Pujades d'andanes al llarg del temps
Pujades d'andanes al llarg del temps
Obro fil per parlar de les pujades que han anat patint al llarg del temps les estacions, que en alguns casos són realment espectaculars. Començo posant una fotografia de l'estació de Renfe a Sitges, que vaig incloure a la wiki a http://www.transport.cat/wiki/index.php ... antiga.jpg , a on he remarcat uns esglaons d'una entrada lateral. Veieu que a la foto, del 1952, hi havien 5 esglaons. Doncs be, ara només n'hi ha mig!!!! Tan alts van fent els trens cada cop, que constantment cal pujar andanes??
- Fitxers adjunts
-
- sitgespujand.jpg (74.83 KiB) Visualitzat 1582 cops
No és que els trens siguin més alts, sinó que l'escalada que cal fer és cada cop més curta.metring ha escrit:Tan alts van fent els trens cada cop, que constantment cal pujar andanes??
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Però ara, per exemple, amb les 447 no cal fotre un bot, com amb els Civia, potser aquests no són més alts?
Cert, els Civies tenen un disseny ben poc reeixit en aquest sentit. Però pensava, per exemple, en les 448: Déu n'hi do de l'escalada que cal!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Depèn de l'altura de l'andana, en estacions amb andanes altes no cal fer un bot per pujar als Civia. En el cas de Sitges, si no mal recordo, cal fer servir l'estrep rectàctil de les 447, pensat precisament per andanes baixes com les de Sitges.metring ha escrit:Però ara, per exemple, amb les 447 no cal fotre un bot, com amb els Civia, potser aquests no són més alts?
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Aquestes escales són les que porten a l'enclavament mecànic i són típiques de les estructures de les línies d'MZa a Catalunya.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.