Restauraran el tramvia número 4 de Mataró

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Restauraran el tramvia número 4 de Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Diumenge 15/11/2009 16:49

Aquí us deixo la notícia i l'enllaç http://www.capgros.com/noticies/detall. ... &portada=1.

[quote=Cap Gròs]El tramvia número 4, també conegut com “el gros” i que porta molts anys guardat en força mal estat en un magatzem municipal, serà restaurat perquè pugui ubicar-se en un futur al sector del Sorrall. Així ho han acordat en un conveni l’Ajuntament i Caixa Laietana, que s’ha signat aquest divendres, dia 13. El conveni també inclou la restauració del tramvia número 3, el que es troba actualment a la plaça de Granollers i que, com el 4, també formava part de l’antiga companyia que feia el recorregut Mataró-Argentona. L’acord ha estat signat pel president de l’Entitat d’Estalvis, Jaume Boter de Palau, i l’alcalde Joan Antoni Baron, que ha assegurat que portaven “força temps” parlant amb Caixa Laietana per arribar a aquest conveni.

L’acord, que té una vigència de 20 anys, estableix que Caixa Laietana repari el tranvia número tres i en faci les corresponents tasques de manteniment i prevenció de danys, amb un cost de 40.000 euros. Pel que fa al tramvia número 4, s’haurà de restaurar totalment, en base a un projecte encarregat l’any 2002, i amb una inversió necessària d’uns 140.000 euros. L’Ajuntament, per la seva banda, s’ha d’encarregar de refer el reg automàtic de plaça Granollers perquè no afecti directament l’estructura del vehicle, i alhora es compromet a trobar un lloc on exhibir el número 4 un cop estigui restaurat. Baron ha explicat que “no hi ha data” establerta per col·locar el vehicle a l’espai públic. “Quan desenvolupem el sector del Sorrall el col·locarem en alguna rotonda del sector”, ha dit. La voluntat és ubicar-lo a prop del tram antic que seguia la línia Mataró-Argentona. Pel que fa al tramvia número 3, s’haurà de retirar temporalment de plaça Granollers per restaurar-lo, durant un període d’uns dos o tres mesos.

Baron i Boter de Palau han aprofitat la roda de premsa del conveni per destacar la importància històrica de l’antic tramvia, que va deixar de funcionar després que l’any 1965 un aiguat s’endugués el pont per on passava ubicat a la Riera d’Argentona. “El tramvia forma part del record i la història de molts mataronins”, ha recordat el president de Caixa Laietana. [/quote]



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 19/11/2009 8:43

http://www.totmataro.cat/portal//index. ... Itemid=106

Caixa Laietana i l’Ajuntament aposten pels tramvies

Signen un acord per mantenir el número 3 i recuperar el 4, “El Gros”
Albert R. Dotdimecres, 18 novembre 2009


En l’era dels nous mitjans de transport, Mataró mira enrere i ret homenatge a un clàssic de la ciutat: el tramvia. L’ajuntament i Caixa Laietana han signat un acord de col·laboració per a la reparació i manteniment de dos dels quatre tram­vies originals que feien el trajecte entre Mataró i Argentona. L’acord estableix que l’entitat financera repararà el tramvia número 3, ubicat a la plaça Granollers. Aquest tramvia serà retirat de la plaça en 15 dies i els treballs de restauració duraran uns 2 o 3 mesos. Aquests treballs aniran acompanyats d’una modificació en el sistema de reg de la rotonda de la plaça, ja que un dels motius del deteriorament de la fusta del 3 ha estat, a més de la pluja, el sistema d’hidratació de la vegetació.

Recuperar “El gros”
L’acord també estableix que Caixa Laietana s’encarregarà de reformar un dels tramvies que es conserven als magatzems municipals. El número 4 serà reformat, però, en el moment en el qual l’ajuntament li trobi una ubicació definitiva. La previsió a hores d’ara és la de col·locar-lo a la futura rotonda d’intersecció entre l’antiga carretera de Mataró a Argentona i el complex esportiu el Sorral quan aquells espais es reurbanitzin. D’aquesta manera, tant l’emplaçament actual del número 3 com el futur emplaçament del número 4 serien indicatius de l’antic recorregut del servei en els seus anys de funcionament. Aquests emplaçaments són la part de l’acord que implica a l’ajuntament, el de trobar una posició adequada per als dos tramvies.

Tots quatre conservats
Juntament amb el 3 i el 4, els altres dos tramvies de la zona també s’han conservat malgrat ja no es troben a la ciutat. Mentre un dels tramvies és el que es troba a la plaça d’Argentona, l’altre va ser recuperat anys enrere per a una exposició i va formar part del Museu del Transport de Catalunya. Actualment forma part del patrimoni de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

Records d’usuari
La signatura de l’acord es va convertir en una animada conversa entre l’alcalde, Joan Antoni Baron, i el president de Caixa Laietana, Jaume Boter de Palau, sobre els seus records com a usuaris del tramvia. Malgrat la diferència d’edat, els dos van poder recordar el trajecte del tramvia, així com les seves cotxeres situades als antics Burots. Boter de Palau va recordar també la importància que va tenir el tramvia en els festeigs així com les bretolades dels més petits.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 19/11/2009 10:37

Boter de Palau va recordar també la importància que va tenir el tramvia en els festeigs així com les bretolades dels més petits.
Una part d'això no ha canviat massa. Tramvies (i altres mitjans de transport) segueixen sent objecte de bretolades, però ja no són els més petits (bé, sí, els intel·lectualment més petits).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”