"Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografĂ­as, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23766
Membre des de: 04 març 2006, 13:28
UbicaciĂł: Fabra i Puig

"Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Entrada Autor: metring »



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 874
Membre des de: 14 ago. 2006, 21:14
UbicaciĂł: Poblenou

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Entrada Autor: foronda 141 »

Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Fitxers adjunts
MAPA 9 1966.jpg
MAPA 9 1966.jpg (65.36 KiB) Visualitzat 15537 cops


Avatar de l’usuari
Solella
N4
N4
Entrades: 56
Membre des de: 07 set. 2018, 11:17
UbicaciĂł: Badal L5
Contacta:

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Entrada Autor: Solella »

metring ha escrit:
També em sembla molt interessant veure com les estacions a la zona del Poblenou estan en ubicacions diferents a les actuals, a més d'haver-hi una a Icària.

Respecte al plànol de L3 i L4 circulars, em sembla molt interessant conceptualment, però no li veig el sentit a fer línies circulars que passin pel centre. Afortunadament aquella idea no es va dur mai a terme.


Fora cotxes de les ciutats!

Instagram: @solellalex
Twitter: @solellalex
https://solellalex.wordpress.com/
Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2409
Membre des de: 17 juny 2005, 09:22
UbicaciĂł: La Bordurie

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Entrada Autor: Platanito »

A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...

El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la lĂ­nia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freĂ tic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4593
Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Mejor ahora.

Entrada Autor: Renfe445 »

A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23766
Membre des de: 04 març 2006, 13:28
UbicaciĂł: Fabra i Puig

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Entrada Autor: metring »

Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Bueno, recuerda el "8 catalĂ " de Rodalies...


Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Membre des de: 25 set. 2006, 21:33
UbicaciĂł: L'Hospitalet centre del centre

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Entrada Autor: Gat_l-h »

Platanito ha escrit:A mi tampoc em semblaven massa útils aquestes dues línies circulars. Barcelona és massa petita per una de sola, no diguem dues...

El que em semblava molt encertat era el l'antic disseny de la lĂ­nia VI, que a grans trets ve a ser la L10 (si mai s'acaba de fer), i que a la Barcelona actual podria tancar-se per la costa amb un tramvia pel litoral. Tunelar i fer totes estacions per sota el nivell freĂ tic per fer una circular a tocar de costa em sembla absurd.

bona part de la linia 9 es feta sota el nivel freĂ tic. Molts garatges sĂłn sota el nivell freĂ tic. I si, calen bombes per treure l'aigua


Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Membre des de: 25 set. 2006, 21:33
UbicaciĂł: L'Hospitalet centre del centre

Re: Mejor ahora.

Entrada Autor: Gat_l-h »

Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que aixĂ­ ho determini?


Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4593
Membre des de: 16 ago. 2012, 19:33
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Mejor ahora.

Entrada Autor: Renfe445 »

Gat_l-h ha escrit:
Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que aixĂ­ ho determini?
DeberĂ­a. Uno de los ejemplos buenos serĂ­a la lĂ­nea circular del metro de MoscĂş (lĂ­nea Koltsevaya, 5).


Crònica del Transport al Barcelonès Nord
frankrodriguez.net
Bitte seien Sie achtsam. Andere brauchen ihren Sitzplatz vielleicht notwendiger.
Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Membre des de: 14 maig 2007, 19:17
UbicaciĂł: Barcelona

Re: Mejor ahora.

Entrada Autor: Miquel »

Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Aviam, s'ha de dir que per l'època, ja feia aquesta funció dins Barcelona, i el plantejament era força sensat. Potser quedava al marge "la quinta forca" i poca cosa més, ja que la resta es veu que la cobreixen les antenes (L1 a Sant Andreu, L5 a Horta, Tren de Sarrià, L6 a Zona Universitària, L5 a Pubilla i L1 a Hospitalet).

Els projectes del GMB de fet, ja contemplaven fer lĂ­nies circulars.


El metro de Barcelona amb motoristes!
Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1956
Membre des de: 05 oct. 2008, 12:30
UbicaciĂł: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Entrada Autor: 122-042-132 »

foronda 141 ha escrit:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1966, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: 08 jul. 2019, 18:06, en total s’ha editat 1 vegada.


Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Membre des de: 06 maig 2009, 17:10
UbicaciĂł: MatarĂł(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: "Propera parada: Fabra i Puig, enllaç amb L4"

Entrada Autor: trensmat »

122-042-132 ha escrit:
foronda 141 ha escrit:Efectivament, fins a principis dels anys 70, las línies 3 i 4 tenien que ser circulars. En un plano posterior de 1974, ja no surt aixì dons es contemplen diverses prolongacions cap altres poblacions de l'area metropolitana.
Aquest es el primer intent seriòs de promoure un Pla de Metros a la ciutat de Barcelona, desprès del pla d'Urgència del 1963, és va redactar aquest Pla de Metros 1968, presentat a Les Drassanes, junt amb una gran exposició promoguda per l' alcalde Sr. Josep Mª de Porcioles. Tanmateix aquest Pla de Metros va quedar superat i contestat ràpidament pels dos Plans de Metros succesius el de 1971 i el de 1973 que van trencar amb les dues linies circulars, que no pensaven amb l'Àrea Metropolitana de la ciutat; de fet eren massa conservadors i és tancaven únicament dins del perímetre de la ciutat estricte, quan Barcelona ja era molt més que el seu terme municipal. Salut!
También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23887
Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)

Metro sota la Diagonal

Entrada Autor: Guigui »

trensmat ha escrit:También estaba planeado una Línea de metro por la Diagonal.
Formava part del pla de metros de 1973, si bé no seguia tota l'avinguda i feia un lleuger desviament sota Travessera de Gràcia entre Francesc Macià i Verdaguer.


a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Gat_l-h
N4
N4
Entrades: 58
Membre des de: 25 set. 2006, 21:33
UbicaciĂł: L'Hospitalet centre del centre

Re: Mejor ahora.

Entrada Autor: Gat_l-h »

Renfe445 ha escrit:
Gat_l-h ha escrit:
Renfe445 ha escrit:A mí me parecen dos diseños horrorosos. Se supone que una línea circular de metro debería de ser algo que rodee toda la ciudad de manera coherente, estos dos diseños son como un 8 que no tiene ningún sentido sinceramente.
Se suposa que les linies circulars han de rodejar la ciutat? Hi ha alguna norma al respecte, o llei que aixĂ­ ho determini?
DeberĂ­a. Uno de los ejemplos buenos serĂ­a la lĂ­nea circular del metro de MoscĂş (lĂ­nea Koltsevaya, 5).
Moscu es ciudad sin costa. el caso de barcelona es distinto, puesto que la costa limita. No podemos hacer un montĂłn de anillo s y que todos coincidan bajo Colom.


Respon

Torna a “Història del transport”