Bordeta Bifurcació

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Re: Bordeta Bifurcació

Entrada Autor: Vilarrubla » Dilluns 16/08/2010 23:29

metring ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:Està previst?
No he sentit absolutament res, el que sembla és que la versió web, que no era res de l'altre món, va deixar de funcionar l'any passat.

Tenir escanejat el diari, des del 1792, donaria unes possibilitats increïbles per investigar!!!
Doncs si, però sembla que ens haurem d'aguantar :cari


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 07/09/2011 20:15




França451
N9
N9
Entrades: 2240
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 08/09/2011 14:00

Una pregunta, un pequeño off-topic. He leido que sale info de la estacion de la Bordeta en el 150 aniversario de la linea a Molins. En dicha info se dice que las dos primeras líneas de Bcn fueron Barcelona-Matarò y Barcelona-Molins. Imagino, pues, que por tanto, el hecho de que la R1 sea Molins de Rei-Matarò es por una reivindicación histórica de unir en una sola las dos líneas más antiguas de Barcelona. Me equivoco????

En cuanto a las vías de la antigua Bordeta, que comunican el corredor Martorell con el corredor Castelldefels, siguen existiendo o desaparecieron????


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/09/2011 15:29

França451 ha escrit:Imagino, pues, que por tanto, el hecho de que la R1 sea Molins de Rei-Matarò es por una reivindicación histórica de unir en una sola las dos líneas más antiguas de Barcelona. Me equivoco????
No és ben bé així. Fins fa algun temps, l'R1 anava de Maçanet/Mataró fins a l'Hospitalet o l'aeroport. Per tal d'evitar cisallaments a Sants, van decidir fer-la continuar per la línia de Vilafranca, i com que a l'Hospitalet es forma força tap amb els trens que s'hi acaben, la van allargar fins a Molins. La coincidència amb les dues línies més antigues de la xarxa catalana és això, una coincidència.

Per a continuar el tema, el dia que es reconfigurin les vies i els SVC-Maçanet es facin costa-costa i interior-interior, l'R1 quedarà, en principi, per al trajecte per Vilanova i Mataró, i l'R2 per a l'interior.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 10/09/2011 1:34

Guigui ha escrit:No és ben bé així. Fins fa algun temps, l'R1 anava de Maçanet/Mataró fins a l'Hospitalet o l'aeroport. Per tal d'evitar cisallaments a Sants, van decidir fer-la continuar per la línia de Vilafranca, i com que a l'Hospitalet es forma força tap amb els trens que s'hi acaben, la van allargar fins a Molins. La coincidència amb les dues línies més antigues de la xarxa catalana és això, una coincidència.
Bé, dir que els trens que feien Aeroport-Mataró en el moment que van deixar d'anar a l'Aeroport va ser a l'inici de les obres de l'Alta Velocitat a Sants, quan va quedar fora de servei la via exclusiva per els trens de l'Aeroport que sortia de Sants. En aquell precís moment es quan es va decidir portar tots els trens que anaven o venien de l'Aeroport a Molins de Rei, tot i que ja uns mesos abans a l'hora punta del matí ja hi havia algun tren de la R1 que començava o acabava a Molins de Rei.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”