Trenhotel a Bourg-St. Maurice

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Trenhotel a Bourg-St. Maurice

Entrada Autor: Renfe451 » Dimecres 18/02/2015 22:54

Segons em van comentar, hi va haver fa temps una relació Trenhotel entre Madrid, o Barcelona (ara no me'n recordo), fins a Bourg-St Maurice, i que passava per la línia Mollet-Papiol i que només circulava durant la temporada de neu, però sembla que va durar poc temps, és veritat? Hi ha alguna prova gràfica que ho certifiqui?



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 19/02/2015 9:22

En tren a esquiar a los Alpes

Desde hoy miercoles 2 de Noviembre, se ponen a la venta el "Tren de los Alpes", nuevo tren-hotel internacional gestionado por Elipsos.

Desde hoy miercoles 2 de Noviembre, se ponen a la venta el "Tren de los Alpes", nuevo tren-hotel internacional gestionado por Elipsos. Realizará el recorrido Madrid-Bourg St. Maurice con paradas en Zaragoza, Moutiers y Aime.

Los días de circulación serán:
España->Francia: 30/12, 6/01, 13/01, 20/01
Francia->España: 7/01, 14/01, 21/01, 28/01

Se comercializa exclusivamente en tarifa de ida y vuelta, y además la vuelta debe realizarse obligatoriamente en 8 días. Es decir, si sales de Madrid el 30/12 tienes que volver en el tren del 7/01, nunca en un tren posterior.

El tren circula vía Zaragoza (LAV) - Lleida - Barcelona - Cerbere - Perpignan - Nimes - Avignon - Valence - Grenoble - Chambery. Solo me queda por averiguar si circulará por vía Valls o vía Reus, y si pasará por Sants o por Castellbisbal-Mollet.

Horarios y paradas
Está totalmente confirmado que las únicas paradas comerciales del tren serán esas, no tendrá parada comercial (ni siquiera se si pasará) en Barcelona.

España-Francia
Madrid Pta Atocha: 18.00
Zaragoza Delicias: 19.50
Moutiers: 08.42
Aime: 09.14
Bourg St. Maurice: 09.35

Francia-España
Bourg St. Maurice: 18.40 / 17.20
Aime: 19.02 / 17.39
Moutiers: 19.25 / 18.11
Zaragoza-Delicias: 08.28 / 08.38
Madrid Pta. Atocha: 10.35 / 10.35

El horario de la izquierda es para los trenes del 7/01 y el 28/01, y el de la derecha para los del 14/01 y 21/01

Precios y número de coches disponibles:

Los precios de ida y vuelta son:

- Cama turista: 340 €
- Cama preferente: 420 €
- Cama gran clase: 490 €

La composición será de 2 coches gran clase, 4 de cama preferente y 12 de cama turista. Llevará un restaurante y una cafetería.
Los posibles refuerzos serán: 2 coches de cama preferente y 2 de cama turista.
En resumen: 18 coches sin refuerzo y 22 con refuerzo.

http://www.nevasport.com/noticias/art/1 ... los-Alpes/

PD. Esta noticia es del 2005 y creo que este servicio de Trenhotel esta fuera de servicio.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge


Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 19/02/2015 13:57

Veig que no m'he equivocat pas. Crec que només va durar aquell hivern del 2005, si no vaig mal errat.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 19/02/2015 14:05

No m'estranya que no hagi durat gaire. Qui va planificar desviar el tren per Papiol - Mollet, saltant-se Barcelona? Atenent que el trajecte total dura 15h i 35', de veritat no val la pena trigar 30' més i recollir viatgers a la segona ciutat més poblada del Regne?



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 19/02/2015 14:12

Aquí tot ha d'acabar i començar a Madrid... typical spanish. :nono

Si en el seu moment s'hagués planificat una parada a Barcelona Sants, molts esquiadors catalans que estarien interessats en anar als Alps, segur que haguéssin agafat aquest TH.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 22/02/2015 2:00

Renfe451 ha escrit:Si en el seu moment s'hagués planificat una parada a Barcelona Sants, molts esquiadors catalans que estarien interessats en anar als Alps, segur que haguéssin agafat aquest TH.
Si la idea és unir Madrid amb els Alps, té sentit que el tren anés directe des de Madrid als Alps. Si el tren hagués d'agafar passatge a Barcelona voldria dir que hauria de portar cotxes buits de Madrid a Barcelona.
A mi em sembla lògic que es facin trens d'aquest tipus punt a punt, és a dir, un Madrid-Alps un altre diferent Barcelona-Alps, etc, sempre que parlem de trens hotel i no de trens normals on hi ha gent que puja o baixa en cada estació.

Suposo que el que matava aquest tren era l'excessiu temps de viatge i suposo que també els preus, que mai han estat massa competitius amb l'avió en aquestes relacions Elipsos. Avui dia es podria provar fer un nou intent utilitzant la LAV, que estalviaria diverses hores. Ben gestionat, podria funcionar.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Diumenge 22/02/2015 13:20

wefer ha escrit:Suposo que el que matava aquest tren era l'excessiu temps de viatge i suposo que també els preus, que mai han estat massa competitius amb l'avió en aquestes relacions Elipsos. Avui dia es podria provar fer un nou intent utilitzant la LAV, que estalviaria diverses hores. Ben gestionat, podria funcionar.
Creo que con lo de los precios das en el clavo, los trenhoteles son (eran?) grotescamente caros, aunque no tanto en clase litera. No entiendo por qué no se ha ido cambiando las configuraciones para que sean todo literas y ofrecer precios más competitivos. Sólo hay que ver el Estrella, que lleva bastante gente, o los Intercités de Nuit franceses. La cosa de usar la LAV yo creo que justamente encarecería mucho el precio, y las horas ganadas tampoco importan tanto en una relación nocturna. Justamente el Estrella como los trenes litera franceses lo que tienen es que están requetetirados de precio. Latour-París hace poco lo hice y me salió por menos de 60 euros por trayecto, y el Estrella con oferta te puede salir la litera a 28.


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 23/02/2015 10:33

Actualment hi ha dos Eurostar setmanals (un diürn i un nocturn) de Londres a Bourg-St-Maurice, pero la demanda des de Barcelona seria inferior, és tracta d'una ciutat més petita i nosaltres ja tenim els Pirineus.



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dilluns 23/02/2015 16:23

Sagrerenc ha escrit:Actualment hi ha dos Eurostar setmanals (un diürn i un nocturn) de Londres a Bourg-St-Maurice, pero la demanda des de Barcelona seria inferior, és tracta d'una ciutat més petita i nosaltres ja tenim els Pirineus.
Estaba leyendo tu enlace... ¿el nocturno va solo con asientos y sin literas? Vaya basura...


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 23/02/2015 22:50

Don Ramón ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Actualment hi ha dos Eurostar setmanals (un diürn i un nocturn) de Londres a Bourg-St-Maurice, pero la demanda des de Barcelona seria inferior, és tracta d'una ciutat més petita i nosaltres ja tenim els Pirineus.
Estaba leyendo tu enlace... ¿el nocturno va solo con asientos y sin literas? Vaya basura...
Sí. De fet el tren nocturn que puja als Alps el divendres a la nit és el mateix que baixa dissabte al matí, i el tren que puja dissabte al matí és el mateix que baixa dissabte a la nit.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”