Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Imatges per a la història
Re: imatges per a la història
Faristol, et refereixes a quelcom així, o a túnels independents superposats?
Fixa't en aquesta darrera foto a la que has fet el montatge, la pared de l'esquerra, la que esta escalada e imagina el mateix al altre canto pero constrenyin-se cap a la envocadura del tunel superior, i no tan alt, amb "balco" per el que circula en un nivell superior i guanyant nivell la via ascendent.
Fixa't tambe en la part superior d'aquesta paret esquerra, el maons acaben on deuria començar la boveda, pel que el tunel independent em costa de veure ja que aquesta paret es comu per el tunel de dalt i el de baix en aquest troç final, pero tampoc veig un pont, tal com has posat, jo veig mes un balco (la via ascendent elevada que es va tencant (en aquesta foto cap a la esquerra i que quan aquest balco arribes a "mengar-se" la via de sota, alla hi hagues com una plataforma o pont petit, no se si m'explico.
Fixa't en la via descendent (la que ve de la LINIA 3 just on ara hi l'encreuemant, que fa com una petita S cap a la dreta, alla hi habia espai per un balco ascendent i crec que l'espai a on poses el pont era molt mes estret del que pensem, enganyats per el "forat" actual.
Fixa't tambe en la part superior d'aquesta paret esquerra, el maons acaben on deuria començar la boveda, pel que el tunel independent em costa de veure ja que aquesta paret es comu per el tunel de dalt i el de baix en aquest troç final, pero tampoc veig un pont, tal com has posat, jo veig mes un balco (la via ascendent elevada que es va tencant (en aquesta foto cap a la esquerra i que quan aquest balco arribes a "mengar-se" la via de sota, alla hi hagues com una plataforma o pont petit, no se si m'explico.
Fixa't en la via descendent (la que ve de la LINIA 3 just on ara hi l'encreuemant, que fa com una petita S cap a la dreta, alla hi habia espai per un balco ascendent i crec que l'espai a on poses el pont era molt mes estret del que pensem, enganyats per el "forat" actual.
T'entenc; en poques paraules vols dir que si el pont va existir, només tenia la llargada per poder salvar l'espai de la via inferior i tota la resta seria desnivell d'obra, no?
Exacte, aixo es el que crec, pero ja et dic que es una suposicio pel que veig, i sobretot al pensar segons les traçes que es veuen, que aquell espai era molt mes estret del que es actualment.
He parlat amb gent que en l'epoca feia viatges diaris estre Correos i Lesseps i nungu m'ha sapigut dir res de cap pont, si de cas el poc que recorden d'aquella zona era com un balcó despres de sortir de un tunel estret i entrar en un altre tunel estret que els portava cap a ARAGON, aixi que amb les fotos actuals de El Llop i amb el que m'han explicat he dibuixat un croquis de com podria haber estat el lloc, que consti que el dibuix i la delineacio no es el meu i que a ningu li pugi la sang al cap perque mol segurament les cotes etc.. eren diferentes, es nomes per fer-se una idea.
Si mirem aqueta foto de El Llop:
Veiem que el tunel te una seccio com el DIBUIX 1, i en mig d'aquest tunel sembla que hi hagi una plataforma que separi al via d'abaix i la de dalt, si fos aixi, el tema de com circularan els trens a la LINIA 9 ja estava inventat feia temps!!!
Al DIBUIX 2, es veu en vermell aquesta especie de plataforma que jo intueixo, llavors el que jo crec es que aquesta plataforma s'allargaba fins a trobar el balco de la via superior, mes o menys com el DIBUIX 3, ja dic que es com ho veig jo i que potser podria ser diferent.
Si fos aixi, si que tindria sentit la foto vella mirant cap a URQUINAONA que sembla feta desde el "aire" i que calculo que estaria feta desde el punt blau mes gros al dibuix 3.
Tambe m'han explicat que quasi sempre en arribar a aquest punt el tren anava molt lent com esperant el que venia de les rambles, que tambe anava molt lent i es veien , i a vegades quasi era com si es posesin d'acord de qui passava abans, aixi m'ho han dit, evidentement hi habia semafors, pero es curios que tots dos anessin lents i no s'esperes un i l'altre pases a tota maquina, aixo tambe em fa pensar que les frequencies de pujada a ARAGON i la resta d'estacions fins LESSEPS deuria ser força curiosa i poc regular.
