fantito ha escrit:A Diagonal encara es veuen les restes de les sortides o vomitoris laterals. Les rajoles són de color marró llis en comptes de marró amb dibuix.
Molt interesant, despres de llegir aixo que ha dit fantito i aprofitant que tenia la tarda lliure i que volia anar a Paseig de Gracia a veure els accesos, no he dubtat en veure aixo.
Algo sabia perque habia vist com es posaven aquestes lloses de diferent color fa ja uns anys.
He arribat al lloc i m'he quedat plantat mirant i dons efectivament per la distancia mirant la boveda de l'estació original, alla debien estar les obertures, a mes els cables que passen per sobre fan una especie de corba cap amunt.
Pero jo recordo que aquestes lloses les van posar quan van treure la caseta del cap d'estacio mes o menys i les que hi han per alla son del mateix tipus aixi com a l'andana direccio canyelles al inici canto sud, m'enrecordo que abans hi habia una especie de reixeta

que sobresortia o algo similar i que ho van anul.lar i posar aquestes lloses, aquesta "cosa" que hi habia no te res a veure amb les reixetes amb circuls que hi ha, o eren reixetes d'aquestes anul.lades? llastima de no enrecordar-me mes tambe m'he adonat que l'amplada d'aquestes lloses de diferent color es mes petit del que debia ser la boca per les imatges, pero el que no hi ha dubte es que alla debien d'estar i que alla al darrera hi habia "algo".
Un altre curiositat es que per les reixes amb ferrallat amb circuls que hi ha sempre hi corre una corrent d'aire, d'on ve? abans justament de posar aquestes lloses de diferent color m'enrecordo que pels bancs de fusta, a la part de darrera hi sortia tambe una lleugera corrent d'aire just a on hi ha o habia una escletxa quan s'acaba la fusta, quan van posar aquestes lloses tapant el que no m'enrecordo aquella corrent es va acabar, no se si algu te constancia de aixo.
Per cert la presunta "restauracio" de la boveda (que no se si s'ha acabat) ha quedat totes les lloses fora i pintat tot de gris, pero el que han pintat son els montets de morter que aguantaba cada lloseta, el tros del sostre a on hi habia una obertura per l'escala mecanica encara es pot reconeixer perque al ser de maons la pintura gris te una altre "textura".
El lloc en questió la foto es a l'andana direccio Zona Universitaria, despres del segon seient.
👍0👎0