Accés des de carrer al túnel de FGC

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Accés des de carrer al túnel de FGC

Entrada Autor: elbandero » Dimarts 21/02/2012 21:59

Fa temps (anys) crec recordar haver llegit en algun fil d'aquest Forum que hi ha un portal, imagino que del carrer Balmes o Via Augusta, en el que si t'apropes (la porta deu ser com una reixa de ferro) pots sentir el pas dels trens de FGC. Es tractaria com d'un antic accés o un singular pou de ventilació.

Us sona? Ho he estat buscant una bona estona i no hi ha manera. Algú sap on està aquest curiós punt de la xarxa?

Moltes gràcies!!


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3158
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 22/02/2012 14:56

No et referiràs a l'ascensor del carrer Bergara, que "aixeca" una part de la vorera al pujar la cabina al nivell del carrer?

Encara existeix?

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dijous 23/02/2012 11:19

No! Però ja et dic que parlo de memòria i em sona que era una adreça exacte, com d'un portal.

Però pel que veig ho dec haver somiat si a ningú li sona.


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 23/02/2012 11:31

Al llibre del Salmeron del tren de Sarrià surt la foto on es veu el montacarregues davant un portal del carrer Pelai o Balmes, no ho recordo exactament.



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 23/02/2012 12:35

davida ha escrit:Al llibre del Salmeron del tren de Sarrià surt la foto on es veu el montacarregues davant un portal del carrer Pelai o Balmes, no ho recordo exactament.
el montacarregues esta al carrer Bergara on esta la tercera nau



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 24/02/2012 16:11

Bandero, ara recordo que hi ha una estació de la L3 (o potser un parell) on les sortides de la ventilació de les estacions formen part de la façana d'alguns blocs d'habitatges. Podria ser això el que et refereixes?.



Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Divendres 24/02/2012 23:56

Hola, jo tambe recordo haver llegit això, pero crec que era per Sarria.



Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dissabte 25/02/2012 15:57

@iluro, potser que sigui per Sarrià ja us dic que tinc només un lleu record.

@El Llop, el meu record era de FGC, però això que comentes de L3 és també molt interessant perque la propietat del subsòl i la barreja de propietat privada i pública és un tema molt interessant.


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 26/02/2012 12:32

A mi tambe em sona d'algo, pel Putxet o carrer Balmes, pero ara tampoc ho trobo, era com quelcom relacionat amb la ventilacio i formava part d'una façana o aixi.


De l'acensor de Vergara no se si en queda res, pero la superficie esta cegada, o esta tapat.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 27/02/2012 9:27

a mi em sona alguna cosa al voltant de Pàdua pot ser


ES PELIGROSO ASOMARSE

quinesglai
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: quinesglai » Dimarts 28/02/2012 14:25

Potser fa referencia als antics tallers de Sarria,hi erem al costat de l´estacio i des de la Via Augusta es veia tota la platja de vies i els tallers,tambe es veia la entrada al tunel principal on s´escoltava els trens quan passaven.L´estacio esta soterrada i per damunt passa la Via Augusta,pero els tallers i erem al costat pero al aire lliure,i des de la Via Augusta es veia totes les vies,els trens de manteniment,les naus dels tallers i el rentador de trens.Hi havia(ara no se si encara es)un pont metalic que creuaba per damunt del pati de vies per facilitar als peatons creuar des de La Via Augusta al carrer JAume Piquet sense tenir que donar massa volta per rodejar el tallers edificis de FGC.
Despres van treure els tallers de Sarria i la ultima vegada que vaig passar el tunel de entrada esta tapiat,es pot veure des de el mateix carrer.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 28/02/2012 22:44

A Sarrià es podien veure les vies des del carrer Cardenal de Sentmenat. Entre les vigues del forjat de la via Augusta hi havia uns espais per on es veien les vies provinents de Reina Elisenda, i més lluny les del Vallès. Ara és tot tapat.

Respecte el tema del fil, jo també recordo, vagament, de quan era petit (aviat compliré els 37), que arrivant a plaça Catalunya, a ma esquerra, hi havia un trosset de túnel al qual s'hi veia claror. Eren uns rombos, com si haguessin tapat un forat amb "geros" (que és un tipus de totxo) posats de canto.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 04/03/2012 9:54

Si us plau, algú podria confirmar el que he dit del lloc a on es veia claror? És que és en record que tinc de fa molts anys enrere, però no ho tinc clar del tot, i aquest fil m'ho ha recordat.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”