Megafonies de metro antigues

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Megafonies de metro antigues

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 24/10/2009 13:49

Algú te les megafonies de metro antigues??
Com per exemple, les de la L2 dels 2000 i 2100, la L3 abans de les prolongacions a Canyelles i Trinitat Nova o les dels 1000 i 1100.

Jo he trobat la de Passeig de Gràcia L2 d'un 2100. Mare meva, ja ni m'enrecordava de la paraula correspondència.
http://www.youtube.com/watch?v=8mr1AVcT ... re=related


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 25/10/2009 17:20

Miquel ha escrit:Algú te les megafonies de metro antigues??
Com per exemple, les de la L2 dels 2000 i 2100, la L3 abans de les prolongacions a Canyelles i Trinitat Nova o les dels 1000 i 1100.

Jo he trobat la de Passeig de Gràcia L2 d'un 2100. Mare meva, ja ni m'enrecordava de la paraula correspondència.
http://www.youtube.com/watch?v=8mr1AVcT ... re=related
Si em doneu temps, les trobaré. Tinc megafonies d'algunes estacions de la L1 i L3 i de la L4 i Catalunya FGC, fetes entre el 90 i 92. Estàn fetes amb la gravadora de cassette en mà, i recordo haver enganxat de xurro algun avís d'incidència de les que llavors eren molt freqüents, tot i que ja s'englobaven en "causes tècniques" i "causes alienes a l'empresa". D'entre tot recordo l'avis que feia el motorista en sortir de Barceloneta explicant que Ciutadella no era oberta al públic, amb unes diccions que deixaven molt que dessitjar ja que no disposaven de cap enregistrament per emetre. Això va durar aproximadament un any o poc menys, mentre Ciutadella es transformava en Ciutadella-Vila Olimpica.

Recordo a qui no ho recordi, que en aquella època únicament tenien megafonia interior per a l'avís de les estacions els 3000 i els 4000, ja que els 1000 i 1100 no en tenien. Els 2000 amb prou feines estaven de prova a la L3 a partir de l'estiu del 92 i disposaven de la mateixa gravació que els 3000, excepte que Catalunya i no se quina altra sonaven en una veu diferent. A FGC tampoc hi havia, però tinc enregistrades les campanetes de sortida (les mateixes que ara i que fa 50 anys), i algún avis a l'estil de "atención a la separación, entre el tren y el andén".

Tingueu paciència, estàn dins d'un compact-cassette C90 de les vàries desenes que encara conservo. Només haig de posar-me a buscar...


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 25/10/2009 18:56

Alemany ha escrit:Els 2000 amb prou feines estaven de prova a la L3 a partir de l'estiu del 92 i disposaven de la mateixa gravació que els 3000, excepte que Catalunya i no se quina altra sonaven en una veu diferent.
Era Espanya. La veu masculina (aleshores els sexes anaven a l'inrevés que ara) les pronunciava de manera molt embarbussada. Sempre vaig tenir la impressió que era per a contrarestar l'èmfasi excessiu que posaven a la megafonia inicial dels 3000, que en ambdós casos sonava força a exaltació nacional.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 27/10/2009 14:53

Sí tirem molt enrera, cap als anys cinquanta i seixanta, recordo perfectament la megafonia de la L1, anunciada directament pel motorista, a llavors no era enregistrada. En aquella epòca únicament en castellà. Salut



andres-1
N4
N4
Entrades: 51

Entrada Autor: andres-1 » Dimecres 28/10/2009 17:58

Lo recuerdo perfectamente, empezo en los años 1955-156 y efectivamente el
motorista anunciaba la estación siguente.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 28/10/2009 18:04

Sorprendente! ¿Cómo dejaron de hacerlo entre los 70 y 80?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 28/10/2009 18:57

Era una cantarella una mica monotona: ......próxima estación:... Urquinaona.......
Ho van deixar de dir els mateixos 60, jo crec que fins i tot va ser quan van arribar les segones tongades de 400, cap a l'any 1965; provablement ja no incorporaven els equips de megafònia. No ho sè segur. Salut companys!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”