Estranys "rails" a Mollerussa

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Estranys "rails" a Mollerussa

Entrada Autor: wefer » Divendres 15/04/2011 12:01

Visitant l'estació de Mollerussa, em vaig trobar que l'antiga tanca de l'estació, costat nord, està feta amb uns pals que semblen rails... però amb una secció de V amb les puntes aixafades, molt curiosa. Pot ser part d'un desviament?
Millor veure les fotos:

Vista de secció:
x-Mollerussa-05.jpg
x-Mollerussa-05.jpg (160.63 KiB) Visualitzat 2948 cops
Darrera:
x-Mollerussa-04.jpg
x-Mollerussa-04.jpg (103.36 KiB) Visualitzat 2948 cops
x-Mollerussa-03.jpg
x-Mollerussa-03.jpg (142.39 KiB) Visualitzat 2948 cops
Vista frontal:
x-Mollerussa-02.jpg
x-Mollerussa-02.jpg (165.57 KiB) Visualitzat 2948 cops
x-Mollerussa-01.jpg
x-Mollerussa-01.jpg (161.73 KiB) Visualitzat 2948 cops



Avatar de l’usuari
genissimon  
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 15/04/2011 12:15

Crec que és un carril del tipus Barlow. A la ferropedia hi tens més informació, com ara que va ser utilitzat el 1855 al tram entre Barcelona i Manresa de la línia de Saragossa.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 15/04/2011 13:35

O sigui, que aquests rails de Mollerussa són els originals de la línia del segle XIX i a més d'un tipus únic a Espanya i pràcticament a Europa :?
Déu n'hi do...



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 15/04/2011 20:20

wefer ha escrit:O sigui, que aquests rails de Mollerussa són els originals de la línia del segle XIX i a més d'un tipus únic a Espanya i pràcticament a Europa :?
Déu n'hi do...
Exactament. Són els carrils tipus Barlow amb que es va inaugurar el Zaragoza-Barcelona l'any 1860. En pots trobar en altres estacions con Bell-lloc i no recordo quina més i en finques colindants utilitzats com a tanques.

Jo també fa uns anys em vaig trencar el coco esbrinant la procedència pensant que potser eren del Mollerussa-Balaguer, però no. Per cert, que no devien tenir massa èxit perquè a finals dels 1870 ja eren substituts. A l'estació de Bell-lloc, per exemple, hi ha una bona col·lecció de 'pals' amb carrils de procedència anglesa de 1878, 1880, etc. que, per lògica, devien ser els substituts.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 02/11/2021 17:13

Del Joan Carles Salmerón (a xxss va acompanyat d'un parell de fotos):

Gràcies a l'avís i persistència de @Meridiana2021 i @oriolmunu iniciem les gestions i els primitius carrils ferroviaris (Barlow) trobats en les obres de remodelació de la Meridiana seran conservats pel @bcn_ajuntament al Museu d'Història de Barcelona (MUHBA).
Aquests carrils amb forma primitiva, de 1855, de la línia de Manresa, representen una època en que el ferrocarril encara estava en evolució, en una revolució industrial constant. Agrair, com sempre, a Sílvia Casorrán , que festius i tot, sempre es mou per les bones causes.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”