Accesos desapareguts (no boques antigues)

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Accesos desapareguts (no boques antigues)

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/01/2010 14:49

Enceto aquest fil per fer un llistat d'accesos desapareguts, però no parlo ja dels que cataloguem com antics, amb forjats i disseny art decó, sino de boques que van desaparèixer al construir altres situades a prop, deixant de banda les de Catalunya GMB, de las que ja es parla a http://transport.cat/viewtopic.php?f=23&t=10303 . Un exemple seria la boca que va existir al davant la plaça Universitat, al costat de la Gran Via, i que va desaparèixer quan es va construir l'accés de la mateixa plaça, amb correspondència amb la L1. Un altre seria l'antiga boca de Clot, a la Meridiana amb València, i que va ser substituïda per la que hi ha ara en aquest carrer, però que no fa cantonada amb la Meridiana. I em sembla recordar que l'estació de Sant Andreu, a l'avinguda Torres i Bages, tenia dos accessos, i no un, com actualment, Algú ho recorda?

També va desaparèixer l'accés de Sagrada Família L5, al carrer Provença, davant la plaça Gaudí, a on ara hi ha una reixa.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 12/01/2010 15:07

- Fabra i Puig, va desapareixer l'acces que hi havia a l'illa entre el carril lateral i el central costat mar, davant del parquing de davant la Renfe.
¿T'enrecordes Metring? Segurament igual que jo l'has utilitza durant molts anys, perque no hi havia pas de peatons Meridiana / Fabra i Puig al costat Glories



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 12/01/2010 15:19

davida ha escrit:- Fabra i Puig, va desapareixer l'acces que hi havia a l'illa entre el carril lateral i el central costat mar, davant del parquing de davant la Renfe.
¿T'enrecordes Metring? Segurament igual que jo l'has utilitza durant molts anys, perque no hi havia pas de peatons Meridiana / Fabra i Puig al costat Glories
Ara mateix no m'ubico... jo el que recordo era un accés amb un passadís llarg que anava a parar al carrer Sòcrates. El van tancar per perillós i innecessari.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/01/2010 15:34

Ostres, i tant, quina badada!

Deien que el passadís que quedava en mig era perillós, però a mí no em va passar mai res, i era més cómode no haver de travessar tota la Meridiana. I al principi, tal i com diu la nostra wiki, els accessos originals eren al mateix passeig de Fabra i Puig, i sembla que també hi havia cap a SAA.

Per a en Sagrerenc: no et referiràs al que va a parar a l'estació de bus, que és llarguíssim? És que queda més o menys a l'alçada de Sócrates



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 12/01/2010 16:28

metring ha escrit:Per a en Sagrerenc: no et referiràs al que va a parar a l'estació de bus, que és llarguíssim? És que queda més o menys a l'alçada de Sócrates
El passadís que van tancar era una continuació d'aquest que dius, i l'accés estava literalment al carrer Sòcrates, cantonada Avinguda Meridiana.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 12/01/2010 16:36

I les boques originals de la L2? Quines s'han conservat a la mateixa ubicació? Perquè les de Passeig de Gràcia i Monumental s'han reconvertit en reixes o bé han desaparescut. Potser les de Tetuán són les mateixes...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 12/01/2010 16:59

Sí, a Tetuan sí. Encara me'n recordo, de quan estaven tancats.

Els dos accessos originals de La Pau (separats per un carrer de no molta amplada) van desaparèixer, quan hi va arribar la L2. O millor dit, primer va desaparèixer un dels dos, quan l'estaven construint, i quan va arribar-hi van tancar el que quedava, i van obrir el nou.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimarts 12/01/2010 17:37

els de Sant Antoni diria que són els mateixos, al menys el de la Ronda.


ES PELIGROSO ASOMARSE

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimarts 12/01/2010 17:39

Els dos accesos de Navas van ser moguts fa no gaire. I també els dos accesos originals de Liceu es van moure per allargar les andanes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 12/01/2010 17:56

Sobre els accessos de Monumental, jo diria que abans eren 4 boques, dues de les quals es van reconvertir en sortides d'emergència, pot ser? I la de Passeig de Gràcia de la L2 també, estava al mateix passeig amb Gran Via, on ara hi ha la reixa.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 12/01/2010 18:44

sortida Hondures de Sagrera L1
sortides d'Arc de Triomf que donaven al carrer Ortigosa i Ronda Sant Pere
sortida de l'estació de Cornellà
sortida Meridiana Sagrera L5
accés estació La Pau L4



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimarts 12/01/2010 22:43

Universitat L2, sortida a Rda. Sant Antoni/Joaquin Costa. Hi ha reixa reconvertida en sortida d'emergencia.
Correos. Pl. Antonio López. Hi ha reixa de respiradero.
Ciutadella/Vila Olímpica L-4. Antic acces a Av. Icaria
Gaudi L-5. Un entrada a ACEMA, al altre costat reixa
Funicular de Montjuic-Sortida Paral.lel-Nou de la Rambla costat muntanya. Hi ha reixa
Funicular de Montjuic-Parc de Montjuic, acces tapiat al funicular del castell.
Fernando L-3 sortida a Rambles. Hi ha reixa
Glories L-1 sortidas a Badajoz i Alava. En obras per reurbanització de la zona. No se si es reobriran.
Urquinaona L-4 i Lesseps L-3 ascensor de sortida al carrer amb edificació. Desapareguts.
Barceloneta L-4 sortida a Rodalíes, i sortida a Av. Icaria costat mar. Desapareguts.
Muntaner i Bonanova L-6 L-7 i FGC tenen una sortida tancada desde practicament el soterrament de la línia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 13/01/2010 12:00

