Trobat vehicle històric

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Joan Sans Pont
N1
N1
Entrades: 4

Re: On van anar els 4 (més 2) cotxes ?

Entrada Autor: Joan Sans Pont » Dimecres 16/11/2011 21:42

Enhorabona per la localització ! La meva sincera felicitació.
El funicular de Montjuïc, va tindre una 1 secció ( l' actual ) Paral.lel - Miramar, inaugurada el 24 d' octubre de 1928, amb un 70% en tunel, i una 2ª secció entre Miramar - Castell, 100 % a l' aire lliure.

La 1º secció, entre 1928 i 1991, era servida per dos trens de dos cotxes, que van ser trets de les vies els dies 12, 13, i 14 de març de 1991.
El seu destí va ser :
Cotxe nº 1 alt : el ara "descobert" a Cervera.
Cotxe nº 2 baix : dipositat l' exterior de les Cotxeres del Metro a Can Boixeres, fins cap al 2000, en que amb el tramvia de Barcelona nº 547, van ser desballestats conjuntament.
Cotxe nº 2 alt : dipositat a a ferralleria de Sant Boi de Llobregat, Viude de Clariana, ( amb dues barques de grans dimensions al sostre ) fins que cap el 2000, van ser desballestat allí mateix.
Cotxe nº 2 baix : va anar directament als terrenys del no-nat Museu del Transport de Catalunya, a Castellar de N' Hug, a l' aire lliure, fins cap el 2005 en que va ser recuperat per TMB, i traslladat a les Cotxeres del Triangle.

Pel que fa a la 2ª secció, ( Miramar - Castell ) va ser inaugurada el 23 de juliol de 1929, i clausurada el 12 de gener de 1981, però les vies , cotxes , i estació superior var "resistir", fins ser desmantellades el juny de 1987.
El destí dels cotxes, va ser :
Cotxe nª 1 : ?
Cotxe nº 2 : a una finca del ferraller Hernández, a Castelldefels, prop de l' autovia C-31, costat muntanya.
En principi, l' any 1988, es van protegir els vidres de les finestres amb planxes metal.liques.

Aviam si algú pot esbrinar quelcom més, i ampliar dades !



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 16/11/2011 22:16

Bastant dificil millorar l'explicació amic "Sans" :ok Moltes Graciès per explicar-ho.

Poses entre cometes el tema de "descobert" aixo m'imagino que vol dir que mes d'un ja sabia on era no?



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 17/11/2011 0:09

Joan Sans Pont ha escrit: Cotxe nº 2 baix : dipositat l' exterior de les Cotxeres del Metro a Can Boixeres, fins cap al 2000, en que amb el tramvia de Barcelona nº 547, van ser desballestats conjuntament.
Crec que va ser en la mateixa operació que també es va perdre la carcassa d'un tramvia blau (crec que era el que va cedir el seu xassis a la jardinera vermella), a més dels darrers cinc 300 i una dresina del metro.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 17/11/2011 9:30

faristol ha escrit:Bastant dificil millorar l'explicació amic "Sans" :ok Moltes Graciès per explicar-ho.

Poses entre cometes el tema de "descobert" aixo m'imagino que vol dir que mes d'un ja sabia on era no?
Si és com dius, també ho podien haver compartit abans els qui ho sabien.



Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dijous 17/11/2011 15:39

metring ha escrit:
faristol ha escrit:Bastant dificil millorar l'explicació amic "Sans" :ok Moltes Graciès per explicar-ho.

Poses entre cometes el tema de "descobert" aixo m'imagino que vol dir que mes d'un ja sabia on era no?
Si és com dius, també ho podien haver compartit abans els qui ho sabien.
La veritat es que en el mon dels transports ferroviaris en mans privades hi ha molt de secretisme, els propietaris estan evidentment en el seu dret, però si ells no tenen inconvenient en que es sàpiga, com en el cas del funicular del senyor Clemente, em sembla de justícia per als afeccionats que es publicitin una mica. I encara que no vulguin aquesta publicitat, com a mínim que es documenti l'estat en que es troben sense citar propietari ni localització.

