Notícies del Museu de Vilanova i La Geltrú

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Notícies del Museu de Vilanova i La Geltrú

Entrada Autor: metring » Divendres 26/02/2010 14:50

http://www.vialibre-ffe.com/noticias.as ... 46&cs=acti

El Museo del Ferrocarril de Vilanova diseña su futuro

Se trabaja en un plan de ampliación y mejora de sus instalaciones

El Museo del Ferrocarril de Vilanova i La Geltrú afronta en estas fechas un proyecto de renovación que contempla un rediseño de sus instalaciones, con la recuperación de alguno de sus centenarios edificios,la ampliación de otros y la reubicación de parte de sus servicios y dotaciones

(25/02/2010) El Museo de Ferrocarril de Vilanova i La Geltrú encara en estas fechas un plan de renovación integral de sus instalaciones y un rediseño de su concepto museístico, esta intervención coincide con los veinte años de creación del Museo.

Con el apoyo de Adif, titular del recinto museístico, antiguo depósito de locomotoras de vapor, y con la colaboración del Museo Nacional de la Ciencia y la Técnica de Cataluña, el Museo realizó un proyecto museológico y un anteproyecto arquitectónico elaborado a finales del 2009 por el gabinete de arquitectura TAC, dirigido por José Ramón Pastor, arquitecto de la delegación de patrimonio y urbanismo en Cataluña de Adif.

Este planeamiento integral se plantea en estos momentos en una coyuntura muy positiva, ya que los Presupuestos Generales del Estado han recogido una partida presupuestaria para afrontar una parte de los costes del nuevo proyecto.

El actual Museo del Ferrocarril gravita en torno a la espectacular rotonda de locomotoras del viejo depósito de locomotoras de vapor. En sus vías se atesora una valiosísima colección de máquinas que son y serán la parte central del Museo. Junto a esta rotonda, parcialmente cubierta, se propone recuperar la gran nave original de la construcción de la línea (1881), ampliar con nuevas edificaciones las áreas de públicas y privadas para adaptarlas a los requerimientos de la sociedad contemporánea, a la vez que se proyecta la creación de un edificio dedicado a la restauración de vehículos y como sede de la asociación de voluntarios.

Una ampliación en marcha

El nuevo proyecto quiere recoger los objetivos estratégicos del proyecto museológico elaborado en el año 2008. Por un lado, ampliar la capacidad expositiva del centro y ofrecer un espacio atractivo, dinámico e innovador que sea vehículo de comunicación de los valores actuales del ferrocarril, un centro acogedor, de intercambio de conocimientos que atienda a las motivaciones de los diferentes tipos de público.


El corazón del museo seguirá siendo esa gran rotonda, la cual verá ampliada su zona cubierta con una prolongación de la actual marquesina, pero concebida de una manera tal que, por un lado, mantenga el espíritu formal del viejo recinto ferroviario pero, por otro, tenga un lenguaje arquitectónico nuevo que permita mantener la identidad de la original cochera de trenes.

En cualquier caso, tanto esta parte como todo el resto de las propuestas de este anteproyecto se encuentran actualmente en fase de estudio para encontrar el modelo más ajustado y consensuado por todas las partes.

Los redactores del estudio, recogiendo las propuestas del equipo gestor del museo, quieren dar solución a alguno de los problemas que adolecía el actual museo. Así se ha buscado integrar este recinto cultural en la ciudad. Como era lógico, el recinto del viejo depósito de locomotoras funcionaba de cara a las vías, dando la espalda a la ciudad.

El nuevo Museo quiere ser una parte más de la ciudad, es más, quiere ser una pieza clave y emblemática del espacio urbano, en una de sus partes más vivas, como es la puerta urbana que supone la estación de Adif. Así se cambiará el actual muro por un cerramiento más transparente y, por otro, se proyecta un espectacular frontis del nuevo edificio de acogida de visitantes, exposiciones temporales, salas audiovisuales, biblioteca, oficinas o archivos.

Esta fachada de grandes dimensiones y polivalente, está planteada para cambiar su apariencia en función de los contenidos interiores o simplemente convirtiéndose en un fanal que polarice la geometría urbana de esa gran plaza ferroviaria hacia el Museo. Asimismo también se contemplan intervenciones sobre los totémicos depósitos de agua y la posibilidad de “sacar fuera del recinto” algunos elementos emblemáticos.

