relacionat amb retornar diners o bitllet, l'AAC ha de ser autoritzat a fer aquesta operació, d'aixó que a vegades triguin el seu temps. Crec que cap AAC vol tenir intencionadament cap mena d'incident amb cap client, ni té ganes de tornar a casa amb algún cop de puny per mig, cap lesió, ni cap amenaça, perquè tothom coneix com es la nostra "correctíssima" societat i crec que si algú ha de fer de policía no es ell, que per aixó no li paguen, és el que menys raó pot tenir en cas d'altercat i per aixó ja hi ha gent que el seu treball serveix precisament per la seguretat.
Segons tinc entès, al Reglament de viatgers diu molt bé que els clients han de ser tractats amb correctitud per part dels empleats però també diu que els clients han de tractar amb correctitud als empleats, s'hauría de veure aquesta part en molts casos perquè he vist situacions bastant bèsties com la de donar un cop a l'AAC per part d'un client perquè el títol estava esgotat, o simplement donar-li una bofetada perque un accés es trobava tancat.
Segons lo del sou em sembla d'una persona egoïsta dir que el sou d'un AAC podía servir per altres coses. M'agradaría recordar que l'AAC anirá a atendre i a cuidar d'algú que pugui haver prengut mal, estar indisposat, etc. quan es trobi al recinte de l'estació fins que un servei sanitari acudeixi, portará el tren que et porta a treballar o on sigui sent ell el responsable del que et succeeïxi a tú i a les 400 persones que pot haver a un tren, etc. Per sort ell ha de pagar que li tirin d'una alarma, li bloquejin d'una porta, o que una senyal estigui en vermell.

A vegades es fantàstic com la gent critica als demés sense mirar-se a un mateix i sense conèixer ni una ínfima part del que hi ha. Crec que a ningú li agradaria que algú de fora li digui que ha de fer o no, o li hagi de plantejar que s'ha de fer del seu sou.

PD: Moltes vegades no hi ha ningú a l'estació perqué no hi ha personal suficient per treballar aquell dia o simplement el cap que hi era està portant un tren.
PD2: Els motoristes, AAC's i personal d'intervenció (revisors) van vestits amb el mateix uniforme.

Pel que a mi em sembla, tanta diferència hi ha amb FGC??

Salutacions,



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 12/07/2008 0:18

Jo no vull donar la raó a ningú, però és massa habitual a les empreses de titularitat pública (empleats públics ja ni et conto) que, si interromps una conversació entre dos treballadors en hores de treball, t'atenguin de mala manera. Sols això.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 848
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 12/07/2008 0:48

Sense coneixer exactament l'organització del treball al metro, lo que si puc constatar es que si us fixeu, a la cabina de conducció, pocas vegadas el motoriste va sol, sempre solen anar una o dues personas mes fent petar la xerrada.

¿Que fan varis empleats alla dintre? ¿algun esta esquequejat i va de passeig? ¿es aquesta la seva feina?
Al igual que els busos fa anys posaba "prohibido hablar con el conductor" perque esta permes que a la cabina viatgi mes gent, encara que siguin empleats?.

I posats invertir en xorradas: ¿No es mes necesari invertir en noves barreres per evitar el frau que en pantalletes dins dels trens per tenirlas apagagades?

Salutacions.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 12/07/2008 3:01

foronda 141 ha escrit:Sense coneixer exactament l'organització del treball al metro, lo que si puc constatar es que si us fixeu, a la cabina de conducció, pocas vegadas el motoriste va sol, sempre solen anar una o dues personas mes fent petar la xerrada.

¿Que fan varis empleats alla dintre? ¿algun esta esquequejat i va de passeig? ¿es aquesta la seva feina?
Al igual que els busos fa anys posaba "prohibido hablar con el conductor" perque esta permes que a la cabina viatgi mes gent, encara que siguin empleats?.
Normalment és gent que va de trasllat entre un servei i un altre a una altra estació i prefereix fer-ho en cabina amb algun company que estar amb el passatge. De vegades també se situen a la cabina de cua.