En quant a mi m'ho he passat molt bé fent la recerca i compartint els resultats i no em fa res que alguns ja ho sapiguesin, el nombre de vistes al tema i les respostes indiquen que como jo la gran majoria ho desconeixíem totalment.

L'aportació Joan Sans Pont tanmateix es interessant perquè resol tots els dubtes de numeració i localització del funicular de Montjuïc i aporta una dada importantíssima com es la existència d´un dels funicular del castell, cosa que jo desconeixia; per suposat que ara intentaré fotografiar-lo i publicar-lo al fòrum. Si algú mes s'apunta que m'ho comenti.

Alemany, tu que vas pasar fotos de tot el material de can Boixeres que el 1999-2000 van desballestar, o qualsevol altre que hi sapiga res, estem segurs que tot aquell material va desapareixer??? no existeix cap posibiliat que els que anaven a desballestar es quedesin alguna cosa que encara estigui a un solar com en el cas del funicular del Sr Clemente???



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 17/11/2011 19:36

TramviaBlau ha escrit:Alemany, tu que vas pasar fotos de tot el material de can Boixeres que el 1999-2000 van desballestar, o qualsevol altre que hi sapiga res, estem segurs que tot aquell material va desapareixer??? no existeix cap posibiliat que els que anaven a desballestar es quedesin alguna cosa que encara estigui a un solar com en el cas del funicular del Sr Clemente???
Als anys 90 hi havia anat un parell o tres de vegades, la darrera amb la càmera que són les fotos que us vaig passar. Ja entrats als 2000 (potser entre el 2000 i el 2003, sento la imprecissió) vaig passar un dia de manera esporàdica i casual i vaig veure que havien desaparescut totes les andròmines que havia vist anteriorment, incloent els cotxes M i R (ja eren restaurats, crec), i tot lo demés. Ara bé, en cap cas (de resultes de males experiències) se'm va acudir d'entrar i demanar cap dada als empleats que hi havia per allà. Així que no et puc ajudar ni sabria dir-te si tot allò va anar a petar a un lloc o altre. No vull portar mal averany, però tractant-se de tmb, ja sabem com es tracta el material que ni tan sols està catalogat com a preservable.

Respecte al funicular, la primera vegada que vaig anar a xafardejar a Boixeres no hi era, probablement perquè encara era en servei o tot just recent retirat del seu lloc. A la segona vegada, potser cap al 1992 o 93, crec que ja hi era, tot i que per la mateixa època també recordo haver vist un altre dels cotxes en un tancat des de l'autopista, anant des de Martorell a Barcelona (a mà esquerra). Imagino que és un dels desguassos que heu anomenat.

Sento no poder ajudar més.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dijous 17/11/2011 19:59

:plas :plas :plas Moltes felicitats Tranviablau :plas :plas :plas

IM PRESIONANTE treball



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dijous 17/11/2011 20:09

Sobre el Tranvia Blau.


TramviaBlau ha escrit:
Serie-1000-metro ha escrit:Bona tarda a Tothom!!!!!!!

Enorabona per la troballa, molt bona feina!!!!!!!!!

Per altre banda, comentarvos que conec el propietari del 3 o el 4 del Tibidavo (no recordu quin dels dos es), i dirvos que esta en venda. No sap quin preu posarli, pero admet ofertes.

Salutacions!
Deu ser per força el nº4, perquè si es el 3, acabes de fer tota una descoberta millor que la meva.

El nº3 va acabar els seus dies en una desballesteria, convertit en oficina, va patir un incendi, del que no sabem com en va sortir i les restes van acabar desapareixent amb el trasllat de les instal-lacions. Aquesta es la informació que te tothom i un dels meus objectius era assegurar-me que de veritat no quedava res d´aquest tramvia.

