Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 240

Re: Imatges per a la història

Entrada Autor: Euromed » Dissabte 27/07/2013 22:18

Hola a tothom:
Avui regirant papers, he trovat una col-lecció de cromos que vaig fer ja fa molts anys. Potser sigui l´unica que es va fer a Espanya. Recordo que la vaig fer amb molta il-lusió,era molt jove m´agradaben els trens pero no era de ninguna soci, ni res, sols es miraba.Cuan anaba a col-legi (molt aprop del pla de palau)al sortir, m´apropava a la via que travesaba la entrada de la barceloneta, a veure passar un tren de mercaderies sobre les 18,30 h. era sobre l´any 64 ó 65, la máquina evidentment de vapor.
Tornan a la col-leccio de cromos, si algú també la te i li falta algún que en faci un missatge privat dien quins li falten i li podria escanejar-lo i enviar. Mes val aixo que res.
Salutacions



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimecres 31/07/2013 22:45

Aquesta foto no es repetirà ... :(

Imatge
Jo sóc el que està subjectant el cartel, :D


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2381
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 01/08/2013 0:11

raulitinbcn ha escrit:Aquesta foto no es repetirà ... :(
Imatge
Doncs sí, mai més es repetirà, ja som a 1 d'agost. Avui entra en servei la prolongació del 185.
Ara caldrà anar fent fotos als busos que eliminaran quan posin en funcionament la segona fase de la nova xarxa :D


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 22/08/2013 11:07

Una imatge penjada al Twitter de TMB. sabeu d'on és?

Bon dia! Imatge de l’any 1960 del vestíbul d’una estació que pertanyia al Gran Metro. Sabeu quina és? #metrobcn pic.twitter.com/1OOirWJ1pO

Imatge

Liceu?



davida
N9
N9
Entrades: 1818
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 22/08/2013 11:15

Te que ser Liceu. Mira el sostre de la estació, es pla ja esta pocs metres sota les Rambles. I es l'unic lloc on les guixetes son al mateix nivell que les andanes. A la resta son a un nivell superior.
Mentres que Catalunya de una boveda molt mes alta.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 22/08/2013 17:01

Es Liceu andana direcció Lesseps.



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 240

Entrada Autor: Euromed » Diumenge 01/09/2013 19:54

Hola a tothom:
Aprofito el fil obert http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 84#p224084 Per pujar un parell de fotos de la cabina del antic funi, o millor dit ascensor inclinat, que hi va havia al santuari de queralt.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 05/09/2013 17:10

Al twitter de TMB han penjat aquesta imatge, amb aquesta descripció: "Aquesta imatge (1967) ens mostra una estació de #metrobcn que formava part de l’antiga línia 2. La reconeixes?"

Podria ser Maragall?

La imatge està al següent enllaç: http://ow.ly/i/34eVk


Salutacions,

Oriol

sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dijous 05/09/2013 17:17

Yo creo que es Horta. Fijaros en los carteles indicativos de direccion Sagrera.



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dijous 05/09/2013 17:49

Aparte los carteles de propaganda, indican negocios que estaban por la zona de Horta



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dijous 05/09/2013 18:59

Sense cap mena de dubte es Horta als seus primers temps



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dijous 05/09/2013 19:12

Efectivament, és Horta. Per tot el que heu dit (anuncis, rètol direcció Sagrera...) . A més, si entreu a l'enllaç, es pot ampliar la foto i es veu la placa amb el número 1. Però a més, hi ha un detall interessant, i és que en primer terme es veu la balissa de la conducció automàtica: a través d'aquestes balisses (que funcionaven com a cèl·lules fotoelèctriques, res de software, que no existia!!!) el tren anava avançant. De tota manera, hi havia un conductor a la cabina que, quan el sistema funcionava, només havia d'obrir i tancar les portes a les estacions. Segurament, algun fotracaire veterà podrà ampliar o corregir aquesta informació.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 05/09/2013 19:35

Cert, no m'havia fixat en la paret :x . Apart, Maragall és tota l'estació en curva, i a la foto només surt una part de l'estació en curva. Això em passa per voler còrrer massa... :P


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 06/09/2013 1:22

El conductor anava per "pressió popular" ja que en un principi el tren anava sol però la gent no hi volia pujar. Els comandaments de les portes estaven al costat de la finestra de la cabina i es podien actuar des de fora.



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimarts 10/09/2013 10:17

Park Transfer, Washington, D.C., 1925
Imatge
Full size



Avatar de l’usuari
JPlanas
N6
N6
Entrades: 224
Facebook: http://jordi.planas.cat/
Ubicació: Rodalies Llunyanes (Tarragona)
Contacta:

Entrada Autor: JPlanas » Dimarts 10/09/2013 10:33

JGPX-4914 Hybrid: 1910
Circa 1910. "Passenger (observation) locomotive train car 'Cleveland' of New York Central R.R."
Imatge
Medium size



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 10/09/2013 15:19

Del Facebook del Centre d'Estudis de L'Hospitalet https://www.facebook.com/pages/Centre-d ... 1183917202 :
Fitxers adjunts
sanramon.jpg
sanramon.jpg (54.23 KiB) Visualitzat 9737 cops
Innauguració de Santa Eulàlia
Innauguració de Santa Eulàlia
santaeulalia.jpg (71.91 KiB) Visualitzat 9737 cops
Antic baixador de Sant Josep
Antic baixador de Sant Josep
santjosep.jpg (97.61 KiB) Visualitzat 9737 cops



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Divendres 27/09/2013 9:35

LA imatge parla sola:

Imatge

Comentaris:

Fernando Perez Rodriguez-Aragon Nuestros gestores (que no representantes) no tienen ninguna sensibilidad. Los administradores de de ADIF tampoco
17 de septiembre a la(s) 0:43


Francesc-Xavier Mingorance Ricart La arquitectura ferroviaria española de finales del siglo XIX y principios del XX es realmente interesante, a la par que un documento histórico eviendente. Respuesta de las autoridades competentes: piqueta. ¿Por qué no actúa la Dirección General de Bellas Artes? ¿o la del Patrimonio Arquitectónico?


Algu sap on es??

Esta trobat al Facebook de Valladolid Desaparecido:

https://es-es.facebook.com/pages/Vallad ... 9948909554



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 27/09/2013 13:09

Es tracta de l'antiga estació de El Pinar de Antequera, la primera estació que es trobava venint de Valladolid anant cap a Medina del Campo. Actualment els trens passen soterrats per aquest punt.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4476
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 27/09/2013 14:07

Doncs hauré de afotar la B20 per la Pl. de la Vila, la 802 i la 803. B82 i B83, és que no m'acostumaré a dir les línies com són. La B80 sempre l'anomenaré 800.


frankrodriguez.net
Außer Betrieb

Respon

Torna a “Història del transport”