Colors de les sèries 100-600 del metro i verd Porcioles

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.

color verde, azul, turquesa terciario, otros

Azul
10
38%
Verde
10
38%
Turquesa
5
19%
Otros
1
4%
 
Vots totals: 26
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Colors de les sèries 100-600 del metro i verd Porcioles

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/04/2010 14:29

Idea: anar a visitar a les cotxeres de Sagrera el 400.

Algú que ens pugui donar un cop de mà? :P



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Diumenge 18/04/2010 15:15

Per les fotos jo ho veig més tirant a blau clar - turquesa.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 18/04/2010 17:09

metring ha escrit:Per a algú que n'entengui de fotografia: les fotos dels anys 70 es degradaven amb força facilitat, fent que moltes, per exemple, acabessin vermelles, però i dic jo, els negatius també es degradaven, o a partir d'aquests es podria obtenir fotografies de qualitat i amb tintes més resistents?
Com ja vaig comentar anteriorment, els negatius també es fan malbé, sempre i quan no hagin tingut un procés correcte de revelat. El fet de no eliminar correctament el revelador de la pel·licula fa que aquest segueixi actuant ni que sigui en un procés molt lent, i la falta d'us de l'anomenat "baño de paro" (per frenar l'acció del revelat) i que en ocasions era substituït per aigua de l'aixeta ajuda a aquest procés de degradació, sense comptar amb les característiques diferents de cada fabricant de pelicula. Em repeteixo: els negatius antics agfa solien donar còpies verdoses, mentre que els kodak vermelloses. Els més fiables sembla que són les diapositives (que s'estalvien un pas i, en conseqüència, una nova font de degradacions) sempre i quant hagin estat ben conservades i allunyades de l'excessiva llum o humitat. I encara així, mai serà fiable. Només queda un excel·lent estat dels "bastoncillos" de l'ull i una excel·lent memòria :roll:


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 18/04/2010 17:50

Foto presa el 2006 (no es antiga) i sense cap tipus de tractament químic (ja que es digital).


Imatge



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 18/04/2010 18:00

Es cert que hi han tonalitats de blaus que per algu son verd i per altres es blau, per exemple per a mi el famos verd porcioles, semble m'ha semblat mes blao que verd, i recordo perfectament un color que duien els primers 127, que semblaba blau i la denominacio oficial era "Verde Lago"
Per altre banda lamento discrepar del company Foronda en els colors del funicular de Montjuic, el primer tram o propiament dit Funicular de Montjuic, recoro perfectamente que habia dut el famos "verd porcioles" i el segon tram o del castell el Blanc i Blau del Metro



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 18/04/2010 23:01

Es posible que hem falli la memoria i sigui com dius, ara be: entenc el verd/blau Porcioles tal com anava pintada la flota de carrer, que eran dues tonalitats de verd/blau, sent la part de baix de una tonalitat mes fosca i la part de dalt mes clara dins del mateix color.

El color crema superior nomes era al metro.



Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Diumenge 18/04/2010 23:25

Jo tinc una placa de 200, i tot el que es el costat te restos de pintura de color verd, ara be, jo crec que els 300 eren blaus, ja que si comparem una fotu de les que surten els 1000ls al costat dels 300 veurem que els 300 porten el mateix color que els 1000ls a la part de abaix, per tant blau.

Salut i peles!!!



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 19/04/2010 0:44

Basant-me en la foto de El Llop, proposo aquests altres colors, encara que personalment els trobo massa blaus:
Fitxers adjunts
verd-transpots-bcn2.gif
verd-transpots-bcn2.gif (1.25 KiB) Visualitzat 6285 cops



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 19/04/2010 8:20

en aquesta foto del rovell del 425, es pot apreciar millor el color blau.

Imatge



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 19/04/2010 9:55

En aquesta darrera fotografia de El Llop i la anterior que ha posat, tot i ser el mateix vehicle els colors es veuen totalment diferents, s'ha pintat? no crec, depen de com li doni la llum i del balanç de blancs de la càmera de fotos i d'altres parametres a l'hora de disparar la fotografia.

Una cosa es clara, color Blau tipus Cremallera de Nuria no eren i color Verd tipus MAN 3.000 dels F.F.C.C tampoc, es a dir que ni blau "piscina" ni verd "camp de blat", jo diria que era un Turquesa molt fosc, com que el turquesa es blau i verd depend de quin color estigui amb mes quantitat mes d'aquest color es veura tot i que cadascú el veu com he dit, de una manera, per a mi el color base es un Turquesa blau fosc, pero el fosc no li don per la quantitat de blau si no de verd.

