Taquillers del metro

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Atenció al client al metro

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/07/2008 23:56

josep_serre ha escrit:Tan que s'ha criticat els informadors que té Renfe, que sí, és millorable, però també és cert que han millorat notablement, però preteneu considerar-ho millors que els informadors de metro? els eh!
Al metro, bona part de la informació necessària en cas d'incidència la passen per megafonia i pels indicadors de "processant nova informació".
josep_serre ha escrit:Que un treballador s'aixeca davant d'una cua molt gran doncs a qui més molestarà serà a l'altre treballador que doblarà la seva feina, si ho fa serà per una causa justificada.
L'altre treballador seguirà treballant al mateix ritme de sempre fins que s'acabi el seu torn. Són els clients els que s'hauran d'esperar més temps, amb les corresponents molèsties que això comporta.
josep_serre ha escrit:El metro dóna un bitllet gratuït quan el servei s'interromp 15 minuts?
Sí. A mi, sempre m'han donat una T-10 amb un viatge quan he hagut de tornar a sortir del metro perquè estava avariat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 15/07/2008 0:04

Pel que fa a la informació proporcionada al viatger, en el cas de Renfe no sempre és possible fer-ho així perquè no hi ha els mitjans, però també és cert que poc a poc s'estan implantant a moltes estacions teleindicadors i megafonia, pel que fa al treball quan hi ha una persona menys realitzant una feina, lògicament la càrrega de treball serà més gran pels que queden, i pel que fa a les compensacions per viatges insatisfactoris, em penso que no parlem del mateix una cosa és quan el viatge no es fa que és el que tu dius i una altra quan el viatge no es desenvolupa correctament.

Penso que aquí molts ens queixem de vici però poc coneixement de la realitat hi ha.
Guigui ha escrit:
josep_serre ha escrit:Tan que s'ha criticat els informadors que té Renfe, que sí, és millorable, però també és cert que han millorat notablement, però preteneu considerar-ho millors que els informadors de metro? els eh!
Al metro, bona part de la informació necessària en cas d'incidència la passen per megafonia i pels indicadors de "processant nova informació".
josep_serre ha escrit:Que un treballador s'aixeca davant d'una cua molt gran doncs a qui més molestarà serà a l'altre treballador que doblarà la seva feina, si ho fa serà per una causa justificada.
L'altre treballador seguirà treballant al mateix ritme de sempre fins que s'acabi el seu torn. Són els clients els que s'hauran d'esperar més temps, amb les corresponents molèsties que això comporta.
josep_serre ha escrit:El metro dóna un bitllet gratuït quan el servei s'interromp 15 minuts?
Sí. A mi, sempre m'han donat una T-10 amb un viatge quan he hagut de tornar a sortir del metro perquè estava avariat.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/07/2008 0:07

josep_serre ha escrit:[...] i pel que fa a les compensacions per viatges insatisfactoris, em penso que no parlem del mateix una cosa és quan el viatge no es fa que és el que tu dius i una altra quan el viatge no es desenvolupa correctament.
Doncs diguem-ho d'una altra manera: quants retards té Renfe sobre l'horari i quants cops incompleix TMB la freqüència de pas prevista per a la franja horària i en la línia en qüestió?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 15/07/2008 0:25

Doncs ha anat a èpoques, és cert que de fa un temps Renfe ha empitjorat notablement el seu servei a Rodalies Barcelona, que mai ha estat res de l'altre món, però metro també ha tingut èpoques millors i pitjors, ningú recorda ja la infinitat d'avaries que hi va haver a la línia 5 fa uns anys amb la implantació de la catenària rígida i la conducció automàtica? i quan les avaries a la xarxa de metro eren molt més habituals que ara.
Guigui ha escrit:
josep_serre ha escrit:[...] i pel que fa a les compensacions per viatges insatisfactoris, em penso que no parlem del mateix una cosa és quan el viatge no es fa que és el que tu dius i una altra quan el viatge no es desenvolupa correctament.
Doncs diguem-ho d'una altra manera: quants retards té Renfe sobre l'horari i quants cops incompleix TMB la freqüència de pas prevista per a la franja horària i en la línia en qüestió?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dimarts 15/07/2008 0:31