El nº4 es va convertir en botiga de records al parc d´atraccions, treient-li tots els seients, però reconvertint part de les lamines de fusta per fer el mostrador. Amb les remodelacions del parc en època de Grand Tibidabo es va vendre i tenia entès que era propietat d´un col-leccionista que te cotxes i maquines de tren mineres.

Sigui quin sigui, penso que hem d´informar corrents a la Fundació, per veure que es pot fer no???

¿I que succeiex quan a un li arriben noticies d'una font molt fiable i aquestes difereixen de lo explicat-conegut?


No vull desmereixer cap feina ni posar en dubte res (en efecte parlo dels primers Tramvies Blaus) pero el que m'en explicat em fa dubtar d'algunes coses, i repeteixo que no m'ho han explicat amb cap malicia ni crec que coneixin aquest forum.

Be, tot sigui per intentar esbrinar mes coses i enriquir el tema, com mes dates i fonts es coneguin i com mes inconexes estiguin entre elles, doncs millor i amb una mica d'aqui i una mica d'alla i "atandu cabos" potser es fan mes troballes.

Per començar m'han perjurat que els primers Tramvies blaus ( 1 a 4 ) eren absolutament clònics i no tenien cap marca al xassis que els diferenciès, nomes el numero pintat i una plaqueta metalica amb el mateix numero al interior del tipus "ascensor vell" que estaba collada amb cargols, a mes hi habia una errata de fundicio a les "controles" i ho deixo aqui...........perque la font pot estar errada, encara que a mi em don molta credibilitat perque en altres coses l'ha "clavat", hi ha que veure mes i preguntar encara una mica mes....

El que es ven en efecte es el nº 4.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dilluns 21/11/2011 14:04

:plas :plas :plas IM-PECIONANT! MOLTES FELICITATS PER LA FEINA BEN FETA!


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Joan Sans Pont
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: Joan Sans Pont » Dilluns 21/11/2011 21:04

Adjunto dues fotos dels antics cotxes del Funicular de Montjuïc, per il.lustrar l' escrit que vaig publicar en aquest fòrun el passat 16 de novembre 2011, titulat : "On vananar els 4 ( més 2 ) cotxes del F. de Montjuïc ? "

Un, el de color groc, és el nº 2 alt de la 1ª secció ( Paral.lel - Parc de Montjuïc ) que va retirar-se el 13 de març 1991 i va dipositar-se en els terrenys de la ferralleria Vda. de Lauro Clariana, al terme municipal de Sant Boi de Llobregat, carregant-li més endavant dues barques de grans dimensions. Cap a l'any 2000 , va desballestar-se al necessitar lloc per per construïr l' autovia C-32 ( la que connecta la Ronda de Dalt cap als Túnels del Garraf ) . La foto la vaig fer jo, a l' octubre 1995.

L'altra foto, ens mostra el cotxe nº 2, en colors marfil i blau "Porcioles", de la 2ª secció ( Parc de Montjuïc - Castell ), que després de retirar-se de la línia el juy 1987, va dipositar-se en aquest terreny del ferraller Hernández, al terme de Castelldefels, on se li van protegir els vidres contra el vandalisme, i d' on va desaparèixer en data que desconec. La foto, la vaig fer jo, el novembre 1988.
http://ccoosslh.files.wordpress.com/201 ... uc3afc.jpg
http://ccoosslh.files.wordpress.com/201 ... 3afc-2.jpg



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 21/11/2011 21:50

Molt bones les fotos! I moltes gràcies per enllaçar-les!



Joan Sans Pont
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: Joan Sans Pont » Dilluns 21/11/2011 22:19

I una mica més d' arqueologia ferroviària !
He trobat fotos d'altres 2 cotxes antics ( 1928 - 1991 ) preservats del Funicular de Montjuïc.

Una és del tren Nº 1 cotxe baix, retirat de la línia el 12 de març 1991, i traslladat a les cotxeres de Can Boixeres, on va "aguantar" fins cap a l'any 2000, en que un directiu de TMB el va fer destruïr. La foto, la va fer el gran fotògraf Joan Antoni Solsona l' 1 de juny 1991.

