Tren Groc

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Tren Groc

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/07/2010 9:04

En aquest fil, podem parlar dels aspectes històrics del Tren Groc, al marge de la trobada per la commemoració dels seus 100 anys:

http://www.vilaweb.cat/noticia/3755284/ ... -groc.html

Cent anys del Tren Groc

Avui, 19 de juliol, el Tren Groc nord-català, tan famós com petit, fa festa grossa: la del centenari. Es va començar a construir l’any 1903 i, per dificultats de l’obra i del terreny, fins el 1910 no se'n va acabar el primer tram. Vilafranca-Montlluís, que es va inaugurar tot seguit. L'últim tram, fins a la Tor de Querol, no es va completar fins el 1927. El recorregut total és de 62,5 quilòmetres, i el desnivell, fins a l’estació de Bolquera-Eina, de 1.166 metres: dels 427 als 1.593.

El Tren Groc, conegut popularment per la línia de la Cerdanya o pel Canari de Muntanya, és gestionat per l’empresa ferroviària estatal SNCF sota la marca regional TER Llenguadoc-Rosselló, i connecta les comarques de la Cerdanya i del Conflent seguint el curs de la Tet. A Vilafranca de Conflent connecta amb el tren d'amplada internacional procedent de Perpinyà, i a la Tor de Querol amb el que procedeix de Tolosa i amb el d'amplada ibèrica de Renfe.

La línia es manté en gran mesura gràcies als turistes, que en són els principals usuaris. Tot i l'atractiu que té, SNCF ha pensat unes quantes vegades a tancar-lo; de fet, va deixar de transportar mercaderies el 1974.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 21/07/2010 11:07




Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”