Potencial d'usuaris a les principals estacions de BCN

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
metrobaix
N6
N6
Entrades: 185

Potencial d'usuaris a les principals estacions de BCN

Entrada Autor: metrobaix » Divendres 26/09/2008 21:25

Existeix cap document oficial, semi-oficial... o el q sigui que parli del potencial d'usuaris que tenen les diferents principals estacions de Barcelona?

Sants, Catalunya, Passeig de Gràcia, i encara que no siguin principals, l'Estació de França,...


Gràcies!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 26/09/2008 21:58

Interessant seria saber també el potencial que tindria un intercanviador a Trinitat Vella, amb enllaç L1 i L3, especialment comparat amb St. Andreu Comtal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Diumenge 28/09/2008 21:12

Guigui ha escrit:Interessant seria saber també el potencial que tindria un intercanviador a Trinitat Vella, amb enllaç L1 i L3, especialment comparat amb St. Andreu Comtal.
Home, tenint en compte que a trinitat vella a qualsevol hora salta el doble de gent que paga, no se jo la viabilitat que pot tenir...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 28/09/2008 21:16

traveller ha escrit:Home, tenint en compte que a trinitat vella a qualsevol hora salta el doble de gent que paga, no se jo la viabilitat que pot tenir...
A Arc de Triomf tampoc no es queden curt. A banda d'això, considero que el sistema de control tarifari ha de canviar profundament a tots els operadors ferroviaris de la RMB. Potser se'n salva FGC, però Renfe i TMB s'hi han de posar de debò.

Dit d'una altra manera, Trinitat Vella crearia ben poc trànsit per la seva ubicació intrínseca, sinó més aviat pel seu immens potencial intermodal.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dilluns 29/09/2008 3:24

Adjunto la següent estadística que vaig poder recopilar.

Dades: nombre de viatgers (pujades més baixades) Rodalies i Mitjana Distància Convencional
Ámbit territorial: província de Barcelona
Ámbit temporal: any 2007
Fitxers adjunts
ECOMERCIALESADIF2.pdf
Estadístiques 2007 Adif
(45.9 KiB) S’ha baixat 271 vegades



visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dilluns 29/09/2008 8:28

Aquestes dadea pressumiblement es basen en els aforaments que es fan periòdicament a Rodalies Renfe, perdó, Renfe Rodalies, qui ha vist aquestes dades se n'adonarà que en algunes estacions el 60% dels viatgers agafen el tren sense cap bitllet i en algunes altres potser encara més gent, tema apart seria el frau de zona, que és més difícil de quantificar, però com a mínim aquest seria el frau de zona en el viatge de tornar si a l'estació de d'origen del viatge de tornar disposen de torniquets.

I les mesures per reduir aquesta situació, 0.
Watermark ha escrit:Adjunto la següent estadística que vaig poder recopilar.

Dades: nombre de viatgers (pujades més baixades) Rodalies i Mitjana Distància Convencional
Ámbit territorial: província de Barcelona
Ámbit temporal: any 2007


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 29/09/2008 10:44

Veient les dades, té la seva justificació suposar que un hipotètic desplaçament de St. Andreu Comtal a Trinitat Vella comportaria un augment de passatgers que, en el cas dels Regionals, podria arribar a ser espectacular.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 29/09/2008 10:56

A vegades els passatgers real no coincideixen amb els potencials.
Exemple:
Jo mateix. Visc a 5 minuts de l'estació de Santa Perpetua de Mogoda i 25 minuts de La Llagosta (i passat pel costat de l'estació de Santa Perpetua). Jo soc un usuari potencial de la C3 pel trajecte Santa Perpetua <-> Sants, pero degut a les males frequencies, intervals de fins 1h en laborables i superiors el cap de setmana, em veig desplaçat un minim del 10% dels meus viatges a l'estació de La Llagosta.
Si un dia laborable perdo el tren de Sants a les 18:27, el següents es a les 19:27 i arriba a les 20:57. Es molt mes rapida agafar el C2 a les 18:47, arribar a la Llagosta a les 19:07 i a les 19:32 soc a casa. Esperant a la C3 arribaria les 20:02.
Per tant a C3 esta perdent viatgers potencials, degut als seus serveis deficients.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 29/09/2008 19:34

davida ha escrit:Per tant a C3 esta perdent viatgers potencials, degut als seus serveis deficients.
Quan anava a treballar a Mollet, de vegades anava a l'Estació del Nord per arribar ràpid a BCN també, i això em suposava creuar tot Mollet i passar de banda l'Estació de Santa Rosa.

;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dilluns 29/09/2008 23:24

MMM la única manera que se m'acut d'anar a l'Estació del Nord creuant tot Mollet passant de banda l'estació de Santa Rosa és fer la volta sencera amb l'autobús urbà, agafant-lo davant de l'estació de Santa Rosa i baixant a l'estació del Nord, que són al mateix lloc.

Cosa que solen fer els iaios de Mollet per passar el matí del dissabte i el diumenge entretingut.
JaMiRo! ha escrit:
davida ha escrit:Per tant a C3 esta perdent viatgers potencials, degut als seus serveis deficients.
Quan anava a treballar a Mollet, de vegades anava a l'Estació del Nord per arribar ràpid a BCN també, i això em suposava creuar tot Mollet i passar de banda l'Estació de Santa Rosa.

;)


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimecres 01/10/2008 11:09

JaMiRo!, estació de França ;)



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 01/10/2008 17:02

traveller ha escrit:
Guigui ha escrit:Interessant seria saber també el potencial que tindria un intercanviador a Trinitat Vella, amb enllaç L1 i L3, especialment comparat amb St. Andreu Comtal.
Home, tenint en compte que a trinitat vella a qualsevol hora salta el doble de gent que paga, no se jo la viabilitat que pot tenir...
Em sembla que ets massa optimista, amic...

