La Generalitat estudia quadruplicar accessos a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Gir sospitós

Entrada Autor: Guigui » Divendres 24/04/2009 22:45

cristian26 ha escrit:No em puc treure del cap que donin tanta informació de cop per a desviar l'atenció pública d'altres afers més importants, com la crisi. :|
Sí, la veritat és que tot plegat és una mica sospitós. Perquè costa d'explicar una mica aquest gir copernicà en la concepció de la xarxa de transport de l'àrea de Barcelona. Serà que s'estan preparant per a les eleccions al Parlament de l'any que ve i les municipals d'aquí a dos?

Ara, ni que sigui això el que els mou, benvingut sigui.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 25/04/2009 7:50

Vejam, tenim un govern que quan arriba una notícia dolenta canvia de tema ràpidament o desvia l'atenció quan ho preveuen... i amb això no estic parlant del finançament. Si algú s'hi fixa en rodalies són els que estan en aquest món, com a empresaris, treballadors o aficionats, per tant trobo que el que corre risc és el traspàs.

Ara ens diran... ei, no ens donen el traspàs... però tindrem quadruplicats els accessos a Barcelona!

És que de fet ara m'estava llegint un llibre que m'he comprat per Sant Jordi, que, explicat des del 2037, comenten que el nostre govern feia això... I m'ha fet gràcia veure tot això després d'haver-ho llegit.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 25/04/2009 10:30

Guigui ha escrit:
cristian26 ha escrit:No em puc treure del cap que donin tanta informació de cop per a desviar l'atenció pública d'altres afers més importants, com la crisi. :|
Sí, la veritat és que tot plegat és una mica sospitós. Perquè costa d'explicar una mica aquest gir copernicà en la concepció de la xarxa de transport de l'àrea de Barcelona. Serà que s'estan preparant per a les eleccions al Parlament de l'any que ve i les municipals d'aquí a dos?

Ara, ni que sigui això el que els mou, benvingut sigui.
O per a les europees, d'aquí a mes i mig, que ja se sap que aquí se les prenen com unes eleccions locals.



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 25/04/2009 11:41

Hola,
Guigui ha escrit:Pel que fa a corredors com l'entrada per la via de Vilafranca: crec que una bona opció seria via quadruplicada entre Martorell i St. Feliu, a partir d'on una via doble podria seguir com fins ara, i l'altra enfilar l'N-340 i enllaçar al Pont d'Esplugues amb el traçat projectat procedent de Castelldefels.
Ya habría vía cuadruplicada entre Martorell y Barcelona: el ramal exterior de mercancías paralelo a la infraestructura del AVE en ese corredor. Lo que habría que hacer es, a la altura de Cornellà, aprovechando la construcción de la nueva C-3 hasta Castelldefels, conectar ese ramal de mercancías a la red actual que tendría su entrada a BCN por los túneles de Aragón y Pza. Cataluña. Las cercanías continuarían viniendo por el mismo camino de siempre hasta Sant Feliu o Sant Joan Despí, estaciones después de las cuales, se podría vertebrar una entrada a Barcelona sirviendo a Sant Just y Esplugues para entrar bajo la Diagonal.

a) Si se decidiese que ha de ser Sant Feliu, la entrada podría ser bajo la N-340 hasta Pont d'Esplugues.
b) Si se optase por Sant Joan Despí, quizá mejor opción, la entrada implicaría un soterramiento a partir de Sant Joan, reubicación de la estación, paso bajo la Avda. de Barcelona de esa localidad, itinerario hacia Sant Just y Esplugues con posterior entrada en Barcelona.

