Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
La maledicció del Museu del Transport a BCN
La maledicció del Museu del Transport a BCN
Si, així es podria qualificar, encara que sembli exagerat. No hi ha manera que a Barcelona ciutat s'aconsegueixi tenir un museu de transport, ni per època de vaques grasses, ni després per les crisis, tant els fa.
Ja vam començar malament, quan s'havia de fer a les cotxeres de Sants, un lloc ideal. Amb la gran "pensada" de fer un referèndum per als veïns de la zona, per tal que escollissin entre centre cívic o museu, es van decantar pel primer, tot i tenir molt a prop el Casinet o el Vapor Vell (què estrany que no fessin referèndum pel Fòrum de les "Cultures", no?)
Després, lo del Museu de Castellar...L'antiga Fabra i Coats, un cas semblant al de les cotxeres de Sants, amb referèndum quan interessa... I ara, que TMB havia aconseguit una nau industrial a la Zona Franca, l'antiga fàbrica Foret, per crear una exposició de vehicles històrics, l'"excel·lentíssim" ajuntament els diu que hi ha una norma que impedeix tenir recintes de visitants, degut a estar a prop d'una indústria química (Aquesta no l'haurien de traslladar?).
En fi, que no podem tenir un museu de transports digne d'una gran ciutat, hi hagi governant el partit que hi hagi. Per què posen sempre tantes pegues? A quina mà negra no l'interessa que mai arribi a existir? Serà que en realitat, no som la gran ciutat que pensàvem?
Ja vam començar malament, quan s'havia de fer a les cotxeres de Sants, un lloc ideal. Amb la gran "pensada" de fer un referèndum per als veïns de la zona, per tal que escollissin entre centre cívic o museu, es van decantar pel primer, tot i tenir molt a prop el Casinet o el Vapor Vell (què estrany que no fessin referèndum pel Fòrum de les "Cultures", no?)
Després, lo del Museu de Castellar...L'antiga Fabra i Coats, un cas semblant al de les cotxeres de Sants, amb referèndum quan interessa... I ara, que TMB havia aconseguit una nau industrial a la Zona Franca, l'antiga fàbrica Foret, per crear una exposició de vehicles històrics, l'"excel·lentíssim" ajuntament els diu que hi ha una norma que impedeix tenir recintes de visitants, degut a estar a prop d'una indústria química (Aquesta no l'haurien de traslladar?).
En fi, que no podem tenir un museu de transports digne d'una gran ciutat, hi hagi governant el partit que hi hagi. Per què posen sempre tantes pegues? A quina mà negra no l'interessa que mai arribi a existir? Serà que en realitat, no som la gran ciutat que pensàvem?
Potser, amb això podríem col·laborar a que d'una vegada per totes tinguem un museu de la mobilitat com cal, voleu fer pinya??
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Què tal demanar això, per exemple? http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... eu#p203416
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Què tal demanar això, per exemple? http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... eu#p203416
Nois...No és per res, però cap de vosaltres vol un museu de la mobilitat? Sempre ens queixem de que quan es farà, etc., i ni una sola opinió de la darrera patacada, en la que han tombat la darrera possibilitat?? Ja us val, ja...
Doncs estaria bé, però amb connexió a la xarxa ferroviària. Ara, posats a somiar, es podria tornar a aplanar tota la zona del TNC i l'Auditori i fer-hi una gran estació central, amb un museu adjacent a l'Estació del Nord accessible per una via.metring ha escrit:Què tal demanar això, per exemple? http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... eu#p203416
Au, i ja em podeu pessigar...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Si, sóc insistent, però perquè val la pena.
Ara tenim una oportunitat per reivindicar que es faci el tant cacarejat Museu de la Mobilitat
Aquí http://pam.bcn.cat/butlleta podeu fer la vostra proposta de que es trobi d'una vegada per totes, una ubicació per al museu, a l'apartat "la teva proposta".
Voleu Museu de la Mobilitat? Doncs ara podem exigir-ho!!!!!