Laltre és el cotxe baix del tren nº 2, retirat de la línia el 13 de març 1991, i traslladat al projecte de Museu del Transport de Catalunya, al paratge del Clot del Moro, terme de Castellar de N'Hug. Cap al 2006 , molt deteriorat per la intemperie, va ser recuperat per TMB a les Cotxeres del Triangle.
Aviam si té més sort que el de Can Boixeres i no se'l carrega algun "directiu" ! La foto, la vaig fer jo al Clot del Moro, el 21 de juliol 1996.
http://ccoosslh.files.wordpress.com/201 ... ixeres.jpg
http://ccoosslh.files.wordpress.com/201 ... l-moro.jpg



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 21/11/2011 22:53

Benvingut al fòrum. Espero que puguis compartir moltes coses sobre el "ingenioso sistema abt"

Una abraçada.

Adolf Ripollés Querol
Joan Sans Pont ha escrit:I una mica més d' arqueologia ferroviària !
He trobat fotos d'altres 2 cotxes antics ( 1928 - 1991 ) preservats del Funicular de Montjuïc.

Una és del tren Nº 1 cotxe baix, retirat de la línia el 12 de març 1991, i traslladat a les cotxeres de Can Boixeres, on va "aguantar" fins cap a l'any 2000, en que un directiu de TMB el va fer destruïr. La foto, la va fer el gran fotògraf Joan Antoni Solsona l' 1 de juny 1991.

Laltre és el cotxe baix del tren nº 2, retirat de la línia el 13 de març 1991, i traslladat al projecte de Museu del Transport de Catalunya, al paratge del Clot del Moro, terme de Castellar de N'Hug. Cap al 2006 , molt deteriorat per la intemperie, va ser recuperat per TMB a les Cotxeres del Triangle.
Aviam si té més sort que el de Can Boixeres i no se'l carrega algun "directiu" ! La foto, la vaig fer jo al Clot del Moro, el 21 de juliol 1996.
http://ccoosslh.files.wordpress.com/201 ... ixeres.jpg
http://ccoosslh.files.wordpress.com/201 ... l-moro.jpg


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 22/11/2011 13:53

Joan Sans Pont ha escrit:
L'altra foto, ens mostra el cotxe nº 2, en colors marfil i blau "Porcioles", de la 2ª secció ( Parc de Montjuïc - Castell ), que després de retirar-se de la línia el juy 1987, va dipositar-se en aquest terreny del ferraller Hernández, al terme de Castelldefels, on se li van protegir els vidres contra el vandalisme, i d' on va desaparèixer en data que desconec. La foto, la vaig fer jo, el novembre 1988.
Moltes gracies per compartir les teves fotos, ara ja estàn totalment documentats els 4 cotxes del funicular de Montjuic; encara mes interesant es aquesta foto del Funicular del Castell, on podem veure el vehicle amb les finestres de fusta; si suposem raonablement que els vehicles eren molt semblants als de tram inferior poden servir per una restauració a l´estat original de les finestres del funiculars que es conserven.

Ara vindria la part interesant, saber que va pasar amb aquest funicular i si encara es conserva documentar-lo. Tenies contacte amb el propietari en el moment de fer la foto??...podem parlar amb ell per saber que s´en va fer???



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 25/11/2011 19:41

Moltíssimes gràcies per les fotos i la informació, Joan Sans. No ens sobren fotos històriques, especialment del tram del castell!!

:ok :ok


Què és alló??

Albertes
N3
N3
Entrades: 21

Entrada Autor: Albertes » Divendres 25/11/2011 20:00

Et felicito fill!!!



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 14/04/2020 12:15

D'ençà la lectura d'aquest interessant fil (felicitats a l'usuari TramviaBlau per la seva gran tasca d'investigació en el seu moment), m'he interessat a mirar imatges de satèl·lit dels terrenys de Clemente Perfil 21 i, inquietantment, no aconsegueixo localitzar el vehicle del funicular de Montjuïc. Algú té constància del seu estat actual?



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”