Si mirem aqueta foto de El Llop:
El LLOP ha escrit:des d'aquesta foto ho veuràs millor.
Veiem que el tunel te una seccio com el DIBUIX 1, i en mig d'aquest tunel sembla que hi hagi una plataforma que separi al via d'abaix i la de dalt, si fos aixi, el tema de com circularan els trens a la LINIA 9 ja estava inventat feia temps!!!
Al DIBUIX 2, es veu en vermell aquesta especie de plataforma que jo intueixo, llavors el que jo crec es que aquesta plataforma s'allargaba fins a trobar el balco de la via superior, mes o menys com el DIBUIX 3, ja dic que es com ho veig jo i que potser podria ser diferent.
Si fos aixi, si que tindria sentit la foto vella mirant cap a URQUINAONA que sembla feta desde el "aire" i que calculo que estaria feta desde el punt blau mes gros al dibuix 3.
Tambe m'han explicat que quasi sempre en arribar a aquest punt el tren anava molt lent com esperant el que venia de les rambles, que tambe anava molt lent i es veien , i a vegades quasi era com si es posesin d'acord de qui passava abans, aixi m'ho han dit, evidentement hi habia semafors, pero es curios que tots dos anessin lents i no s'esperes un i l'altre pases a tota maquina, aixo tambe em fa pensar que les frequencies de pujada a ARAGON i la resta d'estacions fins LESSEPS deuria ser força curiosa i poc regular.
- Fitxers adjunts
-
- DIBUIX 3.jpg (12.26 KiB) Visualitzat 10304 cops
-
- DIBUIX 2.jpg (3.65 KiB) Visualitzat 10301 cops
-
- DIBUIX 1.jpg (2.9 KiB) Visualitzat 10300 cops
Potser m'he perdut però el que intentem averiguar és:
- a) per què en la foto antiga la via de l'esquerra apareix recta i en la foto del Sr. Llop surt en corba.
b) des d'on es va prendre la foto antiga ja que sembla que s'hagi près "des de l'aire" (d'aqui la discussió sobre l'hipotètic balcó).
- a) explicaria l'efecte òptic de la via corba-recta ja que els teleobjectius aplanen la imatge entre altres efectes visuals.
b) també explicaria el misteri del balcó: amb el tele, la foto es podria haver tirat des del mateix lloc que el Llop va tirar la seva.
a la pregunta a) apareix en corva perque es la modificacio que es va fer al contruir la LINIA 4.
b) el balco encara hi es com es veu a la foto moderna pero reconstruit en la corva abans dita.
Si que la foto antiga sembla feta amb teleobjectiu, i si potser esta feta desde on el Llop va fer la foto moderna o una mica mes endavant.
L'obejtiu era intentar saber com era la part mes propera a ARAGON de aquest troç de la bifurcacio que venia de CORREOS, ja que ni hi han fotos de l'epoca.... de moment.
b) el balco encara hi es com es veu a la foto moderna pero reconstruit en la corva abans dita.
Si que la foto antiga sembla feta amb teleobjectiu, i si potser esta feta desde on el Llop va fer la foto moderna o una mica mes endavant.
L'obejtiu era intentar saber com era la part mes propera a ARAGON de aquest troç de la bifurcacio que venia de CORREOS, ja que ni hi han fotos de l'epoca.... de moment.
repassant les fotografies, opino que l'antiga no es va fer amb teleobjectiu sino desde sobre del mur de separació d'ambdues vies. Precissament aquest mur sembla el quid de la qüestió: està clar que va ser reconstruït quan es va segregar el ramal de correus perquè el que hi ha ara es tot de formigó i l'anterior sembla fet d'obra (pedres o potser revocat). Si a la foto moderna, perllonguem la via 1 de la L4 (esquerra) recte sense fer la corba, al meu entendre, aquesta via arribaria fins el balcó des d'on vaig fer la foto. Ara, sense una prova gràfica no ho sabrem mai del cert.