josep_serre ha escrit:
I si malgrat tot hi ha gent que prefereix l'atenció al client de metro que la de Renfe i Adif, que ens expliquin perquè els AAC prefereixen enviar a adreçar a aquestes empreses allà on poden els bescanvis de títols que no funcionen en comptes de fer ells la seva feina?
Al revers de cada bitllet posa que els títols malmesos no donaràn dret a bescanvi, es per això que l'AAC no ha de fer aquest bescanvi; només pot adreçar al passatger a un CIAC (Centre d'Informació i Atenció al Client) de Diagonal, Universitat, Sagrada família i Sants-Estació. Aquesta és "la seva feina", es la normativa!
josep_serre ha escrit:El metro dóna un bitllet gratuït quan el servei s'interromp 15 minuts?
No, pero dóna un bitllet bescanvi a partir dels 5 minuts de linia parada.



Avatar de l’usuari
Denisuko
N7
N7
Entrades: 487
Ubicació: Buscant codis ATP
Contacta:

Entrada Autor: Denisuko » Dimarts 15/07/2008 3:03

josep_serre ha escrit:
I si malgrat tot hi ha gent que prefereix l'atenció al client de metro que la de Renfe i Adif, que ens expliquin perquè els AAC prefereixen enviar a adreçar a aquestes empreses allà on poden els bescanvis de títols que no funcionen en comptes de fer ells la seva feina?
Que hi hagi gent d'altres llocs que passin la pilota a uns altres no vol dir que tothom ho faci. A més, un AAC coneix molt bé la seva feina i si li demanes alguna cosa i no la pot fer, dubto molt que digui que no per voler tocar els nassos al client. I sempre opino que si hi ha alguna cosa que no agradi del servei: reclamació.


Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....

Gersenz
N4
N4
Entrades: 65
Ubicació: Barcelona. L1, L3, L8 --> Espanya
Contacta:

Entrada Autor: Gersenz » Dimarts 15/07/2008 4:25

Hola!
traveller ha escrit:Al revers de cada bitllet posa que els títols malmesos no donaràn dret a bescanvi...
A veure si ho entenc. Si jo pujo a un autobús TMB (és un cas real), marco la meva T-50/30, la cancel.ladora em malmet el títol (sí, això passa) però jo no ho descobreixo fins que vaig a fer el transbord i quan arribo al vestíbul intento marcar i el torno no m'accepta el bitllet. De debò que en aquell vestíbul no hi ha d'haver algú amb competències per bescanviar-me el títol? I... si posem per cas que la cancel.ladora que me'l malmet és una de les que hi ha a Llinars del Vallès la cambrera de la cantina no me'l pot canviar? on se suposa que he d'anar, a BCN-Plaça Catalunya?
victorcasta ha escrit:[...]De la mateixa que Renfe-Adif també hi ha vagos a grapats, amb la diferència que els taquillers d'Adif ténen un vidre per separar-los dels clients, i quan els hi dóna la gana s'aixequen i marxen a vés-a-saber-què davant d'una considerable fila.
Seria bo no generalitzar. Posats a fer-ho jo podria dir que els autobusers de TMB son una colla de ganduls perquè quan porten l'autobús ple a la part del davant (que no vol dir que estigui complet) es neguen a carregar gent perquè de tantes hores que estan conduint el cul els pesa i no son capaços d'aixecar-se un moment a comprovar si realment va ple o no el vehicle però com sé i he vist algun cas aillat (només algun) en que el conductor sí ho comprova doncs prefereixo no dir res.

Sento haver posat exemples amb autobusos, son els més flagrants que he trobat.

Pel que fa a l'atenció al client doncs en tinc alguna més. Dia de pluja. El 4000 en el que vaig s'atura a Espanya i just quan això passa, abans de sortir del cotxe (i no vagó!!) em cau a sobre un raig d'aigua acumulat ves-a-saber-on. Vull denunciar-ho, no és el primer cas que veig, arribo a dalt al vestíbul i oh, sorpresa! no hi ha ningú. Esclar, les denuncies s'han de fer a una oficina d'atenció al client. No obstant (i consti que no pretenc defensar a Renfe, que també en tinc moltes d'ella) si això em passa en una 447 anant a Llinars, per variar, allà com a la majoria d'estacions de rodalies, tindré un llibre de reclamacions i una persona física que doni la cara per l'empresa.