El problema con la opción B es el servicio a Sant Just, que quedaría muy descolgado, no tanto Esplugues. En cualquiera de los casos, el servicio de directos, semidirectos, regionales, etc. vendría directamente de Martorell a Cornellà para luego entrar en Barcelona por la infraestructura actual. Las conexiones de Sant Joan Despí y Cornellà con Barcelona, si se optase por desviar las cercanías con la opción A (por Sant Feliu) seguirían siendo idénticas ya que yo contemplaría que al menos una o dos líneas de cercanías siguiesen realizando un servicio por estos mismos túneles, ya que aparte de directos, semidirectos y regionales, estos túneles podrían albergar más circulaciones. Es más los semidirectos y regionales, una vez en Cornellà circularían aparte, del mismo modo que habría 1 cada media hora o así, no cada 5 minutos, así que no presentarían excesivos problemas para mantener una o dos líneas de cercanías en los corredores de siempre, una por Pg. de Gràcia y otra por Pl. Cataluña.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dissabte 25/04/2009 13:06

Per això dic: fer-ho precisament ara és una aberació, hi ha coses més importants, altres anys molt millors han existit per millorar la xarxa. En el cas que aquestes obres s'executessin, bravo. Però hi ha massa fantasmes com per a desconfiar, després de taaantes i tantes promeses no complides. I els projectes encara són paper, entre l'execució i el paper mullat. Fa 9 hores, el Periódico ha publicat aquest petit ''repàs'' dels projectes:

El plan apuesta por cuadruplicar varios trazados de tren

• El Govern quiere que se amplíe la capacidad entre Castelldefels y la entrada de Barcelona
• Se crearán nuevas redes de tranvía en Girona, Tarragona, Lleida y Manresa

C. B.
BARCELONA
La larguísima lista de mejoras e inversiones que incluye el plan nacional de infraestructuras van sobre raíles. La concreción con la que se detallan las peticiones en materia ferroviaria revela que los tres partidos apuestan inequívocamente por invertir en la diezmada red catalana. Uno de los aspectos que más llama la atención es que, solo dos meses después de que el Ministerio de Fomento haya aprobado el plan de Cercanías, la Generalitat ya reclama mejoras.
La más destacada es que se cuadrupliquen algunos trazados, algo que no incluía el citado plan. En Madrid, por citar un ejemplo, el Estado sí contempla esta mejora, que permite descongestionar el tráfico de convoyes. En Barcelona, el propio diseño de la red y el casi colapso que sufren los actuales túneles lo hacen bastante complicado. No obstante, el documento propone que, con la prolongación de la C-3 en la denominada línea entre Cornellà y Castelldefels, se aproveche para que haya cuatro vías entre este último municipio y la capital catalana.

TRASPASO PRIORITARIO
Otro de los recorridos donde también se reclama que se amplíen los raíles es entre Cerdanyola y Sabadell (Vallès Occidental). En este caso se opta por una tercera vía y, si es posible, la cuarta. Además, la construcción de una galería alternativa a la que ahora se excava bajo el Eixample, probablemente por la avenida Diagonal, y, a medio plazo, la de Horta, podría contribuir a mejorar el servicio.
Con el servicio de Cercanías más o menos arreglado, el Govern estaría en disposición de exigir que el traspaso de esas competencias fuese prioritario. Además, aboga por implantar servicios similares en Tarragona, Lleida, Girona y Manresa. En algunos de ellos se apostaría por un tren-tranvía, que aprovecharía corredores ya existentes. El eje orbital ferroviario, que rompería el concepto radial alrededor de Barcelona, es otro de los proyectos estrella.

CONSORCIO EN EL PRAT
Además de recordar que el traspaso de los aeropuertos secundarios de Girona, Reus y Sabadell --que recoge el Estatut-- sigue pendiente de aplicación, el pacto de infraestructuras vuelve a insistir en la necesidad de que el Govern participe en la gestión del de El Prat. Este ha sido uno de los puntos que más ha reiterado ERC durante la negociación y, una vez más, se explicita que el papel de la Generalitat en el órgano rector del consorcio público debe ser determinante a la hora de tomar decisiones.