Nuevos conceptos bioclimáticos articulan algunas soluciones para la climatización del recinto, haciendo más sostenible este centro cultural. En este mismo sentido cabe considerar la instalación de placas fotovoltaicas y placas térmicas para un aprovechamiento interno de las energías renovables.

El presidente de Renfe durante al visita a las instalaciones del museo
El documento de trabajo contempla una puesta en marcha de todo este proceso en seis fases. La primera se desarrollaría en 2010 y consistiría en la redacción del proyecto ejecutivo de la gran nave y la ejecución de las obras de la parte situada en el puente-grúa y la última se completaría en el año 2017. Las obras en el Museo se iniciarán en el próximo otoño.

El presidente de Renfe visita el museo

En este marco de renovación y aniversario del Museo, el pasado jueves ha recibido la visita del presidente de Renfe, Teófilo Serrano. La llegada del presidente de Renfe al museo cerraba una visita que éste había realizado a las instalaciones que esta empresa ferroviaria tiene en la capital del Garraf, concretamente las instalaciones de Integria, sucesoras de los talleres que funcionan desde principios del siglo XX.

Serrano departió durante más de una hora con los gestores del museo, se interesó por las características de la colección de vehículos y conoció el anteproyecto que marcará la actividad de los próximos años en este recinto cultural ferroviario.



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Divendres 26/02/2010 15:20

Me huelo yo que con la excusa de ganar espacio se lleven al soplete algun dinosaurio que este demasiado podrido.... :avall



TBF
N5
N5
Entrades: 94
Contacta:

Entrada Autor: TBF » Divendres 26/02/2010 20:50

A primera vista és una bona noticia, sobretot que ampliïn la coberta! Les locomotores ja no estaran a l'intempèrie.

Sobre si posen plaques solars i bla bla, en comptes es gastessin els diners en posar en marxa les locomotores exposades allò si que seria un MUSEU en majúscules, amb història viva, ara només podem veure algun dia... la Mataró i encara gràcies. I posats a demanar... fessin un trajecte curt amb els visitants ja seria massa! Segur que augmentarien les visites per 10!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 06/03/2010 21:31

TBF ha escrit:en comptes es gastessin els diners en posar en marxa les locomotores exposades
Exactament el mateix he pensat jo. En comptes de gastar-se els diners en l'edifici, més val que l'inverteixin en el material perquè hi ha locomotores que estan que fan pena. Algunes estan plenes de forats a la xapa rovellada, l'interior està destrossat, etc. Caldria restaurar-les i, algunes, posar-les en estat de marxa per fer circulacions fora del museu.

No obstant, és bona notícia que s'inverteixi en el museu, perquè algunes vegades i veient com funciona el país, he temut que algun dia el tiressin a terra per fer pisos. I al cap i a la fi, si fan una nova nau per restaurar-hi vehicles, hi haurà més probabilitats de que es faci el que comentava al principi.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 23/10/2010 17:32

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... arril.html

Acord històric per projectar el Museu del Ferrocarril

L'Ajuntament, la Generalitat, la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols i el Museu de la Ciència es comprometen a convertir el museu en un referent nacional
El ministeri signa la partida de 900.000 euros per a l'ampliació


Amb una de les col·leccions de patrimoni industrial més importants d'Europa, el Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú inicia una nova etapa de la mà de l'Ajuntament, la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, que finalment han signat un acord històric per a l'ampliació i la consolidació del museu. Les quatre institucions volen aconseguir que el de Vilanova i la Geltrú sigui el Museu del Ferrocarril de Catalunya i la seva unió posa les coses més fàcils a l'hora de demanar subvencions i atraure projectes i patrocinis.

Aquesta setmana s'han posat les bases del futur del Museu del Ferrocarril, que de moment ja ha començat a elaborar el projecte executiu de l'ampliació del museu, a través de la rehabilitació de l'antiga nau del segle XIX, tot i que també es vol intervenir en el pont grua i la rotonda de les locomotores. El Ministeri de Foment ha destinat 900.000 euros dels pressupostos del 2009 i 2010 per a aquestes millores, que començaran a executar-se en el primer trimestre del 2011, segons les previsions del museu mateix. Serà la materialització d'un acord històric que feia anys que es reclamava des de Vilanova i la Geltrú i que implicarà un nou model de gestió de l'equipament: “fa 20 anys que començava aquesta aventura del museu, que s'ha convertit en una porta d'entrada de molta gent a la ciutat –com sempre ho ha estat el ferrocarril a Vilanova– i un pol d'atracció”, explica Joan Ignasi Elena. L'alcalde de Vilanova i la Geltrú creu que la ciutat ha de ser “la capital del ferrocarril de Catalunya perquè tenim l'experiència i la vocació de ser-ho”.

