Portes Automàtiques a la L11

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

Portes Automàtiques a la L11

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 28/10/2008 14:35

Aquest matí he viatjat a la L11 i he pogut observar les noves portes automàtiques que han posat a l'andana de Can Cuiàs, segons han dit al TN, aquestes portes les posaran a totes les estacions de la Línia i es un pas cap a la seva automatització.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/10/2008 14:52

El primer pas per la implantació de mampares al metro, i una possibilitat menys que tindran els criminals per fer de les seves i al·legar després qualsevol transtorn.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dimarts 28/10/2008 16:50

Guigui ha escrit:El primer pas per la implantació de mampares al metro, i una possibilitat menys que tindran els criminals per fer de les seves i al·legar després qualsevol transtorn.
+1 :ok


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 28/10/2008 17:05

Des de l'inic del servei del dia d'avui (05:00) han quedat operatives les portes d'andana de l'estació de Can Cuiàs.

Els pròxims passos son intal·lar-les a la resta d'estacions de la L11 (excepte Trinitat Nova). Un cop instal·lades a totes les estacions es procedirà a circular en mode "driverless", un sistema instal·lat, provat i llest per ser operatiu quan els requisitis de seguretat es compleixin (portes d'andana).

La pròxima estació a tenir-les serà Torre Baró.

La L11 ja va ser projectada i dissenyada com a línia automàtica i havia de ser el banc de proves per a la L9 i la resta de l'automatizació de la xarxa, però per raons vàries el procès d'automatizació va un pèl retrassat.

;)



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 28/10/2008 17:06

Santfeliuenc ha escrit:
Guigui ha escrit:El primer pas per la implantació de mampares al metro, i una possibilitat menys que tindran els criminals per fer de les seves i al·legar després qualsevol transtorn.
+1 :ok
Ni que ho digueu, i així tots viurem més tranquils :ok .



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 28/10/2008 17:09

PTOP ha escrit: Dimarts, 28 d'octubre de 2008 - 13:25h
Pol. Territ. i Ob. Públ.
Es posa en servei el sistema automàtic de tancament d’andana a l’estació de l’L11 de Can Cuiàs

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha donat un nou pas endavant per a la implantació del sistema de conducció automàtica a l’L11 de Metro. Així, ha posat en servei el tancament automatitzat d’andana a l’estació de Can Cuiàs i ha completat la instal·lació de la tecnologia de transmissió de dades que permetrà la conducció automàtica en aquesta línia. Un cop finalitzats aquests treballs, a principis de novembre s’iniciaran les obres per a instal·lar aquest sistema a la resta d’estacions de la línia, amb la previsió que es posi en servei el proper any.


Amb l’objectiu de modernitzar la xarxa de metro del territori i respondre a les necessitats del mobilitat dels usuaris amb els últims avanços en tecnologia del transport, el DPTOP ha impulsat el projecte d’implantació del sistema de conducció automàtica amb tancament automatitzat de portes a l’L11 de Metro.

El projecte, que compta amb un pressupost global d’1,5 MEUR, comprèn la instal·lació de la tecnologia específica de transmissió de dades i de tancament i obertura automàtic de portes a les 4 estacions de l’L11 de Metro. Es preveu que aquesta línia funcioni amb conducció automàtica l’any vinent.

La primera estació amb portes automàtiques

En el marc d’aquest projecte, ara s’han completat els treballs d’instal·lació del sistema de conducció automàtica i les proves del tancament automatitzat de portes a l’estació de Can Cuiàs, la primera de tota la línia que disposa d’aquesta tecnologia avançada.

Els treballs han consistit en la col·locació d’una mampara transparent de 2,4 metres d’altura, situada entre la via 2, per on es realitza habitualment el servei, i l’andana, en una longitud de prop de 50 metres. Aquesta mampara disposa de 8 portes lliscants que coincideixen amb les portes del comboi, i funcionen automàticament en coordinació amb el servei de Metro. Així, s’obren un cop el tren s’atura i compten amb un sistema de seguretat que impedeix que els usuaris puguin quedar atrapats entre el comboi i la porta en el moment del tancament.

Per garantir la mobilitat dels viatgers, durant el període d’execució de les obres, s’ha mantingut el servei de Metro per la via 1. Aquesta andana no disposarà de portes automàtiques, ja que no s’utilitza per a la realització del servei, sinó per a facilitar les maniobres de creuament entre combois i com a via d’estacionament nocturn.