Font: http://www.elperiodico.com/default.asp? ... _PK=606815
I l'enllaç dels projectes resumits: http://www.elperiodico.com/EDICION/ED09 ... 27mR02.PDF


S'nclou la possibilitat de l'ampliació de Blanes a Lloret (impressionant i molt positiu) contempla el desdoblament entre Vic i Torelló però no entre Vic i Barcelona (segur és una equivocació). Però una cosa, per mi, són les suposades obres i com s'administraran després, en el cas que entrin en funcionament.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 25/04/2009 18:26

tren250 ha escrit:Per això dic: fer-ho precisament ara és una aberació, hi ha coses més importants, altres anys molt millors han existit per millorar la xarxa.
El que hi ha ara, no és res, excepte un projecte de paraula. Per tant, no ens posem ja a criticar el timing, perquè t'asseguro que passaran força anys abans no hi hagi res concret.
Otro de los recorridos donde también se reclama que se amplíen los raíles es entre Cerdanyola y Sabadell (Vallès Occidental). En este caso se opta por una tercera vía y, si es posible, la cuarta.
M'oposo frontalment a una ampliació a només tres vies. D'aquesta manera, un sentit aniria sempre coix, o la tercera via faria funcions de via única, amb les limitacions que comportaria, i de seguida s'adonarien que caldria afegir-n'hi una quarta. Per tant, les coses, o es fan bé o no es fan.
tren250 ha escrit:S'nclou la possibilitat de l'ampliació de Blanes a Lloret (impressionant i molt positiu) contempla el desdoblament entre Vic i Torelló però no entre Vic i Barcelona (segur és una equivocació).
Suposo que el desdoblament entre Vic i Barcelona no hi surt perquè ja s'ha aprovat. Deuen referir-se exclusivament a les obres sortides d'aquests darrers projectes.

Per cert, resulta divertit, fins a cert punt, que "redescobreixin" la connexió entre les línies de Girona i Vic a Granollers.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/05/2009 9:32

Extracte de: http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... litat.html

Quatre vies a Barcelona

També és la primera vegada que Madrid, en la mateixa moció, assumeix la «planificació i execució d'ampliacions i quadruplicacions de vies d'accés a Barcelona», una idea molt reivindicada pels partits catalans que fins ara no tenia el suport de l'Estat. La proposta es concreta en una altra moció aprovada dimarts, i esmenada a instàncies d'ICV-IU, que parla de fer quatre vies d'ample ibèric entre Castelldefels i l'estació de Sants per als accessos sud, i entre Granollers i la Sagrera al nord, començant «per la previsió de l'ampliació necessària als túnels d'immediata execució a la zona de l'Hospitalet, i entre Montcada i Mollet». A partir d'aquí, el text fins i tot va més enllà i deixa oberta la porta a, mentre duri l'execució del pla de rodalies de Barcelona –fins al 2015–, «analitzar la possibilitat d'iniciar els estudis per a altres actuacions complementàries que permetin alliberar les infraestructures de rodalies dels serveis regionals». Tant Vallès com Macias i altres fonts consultades d'ICV, de fet, recordaven ahir que el compromís de quadruplicar vies «es fa sobretot per millorar els regionals», ja que d'aquesta manera podran reduir els temps de trajecte fins a Barcelona, per exemple d'un Catalunya Exprés des de qualsevol estació del Camp de Tarragona o les Terres de l'Ebre –ara sovint s'han d'aturar per donar pas a trens de rodalies que tenen prioritat– i fins i tot es podran plantejar un augment de les freqüències de pas.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 21/05/2009 9:34

I de Castelldefels a Sitges, res de res??? >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/05/2009 9:42

Suposo que es regiran pel nucli on circulen més rodalies. Aplicat a totes les línies, el límit seria Mataró, Granollers, Terrassa, Martorell i Castelldefels. No hi incloc La Garriga perquè ja sabem de quina situació parteix.

Ara, convinguem que, si realment fessin totes aquestes quadruplicacions, ja seria la repera en bicicleta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 21/05/2009 12:21

Hola,
metring ha escrit:I de Castelldefels a Sitges, res de res??? >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(
El AVE mediante un túnel bajo el Garraf es lo que tendría que haber entre Sitges y Castelldefels a mi modo de ver. Un AVE que hubiese desembocado directamente en la nueva T-1 de barcelona y que después se hubiese llevado a los socavones de Bellvitge para entrar como hace actualmente.