Et puc assegurar que els pocs que paguem a aquesta estació cada dia se'ns posa cara de tonto veient com els 'chungos', però també la gent amb aspecte normal, els nens i les velles, salten amb total impunitat les barreres o obren les tanques de sortida, davant l'acurada, tranquila i passota mirada del bitxo de la taquilla. De senyor amb armilla vermella només en van ficar un parell de setmanes fa un parell d'anys, quan uns vàndals van incendiar la taquilla o algo així.

Crec que per aquest motiu ens tenen castigats, no ja sense intercambiador de renfe, sino que ens deixen la L3 a tres-cents metres, a la Meridiana, per fer-nos babejar. Però si de veritat volguessin arreglar-ho, posarien barreres modernes i controlarien amb més eficiència, en comptes d'apostar per la dessídia i el lament posterior. Ja sé que la manca de vigilància no justifica saltar-se l'imperatiu moral de pagar el bitllet, però...

Em sembla haver llegit al diari fa uns anys que aquesta estació era -junt amb la de Besòs Mar, una altra vella coneguda- la que tenía l'index de 'coladura' més alt de la xarxa. Us sona aquesta informació???? Com caratsus s'ho feien, per comptar les no-validacions????


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 01/10/2008 19:16

Trytasa Baldaquino ha escrit: davant l'acurada, tranquila i passota mirada del bitxo de la taquilla.
primer de tot, trobo que t'has passat quatre pobles amb l'adjectiu que li has possat a aquest agent. No oblidem que es un treballador com la majoria de nosaltres i a ningú li agrada que li trenquin la cara per una cosa que no es seva i menys quan a l'empresa directament afectada no l'importa (això serveix per totes). Si tu tens el 4rt dan de karate i 25 col.legues que no facin res, ja pots començar a posar ordre a les línies de peatge. Si no ho fas, no critiquis.
Trytasa Baldaquino ha escrit:Però si de veritat volguessin arreglar-ho, posarien barreres modernes i controlarien amb més eficiència, en comptes d'apostar per la dessídia i el lament posterior. Ja sé que la manca de vigilància no justifica saltar-se l'imperatiu moral de pagar el bitllet, però...
estic d'acord amb tú. Si ho volguessin arreglar, hi han moltes opcions.
Trytasa Baldaquino ha escrit:Em sembla haver llegit al diari fa uns anys que aquesta estació era -junt amb la de Besòs Mar, una altra vella coneguda- la que tenía l'index de 'coladura' més alt de la xarxa. Us sona aquesta informació???? Com caratsus s'ho feien, per comptar les no-validacions????
doncs no es gaire complicat. Es posa a una persona vestida de carrer al costat de la línia de peatge com si esperés algú, té les mans a la butxaca perquè en una porta un comptador manual. Cada cop que es cola algú, prem el botonet de l'aparell, i quan se'n va, la maquineta li diu quants cops a clickat en l'estona que hi ha estat.



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dimecres 01/10/2008 19:47

Que consti que no era una generalització, sinò una personalització envers un individu concret. He vist cops en que l'assistent d'estació (com els anomenen ara?) sortia emprenyat i amb tota l'autoritat del món feia tornar enrere el perpretador del delicte social. Tot el meu aplaudiment.

Ara bé, aquest ocell en concret és un dèspota, que quan encara es compraven targes a les taquilles et mirava malament en cas de què no portessis l'import exacte (i encara així, si li donaves en monedes petites, també esbufegava perquè deia que havia de comptar massa). Avui dia, si tens la desgràcia d'haver de demanar-li un canvi de tarja o alguna cosa semblant, et "castiga" anant a velocitat ínfima per fer-te perdre temps. Fer això les set del matí quan vas a treballar, per a mi és ser una mala persona.

Aquest individu -que es passa el dia ociòs, parlant per telèfon- molts cops, quan veu algú que salta la tanca, esbossa un somriure i continua fent el mateix: res. Ja no és ni el recurs vergonyós de mirar cap a una altra banda, sinò la passivitat i complicitat. Alguna vegada alguna dona li ha recrimitat la seva actitud: almenys podria justificar-se que si hagués de perseguir cadascun dels colats estaria tot el dia corrent, però no. Riu i es mofa del que li diuen.

No em sembla bé defendre a les persones només pel fet de pertanyer a un col·lectiu determinat. Ni tots els taquillers són treballadors incansables (espècie en extinció) per l'únic fet de ser assalariats d'FMB, ni tots els taxistes són paladins de l'amabilitat que intenten escurçar els semàfors per arribar abans i estalviar-nos diners del taxímetre, per posar un exemple. Per tant, la meva opinió és que no m'he passat gens en definir l'actitut d'un subjecte individual. Tot i així, si els moderadors consideren el contrari, el meu missatge és a la seva disposició per posar la tisora on calgui. Humilment abaixaré les meves orelles de ruc català.


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 01/10/2008 20:18

a la teva resposta dius que no es una generalització, però en el primer missatge no m'ho ha semblat. Dius que no et sembla bé defensar a les persones només pel fet de pertànyer a un col.lectiu determinat, i jo crec que no es pot catalogar a un col.lectiu per les actuacions d'un individu.
Canviant de tema, em sembla que et vaig a donar una alegria. Properament (encara no hi ha data) s'implantarà l'NMO a la L1 i deixaràs de veure a aquest subjecte, almenys de manera habitual.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”