Perdó

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Bloquejat
BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Re: ¿Conducció automàtica dels trens sèrie 9000? Una TONTERIA!

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 01/01/2009 20:55

MetroBCN ha escrit:Com bastants d'aquest fórum ja ho sabeu què al futur els trens s/5000,6000 i 9000 aniran automàtics (sense conductor), em sembla una TONTERIA BEN CAGADA, per què els trens no es que a la cabina vagin sols, al costat, té què aver una persona de TMB vigilant que no falli el sistema i no hi hagi un accident... Peró, jo dic una cosa, amb la crisi que hi ha de l'atur, no surt més a conta deixar què els condueixí una persona i així el conductor guanya algo? (Dic jo...)
Dues coses:
-Jo crec que si fan que els trens vagin automatics es per que es un sistema segur, ja que no crec que TMB inverteixi els €uros que ha invertit per instal·lar un sistema perillós.
-Amb més crisi, menys diners, i per tant es deixen mes persones a l'atur, tal com diuen les notícies. Si amb més crisi hi haguessin més empleats, la crisi no existiria, i a les notícies no dirien que puja l'atur...
Siusplau, pensem una mica abans de postejar...
També hi han altres posts amb el tema de la conducció automatica.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 01/01/2009 21:38

MetroBCN ha escrit:Com bastants d'aquest fórum ja ho sabeu què al futur els trens s/5000,6000 i 9000 aniran automàtics (sense conductor), em sembla una TONTERIA BEN CAGADA, per què els trens no es que a la cabina vagin sols, al costat, té què aver una persona de TMB vigilant que no falli el sistema i no hi hagi un accident... Peró, jo dic una cosa, amb la crisi que hi ha de l'atur, no surt més a conta deixar què els condueixí una persona i així el conductor guanya algo? (Dic jo...)
Creus que qui dissenya sistemes de conducció automàtica de metros és tan tonto que no té en compte totes les incidències que es puguin donar en una xarxa de metro?



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 01/01/2009 23:37

MetroBCN ha escrit:Com bastants d'aquest fórum ja ho sabeu què al futur els trens s/5000,6000 i 9000 aniran automàtics (sense conductor), em sembla una TONTERIA BEN CAGADA, per què els trens no es que a la cabina vagin sols, al costat, té què aver una persona de TMB vigilant que no falli el sistema i no hi hagi un accident... Peró, jo dic una cosa, amb la crisi que hi ha de l'atur, no surt més a conta deixar què els condueixí una persona i així el conductor guanya algo? (Dic jo...)
Primer de tot, dir-te que ja existeixen fils parlant d'aquest tema.

I, per acabar, pensem abans d'escriure. Per molt que a tú et sembli que els metros automàtics són un perill (o una "tonteria ben cagada" :x ), has de saber que ja n'hi ha uns quants pel món i funcionen a la perfecció. Els sistemes de conducció automàtica estan dissenyats per moltes persones que també es guanyen la vida (per tant, disminuïm la "crisi que hi ha de l'atur" :martell1 ) i t'asseguro que MAI, repeteixo, MAI, un tren es posarà a accelerar o deixarà de frenar perquè sí. Per alguna cosa estan els llaços de control...

En qualsevol cas, i com no em canso de dir, si estàs en contra d'aquests sistemes i no te'n refies, pensa en els caixers automàtics, en els ascensors, o en el control dels semàfors...Tot són sistemes automàtics.

:?


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

charli447
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: charli447 » Dissabte 03/01/2009 12:50

Em sembla que les paraules de MetroBCN s'han malinterpretat.
Jo crec que el volia dir es que si hi ha d'haver una persona si o si (per conduir o per vigilar) per que treure el conductor per posar-hi un vigilant?

NO es pot assegurar que MAI, repeteixo MAI, el sistema falli. I si no mira el que ha pasat amb algún cotxe que s'ha quedat amb el sistema AUTOMÀTIC de regulació de la velocitat i la feina hi ha hagut per aturar-ho. O el que ha tirat marxa enrera AUTOMATICAMENT i s'ha estampat contra una botiga (d'això no fa gaire). Obviament les coses no pasen per que si, però no es pot assegurar que MAI no pasin. D'altra banda em sembla que, de moment, cap caixer AUTOMÀTIC ha matat a ningú i molt menys a tanta gent com hi cap a un metro (o dos depen del sinistre) en hora punta. A lo millor es per això que es AUTOMÀTIC.

Una altra cosa, creieu que fa falta tanta gent i tant de temps per dissenyar, implementar i mantenir el sistema de control AUTOMÀTIC com per sustituir tots els conductors (de les linies afectades) durant tota la vida? Si la resposta es que no llavors es destrueixen llocs de treball en contes de crear-se. Igual que si un tunel el fa una tuneladora en contes de mil·lers de persones "a pico y pala".

Però això es la "evolució" i no s'hi pot fer res. Una altra cosa es que a MetroBCN li falti rao.

Salutacions i feliç any a tothom.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 03/01/2009 16:21

TMB ja va dir que trauria els empleats de la cabina i els posaria amb el passatge, i que un empleat aniria en cada tren.