Por el otro lado el AVE podría haber retomado perfectamente el trazado actual. La entrada a Tarragona tampoco la habría hecho yo de esa manera, pero eso ya es otro tema distinto. Lo más lógico hubiese sido un buen nudo ferroviario en Comarruga y entrada en Tarragona y vías por la ciudad bajo la Rambla Nova atravesándola enterita para salir buscando el aeropuerto y Reus y enlazar hacia el norte con el trazado hacia Lleida. Lo que existe ahora no debería ser en el futuro más que un by-pass para trenes directos y la primera fase de lo que no se ha sabido hacer.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 21/05/2009 14:07

Tenint en compte que quadriplicar les vies d'ample ibèric entre Castelldefels i Sitges, per la presència del massís del Garraf, és extremadament car.

Tenint en compte que, si la línia de Vilafranca estés en condicions adequades, el temps de trajecte de Sant Vicenç de Calders a Barcelona Sants per Vilafranca o Vilanova seria més o menys equivalent per als trens directes sense parades.

Tenint en compte que, quadriplicar vies per la línia de Vilafranca (amb bypass exterior en superfície per evitar Vilafranca) i arreglar les vies actuals és molt més barat.

Caldria fer tot això i així tots els trens sense parades entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona Sants podrien anar per Vilafranca, descol·lapsant la línia de Vilanova.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dijous 21/05/2009 14:44

Us adjunto un informe comparatiu fet per la PTP, entre el nucli de rodàlies de Barcelona, i d'una altre ciutat situada a l'epicentre de la península ibérica, i fa pena, el menyspreu cap a Barcelona. I de quadriplicar vies, res de res. Salut.
Fitxers adjunts
madrid-cercanias.pdf
Comparación
(1.18 MiB) S’ha baixat 286 vegades



Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 21/05/2009 18:51

Hola,
genissimon ha escrit:Tenint en compte que quadriplicar les vies d'ample ibèric entre Castelldefels i Sitges, per la presència del massís del Garraf, és extremadament car.

Tenint en compte que, si la línia de Vilafranca estés en condicions adequades, el temps de trajecte de Sant Vicenç de Calders a Barcelona Sants per Vilafranca o Vilanova seria més o menys equivalent per als trens directes sense parades.

Tenint en compte que, quadriplicar vies per la línia de Vilafranca (amb bypass exterior en superfície per evitar Vilafranca) i arreglar les vies actuals és molt més barat.

Caldria fer tot això i així tots els trens sense parades entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona Sants podrien anar per Vilafranca, descol·lapsant la línia de Vilanova.

Salut !!
De Castelldefels a Barcelona, con la nueva C3 ya habría cuatro vías hacia Barcelona, las 2 actuales de la C2 y las futuras de la C3 por el centro de los pueblos del corredor. Lo de más caro o más barato, lo podemos mirar en la comparación adjunta con Cercanías Madrid y lo discutimos. Lo que está claro es que tarde o temprano tendremos que realizar un túnel atravesando el Garraf para línea de ancho UIC.

En el resto te doy la razón, de Comarruga a Barcelona es casi lo mismo por la costa que por el interior y quizá sea más fácil cuadruplicar en el interior que en la costa. A estos efectos ya hay infraestructura cuadruplicada en el interior desde El Papiol hasta la entrada de Barcelona, ya que la doble vía de mercancías exterior a los núcleos del corredor son también perfectamente aptas para regionales, directos y semidirectos, lo que hay que decidir es, ¿hasta dónde se cuadruplica? ¿hasta Martorell? ¿hasta Vilafranca? ¿desde Comarruga hasta Barcelona?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 21/05/2009 19:21

Santfeliuenc ha escrit:lo que hay que decidir es, ¿hasta dónde se cuadruplica? ¿hasta Martorell? ¿hasta Vilafranca? ¿desde Comarruga hasta Barcelona?
Com a referència, agafaria com a límit les estacions on acaben els serveis de rodalia més propers a Barcelona: Mataró, Granollers Centre, Terrassa, Martorell i Castelldefels. Més enllà, la densitat de circulacions baixa considerablement.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 21/05/2009 19:43

Hola,

Entonces y comenzando en el ramal de mercancías del Papiol, los regionales, directos y semidirectos podrían tomarlo perfectamente y estaríamos únicamente a una intervención para hacerlos entrar en Barcelona, ¿no es así? porque un regional que venga de Vilafranca o Comarruga, pasado Martorell toma el ramal de mercancías exterior, no para en ninguna parte y cuando va entrando a Barcelona... ha de introducirse de nuevo en la red convencional, es decir, en los túneles de Pl. Catalunya o Aragón.