- Mortadel·lo
- N9
- Entrades: 1381
em sembla que li esteu donant masses voltes, és obvi que la via superior (Correos ascendent) havia de seguir recte per anar a petar a l'actual "balcó", i que l'unic tros de pont havia de ser entre l'actual balcó y la línia més o menys recte que seguia el mur i la via, si tirem una recta entre el túnel d'obra i el balcó veiem per on anava la via original, obviament les obres per reformar tot això devien ser d'allò més divertides
ES PELIGROSO ASOMARSE
El LLOP ha escrit:Totes les fotos que duguin la marca "EL LLop" son fetes per mí i de la meva propietat (que quedi clar)
A la primera foto son uns irresponsables! Aqui fent grafitis als trens
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
El LLOP ha escrit:Totes les fotos que duguin la marca "EL LLop" son fetes per mí i de la meva propietat (que quedi clar)
Ei!!! No se si us eu donat compte que, a la segona foto, esta la placa de la TV de Canal Metro!
http://www.trensim.com, el portal de trens y rutes per a simuladors de trens.
Aquesta foto correspon a un 1100 que estava situat a la via 31 de Boixeres per als seu desballestament. La singularitat de la foto radicava en que el tren estava descarrilat, no en el graffiti que duia.MetroBCN ha escrit: A la primera foto son uns irresponsables! Aqui fent grafitis als trens
Ei, jo també havia penjat fotos de l'accés Transversal-GMB. I pensar que fa pocs anys, estava obert!
Hola, soc un nou usuari i vull escriure amb relació a la fotografia antiga que apareix anteriorment i que molts de vosaltres intenteu esbrinar a on correspon.
No pertany al lloc que dieu, si no que correspon a la separació de les vies de baixada i pujada entre Gran Via (abans Aragó) i Catalunya de la linia 3.
La via superior és la de pujada i la que es veu més baixa correspon a la de baixada cap a Catalunya. Aquesta foto surt al llibre de Carles Salmerón "El Metro de Barcelona" vol 1 a la pàg. 29, junt a la unió de les dues vies ascendents sobre el pont que es veu a la pàg 28.
No pertany al lloc que dieu, si no que correspon a la separació de les vies de baixada i pujada entre Gran Via (abans Aragó) i Catalunya de la linia 3.
La via superior és la de pujada i la que es veu més baixa correspon a la de baixada cap a Catalunya. Aquesta foto surt al llibre de Carles Salmerón "El Metro de Barcelona" vol 1 a la pàg. 29, junt a la unió de les dues vies ascendents sobre el pont que es veu a la pàg 28.
Gran Via era la denominació antiga de l'estació de Passeig de Gràcia de la L4. Altrament, és impossible que la foto (si és que et refereixes a la del "balcó") correspongui a la L3 perquè el túnel no s'eixampla enlloc entre Pg. de Gràcia i Catalunya.Catinenc ha escrit:No pertany al lloc que dieu, si no que correspon a la separació de les vies de baixada i pujada entre Gran Via (abans Aragó) i Catalunya de la linia 3.
Per cert, benvingut al Fòrum!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Abans que res benvingut Catinenc..
La bifurcacio te o tenia dues bandes una la que era la separacio de les linies despres de ARAGON i l'altre que era a la banda URQUINANONA ja amb les vies de CORREOS separades, la foto de El Llop es d'aquest darrer lloc aixi com una de les que apareixen al llibre del Salmeron juntament amb una de la bifurcacio al troç de ARAGON, encara que al llibre no ho indica molt clarament.Catinenc ha escrit:Hola, soc un nou usuari i vull escriure amb relació a la fotografia antiga que apareix anteriorment i que molts de vosaltres intenteu esbrinar a on correspon.
No pertany al lloc que dieu, si no que correspon a la separació de les vies de baixada i pujada entre Gran Via (abans Aragó) i Catalunya de la linia 3.
