Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Entrada Autor: wefer » Divendres 05/02/2010 0:44

Crec que el tema dels 1500 V deu ser per una qüestió d'estandarització. 1200 V no és una tensió gaire comú arreu del món, i en canvi 1500 sí. Per tant, suposo que deu ser més barat comprar equips a 1500 que no pas a 1200. Només és una suposició.



Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Divendres 05/02/2010 0:46

Per la definició de les unitats de potència (VA/voltampers). A més tensió més intensitat per correlació doncs més potència i més rendiment.

Als crítics de perque hi han tants trens parats. A les cotxeres els operaris també treballen...

Al Llop: Els 5000/6000, 9000 i tots els trens actuals a Metro no són bitensió, sino que tenen un rang de treball que oscila d'uns 800 V fins a uns 1900 V. És només un petit apunt, no m'agradaria que t'ho prenguessis malament.

A en Victorcasta: Ens pots explicar quins problemes més focalitzadament té l'ATO?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 05/02/2010 2:17

No recordo haver dit que l'ATO tingui cap problema... dec tenir amnèsia...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/02/2010 12:42

Amb tot el que està passant a la L1, no creieu que s'hauria d'escriure una carta als diaris? o contactem pel nostre compte amb TMB?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 05/02/2010 13:01

Les dues coses millor. Per una banda, no sigui dit que no posem l'empresa en coneixement per la via oficial, i per l'altra, difondre un tema que afecta molta gent, en el cas previsible que la resposta de TMB sigui tèbia i les mesures s'eternitzin.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 05/02/2010 15:54

Proastiakos ha escrit:Als crítics de perque hi han tants trens parats. A les cotxeres els operaris també treballen...
Que un tren resti aturat a la cotxera, no vol dir pas que hi hagi un operari fent cap cosa, de fet, els 6 trens de la L1 (a excepció si cap s'espatlla), estàn en reserva, aquests no necessiten cap operari, ja que el tren està en condicions de sortir al servei sempre que es requereixi.


El metro de Barcelona amb motoristes!

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Divendres 05/02/2010 16:33

metring ha escrit:Amb tot el que està passant a la L1, no creieu que s'hauria d'escriure una carta als diaris? o contactem pel nostre compte amb TMB?
Os quedais cortos, primero reclamaciones en los centros de atencion al cliente, carta a los diarios, contactar con tmb mas formalmente, cartas o mails al dptop y finalmente al Sindic.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 05/02/2010 18:29

Proastiakos ha escrit:Per la definició de les unitats de potència (VA/voltampers). A més tensió més intensitat per correlació doncs més potència i més rendiment
Potència = Intensitat (Ampers) x Voltatge (Volts)

Més voltatge significa més potència si no modifiques la intensitat. Però pots incrementar la potència augmentant l'amperatge sense tocar el voltatge.
El que ja se m'escapa és quins avantatges tècnics té l'augment de volts en comptes de l'augment d'ampers.

De tot l'exposat fins ara, dedueixo que els problemes de la L1 ara mateix són:
1- No es poden posar més trens dels que hi ha perquè si es posen tots els trens disponibles a la línia, es fonen els ploms :?
2- Els trens es cauen a trossos (avui he pujat en un 4000 que tenia un forat a terra :x a part de moltes altres deficiències com l'AC o els termòmetres) degut al tancament de l'empresa que havia de fer-ne la remodelació, a part de la falta de manteniment derivada del fet que no estava previst que continuessin circulant sense reformar tant de temps.

Doncs bona ratxa portem a la L1...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 05/02/2010 18:35

Un forat a terra????????????? :o

Això ja és inadmisible, una persona pot entrabancar-se i caure, i fer-se mal!!!!!!!! Però com poden treure a la circulació material en aquestes condicions?????????????

Una cosa és modernitzar, i una altre que no hi hagi ningú per fer un manteniment bàsic. Que potser tot ho feia Temoinsa?