Ara tenim una oportunitat per reivindicar que es faci el tant cacarejat Museu de la Mobilitat
Aquí http://pam.bcn.cat/butlleta podeu fer la vostra proposta de que es trobi d'una vegada per totes, una ubicació per al museu, a l'apartat "la teva proposta".
Voleu Museu de la Mobilitat? Doncs ara podem exigir-ho!!!!!
Trobo terrible l'assumpte de la indústria química. No se sabia que no es pot fer un museu al costat d'una indústria d'aquesta mena? Se n'han adonat ara, després de malbaratar tants diners en netejar l'edifici d'uralites? No ho entenc. I per desgràcia, penso que no es tracta d'una maledicció, sinó simplement d'un problema de voluntat de fer-ho.
Què és alló??
El que proposes està bé, però em sembla que caldria fer alguna cosa més. La veritat, la història del Museu del tramvia, de la mobilitat o del transport de Barcelona ja cansa... I si no som nosaltres, els afeccionats, que ho movem, no ho farà ningú. La qüestió és fer com fa tothom que vol alguna cosa : pressionar i emprenyar per les xarxes, pels àmbits interessats, intentar arribar als diaris, etc. Ara mateix estic massa indignat , però ja se m'acudirà alguna cosa. I per descomptat, s'admeten idees...
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Em sap greu ser lacònic, però, quanta gent és realment aficionada a aquests temes, a tot Catalunya? 5.000 persones, potser? Potser més, però com a exemple val. Què seria, ara per ara, una reivindicació de 5.000 persones, en l''improbable supòsit que totes "fossin a una", comparada amb tot allò "protestable" i "reivindicable" que hi ha ara mateix sobre la taula?
Com l'Alemany, penso que ho faran quan vulguin, i no sé si ara per ara es posaran a "voler gaire"...
Dit això, com menys cèlebre sigui l'hipotètic proper indret que planifiquin, millor, perquè menys gent en contra es pot trobar. Per exemple, poca gent devia saver que s'estava planificant a la Foret. En canvi, un indret conegut podria convertir-se en "Cotxeres de Sants II".
Com l'Alemany, penso que ho faran quan vulguin, i no sé si ara per ara es posaran a "voler gaire"...
Dit això, com menys cèlebre sigui l'hipotètic proper indret que planifiquin, millor, perquè menys gent en contra es pot trobar. Per exemple, poca gent devia saver que s'estava planificant a la Foret. En canvi, un indret conegut podria convertir-se en "Cotxeres de Sants II".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
...o 3, perquè lo de la Fabra i Coats...
En fi, que està bé que es facin centres cívics, i biblioteques, que tot i la crisi, no paren d'inaugurar-ne a Barcelona ciutat, però potser no hi ha masses en segons quins indrets?? Perdoneu, però algú ho havia de dir!
En fi, que està bé que es facin centres cívics, i biblioteques, que tot i la crisi, no paren d'inaugurar-ne a Barcelona ciutat, però potser no hi ha masses en segons quins indrets?? Perdoneu, però algú ho havia de dir!
Me pido l'estació de França! Per desgràcia, si algún dia deixa de servir com a estació ja hi veig allà encabit el museu del multireciclatge cultural supercívic. Ara és mala època per museus de tramvies, és una cosa que s'havia d'haver engegat abans i ara no costaria tant de seguir-la endavant. Lo de les cotxeres de Sants a la època era de calaix, però encara hi havia lloc per haver buscat un altre espai. Lo de Fabra va ser un parany de caçar carallots, i allà hi vam caure de quatre grapes perquè ens van portar a l'hort. I ara, com dic, és mala època per aquestes coses que no serien ben vistes per la resta de la societat, i tornem a caure en un tediós stand by. Per altra banda, l'ajuntament té infinitat d'edificis dins de la ciutat a mig rendiment o amb seccions d'utilitat dubtosa ocupant antics palaus o edificis recuperats de l'enderroc, o sigui que és un simple motiu de falta de voluntat. Lo de la Foret ha estat un "esquinazo", però encara hi ha llocs. Montjuïc, té una normativa blindada de construcció, però sempre té excepcions municipals, com la reubicació de l'estació del telefèric destruïnt part del castell, o la construcció de la nova fàbrica de taüts al costat del cementiri, entre d'altres. Qui vol, pot.metring ha escrit:...o 3, perquè lo de la Fabra i Coats...