Catalunya: Rivadeneyra i Portal de l'Àngel-Fontanella.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 13/01/2010 12:43

Ja que Foronda anomena la boca de Ciutadella, us passo una foto amb l'aspecte que lluïa al maig del 1991, situada a l'antiga Av. Icària. En aquells moments encara no havia estat tancada al públic per a la seva adaptació, que va consistir en tornar-la a alicatar amb rajoles de tualet (recentment tretes) i previ desmuntatge de l'estructura que suportava els indicadors de les andanes de la banda de les vies. El seu accés es va desplaçar uns metres, tants com fa l'assèptic passadís artificial que hi ha ara fins a la pròpia estació. Cal tenir en compte que abans de la reforma, l'estació Ciutadella tenia un aspecte idèntic en estructura a les germanes estacions Bogatell, Llacuna, Poblenou, etc. Es diferenciava però en el color de les rajoles i disseny de la boca, que era més voluminosa que les anteriors.

En els moments de la foto, l'accés exterior fins a la boca era una petita ziga-zaga que discorria definida per valles d'obra, tot emmig d'un paratge de formigó a mig fer, runa, fang, excavadores i, en definitiva, tot impregnat d'aquella nota tan pròpia de les corredisses d'ultima hora abans dels JJ.OO.
Fitxers adjunts
ciutadella.jpg
(48.39 KiB) S’ha baixat 813 vegades


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 13/01/2010 14:09

Pot ser que aquest accés quedés més a prop del zoo? Al menys, em sona que era així.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 13/01/2010 20:20

D'aquest acces ja se n'ha parlat en un altre fil.
El accessos actuals son mes a la vora del Parc de la Ciutadella que el anterior, si be cal tenir en compte que ja que es tapiat no es pot entrar al parc desde aquest punt, si exceptuem la entrada al Zoo.
Els carrers Marina i Trias Fargas no tenian conexió amb l'Avinguda Icaria, i en el lloc hi había una platja de vies de EDF. Hi habia un petit pas que es deia Carretera del Obispo, mes o menys paral.lel al costat Besós del carrer Marina, amb un pas a nivell a la altura del carrer Moscou, quand encara no habían fet el tunel soterrat.
Tot el carrer Marina desde Llull fins a la valla de Renfe, era un gran descampat sense asfaltar, on era frecuent veure soldats fent instrucció del veí cuartel d'Intendencia, espai avui ocupat per la UPF.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 14/01/2010 0:06

foronda 141 ha escrit:D'aquest acces ja se n'ha parlat en un altre fil.
El accessos actuals son mes a la vora del Parc de la Ciutadella que el anterior, si be cal tenir en compte que ja que es tapiat no es pot entrar al parc desde aquest punt, si exceptuem la entrada al Zoo.
Els carrers Marina i Trias Fargas no tenian conexió amb l'Avinguda Icaria, i en el lloc hi había una platja de vies de EDF. Hi habia un petit pas que es deia Carretera del Obispo, mes o menys paral.lel al costat Besós del carrer Marina, amb un pas a nivell a la altura del carrer Moscou, quand encara no habían fet el tunel soterrat.
Tot el carrer Marina desde Llull fins a la valla de Renfe, era un gran descampat sense asfaltar, on era frecuent veure soldats fent instrucció del veí cuartel d'Intendencia, espai avui ocupat per la UPF.
Gràcies Foronda per l'ampliació de dades, jo no ho vaig conèixer de tan antic però casi, perquè la zona va restar molts anys de la mateixa manera. Trias Fargas no existia amb tal nom, ja que si no recordo mal va ser canviat a mitjans dels noranta. L'av. Icària feia una corba per salvar la platja de vies que anomenes (que crec que encara existeix linealment), i la boca de Ciutadella quedava tot just al costat d'unes cases baixes amb algunes fabriquetes, bars de menús i un magatzem de "salazones" que feia una peste que tombava d'esquenes. Als pocs metres de la boca hi havia un carrer que anava a petar tot just al darrera de l'hospital del Mar, a una entrada on sempre hi havia aparcats un o dos cotxes del servei de pompes :?


Què és alló??

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dijous 14/01/2010 0:58

Efectivament, el carrer a que fas referencia es deia Puerta de Don Carlos. i unia la Av. Icaria amb el Passeig Maritim, vorejant per derrera l'Hospital del Mar, i tenía un pas a nivell per salvar la línia de la costa.
Com a curiositat, a mitad d'aquest carrer, hi había una edificació amb un gran lletrero que posaba "Cable marítimo a Mallorca" o alguna cosa semblant.



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dijous 14/01/2010 15:20

Mortadel·lo ha escrit:els de Sant Antoni diria que són els mateixos, al menys el de la Ronda.
El que dóna al Mercat de Sant Antoni crec que és original de la primera fase de les obres de la L2. L'altre no; lL'original era al xamfrà muntaya-Llobregat de la cruïlla Villarroel-Tamarit, mentre que l'actual és a la mateixa Ronda Sant Antoni.
Penseu que allò es va obrir i tancar 2 o 3 vegades durant les obres per posar en marxa la L2; que jo recordi, estava aixecat a l'estiu de 1992, es va tapar pels Jocs Olímpics, es va tornar a obrir en acabar, en arribar el Nadal es va tapar una altre cop per fer feliços els comerciants i desprès es va tornar a obrir per acabar les obres.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 14/01/2010 15:57

Si no vaig confós, a la Meridiana amb Felip II hi havia una boca de Sagrera L5, davant de la benzinera, però ara mateix no recordo si encara hi és... Algú ho sap?


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”