Salutacions!
Fora el logo de Rodalies als senzills de metro!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 15/07/2008 9:38

Resposta a la carta amb la que iniciàvem el fil, a L.V. en paper:

CARTAS DE LOS LECTORES

Venda de bitllets

RAFAEL OJEDA - Servei d´Atenció al Ciutadà de TMB
El lector Carlos Serrano mostrava dies enrere incomprensió per no haver pogut comprar un bitllet senzill amb un bitllet de 20 euros en una distribuïdora automàtica del metro. Hem d´aclarir que aquestes màquines estan programades per admetre bitllets en proporció a l´import del títol que es vol adquirir, per assegurar que podran donar canvi a molts usuaris al cap del dia. També l´informem que la venda està automatitzada a l´estació de Florida de la línia 1 i que els títols integrats es poden comprar, a més de a les distribuïdores de la xarxa, en centenars d´establiments com ara entitats d´estalvi i quioscos.

Pel que fa als empleats de les estacions o agents d´atenció al client - no taquillers-, no tenen entre les seves funcions la de donar canvi, però sí atendre i informar els usuaris sobre els seus drets i obligacions. Oferim, per tant, les nostres disculpes al senyor Serrano si considera que en aquest cas no va ser atès correctament.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dimarts 15/07/2008 10:53

Gersenz ha escrit:Hola!

A veure si ho entenc. Si jo pujo a un autobús TMB (és un cas real), marco la meva T-50/30, la cancel.ladora em malmet el títol (sí, això passa) però jo no ho descobreixo fins que vaig a fer el transbord i quan arribo al vestíbul intento marcar i el torno no m'accepta el bitllet. De debò que en aquell vestíbul no hi ha d'haver algú amb competències per bescanviar-me el títol? I... si posem per cas que la cancel.ladora que me'l malmet és una de les que hi ha a Llinars del Vallès la cambrera de la cantina no me'l pot canviar? on se suposa que he d'anar, a BCN-Plaça Catalunya?
No, no ho has entés :P . Els títols considerats malmesos són els títlols que sembla que s'hagin usat com a pilota. Si tens cura del teu títol i un validador te'l deixa il·legible, al no tenir tú cap culpa l'AAC te'l canviara sense cap problema.
Gersenz ha escrit:Pel que fa a l'atenció al client doncs en tinc alguna més. Dia de pluja. El 4000 en el que vaig s'atura a Espanya i just quan això passa, abans de sortir del cotxe (i no vagó!!) em cau a sobre un raig d'aigua acumulat ves-a-saber-on. Vull denunciar-ho, no és el primer cas que veig, arribo a dalt al vestíbul i oh, sorpresa! no hi ha ningú. Esclar, les denuncies s'han de fer a una oficina d'atenció al client. No obstant (i consti que no pretenc defensar a Renfe, que també en tinc moltes d'ella) si això em passa en una 447 anant a Llinars, per variar, allà com a la majoria d'estacions de rodalies, tindré un llibre de reclamacions i una persona física que doni la cara per l'empresa.
A les noves funcions dels AAC està per exemple la d'atendre al client a qualsevol punt de la xarxa, això vol dir que és possible que l'AAC estigués a un altre lloc de l'estació sol·lucionant algun problema. Per això existeixen els intèrfons (molt abundants a metro), que van directament al telèfon movil de l'AAC i en cas de que no respongui salten al CCM, per tal de poder enviar a algun AAC si cal d'una altra estació per atendre la teva reclamació. Totes les estacions disposen de fulls de reclamació, í mai et demanaran explicacions si en vols un; és més, et donaran un sobre prefranquejat perquè no gastis ni en segells! :cari