En fi, que està bé que es facin centres cívics, i biblioteques, que tot i la crisi, no paren d'inaugurar-ne a Barcelona ciutat, però potser no hi ha masses en segons quins indrets?? Perdoneu, però algú ho havia de dir!
Què és alló??
Clar que ara és mala època, caldria esperar, però i abans? Quan hi havia calers, quina era l'excusa per no fer-ho? Que la gent no volia? I per què feien consultes precisament quan hi havia un museu de transport enmig? Es més, per excuses pobres, per fer el Fòrum absurd al qual hi van abocar tants calers, absolutament prescindible, i ni s'ho van repensar de fer una cosa que després no serviria per res, i que només van fer "apanyos", per justificar mínimament la forta despesa.
Sobre lo de que hi ha pocs aficionats...No es tracta de fer un museu per a aficionats, sinó per al públic en general, perquè és història i cultura, i perquè per exemple, al London Transport Museum, no hi van quatre arreplegats, sinó tot tipus de públic, és una visita de referència per als turistes, i és senzillament, una meravella. S'ha de donar a conèixer al públic en general el patrimoni que tenim aquí, sinó serà el peix que es mossega la cua: la gent no te el museu, no hi ha interès; Si no hi ha interès, no es farà el museu.
Aquí ja tenim un munt de vehicles restaurats, ja s'ha fet un primer pas, no trobeu? No crec que fos taaant car un emplaçament provisional. Quan hi ha ganes, hi ha imaginació.
Sobre lo de que hi ha pocs aficionats...No es tracta de fer un museu per a aficionats, sinó per al públic en general, perquè és història i cultura, i perquè per exemple, al London Transport Museum, no hi van quatre arreplegats, sinó tot tipus de públic, és una visita de referència per als turistes, i és senzillament, una meravella. S'ha de donar a conèixer al públic en general el patrimoni que tenim aquí, sinó serà el peix que es mossega la cua: la gent no te el museu, no hi ha interès; Si no hi ha interès, no es farà el museu.
Aquí ja tenim un munt de vehicles restaurats, ja s'ha fet un primer pas, no trobeu? No crec que fos taaant car un emplaçament provisional. Quan hi ha ganes, hi ha imaginació.
Només hagués calgut reaprofitar alguna de les cotxeres que s'han tancat i ja tindrien un emplaçament on a més de mostrar material històric, l'edifici en si també formaria part del patrimoni. El Museu da Carris per exemple està dins mateix de les cotxeres del tramvia, tot i que en aquest cas operatives, però s'ha destinat un espai al museu.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Preguntes fetes des de la ignorància, aquests intents de trobar un lloc a Sants, Fabra i Puig i Zona Franca, qui els ha fet, TMB? D'altra banda, es pot consultar a algun lloc quin tipus de material està preservat?
Salutacions
Josep Maria
Salutacions
Josep Maria
A Fabra i Puig no, a Can Fabra, a Sant Andreu. Per consultar el material, a http://www.tmb.cat/ca/fons-patrimonial i a http://www.tmb.cat/ca/c/document_librar ... upId=10168lithops ha escrit:Preguntes fetes des de la ignorància, aquests intents de trobar un lloc a Sants, Fabra i Puig i Zona Franca, qui els ha fet, TMB? D'altra banda, es pot consultar a algun lloc quin tipus de material està preservat?
Salutacions
Josep Maria
Gràcies metring.metring ha escrit:A Fabra i Puig no, a Can Fabra, a Sant Andreu. Per consultar el material, a http://www.tmb.cat/ca/fons-patrimonial i a http://www.tmb.cat/ca/c/document_librar ... upId=10168lithops ha escrit:Preguntes fetes des de la ignorància, aquests intents de trobar un lloc a Sants, Fabra i Puig i Zona Franca, qui els ha fet, TMB? D'altra banda, es pot consultar a algun lloc quin tipus de material està preservat?