Així, a partir d’avui, els usuaris disposaran de portes automàtiques en aquesta estació, tot i que el servei de Metro continuarà funcionant amb conducció manual assistida per ATP i ATO, com fins ara, fins que no es completin els treballs a la resta d’estacions.

D’altra banda, les obres han inclòs la instal·lació de la infraestructura i la tecnologia necessàries per a permetre en el futur la conducció automàtica en aquesta línia. Així, s’han instal·lat sistemes de comunicació inalàmbrica per a permetre la transmissió de dades entre els trens i l’andana i s’ha modificat el software actual, per tal d’aconseguir ajustar amb precisió les portes dels combois a les portes de l’andana en la frenada i la parada dels trens.

Implantació a tota la línia

Un cop realitzades totes les proves de funcionament, seguretat i viabilitat del sistema a Can Cuiàs, el DPTOP iniciarà els treballs a la resta d’estacions de l’L11, de cara a la propera automatització del servei, que es posarà en funcionament el proper any en aquesta línia, un cop s’instal·lin les portes automàtiques i la tecnologia de transmissió de dades a la resta d’estacions.

Així, el proper dilluns 3 de novembre començarà la instal·lació de les mampares a les dues andanes de l’estació de Torre Baró/Vallbona, que es realitzarà en dues fases, per evitar al màxim afectacions en el servei de Metro.

En la primera fase, s’instal·laran les portes a l’andana de via 2, mentre que el servei es farà per la via 1. Això permetrà mantenir operatiu el servei de metro en aquesta estació mentre durin els treballs, tot i que afectarà les freqüències de pas dels trens, atès que es tracta d’una línia de via única amb un únic punt de creuament de trens situat en aquesta estació.

D’aquesta manera, amb el tancament d’una de les andanes, només podrà circular un tren en tot el recorregut, i no dos com fins ara (un per sentit), de manera que els intervals de pas seran de prop de 10 minuts, en comptes dels 7 minuts actuals. En la segona fase s’instal·laran les portes automàtiques en la via 1 i el servei es farà per la via 2, que ja comptarà amb les portes d’andana instal·lades.

Un cop s’enllesteixin les obres a Torre Baró/Vallbona, es preveu que cap a la propera primavera s’iniciaran els treballs a l’andana de l’estació de Casa de l’Aigua i a la de Ciutat Meridiana. A més, a l’estació de Trinitat Nova, que disposa d’una andana única compartida amb l’L4, s’ha previst instal·lar un sistema de detecció d’intrusions a la via. D’aquesta manera, es preveu que el proper estiu, entri en funcionament el sistema de conducció automàtica a l’L11.

L’L11 enllaça els barris de Trinitat Nova, Torre del Baró, Vallbona i Ciutat Meridiana, al terme municipal de Barcelona, fins a Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac. La línia, que es va posar en marxa el 2003, és utilitzada diàriament per 3.600 usuaris, i es configura com la prolongació de l’L4 en metro lleuger, ja que discorre en un traçat de via única.

Automatització a la futura L9

La implantació del tancament automatitzat d’andanes a l’L11 servirà de referència de cara a la posada en servei de l’L9, que des del primer moment funcionarà íntegrament amb un sistema de conducció automàtica, tot i que amb una tecnologia diferent. Amb 48 quilòmetres i 52 estacions, aquesta línia de Metro es convertirà en la més llarga d’Europa amb un sistema de conducció automàtica.

La conducció automàtica es presenta com a l’opció de futur, atès que millora l’eficiència del transport públic, potenciant la puntualitat, la seguretat i la sostenibilitat de la mobilitat. Així, les experiències dutes a terme en diferents ciutats amb tècniques similars han permès augmentar la freqüència de trens reforçant, alhora, la seguretat dels viatgers.

Gencat.cat



tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 28/10/2008 17:13

Ara, això sí, espero queno hi hagin espavilats que trenquin aquestes portes... Almenys a Provença no ha passat, però fico amb dubte la seguretat d'aquestes portes, després del succés que va passar a Provença fa menys d'un any. Ara, més segur que l'actual i millor, si ;) .
PDeditat: Perdoneu la meva ignorància, ATO a la L11? :? .



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 28/10/2008 17:23

Correcte, actualment la L11 funciona en ATO.

