Troleibusos a Pardo?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Troleibusos a Pardo?

Entrada Autor: metring » Dissabte 02/07/2011 21:36

Avui he estat mirant fotografies, i he trobat una que probablement és dels anys 40, de la confluència entre els carrers Pardo i La Jota, a Barcelona (metro Fabra i Puig), a on apareixen uns cables que semblen ser de trolebusos. No tinc informació de si en aquell carrer hi van passar, sí recordo que el meu pare m'havia dit que a La Jota havia passat el bus 50 fa molts anys, però d'això primer no en tinc constància. Hi ha algú que conegui la zona i que ho pugui confirmar?
Fitxers adjunts
img012.jpg
img012.jpg (118.39 KiB) Visualitzat 6365 cops



sagrering
N6
N6
Entrades: 273

Entrada Autor: sagrering » Dissabte 02/07/2011 22:00

:( :( Me haces dudar. Yo vivo en esta zona y la C/ Pardo desde fabra i Puig hasta Escocia puede entrar actualmete un autobus, pero el problema seria el giro en Escocia y Riera de Horta. Actualmente entre esta y Cardenal Tedeschini es dirección prohibida, pero siempre han sido los autobuses del barrio de Congres el famoso " 18 " con final en la puerta de la Salle y el "71 " en Felipe II. Respecto al 50 creo recordarlo siempre con parada en virrey con el 11, 12, 112, 31 32, 47 , 50 y 51 y el recorrido del 50 en concreto que era junto con el 47 autobuses articulados "Pza España-Via Julia" transcurria por la Avda Borbon.
De todas formas anecdotas como el del la C/ La jota supongo que habran habido siempre. Ha sido calle con aparcamiento, dirección virrey, dirección merdiana y actualmente semi peatonal o sea que haberlas hailas...
Un saludo



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/07/2011 22:57

A la foto, em sembla que hi veig vies de tramvia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Dissabte 02/07/2011 23:41

Es el final de la linea 51. Mi padre fué uno de los tranviarios que circularon en el tranvía de la inauguración, que por cierto fué un coche de la linea 60, el que hizo la inauguración con las autoridades y altos cargos de TB



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 03/07/2011 1:07

andres ha escrit:Es el final de la linea 51. Mi padre fué uno de los tranviarios que circularon en el tranvía de la inauguración, que por cierto fué un coche de la linea 60, el que hizo la inauguración con las autoridades y altos cargos de TB
Segons la web "Autobusos de Barcelona" la línia 51 fou inaugurada el 1970 (fou la última) i la foto és força anterior. A més, segons la mateixa font, el 51 passava per Pg. Maragall, Av. Borbó i Pi Molist, per la qual cosa quedaria força lluny de la ubicació de la foto (Pardo/Jota):
http://cv.uoc.es/~jmora/lineas/51.html

Qui s'equivoca?



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 03/07/2011 1:35

Em contesto a mi mateix parcialment.

Segons el llibre "Els tramvies de Barcelona" d'Albert González Masip, abans de la la 51 inaugurada el 1970 hi havia hagut una altra línia 51 de tramvia, que anava des de la Pl. Universitat fins a Sant Andreu, concretament fins el que avui dia és l'estació de Sant Andreu Arenal. Aquesta línia acabava a Fabra i Puig (de fet el creuava) i al donar la volta ho feia pel c/ Pardo i girava cap al c/ La Jota per tornar a agafar Meridiana.

Lamentablement, si això fos cert les vies estarien al revés de com estan a la foto, per la qual cosa penso que la ubicació donada per aquest llibre també és incorrecte. Segons la foto, el més probable és que la 51 acabés a Meridiana amb Escòcia (no Fabra i Puig), i anés per Jota-Pardo-Escòcia per donar la volta novament cap a Meridiana. Si no, no m'encaixa de cap manera.

Per cert, que d'aquesta primera 51 no trobo cap informació de quan va ser inaugurada. Sembla que ja existia l'any 1947, però no el 1939. La supressió sí que sembla més clara: es va produir el 1954 coincidint amb la prolongació del Metropolità Transversal fins a Fabra i Puig.



