Sant Cugat també demana el tren soterrat

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Sant Cugat també demana el tren soterrat

Entrada Autor: wefer » Diumenge 07/08/2005 13:41

De El Punt:
----------------------------
Sant Cugat vol que el 2015 la línia del Metro del Vallès que passa pel centre sigui subterrània

- L'Ajuntament també demana que es faci un fals túnel sobre el tram de la Renfe proper a Can Magí
- LLUÍS RECODER, ALCALDE DE SANT CUGAT: «Al setembre plantejarem una moció amb un ampli acord dels partits, veïns, empresaris i la Cambra de Terrassa per demanar que la via del tren sigui subterrània


L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès vol que la línia de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) sigui subterrània al seu pas pel centre no tan sols per alliberar terreny urbanístic sinó per eliminar «la fractura urbana» entre barris que suposa la via, va assenyalar l'alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder (CiU). El consistori es fixa el 2015 com a data límit perquè la via sigui subterrània i està decidit a impulsar un acord de tots els partits i agents econòmics de la ciutat per aconseguir aquesta fita. A més, Sant Cugat demana a Foment que faci un fals túnel per tapar la via de la Renfe propera al barri de Can Magí.

Al centre de Sant Cugat l'impacte del tren és especialment greu ja que a l'estació del centre hi conflueixen les línies S1 -direcció Terrassa- i S2 -direcció Sabadell- partint la connexió entre la zona del parc Central amb el centre i el tram del districte de Mira-sol amb el turó de Can Matas. La demanda de l'Ajuntament de Sant Cugat es fonamenta en un estudi que el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va realitzar el 2003. En aquest escrit, es treballava amb el supòsit que es farien subterranis l'estació Sant Cugat Centre i les vies corresponents cap a l'estació de Valldoreix en direcció a Barcelona, cap a l'estació de Mira-sol en direcció a Terrassa i cap a la futura estació de Vullpalleres en direcció a Sant Cugat. Ara, amb el nou govern de la Generalitat, «hem reiterat la conveniència d'aplicar les mesures recollides en l'informe», constata Recoder.
L'altra demanda que fa Sant Cugat és que es construeixi un fals túnel a la línia de la Renfe quan passa pel costat del barri de Can Magí. La petició es fa en un moment en què Foment vol construir una tercera via per a mercaderies que passaria pel corredor vallesà. Foment «entén que no es tracta d'una obra sinó d'un canvi de vies», per la qual cosa «no podem presentar al·legacions, i no hi estem d'acord».

Estació vallesana pel TGV
L'alcalde de Sant Cugat, Lluís Recoder, sempre s'ha postulat a favor d'un corredor vallesà per al TGV i que la comarca tingui estació pròpia. «És un error no prioritzar aquesta estació», apunta Recoder. A més, segons l'alcalde, tenir una estació del TGV al Vallès «és la garantia de poder arribar a la frontera francesa el 2009 i, fins i tot, el 2007, i guanyar dos anys sobre el calendari més realista». Recoder planteja que per la tercera via que projecta Foment per al corredor vallesà de Castellbisbal-Rubí-Sant Cugat perquè les mercaderies del port de Barcelona surtin cap a França, passin també els trens de gran velocitat. «Encara que sigui passant a 160 quilòmetres per hora, l'estalvi de temps és més important», apunta Recoder. L'alcalde de Sant Cugat hi afegeix que si el TGV ha de travessar Barcelona primer «serà un treball molt complicat» i no es podrà complir el calendari del 2009. Respecte a la conveniència que l'estació vallesana estigui situada a Sant Cugat, Recoder va dir que «no volem cap protagonisme especial respecte a l'estació, simplement volem que es faci una estació a la nostra comarca».