Amb el sistema de conducció ATO el motorista només el limita a prémer el boto per tal de tancar les portes i prémen un altre per donar-li permís al tren per que aquest inici la marxa. El tren inicia la marxa i circula tot sol fins a la següent estació en la que també s'hi atura per si sol.

De totes manres a Can Cuiàs hi ha un sistema un pèl més complex que l'ATO per tal que la precissió de la parada sigui superior i les portes del tren "encaixin" amb les de l'andana.

;)

Respecte a la seguretat de les portes d'andana, recordar que les de provença son manuals (un operari les obre i tanca) i les de Can Cuiàs son automàtiques. Que vol dir aixó? Que el tren i les portes a Can Cuiàs es "parlen" i el tren mai no podrà iniciar la marxa si les portes d'andana (al igual que les del tren) no estan ben tancades. A Provença, tren i portes son independents. A més a més, a les de Can Cuiàs hi ha unes "peces" que impedeixen que algú es pugui quedar entre el tren i les mampares.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/10/2008 17:39

PTOP ha escrit:Els treballs han consistit en la col·locació d’una mampara transparent de 2,4 metres d’altura, situada entre la via 2, per on es realitza habitualment el servei, i l’andana, en una longitud de prop de 50 metres. Aquesta mampara disposa de 8 portes lliscants que coincideixen amb les portes del comboi, i funcionen automàticament en coordinació amb el servei de Metro.
Per si quedava algun dubte, la història de convertir la L11 en metro "full-fledged" és una quimera realitzable, si de cas, a força llarg termini.
PTOP ha escrit:Amb 48 quilòmetres i 52 estacions, aquesta línia de Metro es convertirà en la més llarga d’Europa amb un sistema de conducció automàtica.
Ah, ja han rectificat. Sembla que hi ha algú de l'oficialitat propagandística que es deixa caure de tant en tant per aquest il·lustre Fòrum. Ara, és ben malaltissa la dèria per ser "els més" en alguna cosa, per molt rebuscada que sigui.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 28/10/2008 18:39

Unes fotos d'aquest matí:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Les podeu veure en més gran a la meva galeria del Flickr



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 28/10/2008 19:14

Jo aquest matí ho he vist i m'ha sorprés, no mo esperava i ni ho volia veure, senzillament espero que tota aquesta alta tecnología peti d'aquí a quatre dies, per que s'oblidin del metro automàtic per sempre, avans d'invertir euros en tot aquest projecte absurd, ho haurien d'aprofitar per realitzar altres coses al Metro.
L-11 automàtica l'any qué bé!!!, peró s'hi han de sumar tots els anys adicionals ocults, suposo que d'aquí a tres anys estarà llest.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/10/2008 19:28

Les portes de les mampares també mantenen la mateixa distància entre els dos cotxes?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dimarts 28/10/2008 19:33

Guigui ha escrit:Les portes de les mampares també mantenen la mateixa distància entre els dos cotxes?
No entenc molt bé la teva pregunta, Guigui, però si et referèixes a si la distància entre la última porta del primer cotxe i la primera del segon és la mateixa que la que hi ha entre dues portes qualsevols d'un cotxe, no t'ho sabria dir.

De totes maneres, entre porta i porta hi ha unes portes batents amb antipànic al "costat via" per a emergències, ja s'hagi d'evaquar un tren "no alineat" o s'hagi d'accedir a l'andana des de la via i tot i no haver-les medit, crec que son totes iguals.

Per tant, responent a la teva pregunta jo diria que si; son equidistants.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 28/10/2008 19:35

George85 ha escrit:
Guigui ha escrit:Les portes de les mampares també mantenen la mateixa distància entre els dos cotxes?
No entenc molt bé la teva pregunta, Guigui, però si et referèixes a si la distància entre la última porta del primer cotxe i la primera del segon és la mateixa que la que hi ha entre dues portes qualsevols d'un cotxe, no t'ho sabria dir.
Sí, això volia dir. Gràcies. ;)


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 29/10/2008 8:37

Article de la Vanguardia en paper d'avui:

INFRAESTRUCTURAS

La L11 será la primera sin conductor en el 2009

Can Cuiàs se convierte en la primera estación con andén automatizado para facilitar la circulación de trenes sin conductor

FRANCESC PEIRÓN - Barcelona

Manel Nadal explica que los metros automatizados son fiables y aportan más seguridad en los andenes
Que a nadie le coja un ataque de histeria. La reacción ha de ser a la inversa si se escucha a Manel Nadal. El secretario de Mobilitat de la Generalitat presentó ayer en Can Cuiàs, término municipal de Montcada, el primer cierre sincronizado de un andén, paso previo para que, en el segundo semestre del 2009, la línea 11 se convierta en la pionera en cuanto a su manejo automatizado. Por aquellas fechas también se prevé la apetura de un tramo de la nueva L9 con un funcionamiento similar. Barcelona y su área metropolitana harán historia, aunque sea una historia local.