Avatar de l’usuari
Proastiakos
N5
N5
Entrades: 147
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Proastiakos » Dissabte 06/02/2010 0:37

wefer ha escrit:
Proastiakos ha escrit:Per la definició de les unitats de potència (VA/voltampers). A més tensió més intensitat per correlació doncs més potència i més rendiment
Potència = Intensitat (Ampers) x Voltatge (Volts)

Més voltatge significa més potència si no modifiques la intensitat. Però pots incrementar la potència augmentant l'amperatge sense tocar el voltatge.
El que ja se m'escapa és quins avantatges tècnics té l'augment de volts en comptes de l'augment d'ampers.
Cert m'he colat, hauria d'haver posat una "i". ;)

Wefer, el que precisament es busca és un augment de tensió i d'intensitat mantenint la resistivitat dels circuits per evitar dissipacions en forma d'energia calorífica, tant problemàtica per l'electrònica i en general per la vida útil de molts components i materials.
Posem com exemple (inventadíssim) que la resistivitat d'un circuit és de 50 Ohms. A 1200 V l'intensitat serà de 24 Ampers. I la potència doncs de 28800 Watts.

A 1500 V l'intensitat seria de 30 Ampers i la potència de 45000 Watts.



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dissabte 06/02/2010 10:44

Ahir vaig agafar la L1 i estava ple pero no a petar una calor que feia dintre del tren, que no existeix l'aire als metros de la L1? I si amb aixo li simes la pudor a pet encara pitjor, i com no no ens va faltar la tipica cantant al metro, que no hi ha manera de viatjar tranquil al metro?, tambe em vaig parar conte que a Torres i Bagues crec que era hi ha tres vies pero sol es fa servir les laterals, pero la central es fa servir algun cop o esta per fer bonic? :)



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 06/02/2010 13:18

Danilleida ha escrit:Ahir vaig agafar la L1 i estava ple pero no a petar una calor que feia dintre del tren, que no existeix l'aire als metros de la L1? I si amb aixo li simes la pudor a pet encara pitjor, i com no no ens va faltar la tipica cantant al metro, que no hi ha manera de viatjar tranquil al metro?, tambe em vaig parar conte que a Torres i Bagues crec que era hi ha tres vies pero sol es fa servir les laterals, pero la central es fa servir algun cop o esta per fer bonic? :)
La via central, la fan servir els trens que estàn guardats al dipòsit, desde aquella via nohi ha connexió amb la via que vé de Trinitat Vella, per això hi ha una tercera via.
El tren que va cap a Trinitat, al sortir de l'estació també es desvia per una altre via, ja que a la seva, va al cul de sac del dipòsit.

Un esquema.
Imatge

Hi ha un canvi d'agulles avans d'entrar a Torres i Bagues, però, no se en quina posició està. No se si hi ha cap canvi al dipòsit.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Dissabte 06/02/2010 15:00

Miquel ha escrit:
Danilleida ha escrit:Ahir vaig agafar la L1 i estava ple pero no a petar una calor que feia dintre del tren, que no existeix l'aire als metros de la L1? I si amb aixo li simes la pudor a pet encara pitjor, i com no no ens va faltar la tipica cantant al metro, que no hi ha manera de viatjar tranquil al metro?, tambe em vaig parar conte que a Torres i Bagues crec que era hi ha tres vies pero sol es fa servir les laterals, pero la central es fa servir algun cop o esta per fer bonic? :)
La via central, la fan servir els trens que estàn guardats al dipòsit, desde aquella via nohi ha connexió amb la via que vé de Trinitat Vella, per això hi ha una tercera via.
El tren que va cap a Trinitat, al sortir de l'estació també es desvia per una altre via, ja que a la seva, va al cul de sac del dipòsit.

Un esquema.
Imatge

Hi ha un canvi d'agulles avans d'entrar a Torres i Bagues, però, no se en quina posició està. No se si hi ha cap canvi al dipòsit.
Gracies per aclarir-me el dubte Miquel , ara ja se una cosa mes del metro de Barcelona ;)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 12/02/2010 11:39

Aquest matí de divendres no sé ben bé quin problema hi havia, però tot anava a batzegades.

Quan he arribat a l'estació, hi havia un 4000R aturat. A dins de la cabina, la motorista parlava amb el centre de control i no parava de tocar botons, però el tren no arrencava. Només feia el so de vàlvules de frens, i prou. Al final, al cap d'1 minut aproximadament, el tren ha arencat a uns 0,0001 Km/h :D i ha fet uns quants metres, per després accelerar normal i desparèixer de l'estació, les andanes de la qual ja tornaven a ser plenes. En aquell moment, les pantalles que es mantenien mudes, han reaccionat i ha aparegut el temps del proper tren. 1:30 minuts, encara que el comptador cada vegada que arribava a 40 segons, tornava cap amunt.