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 15/07/2008 16:25

Gersenz ha escrit:
victorcasta ha escrit:[...]De la mateixa que Renfe-Adif també hi ha vagos a grapats, amb la diferència que els taquillers d'Adif ténen un vidre per separar-los dels clients, i quan els hi dóna la gana s'aixequen i marxen a vés-a-saber-què davant d'una considerable fila.
Seria bo no generalitzar. Posats a fer-ho jo podria dir que els autobusers de TMB son una colla de ganduls perquè quan porten l'autobús ple a la part del davant (que no vol dir que estigui complet) es neguen a carregar gent perquè de tantes hores que estan conduint el cul els pesa i no son capaços d'aixecar-se un moment a comprovar si realment va ple o no el vehicle però com sé i he vist algun cas aillat (només algun) en que el conductor sí ho comprova doncs prefereixo no dir res.
No tenia pas intenció de generalitzar, sinó tot el contrari.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 16/07/2008 18:31

Hi ha un taquiller a l'estació Florida que és un impresentable, jo hi he tingut algunes enganxades (fa anys que treballa allà), no m'estranyaria que el viatger de la carta s'haguès topat amb ell, per què els informadors que a vegades hi ronden són prou amables amb la gent



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 20/07/2008 21:57

Una carta d'avui, a L.V.:

Servicio de metro

El pasado 8 de julio padecí una situación similar a la de Carlos Serrano en el metro, como exponía en su carta. En mi caso, sucedió en la estación del hospital de Bellvitge. Una vez pasado el abono por la máquina canceladora, esta no se abrió, por lo que intenté localizar a alguna persona responsable de la estación. A pesar de que la oficina acristalada está frente al acceso a los andenes, tuve que usar la máquina de emergencias (Sos e Info) porque en aquel momento no había nadie en la susodicha oficina. Al cabo de unos minutos, apareció una empleada que, de manera y tono de voz impertinentes, se empeñó en decirme que el billete "marcaba las dos de la tarde" (hora impresa, 17.08 h).

Intenté convencerla de lo evidente, pero tuve que conformarme con un "tiene suerte que hoy no tengo ganas de pelearme con nadie". A continuación me abrió, manualmente, una de las barreras. Excuso decir que, mientras la trabajadora y yo manteníamos esta animada e instructiva conversación, varias personas saltaban la barra de máquinas canceladoras sin que a ella pareciera importarle lo más mínimo. Sólo yo era su centro de atención. ¿Será esto lo que entienden algunos por "trato individualizado al cliente"? Lamentablemente, señor Serrano, en este país son muchos los puestos de trabajo ocupados que no tienen una función real y necesaria; a esos, añádale aquellos en los que, aun teniéndola, esta no se lleva a cabo. Lo peor es que la mayoría se encuentren en los servicios públicos y a costa del ciudadano contribuyente. Ciudadano indefenso ante la arbitrariedad de trabajadores que ni siquiera llevan un identificador con su nombre o número. Por cierto, ¿es legal?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 20/07/2008 22:03

Bé, del mateix que ja estàvem parlant, pel que fa a la gent que no paga al metro, realment no és funció del AAC, que tampoc té el do de la omnipresència, pel que fa al tracte rebut, no podem saber exactament les circumstàncies com es van produir, però tenint en compte les coses que he vist i el que s'ha explicat sembla força versemblant, més enllà de una mala atenció parlaríem més aviat de que la persona anava a la seva bola.
metring ha escrit:Una carta d'avui, a L.V.:

Servicio de metro

El pasado 8 de julio padecí una situación similar a la de Carlos Serrano en el metro, como exponía en su carta. En mi caso, sucedió en la estación del hospital de Bellvitge. Una vez pasado el abono por la máquina canceladora, esta no se abrió, por lo que intenté localizar a alguna persona responsable de la estación. A pesar de que la oficina acristalada está frente al acceso a los andenes, tuve que usar la máquina de emergencias (Sos e Info) porque en aquel momento no había nadie en la susodicha oficina. Al cabo de unos minutos, apareció una empleada que, de manera y tono de voz impertinentes, se empeñó en decirme que el billete "marcaba las dos de la tarde" (hora impresa, 17.08 h).