En aquest sentit, des de la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, que gestiona el museu, Jaime Barreiro considera que el conveni de col·laboració és una fita assolida, però alhora és “l'inici de tot”, en referència a la projecció de futur del museu de Vilanova. Barreiro també va puntualitzar durant la signatura de l'acord que “aquest museu és de Catalunya, no és la sucursal de cap institució espanyola a Catalunya”.

El conveni és el pas més important que ha fet el museu en els darrers anys i la inversió de gairebé un milió d'euros que ha fet el ministeri de Foment és la major injecció econòmica que rep l'equipament des de la seva creació, ara fa justament dues dècades. Per això, Joan Torres, president del consell d'administració dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, considera que és un “pas endavant important”: “parlar del ferrocarril no és romanticisme, és un tema cultural. Ensenyar quin va ser l'èxit del ferrocarril, el seu posterior fracàs i la seva resurrecció estratègica actual és donar a conèixer la història i valorar el present”.
Imatge
Els representants de les quatre institucions que han signat l'acord, en un decorat ferroviari del mateix museu de Vilanova Foto: L.M.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dissabte 23/10/2010 18:46

Ara falta que a la realitat sigui tan bonic com ho pinten... esperem que si.

;)


Imatge

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 25/10/2010 8:31

El què estaria bé és que hi haguessin més màquines operatives i que no només sigui un mer museu de "ferralla". En fi, de tota manera benvinguda sigui la millora.



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 25/10/2010 9:53

Aquest museu és decebador, almenys a mi em va decebre i desanimar.
Jo el traslladaria a Barcelona, a l'Estació de França si finalment es tanca. Li afegiria la col.lecció de TMB, FGC i els 200 vehicles que SEAT conserva a la Zona Franca. Tindriem segurament un dels millors museus de Transport i/o moblitat del món. A part hi faria circulacions històriques, amb el Tramvia Blau, el 300 del Metro, els Brill i el 400 de la línia del Vallès de FGC, els trens de vapor de la línia del Baix Llobregat, etc.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 20/11/2010 11:56

http://www.fcaf.cat/portal/?p=4305


Acte commemoratiu dels 20 anys del Museu del Ferrocarril

divendres, 19 novembre 2010 | Font: Museu del Ferrocarril de Vilanova

El Museu del Ferrocarril us convida a l’acte commemoratiu dels seus 20 anys el proper dissabte 27 de novembre.

Programa

11:30, a l’Aula Magna de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú:

* Actuació de la Coral TMB
* Lliurament de premis
* Audiovisual dels 20 anys d’història del museu
* Parlaments

13:30, a l’Espai Segle XXI:

* Inauguració exposicions temporals 25 Anys fent Museu i Altres Mirades sobre el Ferrocarril.

La jornada finalitzarà amb una copa de cava.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 19/04/2011 11:59

http://www.fcaf.cat/portal/wp-content/u ... u_2011.pdf


Nova denominació del Museu des de 2011

Museu del Ferrocarril de Catalunya. Vilanova i la Geltrú

Des de l’1 de gener de 2011 (i ho anuncien ara?) el Museu es denomina oficialment: Museu del Ferrocarril de Catalunya. Vilanova i la Geltrú. La nova designació situa aquest equipament museístic en una posició de rellevància institucional i social i de major projecció per a la capital del
Garraf.
El canvi ha estat consensuat amb totes les institucions públiques implicades en el projecte
del museu. Amb la signatura a l’octubre de 2010 del conveni per a la promoció i
desenvolupament del Museu entre la Fundació que gestiona el centre, l'Ajuntament de
Vilanova i la Geltrú, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i el Museu de la Ciència i de la
Tècnica de Catalunya (mNACTEC), es van fixar les bases de la col·laboració permanent
d'aquestes institucions públiques envers es seu impuls. Un acord que persegueix la màxima
potenciació de l’equipament i ser el nucli de referència del patrimoni del ferrocarril al país. El
conveni culmina una trajectòria de dues dècades de consolidació del Museu i franqueja el
camí per a la coordinació des d'aquestes instal·lacions de les iniciatives patrimonials de la
resta del territori. Un pacte que té la vocació de convertir Vilanova i la Geltrú en la capital
del ferrocarril a Catalunya.
Un cop celebrats, a finals de 2010, els 20 anys d'història del Museu, enguany s’obre una
nova etapa en la qual s’han establert noves línies d'actuació i es reforcen les més
estratègiques. Una d'elles és la recerca de complicitats externes per a aconseguir recursos
que garanteixin la rehabilitació i conservació dels béns mobles i immobles que es custodien.
Igualment, es contempla la realització d’un pla d’acció encaminat a construir un centre
patrimonial, documental i de comunicació a l'altura dels requeriments de la ciutadania del
segle XXI. En definitiva, arribar a ser el gran espai del món de la cultura del ferrocarril a
Catalunya