Como en la propuesta nueva del próximo Plan Territorial Metropolitano las cercanías ya irían por Diagonal o por Gran Vía... ya tenemos todos los servicios segregados, ¿es algo así?

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Divendres 22/05/2009 8:13

Hola,

Por otro lado, también hemos de tener en cuenta que aligerar en hora punta las entradas y accesos a Barcelona (y por ende, también las salidas), también tienen otras maneras de actuación actualmente no contempladas o incompletas.

Y lógicamente, estoy hablando de las líneas orbitales no estudiadas o incompletas. No puede ser que la C7 de RENFE no sea una línea orbital. Y dicha línea descongestionaría bastante tráfico, pues si alguien de la zona norte como Rubí o Sant Cugat ha de ir a Sant Feliu, Molins, L'Hospitalet, etc. ¿por qué ha de pasar por el centro de Barcelona cuando por el norte lo haría de manera directa y cómodamente en menos tiempo?

Es ilógico que no haya una C7 circular acompañada de una C8 de Mollet o Granollers a Martorell o Vilafranca. Como también es poco comprensible que Vilanova no tenga conexión directa con el Baix Llobregat, puesto que se podría formar un anillo una vez terminado el tramo de Vilanova a Vilafranca de la línea orbital exterior que iría muy bien a la red. Y es que conectar mediante una línea de nueva creación Vilafranca con Martorell por el tramo existente, con la zona de Cornellà por el tramo existente, enlazarlo con la nueva C3 con un pequño ramal de nueva creación y proseguir por esa C3 y C2 por los tramos existentes hasta Vilanova y unirse finalmente a Vilafranca por el tramo perteneciente al proyecto de línea orbital exterior... todo eso y una línea así produciría unos enormes beneficios como el evitar hacer pasar por Barcelona y sus estaciones a usuarios de cualquiera de los corredores que tuviese como destino otro corredor diferente. ¿Por qué alguien de Vilafranca con destino en Castelldefels debería entrar y salir de Barcelona cuando podría ir por Vilanova? ¿Por qué alguien de Vilanova, Sitges o Castelldefels que trabajase en el Baix Llobregat debería entrar y salir de Barcelona para cambiar de línea? ¿y los servicios entre estas localidades? ¿acaso no debemos solventar esos servicios internos entre Vilafranca y Vilanova, etc?

Todo este tipo de líneas descongestionaría enormemente los accesos. Y dicho anillo Penedés-Garraf-Llobregat quedaría completo de esa forma, uniendo Vilafranca con Vilanova, pero es que antes de eso se puede ya ir pensando en ello con lo que haga falta a la altura de Cornellà para unir la C4 con la C2 o la futura C3 en proyecto y así generar esa misma línea en forma de "U".

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 20/08/2009 13:15

Com dic de vegades, si ja se'n parla en un altre lloc, junto fils:

http://www.regio7.cat/bages/2009/08/20/ ... 41804.html

La Generalitat preveu una tercera via cap a Barcelona

Entre Sabadell i Cerdanyola es podrien fer avançaments, però la intervenció es planteja en l'horitzó del període 2015-2020

DAVID BRICOLLÉ | MANRESA El Govern de la Generalitat situa entre les seves prioritats en infraestructures la construcció d'una tercera via entre Sabadell i Cerdanyola a l'actual línia de Renfe de Manresa a Barcelona (C-4). Aquesta intervenció és un dels elements clau, segons els experts, per guanyar velocitat de trajecte amb tren entre el Bages i l'àrea metropolitana de Barcelona, ja que permetria una maniobra actualment impossible en el funcionament ordinari de la línia: l'avançament entre trens. Per què serviria? El que faria possible és la implantació de freqüències a dues velocitats en una mateixa direcció, és a dir, uns trens que paressin en totes les estacions i, en paral·lel, uns altres semidirectes o exprés amb aturades mínimes. L'objectiu és clar: situar la connexió ferroviària entre Manresa i Barcelona per sota de l'hora.