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 07/08/2005 14:02

Quina mania amb el soterrament que tenen!! Tanta fractura hi ha? Si hi ha poca connectivitat entre barris no es més fàcil solucionar-ho fent més passos superiors i inferiors? A més, no em vull ni imaginar el caos que suposarien les obres per als serveis del Metro del Vallès... Per on coi voldrien fer el túnel, estació provisional, etc etc.? No sé, però personalment crec que seria més bo integrar millor el tren en la trama urbana que no pas soterrar-lo. És més, tampoc penso que el pas del tren pel centre de Sant Cugat sigui dels pitjors casos que hi ha de "fractura" de la trama urbana. En fi, sincerament espero que no s'arribi mai a fer l'obra de soterrament i que es gastin els diners que això valdria a construir altres coses més útils i necessàries... O és que com que és Sant Cugat el tren pel mig de la ciutat no queda prou "fashion"? :twisted:



Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Diumenge 07/08/2005 21:42

Jo tampoc estic d'acord amb el soterrament. El de FGC encara es podría entendre (tot i que tinc en aquest sentit la mateixa opinió que Trenscat, tampoc costa pas tant fer passos inferiors o superiors). El que ja no m'arriba el seny a compendre (deu contribuir que en tinc poc :x ) es com volen que que soterrin (mes o menys) la línia de Renfe. L'altre dia vaig passar i passa al costat d'un barri perifèric, molt bonic , però que ni molt menys es el centre. A més la via en aquest punt "parteix" la ciutat del bosc :? o sigui que no es gaire trauma...això ja si que em sembla que es demanar per demanar.
Un altre tema es que volen estació de l'AVE (això ja es una altra discussió, també forá controvertida), però es normal que el Ministerio de Fomento no la vulgui fer...segur que només fer-la l'Ajuntament diu que els trenca la ciutat i demanen el soterrament :twisted: ...es que es veu avenir...).
Finalment per rematar la feina diuen que buenu, que al menys els hi possin un AVE pel ramal de Castellbisbal. La veritat no puc opinbar gaire d'aquest tema per què no se no tan sols si la tercera vía que volen contruir sería d'ample Europeu o no, però això de ficar l'AVE per un ramal de mercaderies a 160 km/h (si es que es poguès pel tema d'ample que no ho sé), demostra que els polítics s'han de ficar en política i no en altres coses.
Perdoneu que sigui tan crític amb els senyors de l'Ajuntament, però es que es obvi que aquesta gent no en té ni idea de trens (igual que jo no en tinc idea de política o lleis), però el mínim que podríen fer es informar-se una mica abans de "deixar anar" certes declaracions.
En aquest sentit aqui a Viladecavalls (el meu barri está a tocar de Terrassa però pertany a Viladecavalls) un candidat a l'alcaldia, en període de campanya electoral va repartir uns folletons informatius en els quals es deia que si sortia escollit reclamaría que, ja que els FGC arriben a Terrassa, continuessin fins a Viladecavalls que, total, ja que hi havia la via feta (la de la RENFE a Manresa es clar xD ) , doncs no costava pas tant.
En fi...bona nit a tothom!!


Hola gent!!

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 08/08/2005 19:12

I si es gasten aquests diners en soterrar... doncs el tren a Castellar no el 2025, el 2050 almenys. Com no hi haurà diners...



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 10/08/2005 12:18

Horror i terror.

Espero que no es faci.

Si es fa, com es fa? Com a Pallejà per via única???

I tres dies de blocatge telefònic per enllaçar la nova via i canvi de senyalització?

