Accessos i passadissos perduts a catalunya L3

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Accessos i passadissos perduts a catalunya L3

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 02/01/2010 15:35

Estic llegint aquest paràgraf de "La Vanguardia" que es refereix als accessos de l'estació de Catalunya del GMB:
Tiene, por el momento, tres vomitorios;
uno, el principal, de 5 metros de anchura, que
da frente a las Ramblas; otro a la entrada de
la estación de los Ferrocarriles de Cataluña,
y el tercero en la calle de Rivadeneyra. Estas
tres entradas afluyen al vestíbulo central, de
9 metros por 13, con luz zenital, que pone en
comunicación a su vez los dos andenes de la
estación. En el piñón Norte se establecen otras
dos salidas, que darán comunicación a la plaza
de Cataluña, en su centro, y servirán de
enlace con la estación del Transversal.


I estic intentant situar-los en el seguent mapa extret del .PDF de GISA pel canvi de cartellería de la L3 pel perllongament fins a Trinitat Nova:
Imatge
  • Del que estic més segur és del vestíbul d'enllaç amb el transversal. D'aquest n'hi havia una foto a internet en estat original que ara no aconsegueixo localitzar.
  • Després tenim l'accés central a la rambla, que donaría a un vestíbul desaparegut de 9x13m, segurament destruit amb la reforma dels 70.
  • També tenim l'accés de Rivadenyera, que podría coincidir amb l'accés que l'any 2006 van tancar per construir una sotscentral elèctrica. Tot i això, el passadís que hi arriba fou construit als anys 70, ja que arriba fins a la rotonda.
  • El que més dubtes tinc és el que feia enllaç amb els Ferrocarrils de Catalunya. El que assenyalo és l'únic accés que coincidiria amb la situació de l'antiga estació terminal, i que no fou construit als anys 70, ja que no arriba a la rotonda.
Si algú té localitzada la foto del vestíbul de l'enllaç del transversal, pregaría que la pujés aqui, i si algú té més o menys clara la disposició dels accessos i passadisos de l'estació abans de la reforma dels anys 70, agrairia que ho aclarís i si pot ser, que posés un esquema.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 02/01/2010 16:42

Al darrer missatge d'aquesta pàgina http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... ova#p54249 , i en un altre de la següent, jo vaig penjar fotos.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 02/01/2010 16:53

metring ha escrit:Al darrer missatge d'aquesta pàgina http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... ova#p54249 , i en un altre de la següent, jo vaig penjar fotos.
Ho se, pero jo en vaig veure una fa temps d'aquest mateix vestíbul, pero en estat original del GMB, amb la taquilla original i la decoració de rajoles blanques.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 02/01/2010 18:20

Com em podria baixar aquest pdf que menciona el BCN2008 ?


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 02/01/2010 19:44

La sortida per el cantó Rambles de Catalunya L-3 es fa per el lateral dret de l'estació, o sigui per un lloc diferent on hi ha la barrera de peatge.
Una vegada pasats els torns de sortida hi ha actualment un pasadis que girant a la l'esquerra surt a la rotonda central subterranea, i anant a la dreta a una sortida que dona al centre de la plaça, aproximadament junt al final del autobus 9.
El pasadis a FGC que feu referencia avui tapiat, anava desde pasat els torns de sortida mencionats, creuant el pasadis en línia recta, en front començaba un altre de uns 50 metres que anaba a sortir aproximadament a la mitad del pasadis de entrada de FGC que va desde la rotonda subterranea a l'entrada de l'estació on hi ha una cabina de venda de cupons de cecs.
Aixi doncs, si podesim entrar derrera d'aquesta cabina de cecs el podríam veure.

En quand a la sortida de Rivadeneira, hi había una altre accès amb taquillas propias que donava entrada per el costat de la vía direcció Lesseps.

Las reformas desde l'any 65 aproximadament comportá la construcció del aparcament soterrani, l'allargada d'andanes de l'estació de Catalunya L3 i la construcció de la rotonda soterranea peatonal, lo que va alterar i suprimir alguns dels primitius accesos a l'estació, i a la vegada donar als pasadisos un nou us de acces al aparcament.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dissabte 02/01/2010 21:54

marc ha escrit:Com em podria baixar aquest pdf que menciona el BCN2008 ?
AQUEST, a partir de la pagina 76 tens els esquemes de les estacions de la L3.

http://cv.uoc.edu/~jmora/metro/img/l3_8.jpg
Foronda 141. L'accés de Rivadenyera portaba al pasadís que es veu entre la espècie de cambra de fusta i la primera taquilla, no?
I les escales que pujen al costat dret de la foto, segons el text que cito al primer missatge, haurien de portar al vestíbul de 13x9m desaparegut per la reforma del 65, i aquest vestíbul hauria de comunicar amb la sortida principal a les rambles.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 03/01/2010 3:59

No t'ho podría asegurar, doncs de memoria a las horas jo tenía 9 0 10 anys i no m'enrecordo.
Si be sembla que la teva interpretació de la foto es correcte.

