Centre d'Interpretació del Ferrocarril Montsec

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Centre d'Interpretació del Ferrocarril Montsec

Entrada Autor: Sky » Divendres 23/07/2010 20:16

Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=423&start=1420

El conseller Jordi Ausàs presenta el Centre d'Interpretació del Ferrocarril del Consorci del Montsec

• Governació finançarà aquest nou equipament amb 437.175 euros, per dinamitzar turísticament i econòmicament la zona del Montsec

El conseller de Governació i Administracions Públiques, Jordi Ausàs, ha presentat el projecte del Centre d’Interpretació del Ferrocarril del Consorci del Montsec, aquest divendres, 23 de juliol, al migdia. L’acte, que ha tingut lloc a l’estació del Ferrocarril de Cellers, al municipi de Castell de Mur (Pallars Jussà), ha comptat amb la participació del vicepresident del Consorci del Montsec i delegat del Govern de la Generalitat a Lleida, Miquel Pueyo; l’alcalde de Castell de Mur, Josep Castells, el coordinador de Governació a l’Alt Pirineu i Aran, Josep Ardanuy, i el director de Governació a Lleida, Tomàs Pujol.

El projecte permetrà recuperar l’antic moll de càrrega de l’estació de Cellers-Llimiana i convertir-lo en un Centre d’Interpretació del Ferrocarril i un edifici de serveis per a la promoció turística del Montsec. Amb aquesta actuació s’aposta pel desenvolupament econòmic i turístic de la zona i, a la vegada, s’estableixen sinergies amb el “Tren dels Llacs” i es dinamitza la zona de l’embassament de Cellers, que permet la pràctica de gran quantitat d’esports d’aventura.

L’actuació contempla la rehabilitació de l’edifici existent i la construcció d’un nou edifici de nova planta d’ampliació sota la coberta existent, amb una superfície total de 486 m2. D’altra banda, el projecte Museogràfic del Centre d’interpretació estarà format per mòduls expositius, una maqueta del Montsec i una de l’estació, elements interactius i en 3D i mitjans audiovisuals.

El Centre d’Interpretació del Ferrocarril del Consorci del Montsec té un pressupost de 801.734 euros i està finançat per Governació amb 437.175 euros a través del Pla únic d’obres i serveis de Catalunya, PUOSC. El departament de Política Territorial i Obres Publiques també hi aporta 32.000 euros.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/0/no ... 43725.html



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 25/07/2010 11:18

Aquí surt alguna cosa més de la notícia:

http://www.lamanyana.cat/web/html/lanot ... a=03:00:00

La antigua estación de tren de Cellers será un Centro de Interpretación del Ferrocarril

Castell de Mur - ACN 2010-07-24

El conseller de Governació, Jordi Ausàs, presentó este viernes el proyecto de rehabilitación de la antigua estación de Cellers, actualmente en desuso.


Este proyecto permitirá recuperar el antiguo muelle de carga de la estación y convertirlo en un Centro de Interpretación del Ferrocarril y un edificio de servicios para la promoción turística del Montsec.
El presupuesto es de 801.734 euros y está financiado por Gobernación con 437.175 euros. La actuación contempla la rehabilitación del edificio existente y la construcción de uno nuevo.
El proyecto museográfico estará formado por módulos expositivos donde destacarán dos maquetas de más de 40 m2 y dos vagones singulares en una vía paralela a la del tren de la Pobla.
El conseller de Governació, Jordi Ausàs, explicó que con esta actuación se apuesta por el desarrollo económico y turístico de la zona.
Según Ausàs la presentación de este proyecto no es una declaración de intenciones y recordó que ya tiene un presupuesto asignado.
El conseller remarcó que están en disposición de iniciar las obras a inicios del 2011 y el periodo de ejecución será de 12 meses.
El delegado del Gobierno de la Generalitat en Lleida, Miquel Pueyo, dijo que esta actuación permitirá establecer sinergias con el Tren de los Lagos y dinamizar la zona del embalse de Cellers, que permite la práctica de muchos deportes de aventura.
Con respecto a la rehabilitación del edificio, Pueyo explicó que el proyecto museográfico del centro estará formado por módulos expositivos.
También cuenta con una maqueta del Montsec y una de la estación, elementos interactivos y en 3D, aparte de medios audiovisuales.
En cuanto al punto de información del Montsec, Pueyo explicó que la instalación ha sido habilitada para contar con una agrotienda.


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”