NO ES FARÀ, doncs.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

vallesana
N4
N4
Entrades: 54

Entrada Autor: vallesana » Dissabte 05/05/2007 18:37

Nosaltres, els veïns de l'Avinguda de Lluís Companys, 6 i 8 vàrem presentar al.legacions ja que les nostres cases que són del 68 , no tenen fonaments i l'ajuntament ho sap des del 2003. El carrer té 12 metres d'amplada de la paret de les cases a la de la via del tren i al mig hi ha un tunel urbá de 4,40 d'ample i 4,50 de fondària. Val a dir que vam tenir una reunió amb l'alcalde el 14 de maig del 2003, abans de les eleccions municipals per tal que no es fes el tunel pel perill que ens comportava ja que, a més a tot el carrer i adjacents hi ha aigua a una profunditat de 6,50 metres i tenim la mateixa composició de terreny que al Carmel. Es podia produir un efecte dominó ( i encara no n'estem salvats ja que degut a la construcció del maleït tunel s'ha desviat l'aigua i s'està enfonsant el terra de l'edifici colindant). En aquesta reunió en Recoder va adquirir compromisos que , com sol fer, passades les eleccions no va complir. El túnel té pràcticament poca utilitat ja que no hi passen masses vehicles perquè diuen que és molt dolent, i només el van fer per tenir un accés al seu pàrquing. Aquest pàrquing i tunel havien de fer-se a l'altra banda de la via però resulta que per afavorir els interessos de 6 propietaris de la Plaça Lluís Millet ( van haver de fer la modificació de l'illa de CanMaristany) que no podien edificar pisos perquè estava afectat pel PGM del 76 i així ho han pogut fer i per no perjudicar els dels propietaris benestants de l'altra banda de la via, es va preferir perjudicar-nos a nosaltres que tenim habitatges de protecció oficial.
En el ple municipal en què es va presentar la moció per demanar aquest soterrament vam advertir que contravenia el Pla General Metropolità del 76 ja que la distància de les edificacions a l'eix de la via del tren ha de ser de 20 metres i només n'hia ha 13,50, però malgrat l'advertiment, van elevar la moció a la Generalitat i al Ministerio de Fomento amb els vots a favor de CiU, PSC i PP, ICV-EA van votar en contra , fent-nos costat.
Val a dir que en Pere Solé, del PSC, President de l'Associació de Veïnat Estació, que des del començament va estar assabentat del perill que representava fer el tunel, en aquells moments de lluita només li va interessar crear aquesta Associació i va fer costat a l'equip de govern en contra dels nostres interessos. Amb això no n'ha tingut prou: ara també al costat del Recoder, demana el soterrament i com que la Generalitat no està pel soterrament, continua insistint des del Pla Estratègic de Ciutat en què hi ha un Projecte Ciutadà del Soterrament. Aquest senyor diu que representa al veïns i no és cert. a més . ell viu 3 carrers darrera de la via per la qual cosa , li és ben igual si les nostres cases s'enfonsen o no.
Com em va dir un alt càrrec del Ministerio de Fomento : "está bien claro que donde están sus casas querrían construir una milla de oro". Cada cop ho tenim més clar. Ajudeu-nos en la nostra lluita contra el malëït soterrament ja que el túnel ens l'hem hagut de menjar per culpa d'una oposició que no n'oposa massa, més aviat, s'inhibeix.
M'oblidava de dir-vos que el van començar el juliol del 2003 i fins al 22 d'octubre de 2003 i perquè ho vam denunciar, no van visar el projecte pels Col.legis d'Enginyers i pel de Geòlegs. No hi havia tampoc cap estudi geotècnic fet davant de les nostres cases, a l'inici del tunel ( el va haver de fer CINTRA el mes d'octubre) Aquesta és la "ciutat de qualitat" que propugna en Recoder. Quan els vam dir que no hi havia cap estudi fet, un "senyor" de l'ajuntament ens va dir "vint-i cinc en faríem i sortirien diferents, les obres les hem començades i les continuarem i el dia que s'enfonsi la plaça ja parlarem del tema" Quin qualificatiu us mereix aquesta resposta?



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 05/05/2007 19:37

Jo també estic fart de que demanin soterrar per tot arreu.I a mès a Sant Cugat que allà si que no fa falta.Esque els ajuntaments volen els soterraments no per mijorar les comunicacions entre les dues bandes,no,sinó per urbanitzar i fer coses,així de clar.Jo ja estic fart de que a tothom els molesti les vies,segur que les vies eren molt abans que tots els habitatges que hi han.SI els molestava,que no construeixen i punt.
NO MÈS SOTERRAMENTS!!!!!!!!!!!!!!!!



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 05/05/2007 19:56

ELECCIONS!!!