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/04/2011 22:40

Un pacte que té la vocació de convertir Vilanova i la Geltrú en la capital del ferrocarril a Catalunya.
Ja es veu, ja...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 03/05/2011 3:29

Com m'agradarà veure el museu de Vilanova així:

http://www.museudelferrocarril.org/PDF/ ... o_2010.pdf

i per suposat, amb les locomotores operatives i, sobretot, autoritzades a circular per la xarxa d'ADIF, amb els condicionats que pertoquin.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 03/05/2011 8:22

liniadelRipollés ha escrit:Com m'agradarà veure el museu de Vilanova així:

http://www.museudelferrocarril.org/PDF/ ... o_2010.pdf

i per suposat, amb les locomotores operatives i, sobretot, autoritzades a circular per la xarxa d'ADIF, amb els condicionats que pertoquin.
La primera part suposo que s'acabarà fent però la segona de moment és ciència-ficció per desgràcia.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 11/11/2011 10:37

La locomotora 354-001 llega al Museo del Ferrocarril de Cataluña

Impecablemente restaurada, será un valioso vehículo del futuro espacio que se ha proyectado dedicar a Talgo

Este jueves ha llegado a la estación barcelonesa de Vilanova i La Geltrú una máquina muy especial, la locomotora 354-01, Virgen de Covadonga. Los visitantes del Museo podrán contemplar este vehículo que, junto a sus compañeras de las series 352 y 353, serán las protagonistas de la primera colección ferroviaria centrada en los trenes Talgo.

A las 11.15 de la mañana de este jueves 10 de noviembre hizo su entrada en las vías de la estación de Vilanova i La Geltrú el tren de Mercancías Renfe procedente de Tarragona que remolcaba un único vehículo, la locomotora 354-001. Bautizada como Virgen de Covadonga y también conocida como 4001T, esta máquina prestó servicio comercial hasta diciembre del año 2009, cuando fue retirada de servicio junto a sus dos hermanas supervivientes, la 4006T y la 4008T, de las ocho que fueron construidas.

La llegada de esta máquina al Museo del Ferrocaril de Cataluña ha sido posible gracias la colaboración de varias instituciones. Por un lado la división de fabricación y mantenimiento de trenes de Renfe Integria, titular del parque excedentario de la operadora pública, que ha cedido esta máquina tras ser dada de baja en el parque de Renfe y ser dada de alta como vehículo histórico adscrito al parque de la Fundación de los Ferrocarriles Españoles.

Por su parte, Talgo ha colaborado con un riguroso trabajo de restauración en la decoración original de esta máquina, en colores azul y hueso, retirando del techo de la máquina el equipo de aire acondicionado, dotándole de todas las marcas y logos originales. Asimismo la compañía ha procedido a un sellado de aquellos conductos por los que pudieran entrar fluidos que deterioraran sus mecanismos y motores, y así poderlos conservar en su estado actual. En esta recuperación de la decoración original ha colaborado la Asociación de Amigos del Ferrocarril de Madrid.

Finalmente, se ha contado con la especial colaboración de Renfe Mercancías. Esta división de Renfe cedió locomotoras lanzaderas para hacer, por un lado, el transporte de la locomotora desde su último destino en la base madrileña de Talgo en Las Matas hasta la terminal de clasificación de Adif en Vicálvaro. En este itinerario, remolcada por la 333-365, fue acompañada de un mecánico de Talgo, que fue supervisando en esta ruta el perfecto rodaje de la máquina. En Vicálvaro la máquina fue agregada a una composición de Mercancías Renfe, con la cual viajó hasta la estación de Tarragona-Clasificación, a donde llegó durante la madrugada del jueves. A primera hora de la mañana otra máquina de Renfe Mercancías, la 333.389 se hizo cargo de la Virgen de Covadonga, llevándola hasta su destino definitivo en la rotonda del museo de Vilanova.

