Les rajoles de Fontana

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Les rajoles de Fontana

Entrada Autor: metring » Diumenge 25/10/2009 0:56

En alguns fils se n'ha parlat del tema, però fins ara no n'he trobat cap dedicat concretament a aquestes relíquies del Gran Metro, les rajoles de Fontana, les úniques supervivents de les que hi havien a cadascuna de les estacions de la línia, i que per A o per B, van desaparèixer sense deixar rastre.

Què en penseu del seu estat? Ja és prou que sobrevisquin? Cal una restauració, donat que mostren desgast?

Relacionat amb el tema, aquí teniu una reflexió curiosa del bloc http://tallerdefileteado.blogspot.com/2 ... elona.html :

Imatge

Despues de haber encontrado esta imagen en el metro en Barcelona podria decirse que el fileteado porteño fue inventado aqui, del mismo modo en que los finlandeses sostienen que ellos han inventado el tango. Lo cierto es que todo arte es sincrético y se alimenta de elementos tomados de los lugares mas remotos del orbe. Al ver esta imagen no pude dejar de pensar en el maestro Carlos Carboni, cuando contaba que se inspiraba en las mayolicas del subterraneo de la linea D en Buenos Aires para crear sus admirables fileteados. Toda esta reflexión viene a cuento porque no tengo ninguna foto de mi segundo curso de fileteado en Barcelona, ya que la noche anterior al mismo me embriague junto a mis amigos de tal modo que olvide mi camara fotográfica en el lugar de dichas libaciones. Finalmente, y sin fotos, el segundo curso salió de maravillas y Barcelona con todos sus afectos dejaron sus puertas abiertas para que vuelva.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 25/10/2009 9:28

Evidentment necessiten una restauració al menys en algunes... les de la foto es troben en força bon estat però n'hi ha algunes, crec que de l'altre costat que no n'estan tan.

És una llàstima que no les restauressin o en tinguessin cura al seu dia, ja que ara si es fes segur que farien algun pegot.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 25/10/2009 11:25

Mireu aquestes dues fotos de quan es va inaugurar el passadís de correspondència entre Catalunya L1 i L3. A l'entrada del túnel cantó montanya de l'estació de la L3, podeu veure l'enrajolat original del Gran Metro. M'agradaria saber per què va desaparèixer. Tenint en compte que l'estació no es va allargar per aquest cantó, sino per l'altre, per què no el van mantenir??
Fitxers adjunts
enrajolatcatl3.jpg
enrajolatcatl3.jpg (169.7 KiB) Visualitzat 2975 cops
enrajolatcatl3b.jpg
enrajolatcatl3b.jpg (132.47 KiB) Visualitzat 2973 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 25/10/2009 11:58

I aquí, trossets de Diagonal, abans de destruir del tot l'enrejolat per ampliar les andanes:
Fitxers adjunts
enrajolatdiagonal.jpg
enrajolatdiagonal.jpg (105.65 KiB) Visualitzat 2954 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 25/10/2009 19:04

metring ha escrit:I aquí, trossets de Diagonal, abans de destruir del tot l'enrejolat per ampliar les andanes:
Diagonal, o Aragó (actual Pg. de Gràcia)? Ho dic pel mur de separació entre les vies.

Quant a Catalunya, a sant de què va desaparèixer l'accés directe a Pg. de Gràcia?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 25/10/2009 20:07

Diagonal, suposo que eren més semblants al principi.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Diumenge 25/10/2009 20:12

Guigui ha escrit:
metring ha escrit:I aquí, trossets de Diagonal, abans de destruir del tot l'enrejolat per ampliar les andanes:
Diagonal, o Aragó (actual Pg. de Gràcia)? Ho dic pel mur de separació entre les vies.
Es diagonal, el mur que es veu no es el dels tunels paral·lels, sinó que el que aguantava l'escala mecànica: foto.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Diumenge 25/10/2009 20:16

l'andana central aquesta no sabia que havia existit... quan es va treure i pq?


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 25/10/2009 20:18

A Aragón també n'hi havia hagut. És ben curiós que les tres andanes fossin tant antigues, i anys després diguessin que les tres andanes del metro més modern fos "La solución Barcelona".

Edito: mireu les fotografies a http://www.transport.cat/wiki/index.php ... 3%A0cia_L3 , també amb andana central.



Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dilluns 26/10/2009 15:17

Molt bona la foto de l'ampliació de les andanes de Diagonal :plas :plas

D'aquesta foto es despren que en una primera actuació es va suprimir l'andana central, ampliant les laterals, i en una segona, potser anys després, es va ampliar les andanes.

Va ser així? Teniu dates?


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 26/10/2009 22:03

veient aquesta foto http://www.transport.cat/wiki/index.php ... antiga.jpg em pregunto si el vomitori que hi ha a l'andana de via 2 encara estarà al seu lloc. Per que si fos així, cauria aproximadament on està el totem de l'intèrfon, no? Que creieu.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”