Automatizado quiere decir sin conductor, al que se le llama motorista en el argot propio. Así, la pregunta no se hizo esperar. ¿Los viajeros no tendrán miedo a circular sin nadie al mando? "Las experiencias europeas como la de París o de Lyon - respondió Nadal- demuestran que la gente pierde el miedo por la fiabilidad del sistema y porque aumenta la seguridad en los andenes". Pese a que en Can Cuiàs la pared de vidrio no llega al techo - si cerrará al completo en la L9-, este montaje de mamparas, de 50 metros de longitud en la que se suceden ocho puertas ajustadas a las de los vagones, evidencia que el temor a caer a las vías resulta infundado. Ni tampoco permite que la fuga de un perro por el túnel, como ha sucedido en ocasiones, obligue a parar el servicio.

Sin embargo, de aquí al día en que los usuarios se encontrarán a solas con la máquina, todavía han de pasar unos cuantos meses, entorno a un año. Pero desde ayer, las mamparas de Can Cuiàs están en funcionamiento. Nada más, por cuanto los convoyes seguirán tenido su motorista hasta que se haya concluido todo el proceso de instalación, que tiene un coste total de 1,5 millones.

El próximo paso está previsto que se inicie en noviembre, en pocos días. Consiste en el inicio de la implantación del cierre automatizado en la estación de Torre Baró/ Vallbona. Se hará en dos fases porque al ser una línea en vía única, que sólo se desdobla en esta parada - único punto de cruce-, se ha de hacer primero un andén y luego el otro. Esto supondrá que sólo habrá un convoy en todo el recorrido y no dos como hasta ahora (uno por sentido), de manera que el intervalo de paso se situará en diez minutos en lugar de los siete actuales.

A partir de la próxima primavera se iniciará esta instalación en las estaciones de Casa de l´Aigua y Ciutat Meridiana. En la de Trinitat Nova, donde las líneas 11 y 4 comparten espacio, no se pondrán las mamparas sino que se sustituirán por mecanismos de detección de objetos en las vías, auténtico fin último de la colocación de los cierres automatizados. Todo ha de estar listo para que en el otoño del 2009 desaparezcan los conductores en la L11, que a diario mueve unas 3.600 personas.

Fuentes oficiales reconocieron que el proceso lleva más de un año de retraso debido a las numerosas validaciones y pruebas que se han tenido que hacer del sistema. La automatización se produce por una comunicación inalámbrica que permite la transmisión de datos entre los trenes y el andén. Esto ha obligado a modificar el software actual para conseguir ajustar con precisión las puertas de los trenes con las de las mamparas - no hay manetas de apertura- en el frenado y parada.

De momento, en la L2 se hicieron pruebas sin motorista.Funcionó.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 29/10/2008 20:27

Miquel ha escrit:Jo aquest matí ho he vist i m'ha sorprés, no mo esperava i ni ho volia veure, senzillament espero que tota aquesta alta tecnología peti d'aquí a quatre dies, per que s'oblidin del metro automàtic per sempre, avans d'invertir euros en tot aquest projecte absurd, ho haurien d'aprofitar per realitzar altres coses al Metro.
L-11 automàtica l'any qué bé!!!, peró s'hi han de sumar tots els anys adicionals ocults, suposo que d'aquí a tres anys estarà llest.
Ja tenim l'espontani anti-automatització. :D :D :D

Un projecte absurd que permet evitar accidents (València), ampliar la freqüència de pas, etc. Deixa d'ésser absurd, no creus?

En tot cas, si no t'agrada l'automatització vigila amb el món que t'envolta, on hi ha moltíssimes coses "automàtiques": la coordinació dels semàfors, l'ascensor de ca teva (si vius en un pis amb ascensor), l'estat dels teus estalvis al banc, etc.