La via superior és la de pujada i la que es veu més baixa correspon a la de baixada cap a Catalunya. Aquesta foto surt al llibre de Carles Salmerón "El Metro de Barcelona" vol 1 a la pàg. 29, junt a la unió de les dues vies ascendents sobre el pont que es veu a la pàg 28.
Perdoneu que trigui tan a contestar, però no ha pogut ser abans. Només puc fer-ho alguns cps de setmana.
Faristol, espero que no et sàpiga mal, però estas en un error, la imatge antiga correspon al tunel de baixada des de l'estació ARAGON (ara Pg. de Gràcia de la línia 3.
T'ho puc assegurar per que vaig fer moltes vegades aquest recorregut quan circulaven els cotxes de la sèrie 300 i anava a la part davantera del comboi.
Al poc de sortir d'Aragó la via descendent es va enfonsant i queda un mur a l'esquerra que és el que es veu a la fotografia.
Si et fixes la via continua en recta, i si fos un cop passada la bifurcació faria una lleugera corba a l'esquerra.
T'ho asseguro, perque com ja he dit vaig passar moltes vegades en els anys 60 i 70 quan anava al cole i baixava a l'estació de Fernando. Tinc molt records d'aquells anys. La llàstima és que no tinc fotos ni d'aquí ni de cap altre lloc. No tenia càmara.
Faristol, espero que no et sàpiga mal, però estas en un error, la imatge antiga correspon al tunel de baixada des de l'estació ARAGON (ara Pg. de Gràcia de la línia 3.
T'ho puc assegurar per que vaig fer moltes vegades aquest recorregut quan circulaven els cotxes de la sèrie 300 i anava a la part davantera del comboi.
Al poc de sortir d'Aragó la via descendent es va enfonsant i queda un mur a l'esquerra que és el que es veu a la fotografia.
Si et fixes la via continua en recta, i si fos un cop passada la bifurcació faria una lleugera corba a l'esquerra.
T'ho asseguro, perque com ja he dit vaig passar moltes vegades en els anys 60 i 70 quan anava al cole i baixava a l'estació de Fernando. Tinc molt records d'aquells anys. La llàstima és que no tinc fotos ni d'aquí ni de cap altre lloc. No tenia càmara.
Ah, se m'oblidaba dir que la foto està presa abans de que fèssin la doble via des de la sortida d'Aragó fins a la bifurcació.
És a dir, al sortir d'Aragó hi havia una agulla i fins a la bifurcació dels dos ramals hi havien 4 rails junts, amb la mínima separació.
És a dir, al sortir d'Aragó hi havia una agulla i fins a la bifurcació dels dos ramals hi havien 4 rails junts, amb la mínima separació.
-
- N10
- Entrades: 4269
- Ubicació: Horta
Catinenc, t'estàs referint a aquesta imatge?
Perquè aquesta foto correspon al tros de la bifurcació pertanyent a la actual L4. La via inferior (en sentit sud, cap a Urquinaona) es dirigeix cap a l'esquerra i la via superior s'alça mitjançant un mur.
Aquesta imatge correspon al la bifurcació en sentit descendent de la L3:
En canvi, aquí podem veure que la via inferior (descendent, cap a Catalunya) segueix recte uns metres més i després tomba cap a la dreta. A més, la via superior se sustenta mitjançant un pont metàlic, ja que per sota hi passa la via d'enllaç, i aquest pont es prolonga fins a la paret, cosa que en la fotografia anterior, no.
Perquè aquesta foto correspon al tros de la bifurcació pertanyent a la actual L4. La via inferior (en sentit sud, cap a Urquinaona) es dirigeix cap a l'esquerra i la via superior s'alça mitjançant un mur.
Aquesta imatge correspon al la bifurcació en sentit descendent de la L3:
En canvi, aquí podem veure que la via inferior (descendent, cap a Catalunya) segueix recte uns metres més i després tomba cap a la dreta. A més, la via superior se sustenta mitjançant un pont metàlic, ja que per sota hi passa la via d'enllaç, i aquest pont es prolonga fins a la paret, cosa que en la fotografia anterior, no.
victorcasta l’ha editat per darrera vegada el dia: Diumenge 30/11/2008 17:08, en total s’ha editat 1 vegada.