Actualment al metro de Barcelona, quasi totes les línies circulen amb el sistema de protecció ATP (que podríem dir que és la base per a l'ATO -conducció automàtica actual- i per a l'ATC -que es farà servir a la L9-). El tren va llegint a les balisses el codi de velocitat a la que ha d'anar, i sap a quina distància està la propera balissa per informar-lo de a quina velocitat haurà d'anar. Doncs bé, saps què passa quan pel motiu que sigui un tren no llegeix una balissa? Es frena. Això ve a dir que el tren, en cas de qualsevol fallada, el que farà serà aturar-se, no seguir corrent.

Això de que les màquines es rebel·lin és més de pel·lícules que de la realitat.

PD: Per cert, això de borrar el missatge inicial del fil és una total falta de respecte a tothom qui ha contestat en aquest fòrum. Si l'autor es penedeix del què ha escrit, és millor afegir un missatge dient-ho que esborrant-ho sense dir ni piu.



MetroBCN
N6
N6
Entrades: 230
Ubicació: Hospitalet - Can Boixeres

Entrada Autor: MetroBCN » Dissabte 03/01/2009 17:02

victorcasta ha escrit:TMB ja va dir que trauria els empleats de la cabina i els posaria amb el passatge, i que un empleat aniria en cada tren.

Actualment al metro de Barcelona, quasi totes les línies circulen amb el sistema de protecció ATP (que podríem dir que és la base per a l'ATO -conducció automàtica actual- i per a l'ATC -que es farà servir a la L9-). El tren va llegint a les balisses el codi de velocitat a la que ha d'anar, i sap a quina distància està la propera balissa per informar-lo de a quina velocitat haurà d'anar. Doncs bé, saps què passa quan pel motiu que sigui un tren no llegeix una balissa? Es frena. Això ve a dir que el tren, en cas de qualsevol fallada, el que farà serà aturar-se, no seguir corrent.

Això de que les màquines es rebel·lin és més de pel·lícules que de la realitat.

PD: Per cert, això de borrar el missatge inicial del fil és una total falta de respecte a tothom qui ha contestat en aquest fòrum. Si l'autor es penedeix del què ha escrit, és millor afegir un missatge dient-ho que esborrant-ho sense dir ni piu.
D'acord. :P


http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.

charli447
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: charli447 » Dissabte 03/01/2009 18:09

Les máquines no es que es rebel·lin per si mateixes. Més aviat es que hi han problemes (de software normalment) que no s'han detectat.
Respecte el fet d'esborrar el missatge incial no em sembla una falta de respecte però no es del tot correcte i crec que, en general, per qualsevol fil, no s'hauria de poguer fer.
Per cert, lo de que es pugui canviar el titol dels fils tampoc es molt adient. Després costa trobar-los.

salutacions



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 05/01/2009 1:14

charli447 ha escrit:Em sembla que les paraules de MetroBCN s'han malinterpretat.
Jo crec que el volia dir es que si hi ha d'haver una persona si o si (per conduir o per vigilar) per que treure el conductor per posar-hi un vigilant?

NO es pot assegurar que MAI, repeteixo MAI, el sistema falli. I si no mira el que ha pasat amb algún cotxe que s'ha quedat amb el sistema AUTOMÀTIC de regulació de la velocitat i la feina hi ha hagut per aturar-ho. O el que ha tirat marxa enrera AUTOMATICAMENT i s'ha estampat contra una botiga (d'això no fa gaire). Obviament les coses no pasen per que si, però no es pot assegurar que MAI no pasin. D'altra banda em sembla que, de moment, cap caixer AUTOMÀTIC ha matat a ningú i molt menys a tanta gent com hi cap a un metro (o dos depen del sinistre) en hora punta. A lo millor es per això que es AUTOMÀTIC.

Una altra cosa, creieu que fa falta tanta gent i tant de temps per dissenyar, implementar i mantenir el sistema de control AUTOMÀTIC com per sustituir tots els conductors (de les linies afectades) durant tota la vida? Si la resposta es que no llavors es destrueixen llocs de treball en contes de crear-se. Igual que si un tunel el fa una tuneladora en contes de mil·lers de persones "a pico y pala".

Però això es la "evolució" i no s'hi pot fer res. Una altra cosa es que a MetroBCN li falti rao.

Salutacions i feliç any a tothom.
Cal posar un paio a totes les cruïlles de Barcelona per si de cas alguna vegada fallès la regulació semafòrica fallès? Si la resposta és no, t'estàs contradient. :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

charli447
N2
N2
Entrades: 10

Entrada Autor: charli447 » Dilluns 05/01/2009 10:17

Jo tampoc crec que faci falta posar un paio a totes les cruïlles. Només parteixo de la afirmació de que "TMB ja va dir que treuria els empleats de la cabina i els posaria amb el passatge, i que un empleat aniria en cada tren.", o sigui que això sembla que es un fet. I es lo que em semblava que MetroBCN volia dir: Que posats a treure que ho treisin tot, però posats a deixar que deixesin el conductor.

Bé, no sé, tant de bó que mai no pasi res, però el temps ho dirà.

Salutacions



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 05/01/2009 17:00

Com que ja hi han altres fils parlant del tema, bloquejem aquest.



Bloquejat

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”