Salutacions
Josep Maria
Acabo de participar a l' enquesta del PAM , espero que la Metring ja no hi sigui tant emprenyada
Es veritat que hem de ser conscients que els temes transportils no desperten passions entre la majria de la gent, pero recordeu que ara fa un any, l' excursiò nocturna amb el 300 va ser un exit de públic sorprenent (jo m' hi vaig quedar sense bitllet )
Crec que el museu del transport s' hauria d' integrar dins d'una nova seu del museu d' historia de la ciutat, que podria estar a qualsevol nau en desus del Poble Nou on s' expliques la ciutat dels secles XIX i XX, amb mes elements urbans a preservar i explicar.
Posats a demanar, m' agradaria la fàbrica de les 3 ximeneies de Sant Adrià. Algú sap que pensen fer allà ?
Es veritat que hem de ser conscients que els temes transportils no desperten passions entre la majria de la gent, pero recordeu que ara fa un any, l' excursiò nocturna amb el 300 va ser un exit de públic sorprenent (jo m' hi vaig quedar sense bitllet )
Crec que el museu del transport s' hauria d' integrar dins d'una nova seu del museu d' historia de la ciutat, que podria estar a qualsevol nau en desus del Poble Nou on s' expliques la ciutat dels secles XIX i XX, amb mes elements urbans a preservar i explicar.
Posats a demanar, m' agradaria la fàbrica de les 3 ximeneies de Sant Adrià. Algú sap que pensen fer allà ?
Ara que dius això, a Fabra i Puig fa mesos van tancar un multicinema, a on havien hagut les cotxeres de tramvia...aim ha escrit:Només hagués calgut reaprofitar alguna de les cotxeres que s'han tancat i ja tindrien un emplaçament on a més de mostrar material històric, l'edifici en si també formaria part del patrimoni. El Museu da Carris per exemple està dins mateix de les cotxeres del tramvia, tot i que en aquest cas operatives, però s'ha destinat un espai al museu.
Això confirma que, amb una mica de ganes de fer les coses, la gent es pot interessar de sobres per aquests temes. Un museu dels vehicles de TMB seria una bomba.iluro ha escrit:
Es veritat que hem de ser conscients que els temes transportils no desperten passions entre la majria de la gent, pero recordeu que ara fa un any, l' excursiò nocturna amb el 300 va ser un exit de públic sorprenent (jo m' hi vaig quedar sense bitllet )
A lo del PAM, diu que donar les dades és de caràcter voluntari, aquí ho deixo anar...
-
- N6
- Entrades: 311
- Ubicació: Sabadell
- Contacta:
Si es converteix en una part del Museu d'Història de la ciutat només serà això, una part, alguna cosa més, i poc en podem esperar mes que quatre peces estàtiques i quatre cartells.iluro ha escrit:Crec que el museu del transport s' hauria d' integrar dins d'una nova seu del museu d' historia de la ciutat, que podria estar a qualsevol nau en desus del Poble Nou on s' expliques la ciutat dels secles XIX i XX, amb mes elements urbans a preservar i explicar.
Posats a demanar, m' agradaria la fàbrica de les 3 ximeneies de Sant Adrià. Algú sap que pensen fer allà ?
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
1.- Un Museu del Transport ha d'estar "viu". Això vol dir amb el màxim material "en ordre de marxa" i amb connexió a la xarxa ferroviària i viària.
2.- L'Estació de França em sembla el millor lloc, si parlem de Barcelona.
3.- Caldria establir un tren turístic, que es podria realitzar amb material històric, que connectés el museu de l'Estació de França amb el de Vilanova, sempre que aquest darrer es pugui classificar com a museu i no només com a magatzem del que havien estat trens.
Salut !!
2.- L'Estació de França em sembla el millor lloc, si parlem de Barcelona.
3.- Caldria establir un tren turístic, que es podria realitzar amb material històric, que connectés el museu de l'Estació de França amb el de Vilanova, sempre que aquest darrer es pugui classificar com a museu i no només com a magatzem del que havien estat trens.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.