En aquesta intenció, però, hi ha dos matisos que rebaixen l'optimisme. D'una banda, que la previsió per fer-lo realitat se situa en l'horitzó del període 2015-2020. De l'altra, que es parla en tot moment d'una tercera via, no pas d'una quadruplicació (dues per sentit), que és el que els experts consideren necessari.

Aquesta tercera via és una de les previsions que inclou el Pacte Nacional d'Infraestructures, document que recull el que el Govern català considera que és prioritari executar (o com a mínim projectar i encarrilar) d'aquí al 2020. Es tracta d'un document ja redactat, pactat pel Govern català i que s'està intentant consensuar amb les forces de l'oposició amb la intenció de donar-hi el llum verd definitiu quan hagi passat l'estiu. Moltes de les propostes que recull ja són previstes i algunes fins i tot es troben en fase d'execució (el desdoblament de l'eix transversal, per exemple), però la construcció d'aquesta tercera via no apareixia formalment fins ara amb la formalitat amb què ho fa en aquest document.

El Pacte Nacional d'Infraestructures es divideix en dues fases: la primera inclou projectes que s'han d'endegar els sis anys vinents, i la segona entre el 2015 i el 2020. El que preveu el document és impulsar la tercera via entre Sabadell i Cerdanyola amb una primera inversió de 24 milions d'euros dins la primera fase, i amb 24 milions més en la segona.

En aquesta mateixa línia actual de Renfe de Manresa, el pacte de compromisos preveu dues actuacions d'un abast més gran ja anunciades. De fet, totes dues formen part del Pla de Rodalies que el ministeri de Foment va presentar el 25 de febrer passat, i del qual ja va informar Regió7. D'una banda, la construcció del túnel de Montcada (el Pacte Nacional parla de projectar-lo i iniciar-lo), que ha de permetre guanyar temps de viatge perquè reduirà trajecte. El túnel reduirà 2,2 km el traçat actual i permetrà saltar tres estacions -tot i que la idea és mantenir els dos recorreguts-, fet que facilitarà un altre punt d'avançament.

L'altra actuació de gran abast en aquesta línia C-4 és el canvi de traçat a la part sud. En el futur, no acabarà a Sant Vicenç de Calders, com ara, sinó que després de passar per l'estació de Sants de Barcelona finalitzarà a l'aeroport. D'aquesta manera, Manresa i el Bages guanyaran una connexió directa que ara no tenen amb la instal·lació aeroportuària.

En el Pacte Nacional d'Infraestructures es destaca com a prioritat la renovació de les línies de rodalies Barcelona-Manresa-Lleida i Vic-Puigcerdà, i "l'adequació" dels serveis que s'hi presten "a l'actual nivell de demanda, en especial en el tram Barcelona-Manresa".

Implantació del tramvia

El mateix document també recull com a prioritats dels deu anys vinents dues intervencions ferroviàries al Bages ja anunciades, i de les quals ja s'han fet fins i tot alguns primers estudis: la implantació d'un sistema de tramvia entre Manresa i Sallent i Súria (s'hi destinarien 30 milions d'euros en la primera fase del Pacte), i també en la línia de Manresa a Lleida (33 milions, també en la primera fase).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 20/08/2009 13:23

De l'altra, que es parla en tot moment d'una tercera via, no pas d'una quadruplicació (dues per sentit), que és el que els experts consideren necessari.
Tant costa fer les coses ben fetes, ja que s'hi posen? Ho diuen els experts, però també és capaç de veure-ho qualsevol persona que hi tingui un mínim d'interès. I els polítics que tallen el bacallà no sembla que el tinguin.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/09/2009 10:13

metring ha escrit: La Generalitat preveu una tercera via cap a Barcelona
Entre Sabadell i Cerdanyola es podrien fer avançaments, però la intervenció es planteja en l'horitzó del període 2015-2020
Aquesta notícia es resumeix amb tres paraules: tard i malament.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”