Universitat L1: quin era el nivell original?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Universitat L1: quin era el nivell original?

Entrada Autor: metring » Dissabte 12/02/2011 18:21

Avui hem agafat el metro a Universitat L1, i ens hem preguntat quin devia ser el nivell original de l'antiga estació: si el de l'andana cap a Hospital de Bellvitge, o la de direcció Fondo, o cap de les dues. Era poc fonda, fins que es van haver de fer les vies de Renfe cap a Sants, o més fonda, i es va pujar el nivell de la de HdB?



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 12/02/2011 18:57

en nivell original era el de l'andana de via 1. Quan va desaparèixer l'antiga estació es va mantenir el servei fent servir l'andana de via 1, per la qual cosa aquesta andana no es va "tocar".



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 12/02/2011 21:19

Moltes gràcies! La via 1 és la direcció Hospital de Bellvitge?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 12/02/2011 21:48

No. La via 1 és la direcció Fondo. Encara es pot veure alguna resta de l'hastial que hi havia entre les dues vies de l'estació original.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 12/02/2011 22:28

Je, je, aleshores, jo he guanyat una aposta!! :)



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 13/02/2011 12:04

Molt interesant, no coneixia be el tema i també mes de una vegada m'ho habia preguntat, jo pensava que habia quedat tot esbotzat en la modificacio, Gracies llop per la explicacio.

En aquells moments aquesta obra imagino que debia ser força complexa, deurien tardar bastant en finalitzar-ho.
victorcasta ha escrit:No. La via 1 és la direcció Fondo. Encara es pot veure alguna resta de l'hastial que hi havia entre les dues vies de l'estació original.
Pots explicar-ho millor......on, on??



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 13/02/2011 12:12

Aviam si ho sé explicar i si és com crec haver-ho vist...

En aquesta foto pots veure que l'antiga estació estava mig separada per un mur i una altra part, no. Quan baixes a l'andana de la via 1, et trobes un mur amb una forma, que es el que deuen haver mantingut, i després (en direcció cap a Pl. Catalunya) un altre mur afegit, una mica diferent. Només crec que s'hi conserva el mur, la bòveda no m'hi vaig fixar però diria que no. Tot i que també podria equivocar-me...



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 13/02/2011 14:51

aquest hastial només servia per suportar el pes del monument al doctor Robert, l'emplaçament original del qual era la plaça Universitat (ara es troba a la plaça Tetuan).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 13/02/2011 16:37

Al seu temps, el monument es va retirar (concretament, no es va tornar a col·locar després d'una reforma) perquè suposadament era massa pesat per al túnel. Ara, també podria ser una excusa de les autoritats del moment per arraconar una figura que representava el no-alineament incondicional al poder suprem de Madrid.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 13/02/2011 17:17

pel que jo sé, el monument es va enretirar per motius polítics. Amb l'arribada de la democràcia es va voler col.locar al seu emplaçament original però això no va ser possible perquè l'estació ja havia estat reformada i al no haver hastial de reforç que sustentés el pes extra, es va haver de buscar un altre ubicació pel monument.

he trobat això on s'esmenta el que dic: http://www.fotosdebarcelona.com/cat/gal ... idad=11#20
(columna central, pen-última fila)



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 13/02/2011 20:30

Entre tots ho heu explicat força bé. Salut!



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 14/02/2011 9:41

Nois (noia...): sou un pou de ciència! Em permeteu una suggerència per l'entrada d'aquesta estació a la wiki?

En concret, el paràgraf següent diria que està incomplet i "costa" bastant entendre que diu exactament:
La configuració inicial de l'estació era completament diferent a l'actual, amb dues andanes de 89,6 m de llarg, que estaven separades, però a través del qual es podia accedir, per poder soportar el pes del monument del Doctor Robert, que es trobava anteriorment a la plaça Universitat (ara a Tetuan).
Suposo que us referiu a:
La configuració inicial de l'estació era completament diferent a l'actual, amb dues andanes de 89,6 m de llarg, que estaven separades per un tall de mur, a través del qual es podia accedir; la funció d'aquest tall de mur era poder soportar el pes del monument del Doctor Robert, que es trobava anteriorment a la plaça Universitat (ara a Tetuan).
Més o menys venia a ser això? D'altra banda, quan parleu que les vies de renfe passen pel mig, es pot interpretar que la configuració és com a Pl. Catalunya, Urquinaona o Arc de Triomf, amb les vies de renfe al centre i les de metro als costats (encara que després s'especifica que és una estació en dos nivells).

Perdó per l'off-topic!

Edito: soportar o suportar?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/02/2011 9:54

Dr. T ha escrit:D'altra banda, quan parleu que les vies de renfe passen pel mig, es pot interpretar que la configuració és com a Pl. Catalunya, Urquinaona o Arc de Triomf, amb les vies de renfe al centre i les de metro als costats (encara que després s'especifica que és una estació en dos nivells).
No, vol dir que, en construir-se el túnel enre Pl. Catalunya i Sants, les vies de Renfe van passar a ocupar la via senit Santa Eulàlia del Transversal i l'estació de metro es va reconfigurar, passant de dues vies paral·leles a dues superposades.
Dr. T ha escrit:Edito: soportar o suportar?
Suportar


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 14/02/2011 10:04

Gràcies Guigui!

No, si jo ho tenia clar, però potser a l'entrada de la wiki s'hauria d'especificar bé aquest punt. Ep! Opinió personal i fàcilment obviable, eh?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/02/2011 10:10

Si et sembla, t'hi pots registrar tu mateix i editar l'entrada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 14/02/2011 10:24

Doncs ho faré. Però tinc algun dubte:
- El mur, en quina direcció estava? Catalunya o Urgell?
- A l'entrada actual, quan diu que aquest tros era "accessible", a que es refereix?
- Queda alguna resta visible de l'antiga estació? Algú parlava d'algun hastial...

Fins ara!



evody
N6
N6
Entrades: 184

Entrada Autor: evody » Dilluns 14/02/2011 14:20

Veamos, la estacion estaba compuesta por 4 vobedas conesecutivas. Es decir; tanto en el lado Urgell como en el lado Catalunya la estacion tenia una unica boveda, y en el centro 2, una por cada via y anden. El astial central de la doble boveda disponia de pasos tranversales a modo de refugios algo que tambien se puede ver en Jaume I.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 14/02/2011 15:38

Gràcies, Evody. Però entenc que aquestes zones transitables eren només per emergències, no? Per canviar d'andana s'havia de pujar escales, suposo...

I de les restes d'aquesta estació, alguna cosa? Pel que he llegit, no en quedava res de res...

Fins ara!



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 14/02/2011 15:58

Bé... entrada al wiki retocada. Feu-hi una repassada per si m'he colat en alguna cosa.

Per cert, m'auto-responc quan preguntava si quedaven restes de l'antiga estació: en Llop ens diu que encara són visibles restes de l'antiga paret de separació entre les dues andanes. La pregunta és... són molt visibles?

Apa... fins ara!



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 14/02/2011 16:19

Crec recordar que el mur actual (cantó Catalunya) que separa el FMB amb ADIF no arriba en la seva totalitat al sostre de l'estació. No estic 100% segur, però si no em traeix la memòria, recordo haver intentat veure si "s'encenia" la llum al pas d'un tren de Renfe.
Si no m'equivoco, trobar "les restes" no seria complicat, sols caldria mirar en quin punt el mur arriba al sostre.

Ara bé, parlo de memòria de fa anys, i potser erro.
De totes maneres, si algú transita aquella zona, pot mirar-ho.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”