Baixador davant cementiri Montjuïc?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Baixador davant cementiri Montjuïc?

Entrada Autor: metring » Diumenge 06/11/2011 0:54

Llegiu això a l'interessant article de http://railsiferradures.blogspot.com/20 ... nvias.html :

[...]La línea de Barcelona a Vilanova y Valls se inauguró en 1881. En aquella fecha su estación Término o estación de los "ferrocarriles directos" estaba establecida en las antiguas huertas de San Beltrán, y se dirigía hacia el Llobregat bajo los acantilados de Montjuich.

En 1882 abriría el Cementerio de Montjuich y dadas las malas comunicaciones que existían entre él y Barcelona, la compañía no dudó en establecer un apeadero a la entrada de dicho cementerio. Es de suponer que dicho servicio tendría gran éxito en estas fechas.[...]

Tal i com ho entenc jo, era un baixador apart, no es tractava de l'estació dels horts de Sant Bertran.

Teniu més informació?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 07/11/2011 15:45

Jo diria que no es va arribar mai a construïr, ja que al lloc (just quan la línia passa enfront del cementiri) es va cobrir la línia per poder fer-hi al damunt la placeta que hi ha devant del mateix cementiri, és a dir, a on hi ha l'edifici de les oficines i la petita capella. A l'interior del túnel no hi ha res que s'assembli a un baixador o similar. Potser el baixador estava desplaçat cap a un dels extrems del cementiri, i en tot cas a la banda Llobregat. Altra cosa és que es reformès posteriorment, cosa que se'm faria rara perquè ni en tinc cap notícia, ni m'ho sembla pel tipus de construcció. També val a dir que si bé el cementiri va ser obert al públic al 1882, ni molt menys tenia la configuració actual, ja que es va anar construïnt seguint més o menys el projecte original conforme es va anar omplint.

Com a curiositat, aquest túnel va ser catal·logat el 1937/38 com una de les poquísimes opcions de refugi antiaeri que hi havia a l'antic barri de Can Tunis, amb una dubtosa efectivitat per a aquesta funció.
Fitxers adjunts
cementiri (2).JPG
cementiri (2).JPG (67.5 KiB) Visualitzat 1040 cops
cementiri.JPG
cementiri.JPG (110.28 KiB) Visualitzat 1040 cops


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”