Una locomotora con historia

Como reseñaba Justo Arenillas en su libro de la tracción en el ferrocarril español, esta máquina se incorporó a la flota de Renfe en 1983. Continuando la estela de buenos resultados marcados por sus antecesoras 2000T y 3000T, la 354 contó con motores más potentes, permitiendo velocidades de hasta 200 km/h (aunque sus marchas comerciales nunca superaron los 180 km/h), y con nuevas transmisiones hidrodinámicas, más eficientes que las hidromecánicas de sus predecesoras.

Carecía de equipos electrógenos para el tren y contó con un sistema de velocidad prefijada, algo inaudito por entonces para un vehículo diésel español. Fueron construidas por Krauss Maffei contando con motores MTU 16V396, de 2.100 caballos y 1.900 revoluciones. Es una locomotora de ochenta toneladas pero con un peso por eje de veinte, inferior al de su predecesora, permitiendo mejores velocidades en trazados no especialmente buenos.

Esta eficiente locomotora, especialmente agradecida para maquinistas y mecánicos por los pocos problemas mecánicos que tuvo en su historia, fue concebida para llevar el Talgo Pendular, pero sus altas prestaciones le permitieron incluso remolcar trenes convencionales, como los expresos de Galicia, Extremadura y Portugal, supliendo a las enormes 333, incorporando para ello furgones generadores.

Surcaron toda la red, pero sus destinos preferentes fueron las conexiones de Madrid con Galicia, Extremadura y la Región de Murcia, y en su historial hubo que lamentar los trágicos accidentes de Tobarra y, sobre todo, Chinchilla, además de los siniestros del expreso de Badajoz y el accidente de Linarejos, donde acabaron su historia otras tres locomotoras, hasta quedar reducido su parque operativo en sólo tres máquinas desde el año 2004.

La llegada de esta máquina al Museo del Ferrocarril de Cataluña supone la consolidación de la colección de material Talgo de este equipamiento museístico a orillas del Mediterráneo.

La Virgen de Covadonga, ahora situada provisionalmente en la placa giratoria del Museo, presidiendo la impresionante colección de locomotoras de vapor de su rotonda, está también acompañada por la Virgen de Begoña, la 350-003, construida en Estados Unidos en 1949, que se acompaña a su vez de una corta composición de coches de Talgo II. Su sucesora, la 353-005, acogida a la advocación cántabra de la Virgen de la Bien Aparecida, fue construida en 1968 y tras su baja en el parque de Renfe en 2003 fue llevada al museo, conservando sus originales colores rojo y plata.

Completa esta colección la 353-005, Virgen del Carmen, cuya cabina seccionada preside de manera espectacular el acceso al museo. En breve se espera incorporar a este Museo una nueva composición de carácter especialmente simbólico para el ferrocarril español y para el de Cataluña, en particular: la rama del Talgo IIIRD que circuló hasta el pasado invierno en el Catalán Talgo. Esta rama ha sido cedida por Renfe para su preservación por la FFE, y completará el nuevo espacio museístico que se denominará Espacio Talgo y que, junto a la colección de material vapor, es una joya del patrimonio ferroviario español.

http://www.vialibre-ffe.com
Fitxers adjunts
Dibujo.JPG
Dibujo.JPG (28.7 KiB) Visualitzat 4998 cops
vilanova.JPG
vilanova.JPG (27.33 KiB) Visualitzat 4998 cops


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 11/11/2011 12:54

Quan remolcarà un tren històric ??

Ah no !!, que això és Espanya....

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
jordiver
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: R11 - Figueres

Entrada Autor: jordiver » Diumenge 13/11/2011 19:11

A veure si la treuen i fa viatges històrics...


Salutacions des de Figueres.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 14/11/2011 9:13

El fet que l'hagin hagut de remolcar fins al Museu, en comptes d'anar-hi per si mateixa, no em dóna molta confiança sobre el tipus de restauració que li han fet...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 15/11/2011 11:13

trensmat ha escrit:Asimismo la compañía ha procedido a un sellado de aquellos conductos por los que pudieran entrar fluidos que deterioraran sus mecanismos y motores, y así poderlos conservar en su estado actual.
Ves a saber si li han sellegat també els conductes d'entrada de gasoli...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimarts 15/11/2011 13:28

Aquest museu el traslladaria a l'Estació de França i juntament amb les col.leccions de TMB i FGC podriem fer un gran Museu.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/11/2011 13:45

Perquè el trànsit ferroviari per Barcelona no acabi de rebentar definitivament, és imprescindible mantenir l'Estació de França plenament operativa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”