Ha arribat el següent tren, i com hem pogut hi hem entrat. Fins al final del viatge, la cosa ha anat més o menys normal (com sardines, empentes i cops, el de cada dia), a excepció que les acceleracions i frenades ens feien anar de costat a costat en tot moment. Hem pogut gaudir d'unes quantes entrades a tot drap a l'estació, altres a velocitat de formiga amb acceleració a mitja andana, engegades i tornades a aturar, etc. He vist que era un tema generalitzat ja que eles trens en sentit contrari anaven tots igual.

El meu tren era un 4000 sense reformar, en el qual com és habitual no funcionaven els termòmetres, i en els plànols del qual encara no apareix la L9.

He baixat a Urgell, on avui per fi ja no està tota la estació plena de bassals i goteres com ha estat els últims dies i ja només queden alguns rastres de serradures. Per cert, que en aquesta estació ja han obert l'accés costat mar, després d'un parell de mesos tancat per obres. El que no sé és què carai han fet en dos mesos, ja que el sostre continua igual de fet pols i amb goteres, no han adaptat res a PMR i l'únic que he vist que han canviat han estat les rajoles dels graons. Home, dos mesos per posar mitja dotzena de rajoles... vull pensar que alguna cosa més hauran fet, encara que no sé el què

En fi, un altre bonic matí a la L1.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/02/2010 20:19

Sobre el tema de Fondo, un familiar meu, que va per allà pels matins, diu que ha vist una mena de via apartada abans d'arribar a l'estació, a on es guarden trens. On queda?



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 15/02/2010 21:22

Que sàpiga jo, l'unica via apartada allà, és el dipòsit de Fondo, jo no he vist cap via apartada, ni cap agulla que es desviès enlloc (excepció la d'entrada a Fondo).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/02/2010 21:31

Merci per la resposta! I quants trens hi caben?



pokeroms
N6
N6
Entrades: 239
Ubicació: <M> Ciutat Meridiana

Entrada Autor: pokeroms » Dilluns 29/03/2010 0:54

Hola nois!!!!

No sé si ja ho sabeu o heu comentat al fòrum, però avui els trens que agafat a l'L1 anaven amb ATO (comprovat amb un 6000 que a la cabina al panell de l'ATP es veia ATO seleccionat).

Després amb un 4000 també s'ha notat que anava amb ATO. Suposo que això és un gran pas per a la L1!!!!!!

Quan he agafat els trens, tot ha anat perfecte, cap problema (sense mencionar el que tarda el 6000 en arrancar quan va en ATO, mateix problema amb els 5000 a la L3).


Salutacions!!!!


Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)

Avatar de l’usuari
xan
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: xan » Dimecres 21/04/2010 1:43

Hola gent!
Aprofito aquest post per a saludar-vos oficialment, perquè porto mesos llegint molt interessada el contingut d'aquest fòrum, però mai tenia gens interessant que aportar (Soc nova en aixó, estic en fase d'absorció d'informació, estil esponja...)

Tinc un dubte que he comentat amb els amics, i cadascun té la seva pròpia resposta.

Perquè en Santa Coloma adreça Hosp. de Bellvitge es canvia el motorista? Si el motorista arriba tard, ens quedem tot el tren esperant-li, y aixo passa més sovint del que voldríem :emprenyat (Aquest es el enllaç amb aquest topic)

Les nostres respostes són:

a) Perquè el conductor acaba la seva jornada, i fa el relleu.

b) Perquè al sortir de Fondo a Sta. Coloma cal canviar de via, llavors això ho fan motoristas amb experiència, i el relleu ho fa un motorista "nou" perquè és més facil. (També ho crec perquè generalment pugen 2 motoristas)

Us agraeixo per endavant la resposta!

Hauré comès milers de fallades, si és així per favor corregiu-me, estic aprenent català!

Meerci! :master


I'll be straight with you on the train
They'll never believe it now, we're on our way

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 21/04/2010 8:33

això es fa per agilitzar i minimitzar el temps que tarda el tren en fer la maniobra. Quan el tren arriba a Fondo, a la cua del tren es puja un motorista que en el moment que pot, inicia la marxa direcció Santa Coloma, mentre el motorista que duia el tren es canvia de cabina de conducció amb el tren circulant. Quan arriba a Santa Coloma, el primer motorista baixa del tren i el procés torna a començar.

les correccions semàntiques i ortogràfiques les deixo per en Guigui ja que ell és l'expert.



Respon

Torna a “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”