Que pesats els polítics dels dallonses :vomit



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 05/05/2007 23:14

Mako448 ha escrit:els ajuntaments volen els soterraments no per mijorar les comunicacions entre les dues bandes,no,sinó per urbanitzar i fer coses,
Amén.
Per això som l'únic país (del món?) que té la mania de soterrar-ho tot, a tort i a dret. Curiosament, també som un dels països amb més especulació i corrupció immobiliària. Quina casualitat oi?
O sigui que posats a demanar soterraments... jo demano el soterrament irreversible dels nostres polítics.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 05/05/2007 23:17

I jo, el soterrament de la torre Agbar!!! (ho sento per a qui li agradi) :)



vallesana
N4
N4
Entrades: 54

Entrada Autor: vallesana » Diumenge 06/05/2007 3:15

Wefer. Jo també el demano. I si :mako ho ha encertat, és per fer especulació immobiliària, ells i algun propietari de l'altra banda de la via.
Tinc l'esperança que a cada porc li arriba el seu Sant Martí. Com va dir el Vocal del Consel General del Poderl Judicial,López Tena , la solució està en fer plataformes ciudadanes per representar-nos nosaltres mateixos i passar dels polítics i dels seus pactes de no agressió que van contra els nostres interessos i afavoreixen només els seus.Per fer una plataforma ciutadana només calen 5 persones i poc més de 40 euros. Us poden informar al Departament de Justicia i també ho podeu trobar pel Google.Podeu baixar els formularis de sol.licitud d'internet Endavant les plataformes ciutadanes apolítiques!!



252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Diumenge 06/05/2007 12:54

Sembla una moda aixó dels soterraments on no hi fa falta :nono i els politics despres prometen i prometen pero no compleixen la seva paraula :blah :blah .
Doncs mira,jo demano el soterrament de l'ajuntament de Sant cugat i el soterrament del parlament de catalunya,no fan més que pudor :wc :aaa :tomaya

Salut!



Avatar de l’usuari
U-Bahn
N7
N7
Entrades: 570
Ubicació: A prop de "San Andrés Condal"

Entrada Autor: U-Bahn » Diumenge 06/05/2007 22:49

Jo vull soterrar els xalets del molts pijos i m'aguanto. >:(



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 06/05/2007 23:40

Hola!

Avui he fet una volteta per Sant Cugat amb la JaMiRa! després de catar la granota, i realment no veig que sia necessari soterrar res. Els entorns de les vies estan ben arranjats. :roll:

Altra cosa és que ens dediquem a demanar coses per demanar...Avui he vist com d'algunes finestres penjaven pancartes en contra del pas del bus urbà per davant de l'estació de Sant Cugat dels FGC. :o :x :?

Ja ho deia mon avi: tiene que haber de todo en esta vida...

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

vallesana
N4
N4
Entrades: 54

Entrada Autor: vallesana » Dilluns 07/05/2007 5:23

252-071.. Jo també els demano. ës més ara han fet un HAy-untamiento que es tota una obra faraònica!!

U-Bahn...Moltes gràcies per la teva solidaritat!! jo també, però el tema del Corretja s'ha tapat. Altre tema: al barris benestants s'hi pot aparcar gratuïtament, als dels que no ho som no, per exemple, davant de casa hi ha una pilona, amb la tarja la fas baixar i només pots descarregar. Sempre amb presses. Si tens la sort de tenir o poder llogar una plaça de pàrquing, ideal, si no, apa!! excursioneta cap al golf, o carrers de "rics" per poder aparcar.. allà n'hi ha sempre.. coses!!!

JaMIRO tens tota la raó! Estan molt ben arranjats i a més, el soroll del tren no ens molesta gens perquè tenim vidres dobles. Els balcons que has vist són els del meu carrer, però amb això del bus no hi estic massa d'acord.. no en què passi, no, m'estimaria més que no ho fes perquè és molt perrillós per als nens i la gent gran ja que hi ha molt poc espai de la vorera al carrer i si coincideixen amb les bicis, gairebé sempre en contradirecció, ja et pots imaginar el cacau. sinó que ho dic per l'oportunisme d'alguns.. veuràs: qui protesta és l'Associació Veïnat Estacio i casualment, el seu president, Pere Soler, ja sabia des del 17 de juliol de 2003, quan l'ajuntament ens ho va dir en una reunió, que passaria el bus pel carrer.. és clar que en aquelles dates ell estava tramitant l'aprovacio de l'esmentada associació..per això parlo d'oportunisme.. Calladet estaria més maco..

