Ferrocarril Central Catalán per Esparreguera

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Ferrocarril Central Catalán per Esparreguera

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 11/12/2009 19:51

Us consta que la línia del Faves Cuites Catalanes estigués previst fer-la passar per Esparreguera?

Tinc un bitllet edmonson del Central Catalán amb inici a Esparreguera... :nose


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dissabte 12/12/2009 11:02

liniadelRipollés ha escrit:Us consta que la línia del Faves Cuites Catalanes estigués previst fer-la passar per Esparreguera?

Tinc un bitllet edmonson del Central Catalán amb inici a Esparreguera... :nose
Aquests dies hi ha una mica d'enrenou entre els ajuntaments de la zona amb l'estació de l'Aeri de Montserrat perquè sembla ser que part de les instal.lacions estan bastides en terreny pertanyent al terme municipal d'Esparreguera. Vés que no sigui això la clau del teu enigma...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 03/01/2010 19:43

Les instal·lacions de l'aeri de MONTSERRAT es troben en part en el terme municipal d'Esparreguera, i fins ara no se n'havien adonat, o com va això?

O... potser és que t'estàs referint a l'aeri d'Esparreguera que, d'altra banda... home, tenint en compte que la seva funció és comunicar el POBLE d'Esparreguera amb la Llobregat - Anoia... és com bastant llògic que ocupi part d'aquest terme municipal, no? A ningú se li acudiria que l'Estació de França de Barcelona s'hagués construit a Aiguafreda, per exemple (bé, sí... els que van construir l'estació del Camp de Tarragona, però vaja...).



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 03/01/2010 20:07

L'estació inferior de l''Aeri de Montserrat està en terme municipal d'Esparreguera, el pont que creua el Llobregat marca el límit entre els termes de Monistrol de Montserrat (al nord del pont) i Esparreguera i Collbató.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 03/01/2010 20:13

A mi sempre m'han explicat que el Funi de Sant Joan està al Bages. I jo crec que totes les instal.lacions del Funi de Sant Joan són del Baix Llobregat...
i hi ha coses més curioses encara de Montserrat que no us explicaré...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 03/01/2010 20:34

Exactament. El funi de Sant Joan està al Baix Llobregat, doncs el límit comarcal passa per la plaça situada damunt de l'estació del cremallera i pel carrer que puja fins a la font. En canvi, el de la Santa Cova no t'ho sabria dir doncs el límit passa pel mateix traçat del funi.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 03/01/2010 21:07

I fins ara no se n'han adonat?



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 08/01/2010 23:39

Bé, cal tenir en compte que a la Muntanya són un pèl curiosos. Hi ha una espècie d' impost o taxa o quota o...que paga FGC que es diu alguna cosa així com Cànon Real del Monestir...i que surt a les memòries de l'empresa com a despesa.
Jordi Freixas ha escrit:I fins ara no se n'han adonat?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/01/2010 23:48

liniadelRipollés ha escrit:Bé, cal tenir en compte que a la Muntanya són un pèl curiosos. Hi ha una espècie d' impost o taxa o quota o...que paga FGC que es diu alguna cosa així com Cànon Real del Monestir...i que surt a les memòries de l'empresa com a despesa.
D'això, segles enrere, se'n deia el delme.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 11/01/2010 8:39

Que no sigui perquè l'estació d'Abrera originàriament es deia "Abrera-Esparreguera" si no recordo malament, em sona d'haver-ho vist en alguna foto del llibre del Salmerón.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”