Intenté convencerla de lo evidente, pero tuve que conformarme con un "tiene suerte que hoy no tengo ganas de pelearme con nadie". A continuación me abrió, manualmente, una de las barreras. Excuso decir que, mientras la trabajadora y yo manteníamos esta animada e instructiva conversación, varias personas saltaban la barra de máquinas canceladoras sin que a ella pareciera importarle lo más mínimo. Sólo yo era su centro de atención. ¿Será esto lo que entienden algunos por "trato individualizado al cliente"? Lamentablemente, señor Serrano, en este país son muchos los puestos de trabajo ocupados que no tienen una función real y necesaria; a esos, añádale aquellos en los que, aun teniéndola, esta no se lleva a cabo. Lo peor es que la mayoría se encuentren en los servicios públicos y a costa del ciudadano contribuyente. Ciudadano indefenso ante la arbitrariedad de trabajadores que ni siquiera llevan un identificador con su nombre o número. Por cierto, ¿es legal?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/05/2009 19:41

Un altre cas que tela marinera, vergonyós arribar a faltar el respecte >:(

http://www.adn.es/pdf/ADN-2009-05-27-BCN.pdf

Incompetència i mala
educació al metro


Línia 1 del metro. Plaça de
Sants. 10.40h. Introdueixo
una targeta a la que emqueda
un viatge i lamàquina em
diu “defectuosa”.Vaig a la taquilla i l’empleada,
sense comprobar
res, em diu de manera erudita que
"defectuosa” és
el mateix que “esgotada” i que
no em vol donar cap bitllet.
Discutim i em contesta de
manera histèrica:“Vete a hacer puñetas”.
Pago el viatge de
la meva butxaca. Vaig a l’oficina
d’atenció al client de
Plaça Universitat i allí,de manera
educada, comproven
que sí que em queda un viatge i em donen el bitllet que em
correspon. Evidentment presento la queixa corresponent.
Curiosament en aquesta estació,
la de Sants, cada dia es
cola molta gent,i ningú els diu
res, ni tan sols la taquillera
histèrica. Haurem de colarnos
tots perquè els empleats
del metro ens respectin?
JOSEP MARTÍNEZ OLLÉ



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 27/05/2009 19:51

metring ha escrit:Un altre cas que tela marinera, vergonyós. Qui no val per atendre el públic, que es dediqui a una altre cosa >:(
ja estem un altre vegada amb els judicis (o prejudicis) per un comentari de tercera persona. Algú coneix les DUES parts de l'història per jutjar? algú està segur del que ha escrit aquesta persona al diari és SEGUR el que va passar? algú li ha preguntat a l'AAC? que s'hagi publicat vol dir que sigui veritat?
em sembla que totes les preguntes es poden contestar amb un NO.

com sempre, vigile'm amb els judicis ràpids.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/05/2009 19:52

El LLOP ha escrit:
metring ha escrit:Un altre cas que tela marinera, vergonyós. Qui no val per atendre el públic, que es dediqui a una altre cosa >:( [/metring]

ja estem un altre vegada amb els judicis (o prejudicis) per un comentari de tercera persona. Algú coneix les DUES parts de l'història per jutjar? algú està segur del que ha escrit aquesta persona al diari és SEGUR el que va passar? algú li ha preguntat a l'AAC? que s'hagi publicat vol dir que sigui veritat?
em sembla que totes les preguntes es poden contestar amb un NO.

com sempre, vigile'm amb els judicis ràpids.
Si, però arribar a l'insult...No es pot fer, no em sembla justificable.

No cal que et prenguis això d'aquesta manera, si ens posem a dubtar d'això, podem dubtar de qualsevol notícia, comentari, etc., perquè ningú és testimoni de tot.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 27/05/2009 19:57

metring ha escrit:Si, però arribar a l'insult...No es pot fer, no em sembla justificable.
em reitero, l'insult es sempre segons la versió d'aquesta persona. Aquí no em vist el video i l'àudio del que va passar, per la qual cosa, emetre judicis sobre la versió de només una de les parts, es si més no, arriscat.
El LLOP l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 27/05/2009 20:02, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 27/05/2009 20:15

Bueeeeno, deixem-ho en que si és veritat, n'hi ha per llogar-hi cadires, si no, tela escriure a un diari. Però això es graba???



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 27/05/2009 20:18

metring ha escrit: Però això es graba???
digue'm que al metro hi han càmeres de seguretat que graben moooooltes coses. "Y hasta aquí puedo leer..."



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”