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Diumenge 03/07/2011 9:21

El final estaba en Meridiana -Escocia,nbunca llego a Fabra y Puig. El primer trayecto que tuvo el 51 fué
Pza. Cataluña-San Andrés y Posteriormente cambio el final a Pza Universidad, siempre llevo coches de la serie 800



Avatar de l’usuari
andres
N5
N5
Entrades: 86
Ubicació: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Entrada Autor: andres » Diumenge 03/07/2011 20:57

De la Web de J. Mora los autobuses de Barcelona hay 2 fotos de la linea 51.observese el tranvía paralelo al ferrocarril y el giro de la calle Escocia con meridiana
Fitxers adjunts
t51.jpg
Tranvía de la linea, 51 en Av. Meridiana en 1947
t51.jpg (33.36 KiB) Visualitzat 6278 cops
S_ttt51.jpg
Obras en Meridiana -Escocia año 1953
S_ttt51.jpg (8.23 KiB) Visualitzat 6278 cops



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 04/07/2011 21:00

Em sap greu no poder afegir més del que ja s'ha dit. Efectivament, he trobat una línia de tramvia que discorria pel carrer Garcilaso cap als anys vint o trenta, i només a finals dels 60 o poder primers 70 la línia d'autobús 202 (Pg. Fabra i Puig - Ctat.Meridiana) donava la volta en una mena de cul-de-sac vorejant la mansana formada per F.Puig/Pardo/Escòcia/Av. Meridiana. De tota manera, la catenària de la foto a mí em sona més a tramvia i no pas a troleibús. Aquests darrers, els més propers els he trobat circulant per F.Puig com a línies FI i FE als primers seixanta.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 05/07/2011 2:19

Perdoneu si poso una mica mes de polemica, en primer lloc , esteu segurs que son cables de catenaria ?, per se de trolebus no pot ser ja que no mes hi ha un fil, i per ser de tramvia, al menys jo no vec las vias



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 05/07/2011 3:45

BRILL 18 ha escrit:Perdoneu si poso una mica mes de polemica, en primer lloc , esteu segurs que son cables de catenaria ?, per se de trolebus no pot ser ja que no mes hi ha un fil, i per ser de tramvia, al menys jo no vec las vias
Doncs jo sí les veig. Fixa't com brillen els rails al terra. ;)

Una de les coses que em crida l'atenció, és que es tracta d'un tram en via única. I això, a les línies de via doble, es trobava als bucles terminals. I si llegim el text d'en José Mora sobre el tramvia 51, a un paràgraf, trobem això:
El 12 de julio de 1948 y por causa de las obras de conversión en subterránero del ferrocarril en la avenida Meridiana, se hace preciso recortar provisionalmente el recorrido de esta línea situando su final en el cruce con la calle Concepción Arenal, con lo que quedó inhabilitado el bucle terminal. Para ello se dividió la línea en dos tramos: Pl. Universidad - Rogent y Rogent San Andrés.
Per tant, no hi ha dubte que es tracta d'aquest bucle terminal de la línia. El bucle Meridiana-La Jota-Pardo-Escòcia-Meridiana, amb final a Meridiana/Escòcia, que dedueix en Wefer:
Wefer ha escrit:Segons la foto, el més probable és que la 51 acabés a Meridiana amb Escòcia (no Fabra i Puig), i anés per Jota-Pardo-Escòcia per donar la volta novament cap a Meridiana. Si no, no m'encaixa de cap manera.
Per consegüent, l'andres té raó. :ok
andres ha escrit:El final estaba en Meridiana -Escocia,nbunca llego a Fabra y Puig.
A la foto de na Metring, podem veure un tram d'aquest bucle, el gir La Jota/Pardo. :smile I, com a curiositat, aquí teniu el mateix lloc a l'actualitat. Es conserven l'edifici i les cases! :smile3
wefer ha escrit:Segons la web "Autobusos de Barcelona" la línia 51 fou inaugurada el 1970 (fou la última) i la foto és força anterior. A més, segons la mateixa font, el 51 passava per Pg. Maragall, Av. Borbó i Pi Molist, per la qual cosa quedaria força lluny de la ubicació de la foto (Pardo/Jota):
http://cv.uoc.es/~jmora/lineas/51.html