Avatar de l’usuari
Ereza
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: BCN / L'Espluga Calba
Contacta:

Entrada Autor: Ereza » Dissabte 12/07/2008 11:52

Guigui ha escrit:Pel que fa als que es colen, al metro de Madrid he vist segurates a les entrades que, fins i tot, cridaven l'atenció de qui passava la barrera amb un cigarret encès. No com la infinitat de panxacontents avistats en aquesta banda del món.
A Barcelona no es veu, això :roll: Ahir mateix, en una de les sortides de Passeig de Gràcia L2 havien eliminat totes les barreres de sortida (imagino que per instal·lar les noves i més efectives "paga-un-entren-mil"), i no hi havia cap impediment per sortir o entrar. Hi havia dos segurates, imagino que per "espantar" una mica a qui s'intentés colar, però igualment la gent es colava per allà amb tota la barra, i ells només miraven com anava passant la gent.


«Truly, if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind.»

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Diumenge 13/07/2008 23:20

Queixar-se per queixar-se. No pretenc faltar-li el respecte a ningú, i protestar davant d'una situació considerada injusta em sembla totalment lícit, no obstant cal informar-se abans de carregar-se d'una frase a tota una plantilla de més de 3000 persones; em sembla injust. Totalment d'acord amb Proastiakos :reve , només afegir que a un col·lectiu tan nombrós com el de AAC's hi pot haver de tot, sovint han d'aguantar molta hostilitat per part d'usuaris que no atenen a raons; i poc a poc això ha de cremar; al cap i a la fí són treballadors que volen fer 8 hores i tornar-se cap a casa...

Quant a colar-se davant d'agents de seguretat (no confondre amb informadors que van vestits de vermell o amb armilla) és una cosa que jo encara no he vist, és més, que algú intenti fer-ho a Ciutadella|Vila Olímpica un diumenge a les 4:30 d la matinada!

Saluts



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 13/07/2008 23:40

traveller ha escrit:Queixar-se per queixar-se. No pretenc faltar-li el respecte a ningú, i protestar davant d'una situació considerada injusta em sembla totalment lícit, no obstant cal informar-se abans de carregar-se d'una frase a tota una plantilla de més de 3000 persones; em sembla injust. Totalment d'acord amb Proastiakos :reve , només afegir que a un col·lectiu tan nombrós com el de AAC's hi pot haver de tot, sovint han d'aguantar molta hostilitat per part d'usuaris que no atenen a raons; i poc a poc això ha de cremar; al cap i a la fí són treballadors que volen fer 8 hores i tornar-se cap a casa...

Quant a colar-se davant d'agents de seguretat (no confondre amb informadors que van vestits de vermell o amb armilla) és una cosa que jo encara no he vist, és més, que algú intenti fer-ho a Ciutadella|Vila Olímpica un diumenge a les 4:30 d la matinada!

Saluts
El tema dels treballadors apàtics, a les feines on he estat de cara al públic, per molt que em repategés, havia de fer-hi front. I si no, o busques una feina nova apartada de la clientela, o et foten al carrer.

El tema de colarse davant dels nassos. jo sí que ho he vist, i més d'un cop m'he plantejat no pagar. Surt perfectament a compte, tant al metro com a FGC. La Renfe i el Tram no els agafo amb una assiduitat que em permeti afirmar això, però em penso que estan en les mateixes. Total, portant un bitllet de 20 euros, pagues la multa (amb el descompte per pagament ràpid). Si fem comptes, surt que si et demanen el billet, com a molt, cada 28 viatges que facis (això no són ni tres setmanes anant i tornant cada dia de la feina), et surt més a compte colar-te que no pas pagar cada viatge.