Apasionant el tema, i si fem una mica de balanç podem posar com elements desapareguts a Pl. Catalunya:

-Boca Rivadeneyra i pasadis d'acces directe a Gran Metro direcció Lesseps - Desaparegut per la construcció del parking de la plaça. Durant cert temps es va aprofitar un tros de pasadis en desús per posar-hi un bar que es deia "El submarino"

-Pasadis de trasbordament entre Gran Metro i FGC. Suprimit i tapiat.

-Boca a les Rambles de Gran Metro-Sustituit per boca nova i rotonda soterrada

-Boca Ramblas FGC i tros de pasadis-Sustituit per rotonda soterrada i boca compartida amb metro. El pasadis sense us actual bar El Manantial.

-Pasadis vestibul Rambla Catalunya-Policía Municipal-vestibul Passeig de Gràcia. Desaparegut per la construcció de un pis intermig a l'estacio de L1-Renfe a mitad dels anys 80

-Pasadis d'acces a Gran Metro desde Policía Municipal-Tancat i actualment fa funcions de magatzem. (Es va obrir temporalment per obras al de trasbordament L1-L3)

-Pasadis de rotonda centre plaça amb dues sortidas a Rivadeneyra-Tancat per l'ubicació en aquest lloc de una sotscentral eléctrica.

-Dos pasadisos laterals de sortida de la primitiva estació del Transversal sota la Ronda Universitat-No conec els acesos al carrer.

-Sortida Renfe a la Pl. Universitat (junt a oficina TMB) - Tancat.

-Encara que no son de metro, quatre accesos un al Portal del Angel, altre a Fontanella, els altres dos junt a la font lateral del centre plaça, conectats entre si per on s'entrava al parking i despres hi había dues salas: una una barbería, l'altre uns urinaris publics. Actualment espai ocupat per Informació Turística.

-Avinguda de la Llum (Actual Sephora).

O sigui que entre lo que ja no funciona i lo actual esta tot com un colador.

Si m'en hi deixat algun ho dieu. Gràcies.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 11/01/2010 14:09

foronda 141 ha escrit:
-Encara que no son de metro, quatre accesos un al Portal del Angel, altre a Fontanella, els altres dos junt a la font lateral del centre plaça, conectats entre si per on s'entrava al parking i despres hi había dues salas: una una barbería, l'altre uns urinaris publics. Actualment espai ocupat per Informació Turística.
de fet l'entrada de portal de l'angel i la de fontanella ja no hi son oi?

per cert, és imaginació meva o hi havia quelcom similar a la plaça d'Urquinaona?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 11/01/2010 16:47

Mortadel·lo ha escrit:per cert, és imaginació meva o hi havia quelcom similar a la plaça d'Urquinaona?
En efecte, a Urquinaona hi havia a la mateixa distància que queda el quiosc de la boca però per l'altra banda, un accés subterrani que jo sempre vaig veure tancat, i que indicava que hi havia allà uns urinaris i dutxes i un barber. De testimonis he sentit parlar que allà es va arribar a muntar un bon niu de proxenetisme i venda de tabac i altres objectes de contraban. Poder farà uns deu o dotze anys que la van fer desaparèixer, i avui crec que ni tan sols hi ha rastre del lloc exacte a on es trobava.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 11/01/2010 17:57

es cert, jo recordo haver-ho fet servir de jovenet ja que el meu col.legi era allà a la vora. El que no tenia era accés al metro, es a dir, era un soterrani amb unes escales d'accés tipus metro, però no connectat amb aquest. Recordo que hi havia lavabos, barbers i fins i tot et podies dutxar.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 12/01/2010 2:02

Un altre instalació d'urinaris d'aquest tipus es trova a las Rambles/Escudillers, junt al monument d'en Pitarra.

Fa ja mols anys es va clausurar l'instalació, si be desde fa un parell d'anys, degut a l'incivisme a la zona s'han tornat a reobrir previa una reforma total, i estan vigilats amb personal permanent i s'espera que la xusma deixi de pixar per las cantonades.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 12/01/2010 12:03

També ja vam parlar fa un temps sobre els banys que hi havia sota la pl.Espanya, que ningú sap què s'ha fet d'ells...

Em temo que ens estem anant de fil... :oops:


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/01/2010 12:49

Certament, així que :topic



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”