Qui s'equivoca?
T'equivoques tú, Wefer. :D Però de link. :riure Aquí tens el de segona línia 51, la que tractem :flecha http://cv.uoc.edu/~jmora/lineas/ttt51.html

Aquí trobaràs una detallada història i cronologia de la línia, que va ser molt efímera, només durà 9 anys (12/4/1945 - 17/5/1954). Tú has trobat el de la cinquena línia 51, l'hereva de l'actual d'autobús. ;)


Salvem l'Estació de França!

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 05/07/2011 8:22

Com a vei del carrer la Jota desde fa 37 anys, mai m'hagues imaginat que un tranvia hagues passat pel meu carrer.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/07/2011 10:09

m.h.t. ha escrit:
andres ha escrit:El final estaba en Meridiana -Escocia,nbunca llego a Fabra y Puig.
A la foto de na Metring, podem veure un tram d'aquest bucle, el gir La Jota/Pardo. :smile I, com a curiositat, aquí teniu el mateix lloc a l'actualitat. Es conserven l'edifici i les cases! :smile3
Què m'has de dir a mi de l'edifici? :) ;)



sakuragi10
N4
N4
Entrades: 57
Ubicació: Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig/Virrei Amat

Entrada Autor: sakuragi10 » Dimarts 05/07/2011 14:57

Òndia! Doncs sí que hi ha gent residint per aquesta zona no? :D Jo visc al C/Escòcia però malauradament sóc massa jove per poder corrobar res... preguntaré a veure si puc treure algo!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 05/07/2011 19:42

Al final tots som veïns! xD



Catinenc
N3
N3
Entrades: 22

Entrada Autor: Catinenc » Dimarts 05/07/2011 23:13

Perdoneu que m'hi fico en el tema. Tinc 57 anys i el primer any de la meva vida vaig viure a sobre de les tombes de la Pl. Villa de Madrid (al costat del carrer Canuda) i tenia uns familiars que vivien al carrer La Jota i segons he sentit contar al meu pare, per anar a visitar-los agafavem el tramvia 51 fins al final que era al mateix carrer La Jota.
Jo no ho puc recordar perque només tenia un any però em crec el que el meu pare m'ha dit.
Espero que quedi una mica més clar el asumpte. La catenària correspon al tramvía.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2209
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 06/07/2011 0:45

Catinenc ha escrit:Perdoneu que m'hi fico en el tema.
Al contrari, benvinguda tota aportació. :brindis
Catinenc ha escrit:[...] i segons he sentit contar al meu pare, per anar a visitar-los agafavem el tramvia 51 fins al final que era al mateix carrer La Jota.
Mireu el que he trobat al web d'en José Mora, a la pàgina on parla sobre la línia Sant Andreu - Roquetes de Talleres Aragall & Cía (que després fou la 13 de TMB):
Uno de los graves problemas del barrio de las Roquetas durante años fue la falta de transporte público. Rodeado de campos, los vecinos tenian que ir a pie hasta Sant Andreu o ir a buscar el tranvía nº 46 a "Los Quince" (Pº Maragall-Virgen de Montserrat) o el tranvía 51 en la calle Jota con Pardo.
Doncs és cert el que comenta el teu pare, perquè aquí s'afirma que el final es trobava a La Jota amb Pardo. :smile

Metring, anys i panys davant del terminal d'una antiga línia de tramvia i tú sense saber-ho... :cunao


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 12/01/2012 11:38

Em permetreu un petit off-topic, relacionat amb el tema de la fotografia, però és que molts dels veïns de la zona, no sou a L'intercanviador i no podeu llegir un fil a on es tracta, però es busquen fotografies de Sant Andreu del Palomar per un llibre, i abans, la zona formava part de l'antiga vila.La crida, a http://opinioandreuenca.blogspot.com/20 ... cords.html :



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”