A tothom

M'agradaria molt que em féssiu cinc cèntims de les problemàtiques dels llocs on viviu així com de les iniciatives, idees, dels coneixements que teniu sobre transports, infraestructures, si ho permet l'administrador, equipaments, etc. Això seria molt enriquidor i tots ens podríem ajudar. Què us en sembla?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 07/05/2007 11:05

Dissabte vaig estar a La Garriga i la vritat es que alla si que faria falta soterrar el tren. Es un nyap que es tingui que passar per un pas a nivell com el que hi ha sortint de l'estacio en direccio a Barcelona. Ah, i de pas que facin una 2ª estacio, que La Garriga es molt llarga i a la banda direccio Barcelona queda molt tros sense cobrir.
Ecomobisostrans l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 11/05/2007 10:36, en total s’ha editat 1 vegada.



fredebcnteatre
N7
N7
Entrades: 323
Ubicació: R1

Entrada Autor: fredebcnteatre » Dilluns 07/05/2007 11:55

Aprobo la moció de soterrar la torre agbar, el parlament i tot plegat.... jaja. Que si lo que sobra es les merdes especuladores que es construeixen, de tren precisament no en sobra... més aviat al contrari... Hi ha més carretera que tren, més especulació que tren... Cal més tren , en definitiva. I trens que uneixen dos punts propers i que no calgui fer voltes de can collons... com es deia en un altre tema, que anava de no se ben bé on a Girona i que en tren era una bona aventura... El món absurd dels politics... soterrem-los als politics, especuladors i tots plegats.



vallesana
N4
N4
Entrades: 54

Entrada Autor: vallesana » Dilluns 07/05/2007 12:19

fantito
Al barri de l'estació, al carrer dels Pous, cantonada amb Avda. lluís Companys i Rosselló, hi havia Can Rocarol , exactament on hi ha els 7 blocs de pisos nostres. A la masia de Can Rocarol hi havia 3 safareigs, 1 pou, 1 noria. Al passatge Sant Antoni, cantonada amb el carrer del Pous, hi havia Cal Riera, que més tard va ser un viver, amb un motor d'aigua boníssima, 1 pou i 2 safareigs immensos que feiem servir com a piscina. Al carrer Valldoreix hi havia Cal Galobardes, amb 1 pou. Per cert que el pare de la mestressa, que era saurí (zahorí) va clavar una estaca a un indret del patí i va dir que si feien un pou allà estroncarien tota l'aigua subterrània de la zona. Al carrer de Valldoreix hi havia una altra masia, i anant cap a l'ajuntament una altra amb un molí de vent. Tot això s'ho ha endut l'especulació. Un altre dia us explicaré què va passar amb una masia a Rambla Ribatallada que era monument protegit per la Diputació perquè hi van trobar restes romanes. Vam començar amb l'alcade Barnils i encara no hem parat de destrossar patrimoni. Ha desaparegut Tapisos Aymat on hi havia l'escola de tapisos d'alt lliç (alto lienzo). Amen. No continuo perquè m'entristeixo massa.
Ah! on hi ha ara les cases de Can Colomer hi havia un turó preciós. A més
jo, des de casa veia els llums del carrer de Montserrat on hi ha les cel.les. Ara només albiro la punta de la Muntanya.. cases alt standing i grues me la van tapant. És una desgràcia



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 07/05/2007 14:29

fantito ha escrit: Sant Cugat, en comptes de continuar creixent per la zona del Monestir i la carretera de Cerdanyola, ho ha fet seguint els marges del ferrocarril. La zona del Parc Central era una pollancreda i tot l'actual barri de Sant Domènec eren els horts de Can Vulpelleres.
M'agradaria fer un petit incís. Quan un pren un autobús de la línia A4 en direcció a Cerdanyola, podrà observar que passada l'última rotonda de Sant Cugat el terreny urbanitzat acaba de sobte i comença el camp... doncs bé, resulta que a partir d'aquell punt comença el terme municipal de Cerdanyola del Vallès. És a dir, que Sant Cugat ja ha arribat amb el límit amb el terme muncipal de Cerdanyola.



Avatar de l’usuari
lude
N2
N2
Entrades: 17
Ubicació: SCV - BCN Sants - VLC Nord - Pobla Farnals

Entrada Autor: lude » Dilluns 07/05/2007 17:27

^^ Correcte.

A Sant Cugat no han urbanitzat al voltant del tren sinó a tot arreu on han pogut.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”