;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 30/10/2008 18:20

Jo no estic en contra de la protecció de les persones, jo estic en contra, de que el motorista deixi de fer la seva feina, a mí sempre m'ha fet gràcia, que quan dos motoristes és creuen, fan sonar el xiulet, és fan llums, fins i tot, en vaig veure un que és va a posar a ballar, tot aixó i molt més és perdria.
Ara tenim uns motoristes, que amb l'ATO, llegeixen el diari, sense mirar la via, i uns AAC, que no t'ajuden o et costenten malament, o senzillament pasen de tú (obviament no tothom).
Amb aixó tindrem un AAC que estarà sentat en un seient del tren llegint el diari, i passant de tú.
Amb aixó, és podria haver salvat l'accident a València, per contra a Bellitge no és podria haver evitat l'accident dins del túnel i aixó és un exemple que m'acava de venir al cap, que ningú pensi que estic d'acord amb l'accident de València, que quedi clar!


El metro de Barcelona amb motoristes!

tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 31/10/2008 12:01

Home, mirant el sistema automàtic i el manual... vindrien a tindre el mateix risc d'accident, evitant algunes coses, empitjorant d'altres. Però si ens fixem en altres païssos on tenen molt avançat aquest sistema, doncs hi ha grans millores, i trobo un acert ficar primer aquest sistema a la L11, enlloc de, per exemple, la L1, però vaja, el que s'ha tardat a tindre aquest sistema... Sí és cert que TMB té bastantes coses automàtiques (funi montjuïc, telefèric montjuïc, etc) o sigui, té experiència en el tema. Ara, dir que les portes automàtiques eviten que la gent caigui a l'andana, precisió a l'entrar(bo per a mobilitat reduïda), ara falta que ni nengs ni tota aquesta pasta de gent es dediqui a ratllar o trencar portes :roll: .
George85 ha escrit:Correcte, actualment la L11 funciona en ATO.

Amb el sistema de conducció ATO el motorista només el limita a prémer el boto per tal de tancar les portes i prémen un altre per donar-li permís al tren per que aquest inici la marxa. El tren inicia la marxa i circula tot sol fins a la següent estació en la que també s'hi atura per si sol.

De totes manres a Can Cuiàs hi ha un sistema un pèl més complex que l'ATO per tal que la precissió de la parada sigui superior i les portes del tren "encaixin" amb les de l'andana.

;)

Respecte a la seguretat de les portes d'andana, recordar que les de provença son manuals (un operari les obre i tanca) i les de Can Cuiàs son automàtiques. Que vol dir aixó? Que el tren i les portes a Can Cuiàs es "parlen" i el tren mai no podrà iniciar la marxa si les portes d'andana (al igual que les del tren) no estan ben tancades. A Provença, tren i portes son independents. A més a més, a les de Can Cuiàs hi ha unes "peces" que impedeixen que algú es pugui quedar entre el tren i les mampares.

Moltíssimes gràcies ;) .



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 31/10/2008 18:49

http://www.tmb.cat/ca_ES/premsa/notespr ... premsa.jsp

Afectació al servei de metro de la línia 11 per obres a l’estació de Torre Baró / Vallbona

Amb motiu de les obres d’instal·lació del sistema automàtic de tancament d’andana a l’estació de Torre Baró / Vallbona de la línia 11 de metro lleuger, a partir de dilluns vinent, 3 de novembre, i durant uns quatre mesos, una de les dues andanes quedarà fora de servei i s’alterarà la freqüència de pas en aquesta línia.

Les obres, que executa el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, es faran en dues fases per reduir les afectacions en el servei de metro. En cada fase es treballarà en una sola andana i es mantindrà l’altra oberta al públic. Com que la L11 és de via única i Torre Baró / Vallbona és l’únic punt de creuament dotat amb doble via, mentre durin les obres només podrà circular un tren. Això vol dir que en algunes franges horàries dels dies feiners els intervals de pas seran superiors als habituals.

Les obres permetran adaptar l’estació amb vista a la futura automatització del servei en aquesta línia, amb la instal·lació de les mampares transparents i la infraestructura necessària per a la conducció automàtica. Un cop finalitzats aquests treballs, s’iniciaran les obres a les estacions de Casa de l’Aigua i Ciutat Meridiana, amb la previsió que la línia funcioni amb conducció automàtica l’any vinent.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 31/10/2008 23:17

tren250 ha escrit:Home, mirant el sistema automàtic i el manual... vindrien a tindre el mateix risc d'accident, evitant algunes coses, empitjorant d'altres...
Això és una percepció personal, però ja et dic que és totalment FALS.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”