Despres també veig que els 200, 400 i 600 en un inici semblaven mes verds i els 300 mes blaus, pero com han dit crec que les tintades eren bastant a ull i que amb els anys podien variar lleugerament.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 19/04/2010 11:57

abans que comencessiu a posar fotos recordava els de la línia 3 més aviat verdosos, i els de la linia 1 alguns verdosos i alguns més blavosos,ara ja no se què pensar :D


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 19/04/2010 15:30

Jo també la trobo massa verda. Per mi era un color blau, blau turquesa. Quan he pintat els meus metros ho he fet seguint un color blau de la casa Humbrol, us donaré la referència. Tanmateix li podriem preguntar o demanar a En Llop, sí ens ho pot averiguar mitjançant la gent de tallers de Sagrera, on guarden i crec que és on van fer la posada al dia del darrer 400 que ens queda, el 433. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/04/2010 15:50

Tinc un dubte: a la tercera foto que en wefer ha penjat a la pàgina anterior d'aquest fil, apareix un 300 pintat de blau/verd/tuquesa/botella, però amb logo modern de Gran Metro. Jo tenia entès que els 300 van ser pintats un cop absorvits pel Transversal i ambdos municipalitzats, no m'acaba de quadrar el tema. Com tenia aquesta pintura i conservava el logo?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 19/04/2010 17:18

perquè abans les numeracions dels trens anaven en xapes metal.liques. Els 300 van restar un temps amb numeracions provisionals al coincidir amb els 300 del Transversal (més tard 200B). Quan es va decidir quina numeració tindrien i es van fer les plaques, es van substituir.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 20/04/2010 14:29

Aquest és el color base que jo he fet servir per pintar els 200, 300 i 400 que tinc fets a escala HO:
89 MID BLUE MATT Enamel Tinlet
A solvent-based enamel paint with a matt finish.
Fitxers adjunts
paint_splat_80_enamel_3195B7.jpg
paint_splat_80_enamel_3195B7.jpg (18.91 KiB) Visualitzat 6033 cops
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 21/04/2010 7:39, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimarts 20/04/2010 18:16

Mortadel·lo ha escrit:abans que comencessiu a posar fotos recordava els de la línia 3 més aviat verdosos, i els de la linia 1 alguns verdosos i alguns més blavosos,ara ja no se què pensar :D
Me sigue costando recordar el azul, pero pudiera ser algo así, está claro que los que circulaban por la L3 eran más verdosos, lo de más azules los de la L1 no lo tengo tan claro, está difícil este tema... :x


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
bitxofo
N7
N7
Entrades: 381
Ubicació: BCN
Contacta:

Entrada Autor: bitxofo » Dilluns 26/04/2010 13:57

El LLOP ha escrit:en aquesta foto del rovell del 425, es pot apreciar millor el color blau.

Imatge
^^Correcte!
Això recordo:
-Blau (turquesa fosc) i crema pels 300.
-Verd (maragda) i crema pels 400.
;)


Visca el metro!!

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 26/04/2010 14:15

bitxofo ha escrit: ^^Correcte!
Això recordo:
-Blau (turquesa fosc) i crema pels 300.
-Verd (maragda) i crema pels 400.
;)
Hum... jo diria que tot just al "verrés" :roll:


Què és alló??

Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Divendres 07/05/2010 2:39

Jo em vaig fer moltíssims viatges a la L3 (a la finestra frontal :llengua ) amb aquests trens i per mi eren verd i crema.
Però ja diuen "para gustos los colores", la meva dona i jo hem tingut discussions interminables del tipus "aquest pantaló és marró, no que és verd".



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Divendres 07/05/2010 20:31

Aqui teniu un monotral articulat amb les dues tonalitats de blau anomentat "Porcioles"

El metro era blau marí apagat i crema.

Pel que fa al verd, només hi va haver una prova que no va reeixir, Alguns tramvies varen ser pintats de dues tonalitats de verd a principis dels 60 entre l'època del vermell i crema i el blau Porcioles, colors aquests darrers que quedarien com a definitius.

El metro mai va ser verd.

Algunes fotografies amb els anys perden o degraden els colors i fan semblar verd el que no és més que blau. Aquesta degradació no passa en el cas dels negatius en blanc i negre perquè son de nitrat de plata pur. A l'escanejar diapos cal assajar l'opció de "restauració de color", en el cas dels negatius en color, també, encara que tinc comprovat que aguanten més.

La foto està escanejada a partir del negatiu i sense "restauració de color", és de l'any 1976 i com podeu comprovar els colors han aguantat força bé, no sempre és així. Les còpies en paper poden perdre amb major facilitat, però també hi ha el factor revelat. El principal motiu per fer fotos en blanc i negre als anys 70 (Quan el color ja era una realitat mundial) era, precisament, la deficiència en els revelats que unit a un major preu, provocava que ens tiressim al Clàssic blanc i negre.
Fitxers adjunts
padillabus.jpg
padillabus.jpg (105.4 KiB) Visualitzat 5632 cops


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Bloquejat

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”