Així de clar, així de políticament incorrecte.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dilluns 14/07/2008 0:05

orique ha escrit:El tema dels treballadors apàtics, a les feines on he estat de cara al públic, per molt que em repategés, havia de fer-hi front. I si no, o busques una feina nova apartada de la clientela, o et foten al carrer.
Una cosa és el contacte directe amb el públic, que s'ha de assumir per nassos, i una altra la gran quantitat de passatgers cremats que la prenen amb l'AAC de torn; faltant-li el respecte tant verbalment com físicament. Personalment jo també he vist en primera persona agressions directes de passatgers que sense cap motiu li claven un cop de puny a un AAC.

Per cert, citant directament el problema del passatger amb la venda automàtica a Florida, cal dir que de tota la xarxa de metro només es ven manualment a comptades estacions de L1, i aviat ja a cap. Són decisions que mai pren l'AAC; cap AAC pot decidir si s'ha aixecat d'humor per vendre o no, així que no té sentit reclamar-li res ni carregar contra ell, perquè no hi té cap culpa. Si m'apura, a la majoria d'estacions de les línies on és implantat el NMO no hi ha mitjans físics per poder fabricar títols (expenedora), i cap d'elles té sistema d'aprovisionament de diners. Només hi ha un depòsit fix de diners per entregar en cas de fallada al retornar canvi de les màquines distribuidores.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 14/07/2008 9:49

Em penso que estem canviant les coses de context.

De les coses que apareixen a la notícia, no sembla que digui que l'AAC donés cap mal tracte cap a l'usuari, simplement diu que l'AAC era passota, cosa que al meu entendre és força pitjor, i que realment és una cosa que no em sorprén massa, de fet és una cosa que hem constatat bastant els membres d'aquest fòrum, pel que fa a mi, només diré que als AAC hi intento acudir el menys possible.

Pel que fa a altres coses aparegudes aquí, anul·lació de bitllets i bescanvis són força més àgils a FGC que al metro, bé, a FGC també pots tenir mala sort, però com a norma general el funcionament és millor, a metro el més habitual és adreçar a la persona a Atenció al Client.

Cartells escrits a mà, em consta que les empreses estan prohibits, i de fet, les estacions tenen una dotació suficient de cartells indicadors, enganxines, etc. amb les característiques que vol l'empresa, correcció ortogràfica, bilingüisme... els cartells escrits a mà sobren.

Gent que es cola, òbviament l'AAC no hi té res a fer, tampoc costa tant dir que això és funció dels equips d'intervenció, que és la realitat.

Persones que acompanyen el motorista a la cabina, només està permès a determinats càrrecs i en situacions en què el servei ho exigeixi, així com a particulars amb autorització nominativa per data, hora i trajecte determinats, es sol tolerar de més i de menys però la norma és clara.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dilluns 14/07/2008 11:24

josep_serre ha escrit:Cartells escrits a mà, em consta que les empreses estan prohibits, i de fet, les estacions tenen una dotació suficient de cartells indicadors, enganxines, etc. amb les característiques que vol l'empresa, correcció ortogràfica, bilingüisme... els cartells escrits a mà sobren.
Hi ha estacions que estan aliberades de venta i encara no tenen cartells oficials on ho posi; no crec que sigui molt divertit haver de explicar a 1000 passatgers cada dia que la venda a aquella estació es fa només a través de distribuidores... A més, a totes les estacions segueixen existint aquelles pissarres blanques i rotuladors especials per escriure les inicidències del servei avans que la persona validi el bitllet. Arcaic? si, però existeix!



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 14/07/2008 13:46

traveller ha escrit:Una cosa és el contacte directe amb el públic, que s'ha de assumir per nassos, i una altra la gran quantitat de passatgers cremats que la prenen amb l'AAC de torn; faltant-li el respecte tant verbalment com físicament. Personalment jo també he vist en primera persona agressions directes de passatgers que sense cap motiu li claven un cop de puny a un AAC.
Una persona que treballa de cara al públic sap perfectament el que li toca. I si et toca una persona amb poc amics és el que hi ha. Aquesta persona està per atendre i estic segur que al seu contracte posa que té dret a tractar pitjor o millor segons l'actuació de l'altra persona.

Si no t'agrada la teva feina, busca'n una altra. Jo ja ho he fet tres cops. I si les obligacions no t'ho permeten, doncs aprén a viure feliç.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 14/07/2008 15:48

megapauer ha escrit:Una persona que treballa de cara al públic sap perfectament el que li toca. I si et toca una persona amb poc amics és el que hi ha. Aquesta persona està per atendre i estic segur que al seu contracte posa que té dret a tractar pitjor o millor segons l'actuació de l'altra persona.

Si no t'agrada la teva feina, busca'n una altra. Jo ja ho he fet tres cops. I si les obligacions no t'ho permeten, doncs aprén a viure feliç.
Una persona que atén al públic no té com a funció ser blanc de la ira o de les desgràcies d'altres. O és que defenem que una persona d'atenció al públic ha d'aguantar cops de puny d'una persona que s'ha aixecat amb mal peu? Una cosa és que una persona que atén el públic ha de tenir en ment que ha d'ésser servicial amb el client, a tenir paciència amb qui li costa entendre el concepte que sigui, però defendre que també ha d'aguantar injúries o violència? No crec que es toleri ni a Metro, ni a cap empresa, sigui pública o privada.

A més, d'AAC a Metro n'hi haurà de vagos com dels que fan bé la seva feina. De la mateixa que Renfe-Adif també hi ha vagos a grapats, amb la diferència que els taquillers d'Adif ténen un vidre per separar-los dels clients, i quan els hi dóna la gana s'aixequen i marxen a vés-a-saber-què davant d'una considerable fila.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/07/2008 15:56

victorcasta ha escrit:A més, d'AAC a Metro n'hi haurà de vagos com dels que fan bé la seva feina. De la mateixa que Renfe-Adif també hi ha vagos a grapats, amb la diferència que els taquillers d'Adif ténen un vidre per separar-los dels clients, i quan els hi dóna la gana s'aixequen i marxen a vés-a-saber-què davant d'una considerable fila.
Jo seria partidari de declarar l'"atenció al client" de Renfomentadif fora de concurs.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 14/07/2008 23:43

Atenció al Client de Renfe/Adif no és pitjor que la de metro, simplement la majoria de nosaltres a la de metro ja hi intentem acudir tan poc com sigui possible.

Sobre els vidres que separen el personal de Renfe o d'Adif dels clients, em podeu dir on són aquests vidres a Atenció al Client de Sants, de Plaça Catalunya i en el futur a la majoria d'estacions, com ja és el cas de Madrid-Puerta de Atocha, Alacant, Madrid-Chamartín, per citar només uns exemples, per no parlar d'aquests vidres en estacions on l'atenció al client és duta a terma des de la cantina de l'estació.

I si malgrat tot hi ha gent que prefereix l'atenció al client de metro que la de Renfe i Adif, que ens expliquin perquè els AAC prefereixen enviar a adreçar a aquestes empreses allà on poden els bescanvis de títols que no funcionen en comptes de fer ells la seva feina?

Tan que s'ha criticat els informadors que té Renfe, que sí, és millorable, però també és cert que han millorat notablement, però preteneu considerar-ho millors que els informadors de metro? els eh!

Que un treballador s'aixeca davant d'una cua molt gran doncs a qui més molestarà serà a l'altre treballador que doblarà la seva feina, si ho fa serà per una causa justificada.

El metro dóna un bitllet gratuït quan el servei s'interromp 15 minuts?
Guigui ha escrit:
victorcasta ha escrit:A més, d'AAC a Metro n'hi haurà de vagos com dels que fan bé la seva feina. De la mateixa que Renfe-Adif també hi ha vagos a grapats, amb la diferència que els taquillers d'Adif ténen un vidre per separar-los dels clients, i quan els hi dóna la gana s'aixequen i marxen a vés-a-saber-què davant d'una considerable fila.
Jo seria partidari de declarar l'"atenció al client" de Renfomentadif fora de concurs.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”